Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Wist je dat...

 Reageer Reageer Pagina  <1 6869707172 187>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Januari 2016 om 16:32
Die utoebers kunnen niet omgaan met stilte, iedere stilte die valt moet volgekwaakt worden.
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Januari 2016 om 19:38
Wist je dat...
Ik steeds weer vergeet te kijken wanneer een topic begonnen is?
En dat ik dan allerlei onbekende namen tegen kom.
Dat ik dan EINDELIJK eens ga kijken hoe oud de 1e posting is, van 2006 of 2011 of zo  en dat er dan nog een heel stel pages volgen.
En dan pas...dan pas .... ga ik naar de meest recente posting.

Geek

Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Januari 2016 om 19:42
wist je dat de patroonwillenhebbers dat ook beter zouden doen?
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Januari 2016 om 21:10
Originally posted by bep bep wrote:

wist je dat de patroonwillenhebbers dat ook beter zouden doen?
ROFL
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Januari 2016 om 22:09
wist je dat ik gisteren een email heb gekregen van de sns bank?
            dat ik mijn digipass moet inleveren omdat die vervalt?
            dat ik op verder zou moeten klikken om van alles in te vullen?
            dat ik dan vervolgens de digipass zou moeten opsturen naar weet ik waar en nadat zij de gegevens zouden ontvangen hebben dat ik dan mijn nieuwe zou toegestuurd krijgen?

weet je dat ik helemaal niets bij sns bank heb, zelfs niet in heel nederland?
               de email wou doorsturen naar de echte snsbank maar dat dat dan weer niet zo evident is
               dat je kon klikken op valse email rapporteren maar dat ik dan zo'n vensterke krijg van outlook en dat mijn pc dat niet kent?
               dat ik dan maar gewoon geblokkeerd heb?
               dat ik jullie dus verwittig dat er valse emails van fraudeurs onderweg zijn, die zelfs niet weten of je al dan niet bij de snsbank bent? En dat je zeker nooit je digipas mag opsturen en gegevens invullen en versturen via mail?
              
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Januari 2016 om 22:12
Duidelijk geval van phishing.

Dank
Je kan niet genoeg gewaarschuwd worden.

Toch zou ik hem doorsturen
Naar echte bank of naar politie
Het is een misdrijf, tenslotte.
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Januari 2016 om 22:19
ja maar hij is dus al verwijderd en uit de prullenbak verdwenen ook.
Back to Top
C4th View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Maart 2014
Status: Offline
Points: 1788
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer C4th Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Januari 2016 om 22:21
Klopt, die mailtjes dwalen al jaren rond.
Ik krijg ze meestal van de Rabo (maar niet op het e-adres dat bij de Rabobank bekend is), de ING (nog nooit een rekening gehad), de SNS (nooit een rekening) en de ABN, wel een rekening, maar met een ander e-adres.

Al die banken hebben een adres waar je de valse mails naar door kunt sturen, zo kunnen de banken in de gaten houden welke teksten er allemaal gebruikt worden.
Over de teksten gesproken... die worden steeds beter. Vroeger rammelde de tekst grammaticaal en spelmatig aan alle kanten, tegenwoordig zitten er toch vele kloppende, goed lopende volzinnen in.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Januari 2016 om 22:24
deze was in perfect nederlands en ik heb het logo en alles vergeleken met de echte snsbank en dat was helemaal hetzelfde qua tekening en qua kleuren.

En ik weet alleen van het bestaan van de snsbank af door ik dacht aranice die er indertijd een vraag over had.
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Januari 2016 om 22:48
Vandaag ging het bij Opgelicht net over deze dingen. Nooit opsturen en als je pinpas weg moet omdat je een nieuwe hebt gekregen, in alle richtingen doorknippen. 
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Januari 2016 om 23:06
Een aantal maanden geleden kreeg ik dagelijks van allerlei banken waar ik niets mee uit te staan heb, dit soort verzoeken. Het heeft zo'n 6 weken geduurd. Ik heb ze keurig verwijderd, nergens op geklikt, maar ook nooit aangegeven bij de politie.   
Back to Top
francis3 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 20 Januari 2012
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 559
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer francis3 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Januari 2016 om 23:08
Wist je dat ik zulk een mail ook gehad heb, zij het dan van een andere bank. Toeval wilde dat ik 's anderendaags bij mijn bank moest zijn. Ik heb het daar vermeld en zij gaven mij een emailadres van hun bank waarnaar ik het bericht maar moest naar doorsturen. Na enige tijd heb ik daar niks meer van gehoord (van dat fishingbericht).
Back to Top
Marileen View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 13 November 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4191
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Marileen Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Januari 2016 om 23:25
Anthony had gisteren nog een mail van (zgn) ING.
Hij is geen klant bij ING......nooit geweest ook.
Zelf krijg ik ook regelmatig van die mailtje.
Ik open ze niet eens, maar verwijder ze gelijk.
Een paar weken gelen kreeg ik een mail van Aldi, dat ik gewonnen had.
Een jaar lang boodschappen doen. Wooowwww......ik was door het dolle heen.
Er werd me gezegd dat ik een code (weet niet meer welke) moest smssen, naar een bepaals telefoonnummer. Ik zou dan gebeld worden voor verdere uitleg.
Nou dat heb ik toen dus gedaan. Maar ik werd niet teruggebeld, maar ik kreeg hele hoge 
telefoonrekeningen. Huhhhhhhhhh......ik wist niet waarvan. Maar ik heb het laten onderzoeken
en iemand ingeschakeld om me te helpen.
Gelukkig heb ik een paar dagen geleden te horen gekregen dat het in orde gemaakt is.
Dus nog een waarschuwing.........zulk soort mailtjes van Supermarkten zijn ook oplichterij.

