Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Wist je dat...

 Reageer Reageer Pagina  <1 138139140141142 187>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Juni 2017 om 11:37
Wij hebben ze ook. Ik las net een tip op een site over oma's tips: bakje water met hele kruidnagels. Ik heb er twee neergezet. Nu maar afwachten of ze dood uit de lucht vallen of hun koffer pakken en naar hiernaast verhuizen. Blauwe lamp schijnt ook te helpen, is wel veel duurder. Fruitvliegjes: wijnfles met restje laten staan, ze kunnen er moeilijk uit komen en verzuipen. Of een plastic bakje met stukje fruit, plastic folie erover met een elastiekje, gaatje erin en na verloop van tijd leeggooien.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Juni 2017 om 11:47
Vorig jaar heb ik het raam bij de composthoop even open gehad en kreeg in een uurtje tijd zo'n 50 vliegen binnen. Yuggg... Handmatig gevangen met een theedoek. Na 36 uur was ik er van verlost. Dat raam gaat dus in de zomer niet meer open! Verder heb ik zelden insecten in huis. Vanwege de mechanische ventilatie die niet afgezet kan worden, hoef je hier niet noodzakelijk ramen open te zetten.

Originally posted by JMB JMB wrote:

Wist je dat ik een bloedhekel heb aan vliegen? Wat een irritante beesten zeg. Ze gaan steeds op mijn arm zitten. 

Goeie ervaring met citroenmelisse. Blaadjes plukken, kneuzen en je armen mee insmeren.  

Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Juni 2017 om 11:14
Originally posted by JMB JMB wrote:

   Wist je dat ik een bloedhekel heb aan vliegen? Wat een irritante beesten zeg. Ze gaan steeds op mijn arm zitten. Pak ik een krant dan zijn ze nergens meer te bekennen. Nu heb ik laatst een mepper op batterij gekocht, die zou goed werken. Nou niet dus ik krijg ze niet te pakken. Je slaat er nog eerder deuken mee in je tafel dan dat je die beesten te grazen neemt. Enne, die mepper ga ik natuurlijk niet op mijn arm gebruiken.Krant ook niet, ik wacht tot ze ergens anders op gaan zitten om te meppen maar, dan zie ik ze dus niet meer. grr rotbeesten.


Het zijn rrrrrrrotbeesten, maar toch moest ik wel lachen om wat je schreef.
Die meppers met batterij gebruik je niet om te wachten tot de vlieg ergens zit, die wedstrijd win je zelden.
Ze hebben vaak het model van een tennisracket en beter gebruik je ze dan ook zo.
Maak er een tenniswedstrijd van en mep ze uit de lucht in volle vlucht.
Alles mag, lobjes,smash, passeerslag (beter niet)
Fifteen-love... enz...

Succes!
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Juni 2017 om 12:07
.....ik kennelijk al 45 jaar verkeerd heb gestreken?
Ik had mijn strijkplank altijd op de hoogste stand, ben niet echt klein, 1.70 m
Vandaag ging ik strijken en het leek makkelijker en had minder last van mijn schouder.

Blijkt dat ik de plank een standje lager had gezet. Geek

Enfin.... voortaan dus iets makkelijker aan de strijk.
Beter oud geleerd dan nooit gedaan.
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Juni 2017 om 12:18
Klopt .

Ik heb ooit 1,5 gerevalideerd in een revalidatie centrum en dan krijg je een Ergotherapeut die je handigheidjes leert .
Zo moet je ook met kleine haaltjes voor je langs stofzuigen i.p.v met langere halen .
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Juni 2017 om 19:17
O dat stofzuigen, dat ga ik proberen. Dat strijken heb ik denk ik 10 jaar terug ooit eens van een collega gehoord en sindsdien staat
de strijkplank op "strijk" hoogte. Niet wrikken en wurmen en duwen, maar strijken LOL
 
@Mutti, begin je dan met stofzuigen voorin of achterin een vertrek - loop je naar voren of naar achteren ?
Back to Top
Shadowprincess View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 12 Juni 2017
Locatie: Nog Nijmegen
Status: Offline
Points: 2
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Shadowprincess Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Juni 2017 om 20:39
Originally posted by nldutchy nldutchy wrote:

Originally posted by Shadowprincess Shadowprincess wrote:


Ik ben geen nieuw lid, maar ik kwam mijn oude account niet meer in. En de wachtwoord aanvraag mailtjes belanden maar niet in mijn inbox. Dus is Amethyst Shadowprincess geworden.

