Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Wist je dat...

 Reageer Reageer Pagina  <1 153154155156157 187>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
*kathy* View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 November 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2050
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer *kathy* Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 December 2017 om 00:34
Originally posted by bep bep wrote:

je moet die in je winkelmandje leggen en de verdere procedure volgen. Maar kerstdeurtje 3 heb ik wel 3 keer besteld en uiteindelijk een mail gekregen dat er soms een aanwijzing op het plaatje staat. Dus daar moet ge dan weer alles invullen om het te kunnen krijgen.

Ik krijg wel een mail voor patroontje 3, maar daarin staat geen download naar het patroontje en begrijp ook geen aanwijzing
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 December 2017 om 09:03
Kathy er staat een link in de foto van kerstdeurtje 3 daar kan je hem bestellen...
En ik ben zelf ook echt gevallen voor de muizen en het gingerbread mannetje...
Wel jammer dat ze maar 7 dagen beschikbaar blijven...
Moet er dus wel echt rekening mee houden dat je ze iedere keer op tijd er vanaf haalt...
Back to Top
creaans View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 05 Februari 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 11348
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer creaans Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 December 2017 om 19:01
Bedankt voor jullie reacties, voor de patronen, ga het morgen proberen.

Ik ben vanmiddag weer naar het brei-haak café geweest en kom daar met positieve energie weer vandaan. Het is zo gezellig en leuk, ik geniet er zo van.
Back to Top
*kathy* View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 November 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2050
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer *kathy* Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 December 2017 om 00:45
https://ribbelmonster.de/

Nog een adventskalender


Back to Top
*kathy* View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 November 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2050
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer *kathy* Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 December 2017 om 00:45
Originally posted by suziesfreubels suziesfreubels wrote:

Kathy er staat een link in de foto van kerstdeurtje 3 daar kan je hem bestellen...
En ik ben zelf ook echt gevallen voor de muizen en het gingerbread mannetje...
Wel jammer dat ze maar 7 dagen beschikbaar blijven...
Moet er dus wel echt rekening mee houden dat je ze iedere keer op tijd er vanaf haalt...

Super ik ga het morgen weer proberen
Back to Top
creaans View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 05 Februari 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 11348
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer creaans Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Januari 2018 om 09:41

76 dekens staan ingepakt om morgen uitgereikt te worden! http://breienmetagnes.nl/warme-dekens-uitreiken/

foto van Breien met Agnes.




Bewoners in Loppersum zitten er warmpjes bij deze winter

Kunstenares Agnes Bakker en burgemeester Albert Rodenboog deelden vandaag zelfgebreide dekens uit aan Groningers die door aardbevingen moesten verhuizen naar tijdelijke woningen.

Burgemeester Rodenburg deelt warme dekens uit (foto: Mike Tomale)

De dekens zijn gemaakt uit de grote gebreide protestdeken van ruim 500 vierkante meter die voor de zomervakantie door Freek de Jongewerd gepresenteerd aan de Tweede Kamer. Meer dan 1300 mensen uit alle hoeken van het land droegen een steekje bij aan dit kleurrijke verzet tegen de gaswinning: om de mensen in aardbevingsgebied een hart onder de riem te steken en voor het klimaat.

Groningse ‘breiwilligers’ hebben de enorme deken verwerkt tot kleinere exemplaren die vandaag door burgemeester Albert Rodenboog aan bewoners in Loppersum, Middelstum en Appingedam worden uitgedeeld als symbolisch gebaar voor een warme kerst. “Iedere steek in deze deken is een proteststeek,” legt Agnes Bakker uit.

De eerste deken die werd uitgedeeld aan een bewoner in een tijdelijke woning in Loppersum was afkomstig van de grote deken die over het minimuseum ’t Hoeske Thais Joaptje in Rottum lag.

