Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Wist je dat...

 Reageer Reageer Pagina  <1 166167168169170 187>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23643
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Oktober 2014 om 19:47
Kijkboeken uit de bieb halen? Fotoboeken ofzo? Daar houd je haar vast ook zoet mee. Misschien kun je cd's met kinderliedjes huren.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
breienmaar View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 07 Juli 2012
Locatie: noordwijk
Status: Offline
Points: 5582
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer breienmaar Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Oktober 2014 om 19:37
och iw, goed idee van muttie, misschien gaat ze wel meezingen!
kunnen je oren op standje nul.
of een dvd van natuurfilms of iets met dieren/ kleine kinderen is meestal ook leuk.
maar vermoeiend blijft t, net als jij denkt op de automatische piloot ja  ja   nee te kunnen zeggen, val je door de mand.
heel veel sterkte!!
en humor!! om zelf overeind te blijven
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Oktober 2014 om 16:38
Heb je wel eens geprobeerd haar naar liedjes van vroeger te laten luisteren ??

Ook psalmen en gezangen voor hen die ze ooit geleerd hebben doen vaak het geheugen goed .

Mijn moeder was dement en daar zong ze dan echt nog mee mee .
Back to Top
engeline View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 21 November 2007
Locatie: winssen
Status: Offline
Points: 3257
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer engeline Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Oktober 2014 om 16:36
woont ze bij jou? of is ze er nu om op te knappen?
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Oktober 2014 om 16:33
Bij haar vergeetachtig zijn is ook haar initiatief stuk, dus je luistert naar een plaat -
Heel vermoeiend. Ze kan wel haken, maar na 10 steken heeft ze er genoeg van. Maar brei en haakbladen
boeken bekijken is nog wel leuk - en ik heb veeeeel boeken / blaadjes
De pijn valt mee, het elastiek om de knie zit eerder in de weg dan dat ze het gevoel heeft dat het helpt.
Maar ik ben de strenge dochter, dus het moet om en dat is op zich grappig, ik moest vroeger van
mijn moeder ook met de schrammen in veels te heet sodawater.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12078
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Oktober 2014 om 15:41
wist je dat na een paar nieuwe leden die zelf moeite doen om iets te zoeken de eerste dropper zich weer gemeld heeft?
Back to Top
engeline View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 21 November 2007
Locatie: winssen
Status: Offline
Points: 3257
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer engeline Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Oktober 2014 om 14:04
O.jee.Heftig voor jullie beide.Zij omdat ze veel pijn heeft(hoe oud is ze?) en heftig voor jou,de zorgen en het werk wat het met zich meebrengt.