Verder erg druk hier we gaan binnenkort onze 20 vierkante meter en Nijmegen verlaten. Voor een geweldige nieuwe hoekwoning in Groesbeek dus we blijven wel in de buurt. Veel aan het inpakken en opruimen dus. De 30e moet de studio leeg opgeleverd worden, we hebben vanaf de 26e een chalet op een camping in Groesbeek gehuurd en dat zal voor twee weken onze uitvalsbasis zijn, terwijl we binnen in ons nieuwe huis schilderen, de vloer en keuken erin gaan. Spannend maar ook wel erg leuk om ineens een heel huis te hebben om in te richten. Ik krijg dan ook een hobbykamer waar ik mijn naai en lockmachine neer kan zetten en kan laten staan.

In het kader van verhuizen en opruimen heb ik ook nog een zak wol/garen waar ik graag vanaf wil, het is voornamelijk saskia garen, verder nog 2 verschillende aangebroken bollen fenna en nog wat andere bolletjes. Iemand hier interesse om het over te nemen?

Hoi Schaduwprinses Amethyst, succes met alle veranderingen, klinkt allemaal goed vooral je hobbykamer ;-)) Heb je een foto van wat je allemaal over hebt en wat wil je er voor hebben; misschien kan ik er Creaans mee blij maken voor haar goededoelenwerk!!!



Het heeft even geduurd want het is best veel dus hier de fotocollectie van de garen die weg mogen. Wat prijs/kosten betreft geen idee ik ben heel slecht in dingen prijzen.


Bollen shiny van de zeeman, wel zacht maar rot om uit te halen.




Rest/aangebroken garen van het een en ander, de eerste en laatste bol is fenna

en dat zijn de laatste kleine restjes.


Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Juni 2017 om 09:18
Lw

Ik heb er over nagedacht ,maar volgens mij loop ik achteruit .

Zo moest ik bij iets oprapen ,mijn hand steunen op b.v aanrechtblad ,been naar achteren en dan iets oprapen .
Back to Top
pareltje2011 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 Maart 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5190
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pareltje2011 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Juni 2017 om 11:45
Wist je dat ik vandaag zo een rugpijn heb en niet weet hoe het komt?
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Juni 2017 om 14:25
Beterschap, Pareltje! Soms heb je in een onverwacht moment een verkeerde beweging gemaakt en dan voel je dat veel later pas. Lekker warm houden zal wel lukken vandaag. Wink

@ Shadowprincess: prachtige bollen wol heb je daar op de foto's staan. Misschien had je beter een nieuw topic kunnen openen voor jouw aanbiedingen, want in dit topic wordt er waarschijnlijk overheen gelezen en gepraat.  
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Juni 2017 om 20:28
Originally posted by pareltje2011 pareltje2011 wrote:

Wist je dat ik vandaag zo een rugpijn heb en niet weet hoe het komt?
Onkruid wieden of op een vreemde fiets fietsen . . .
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Juni 2017 om 22:26
Wist je pareltje dat het ook kan komen door te lang op een slechte stoel te zitten?
Back to Top
pareltje2011 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 Maart 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5190
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pareltje2011 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Juni 2017 om 20:15
Nog altijd rugpijn ,maar nu weet ik hoe het komt ,mijn kleindochter van zeven vroeg om iets in een boom te hangen ,ik hef haar op en nog wat hoger ,en ja daar komt het van ,(denk ik )ze is dan ook geen mager popje ,alst nie beterd nog maar eens een spuit ...helpt altijd he
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Juni 2017 om 23:27
Het is altijd prettig te weten waar iets vandaan kan komen.
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Juni 2017 om 15:44
Wist je dat  ‘Griekenland’  een anagram is voor:  ‘er kan geld in’.
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Juni 2017 om 16:48
LOL hoe krijgen ze het gevonden. 
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Juni 2017 om 17:25
Ik wist het niet ,maar vind hem ontzettend goed .

Zou de regering het ook weten ??
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Juni 2017 om 22:46
ik denk wel dat de EU-regering het weet want ze blijven er inpompen.
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Juni 2017 om 08:10
Inderdaad bep daar zul je wel eens helemaal gelijk in kunnen hebben...
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Juni 2017 om 14:16
We hebben nu 3 weken vakantie en omdat we uiteindelijk toch niet op vakantie gaan (want thuis nog zo veel te doen) heb ik voorgesteld
iedere dag naar het zwembad te gaan, doordeweeks is er een vroege vogel periode. Ik hoop dat ik nou eindelijk mijn waterangst een
beetje onder de duim krijg en ga proberen niet te zinken precies tussen het ondiepe en diepe. Vandaag dag 1, nou volhouden Confused nog 14 dagen . . . LOL
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <1 138139140141142 187>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.672 seconden.
Lang Yarns