Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Wist je dat...

 Reageer Reageer Pagina  <1 167168169170171 187>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
breienmaar View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 07 Juli 2012
Locatie: noordwijk
Status: Offline
Points: 5582
Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Citeer breienmaar Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Oktober 2014 om 10:12
och wat een toestanden!
eten komt vanzelf meestal weer, als er maar gedronken word!! want uitdrogen gaat best wel snel!
beterschap voor t zieke meissie en rust voor t vermoeide meissie!
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12078
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Oktober 2014 om 22:29
nee ze heeft zyrtec gekregen, neusdruppels, siroxyl voor in de dag, voor 's avonds nog een andere hoestsiroop. en omdat ze vandaag nog koorts 38 had mocht ze eindelijk aan de antibiotica beginnen. een week dus goed ziek en dan toch nog aan de antibiotica.
Back to Top
kvdl View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 26 Augustus 2013
Locatie: Belgiƫ
Status: Offline
Points: 1382
Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Citeer kvdl Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Oktober 2014 om 22:15
Oei dat klint ernstig. Geen ceterizine gekregen, dat helpt bij mij meestal wel (al word je daar erg slaperig van)?
Back to Top
engeline View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 21 November 2007
Locatie: winssen
Status: Offline
Points: 3257
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer engeline Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Oktober 2014 om 21:58
gelukkig,hopenlijk kun je het weekend lekker bijkomen en weer wat handwerken.,
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12078
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Oktober 2014 om 21:54
zwaar van bezorgdheid ja. ze zag dus ineens vuurrood en dan heeft de onthaalmoeder mijn dochter opgebeld om te komen. ik dacht eerst dat ze rode hond of roodvonk had maar de kinderarts zei dus dat het een heel zware reactie was. En als ze niesde dan hingen de snottebellen tot onder haar kin te bengelen. En als ze achter koeken vragen en ze nog opeten ook dan zijn ze meestal rap genezen.
Back to Top
engeline View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 21 November 2007
Locatie: winssen
Status: Offline
Points: 3257
Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Citeer engeline Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Oktober 2014 om 21:39
tjee,dat is een zware week geweest,voor jullie allebei.Zielig zo'n ziek meiske en zwaar voor oma.
Bezorgd en dat zijn dan lange dagen.Hopenlijk gaat het wel al beter met haar en jij moet jouw man maar vertellen dat je wel een lekkere massage verdient hebt.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12078
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Oktober 2014 om 21:34
wist je dat ik deze week geen haakpen heb aangeraakt
        dat dit kwam doordat ik deze week verpleegster heb moeten,
        nee willen spelen voor de zieke kleindochter met een zware
        allergische reactie op god weet wat.
        daarbovenop nog een keelontsteking, een zware slijmerige
        blafhoest waar ze soms bijna niet uitgeraakte en een
        oorontsteking erbovenop.
        dat ik woensdag oorlog met haar heb gevoerd omdat ze dus al
        drie dagen niets had gegeten en als er al eens 1 hapje van
        yoghurt binnenging dat er terug uitkam bij het hoesten
        dat we ook judo hebben gedaan omdat ik neusdruppels moest
        toedienen
        dat haar koorts maar niet zakte
        dat ze vandaag vroeg naar koeken en dat ik haar heb volgepropt
        met koeken en wafeltjes, zo blij dat ze uiteindelijk toch iets
        wou en kon eten
        dat ik nu steendood ben van al dat sporten.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Oktober 2014 om 13:14
Originally posted by engeline engeline wrote:

haha fijn zo'n apk tje.kan die er weer een jaartje tegen.Altijd fijn om de boel weer gezond mee naar huis te nemen.
Staat de dierenarts daar naar het hart te luisteren, dat klopt goed zegt hij. LOL 
Aan de pootafdrukken op de behandeltafel te zien zweette de haarbal peentjes.