Ik haak nooit af!

Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Januari 2016 om 23:32
die krijg ik dus om de haverklap dat ik misschien een waardebon van 500 euro zou gewonnen hebben van Aldi, Ikea, lidl, zeeman, mediamarkt. Maar die verwijder en blokkeer ik dus direkt. Maar de volgende dag is er weer een mail waar dat het mailadres juistekes een cijferke scheelt, want die emailadressen zijn altijd met cijferkes.

Maar van een bank nog nooit tot gisteren dus.

Ook eens een keer van paypall dat mijn rekening moest aangevuld worden. Ik heb dus geen paypall en toen had ik de mail doorgestuurd naar een bevoegde instantie en het antwoord was : dit is een valse mail. Precies of ik wist het nog niet. Daarom dat ik dus ook niets meer doorstuur.
Back to Top
faith View Drop Down
Groupie
Groupie
Avatar

Lid sinds: 05 December 2015
Locatie: tilburg
Status: Offline
Points: 48
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer faith Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Januari 2016 om 23:34
Wist je dat daar net  bij opgelicht over gesproken werd  gelijk weggooien
wist je dat er ook via de mail bekeuringen komen deze zijn ook nep als er geen straat en naam op staat
trusten
Geniet van elke dag
Back to Top
Janne Marie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 December 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3141
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Janne Marie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Januari 2016 om 10:52
Zo heb ik pas 20 miljoen Engelse pond gewonnen, bij iets waar ik nog nooit van had gehoord, met mijn telefoonnummer dat ik zelden aan iemand doorgeef. Maar ik wou ze niet, heb niet gereageerd.
En gisteren kreeg ik een mail van Ziggo, dat mijn gegevens moesten worden gecontroleerd, of ik maar even mijn inloggegevens wou doorsturen.

Tjonge, het wordt steeds lastiger om de goede berichten eruit te halen, wie weet hoeveel prijzen ik al heb gemist omdat ik dacht dat het vals was, ik had misschien al schatrijk kunnen zijn. ConfusedWink


Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Januari 2016 om 11:00
wist je dat je die gedachte moet vasthouden Janne Marie, is volgens mij duizend keer plezanter dan het echt te zijn (in euro's gesproken).
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Januari 2016 om 11:01
Ik er een kreeg van Bol.com . Dat er de volgende Vrijdag een vrij groot bedrag van mijn rekening afgeschreven zou worden omdat ik een aantal boeken heb besteld . Heb nog nooit wat besteld bij Bol.com Ik voor de zekerheid wel naar de bank ben gegaan . Het saldo verlaagd heb wat er niet op staat kan er ook niet af . De bank het in de gaten zou houden .

Er nooit iets is afgeschreven maar toch Ik heb niet verder geklikt dus ik weet niet waar naar gevraagd werd
. Een paar jaar geleden was er ineens een bedrag van mijn rekening afgeschreven voor het huren van een auto wat ik niet gedaan had en dat dat nog een hele toer was omdat weer terug te draaien Bewijs maar eens dat je die auto niet gehuurd hebt . Ik dat helemaal niet snap want volgens mij moet je je identificeren en je rijbewijs laten zien waar ook nog eens een kopie van wordt gemaakt voor je een auto kunt huren
Back to Top
Hulten1 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 24 November 2012
Locatie: Kruiningen
Status: Offline
Points: 2347
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Hulten1 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Januari 2016 om 11:05
Wanneer je mail krijgt van een bedrijf waar je wel zaken mee doet kun je altijd even bellen of zij dit echt verstuurd hebben. 
Ik kreeg laatst een mail van Nespresso dat het bankrekeningnummer van de factuur die ik net bij de levering ontvangen had niet klopte. In de mail stond een ander rekeneningnummer maar ik vertrouwde het door de vele fishingmails die ik krijg, voor geen meter.
Gebeld met Nespresso via telefoonnummer dat ik op Internet heb opgezocht. Bleek de mail inderdaad van hun afkomstig te zijn. Embarrassed
Maar je kunt nooit weten natuurlijk.
Waar regels zijn stopt het denken (bron Omdenken)
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Januari 2016 om 16:57
Ik zit met de oren te klapperen, ik weet dat het gebeurt en (ik klop even af) krijg weinig van dit soort mails dus ik ben blij dat ik weer
up to date ben.
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <1 6869707172 187>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.484 seconden.
Lang Yarns