Ze noemen ons gelovig ik de sandwichgeneratie,aan de ene kant de zorg voor kinderen en kleinkinderen en aan de andere kant de zorg voor onze oude ouders.sterkte!
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12078
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Oktober 2014 om 14:02
wist je dat ik hoop dat ze nog een beetje kan handwerken, zodat je een lapje kan laten maken en dat ze het toch eventjes kan onthouden hoe het moet. Ik heb geen ondervinding van wat mensen die vergeetachtig zijn nog zelfstandig kunnen. Geen flauw benul van maar zal waarschijnlijk ook van hoelang al vergeetachtig zijn afhangen.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Oktober 2014 om 13:56
Ik hier stil achter de laptop de nieuwe berichten doorneem, want rechts slaapt de haarbal op
een handdoek en een bijna lege zak knuffelvulling. Links van me zit mijn ouwe moedertje te dutten.
Het is wat !!! Net werd ze even wakker, maar ze is alweer (2 seconden later) weggezakt.
Tis wel erg fijn, want op deze manier krijgen mn oren rust, ze kan volcontinu praten zonder
blaren op haar tong te krijgen, maar ik heb het zwaar te verduren.
De dokter dacht haar knie of kniebanden gebroken, maar tis alleen zwaar geklutst. Gister nog naar de
huisartsenpost geweest, want ze had het continu koud --> waarschijnlijk door de val haar slijmbeurs
ontstoken geraakt. Dus 3/4 keer daags smeren met een ontstekingsremmende zalf.
#ademinademuit en #rustigblijven, ze kan gelukkig ook heel zalig breiboekjes kijken.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12078
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Oktober 2014 om 12:24
wist je dat ik al helemaal vergeten was hoe schattig dat het klinkt als die kleine hummeltjes beginnen te praten en hoe opmerkzaam dat die ook zijn. zo in de trant van : kom bep (en mij rechttrekkend en als ik rechtsta wijzend naar mijn gezicht) bil (moet ik mijn bril afzetten omdat ik met mijn leesbril dus niets zie wat verder is dan 70 cm. en dat zij dat dus al weet)
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12078
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Oktober 2014 om 11:41
ik was er ook van overtuigd dat het aan mijn schouder lag dat daar ergens een zenuw gekneld zat die de signalen doorgaven van trekken met die spieren en loslaten en tintel tintel tintel. en ik maar schudden met die arm om het getintel en getrek weg te krijgen, maar na de mri bleek het dus wel degelijk in de nek te zitten.
Back to Top
breienmaar View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 07 Juli 2012
Locatie: noordwijk
Status: Offline
Points: 5582
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer breienmaar Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Oktober 2014 om 11:27
oei bep , nu kan je iemands oog uitsteken zonder t te voelen!
denk zelf echt aan een tennis arm, gemene stekende plek in mn elleboog,
enne opereren gaat ik niet meer aan beginnen!!!!
ooit is van de trap gevlogen de orthopeed noemde t n pittige operatie, mensen lief wat een pijn, een bevalling is er nix bij!
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12078
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Oktober 2014 om 11:21
wist je dat ik mij afvroeg of je wel een tennisarm hebt?
wist je dat ik zelfs denk dat het komt omdat je een nekhernia hebt?
wist je dat ik dat nl ook heb en wel drie.
wist je dat ik uiteindelijk een tiental jaren terug ben geopereerd voor de ergste hernia en ze dus een titanium tussenwervelschijf hebben geplaatst en dat het tintelen en nijpen in de arm voorbij is.
wist je dat ik er te lang mee gelopen heb zodat ik geen gevoel meer heb in mijn wijsvinger
Back to Top
breienmaar View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 07 Juli 2012
Locatie: noordwijk
Status: Offline
Points: 5582
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer breienmaar Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Oktober 2014 om 11:14
hoi magtelt en bep,en lidwina,
smeerseltjes, ach ik en pijnstillers, das een vreemde verhouding, de helft werkt niet en de andere helft werkt maar voor de helft!als k is wat heb is t meteen de zwaarste dosering (na tig x terug te zijn geweest dat t nie helpt)
rust schijnt bij tennis ellebogen ook niet te helpen, breien net 5 toeren gedaan en t ging tintelen , ga vanmiddag maar naar de bieb, en waarschijnlijk nu eens tijd op al t gemaakte te fotograferen. pc gaat ook niet langer dan half uur.
dus dat word van alles wat en nog nix gedaan de komende tijd
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23643
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Oktober 2014 om 20:37
Wist je dat er smeerseltjes zijn met pijnstillers (Ibuprofen) er in verwerkt? Ik had laatst na gym spierpijn in mijn elleboog en ik heb even in de supermarkt op het schap van de zelfzorg gezocht. Ik had nog een elastisch enkelverbandje, dat ook prima om de elleboog paste. Binnen de dag was de pijn over.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12078
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Oktober 2014 om 11:59
niet meer gaan tennissen!!!!!!
een breiwerkje maken?
computeren?
of zoals ik een paar toeren haken, computeren, wat rondlopen en iets verzetten, terug een paar toeren haken, rap de afwas doen, computeren,
paar toeren haken, een boekske vastpakken en naar de prentjes kijken en een patroontje zoeken, niks naar uw goesting vinden, een paar toeren haken, op hobbydoos de links doorzoeken, opgeven, gezocht doorzoeken, terug een paar toeren haken, dan is het de hoogste tijd om aan het eten te denken, kijken op wat eten wij vandaag, rap nog een paar steken doen, iets bovenhalen en in de pot kwakken, een paar aardappels erbij en een stuk vlees in de pan gooien. op een kwartiertje alles binnenspelen. op de computer zien of er toch nog iets leuks te vinden is enz. enz. enz.
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Oktober 2014 om 11:42
Originally posted by breienmaar breienmaar wrote:

wist je dat, mn pols en elleboog pijnlijk zijn van t haken (tennisarm?)
wie heeft tips?
Een heel vervelende, die dokter waarschijnlijk ook zal zeggen: RUST.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
breienmaar View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 07 Juli 2012
Locatie: noordwijk
Status: Offline
Points: 5582
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer breienmaar Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Oktober 2014 om 11:28
wist je dat, mn pols en elleboog pijnlijk zijn van t haken (tennisarm?)
wie heeft tips?
Back to Top
Janne Marie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 December 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3141
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Janne Marie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Oktober 2014 om 10:35
Een goede, lekkere tip, het zou tegen heel veel helpen:

1 eetlepel honing mengen met 1/4 theelepel kaneel. Dit 2x per dag nemen.
Nu weet ik uit ervaring dat dit heerlijk is op een sneetje geroosterd brood. 
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Oktober 2014 om 19:53
Koekjes is het begin van het herstel en kippensoep en haring (als ze daar ten minste niet allergisch voor is)
 
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <1 166167168169170 187>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.532 seconden.
Lang Yarns