Back to Top
engeline View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 21 November 2007
Locatie: winssen
Status: Offline
Points: 3257
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer engeline Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Oktober 2014 om 11:06
haha fijn zo'n apk tje.kan die er weer een jaartje tegen.Altijd fijn om de boel weer gezond mee naar huis te nemen.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Oktober 2014 om 10:38
- Onze kat vanochtend al in de kattendraagmand lag voor het jaarlijkse bezoek aan de dierenarts ?
- Ook een kat zich kan vergissen, t mandje zag er comfortabel uit Big smile
- Hij/het goed heeft meegezongen in de auto, weer goedgekeurd is en blij dat ie weer thuis is LOL 
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12078
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Oktober 2014 om 00:29
wist je dat ik stiekem jaloers ben op al diegene die zelf hun kleding kunnen naaien?
        dat het in mijn hoofd allemaal poepsimpel is om een kleedje te maken?
        dat ik het eens geprobeerd heb en dat ik dus alle moeilijkheden zoals de hals en de armsgaten dus flink onderschat had?
        dat ik een paar maanden terug Het Grote Naaiboek heb gekocht en dat ik hoop er binnenkort al eens in te bladeren?
        dat als ik in dit tempo voortdoe, ik misschien 72 zal zijn als ik mijn tweede stuk kleding zal naaien? (de a-lijn rokjes voor de dochter zoveel jaar geleden niet meegerekend)
        dat ik al op de helft zit van het aantal te maken frullekes?
        dat ik nu een beetje zit te sukkelen met de kleur en de dikte van de katoen?
        dat ik een beetje zal moeten improviseren en aanpassen?
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Oktober 2014 om 09:56
Van die speld vind ik een hele goeie. Ik ben beginnen naaien toen ik een jaar of 17 was. Alles te lang en te ruim in de taille. Nooit echt naailes gehad. Op een school beginnen les gegeven waar een heuse naailerares aan wezig was. Ik moest ook naailessen geven. Gewoon leren omgaan met een naaimachine en eenvoudige dingen naaien. Ik schoof steeds verder door, tot ik op een gegeven moment bijna alleen nog naailessen gaf. Veel geleerd van onze huisnaaister thuis, de naailerares op mijn school, de kleermaker waar ik dicht bij woonde en alle geluk van de wereld. We gingen verhuizen en kwam weer ongeveer naast een naailerares wonen. We werden  vriendinnen en naaiden dat het een lieve lust was.
Ben nu 72 en naai nog steeds al mijn kleding zelf.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Amethyst View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 09 Augustus 2014
Locatie: Nijmegen
Status: Offline
Points: 134
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Amethyst Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Oktober 2014 om 00:12
Hey dat is een tip, ga ik uitproberen als ik weer echt naden ga maken, denk namelijk mijn jurkje grotendeels met de lock te gaan doen. Mja ervaring heb ik al wat jaartjes, ben begonnen op mijn 17e ofzo omdat mijn lengte ervoor zorgt dat broeken altijd te lang zijn, en mijn moeder het zat was ze altijd voor me in te korten, ze had zoiets van dat kun je ook prima zelf. Van het puur inkorten ging het naar kostuums voor de fantasy fair, en van kostuums ging het over naar kleding. Doorlussen en rijgen deed ik niet voor ik bij het atelier werkte, en nu ik daar weg ben, doe ik het alleen als ik het echt nodig vind. Rijgen doe ik vaak wel als ik iets wil passen, had afgelopen zomer met een jurk hem wel gespeld aangetroken, gevolg speld die door mijn beha een behoorlijke kras op mijn borst achterliet dus sindsdien rijg ik het wel weer.
All true artists, whether they know it or not, create from a place of no-mind, from inner stillness
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Oktober 2014 om 00:01
Amethist, ik heb ooit ergens gelezen dat je de naden eerst plat moet strijken en dan pas open strijken, de stikdraad zou dan vlakker in het werk gaan zitten. Ik doe het nu al jaren zo en het bevalt goed.
Mijn ervaring is dat je punt 1  jaren ervaring moet opdoen en punt 2 heel veel maken, dan leer je het pas echt goed. En je leert steeds bij. Ik tekende vroeger naden aan, alles doorlussen, reeg alles en dan pas naaien. Nu houd ik de centimeter erlangs als ik knip, speld de dingen en naai. Passen doe ik met de spelden in het stof, ook een broek. Regelmatig dus kousen stuk of schrammen op de benen!!!
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Amethyst View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 09 Augustus 2014
Locatie: Nijmegen
Status: Offline
Points: 134
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Amethyst Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Oktober 2014 om 22:37
Ik heb de nodige ervaring maar ik weet ook zeker niet alles, kan nog heel veel leren. Ik heb op het atelier veel geleerd, en ben ook zeker netter en met meer aandacht gaan werken, voorheen streek ik mijn naden niet uit bijvoorbeeld, en dat doe ik nu wel. Wat het knippen betreft ik weet heus wel dat ik het kan, en dat ik niet zo onhandig ben dat ik ergens per ongeluk een gat in knip. Is gewoon een beetje onzekerheid dat ik met meer dingen heb, maar meestal verdwijnt het ook wel weer op het moment dat ik dat eerste stukje doorgeknipt heb. Het jurk patroon wat ik nu heb is mijn eerste patroon waar ik zelf naden heb moeten aantekenen, over het algemeen heb ik patronen waar de naad al bij aan zit.
All true artists, whether they know it or not, create from a place of no-mind, from inner stillness
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23643
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Oktober 2014 om 20:10
Eerlijk gezegd raad ik iedere nieuwe breister aan proeflapjes te maken en ik zelf begin gewoon, bijvoorbeeld met de mouwen. Heb ik dan 15 cm dan ga ik meten. En dan heb ik er dus al twee op de pen staan. Maar ik ben geen ervaren naaister, ik knip het patroon uit met de naadtoeslagen, die ik er allemaal bijgetekend heb.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Amethyst View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 09 Augustus 2014
Locatie: Nijmegen
Status: Offline
Points: 134
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Amethyst Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Oktober 2014 om 15:42
Ja dat deden we op het atelier ook altijd, proefmodellen maken. Maar ik ben eigenwijs, en heb dus net al mijn moed bij elkaar geraapt en de schaar erin gezet. Maar het is gewoon goed gekomen, en zelfs als er ergens een foutje in sluipt, ik heb 1,80m meter stof terwijl ik iets van 1,40 nodig ga hebben dus, no worries.
All true artists, whether they know it or not, create from a place of no-mind, from inner stillness
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23643
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Oktober 2014 om 10:33
Op de markt zijn vaak heel goedkope stofjes te krijgen. In geval van twijfel kun je dan eerst je jurkje met zo'n stof maken. Dat doen ze in modehuizen ook, ze maken eerst een "toile" van linnen. OM te kijken hoe het valt en waar de problemen komen. Als de toile naar zin is, zet je stoer de schaar in je goudopsneestofje. Zoals Master Yoda in Star Wars al zei: "Do or do not, there is no try" en Cruyff dat vertaalde: As je niet schiet dan skoor je niet".
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12078
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Oktober 2014 om 21:28
wist je dat je niet moet panikeren, je kunt er nog altijd een rokje van maken dan, en desnoods een strokenrok.
Back to Top
Amethyst View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 09 Augustus 2014
Locatie: Nijmegen
Status: Offline
Points: 134
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Amethyst Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Oktober 2014 om 20:57
- Wist je dat het toch wel een goed idee is, even extra naar het plaatje van de stoflegging van je jurk kijken. Dan kun je achter hele nuttige dingen komen, zoals het feit dat ze de mouw(die ook net als de rest aan de stofvouw geknipt moet worden) helemaal niet op een vouw getekend hebben, en dat ze het ene stukje waar je er maar 1 van moet hebben graag uit een dubbele laag geknipt willen hebben, dus dan heb je er nog 2... Kortom erg praktisch allemaal.
- Ik het ook een beetje scary vind de schaar in deze stof te zetten, dit namelijk een van mijn eerste duurdere stoffen is.
All true artists, whether they know it or not, create from a place of no-mind, from inner stillness
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <1 167168169170171 187>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.609 seconden.
Lang Yarns