“De ziel is er uit”
Burgemeester Rodenboog weet als geen ander wat deze bewoners meemaken. Ook hij en zijn vrouw zijn vijf maanden uit huis geplaatst in een tijdelijke woning. Toen ze terug kwamen in hun gerepareerde woning konden ze niet anders constateren dan dat de ziel uit hun woning was, ook al was alles in de oude staat hersteld. “Het duurt weken voor het gevoel terug is.” Aldus burgemeester Rodenboog.

Een van de bewoners die een deken ontving uit handen van Jorien de Lege van Milieudefensie zei dat verhuizen niet altijd goed was, maar in dit geval was het dat wel, want men was blij met de tijdelijke woningen in Loppersum. Een andere bewoner van een tijdelijke woning gaf te kennen dat bij de sleuteloverhandiging het Centrum voor Veilig Wonen(CVW)  had gezegd dat de persoon in kwestie blij zou zijn met haar nieuwe woning waarop deze antwoordde: “Het is een leeg fotoboek.”

(foto: Mike Tomale)
(foto: Mike Tomale)
(foto: Mike Tomale)


(foto: Mike Tomale)
(foto: Mike Tomale)
Back to Top
creaans View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 05 Februari 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 11348
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer creaans Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Januari 2018 om 09:44
En zo kreeg een heel groot deel van de deken een andere bestemming.
1 deel word bewaard voor op tentoonstellingen.
Als je op de tekst foto van... klikt komt de foto.
Back to Top
pareltje2011 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 Maart 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5190
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pareltje2011 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Januari 2018 om 11:27
Wist je dat hier de zon schijnt zalig na die donkere maand december ,ik heb al de ramen en deuren opengezwierd ,alles is lekker verluchten ,voelt zo goed ,kom maar op zomer ..ik ben er al klaar voor
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Januari 2018 om 11:07
dat zijn wel veeeeeel zakken vol dekens.

wist je pareltje dat je dat gevoel nog een paar maandjes moet volhouden.
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Januari 2018 om 12:06
Wist je dat.... ik me afvraag of de truien van bep goed in de smaak vielen en of ze goed pasten?


Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
creaans View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 05 Februari 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 11348
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer creaans Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Januari 2018 om 09:03
Ik heb weer wat leuke tips.

Hoe fijn zou het zijn als je nooit meer hoeft te strijken? Daar zul je binnenkort achter komen als je deze simpele truc consequent toepast.

 

Het enige wat je nodig hebt is een nat washandje of een kleine natte handdoek. Stop het natte doekje met je gekreukte kleding in de droger en laat het geheel een kwartiertje op een enigszins lage temperatuur drogen. Door het vocht stomen de kreukels uit je kleding.

Je zult zien dat je eerst zo verfomfaaide bloes weer strak uit de droogtrommel komt. Klaar voor gebruik. Dat is handig.

http://www.welingelichtekringen.nl/ongespecificeerd/573572/er-is-een-eenvoudige-truc-waardoor-je-nooit-meer-hoeft-te-strijken.html

Natte was in de droger? Met deze simpele truc is je was véél sneller klaar. Je hoeft er alleen maar iets bij te gooien.

Het enige dat je nodig hebt is een droge thee- of handdoek. De Australische schoonmaakgoeroe Shannon Lush onthulde de slimme tip in een televisieprogramma, met de woorden: “Als je een droge theedoek bij de was gooit droogt het een derde sneller. De theedoek transporteert en absorbeert het water. Ook verspreidt het water beter over de oppervlakte, zodat de droger beter zijn werk kan doen.”

Proef op de som. Of het echt werkt? Redacteuren van Good Housekeeping namen de proef op de som en kwamen tot de conclusie dat de theedoek-truc ze een half uur tijd opleverde. De moeite waard dus om zelf eens te proberen.

http://www.libelle.nl/huis-tuin-feestje/droger-was-sneller-klaar/

Ken je dat wanneer je een naar wondje hebt en je pleister constant losschiet? Daar is deze truc het antwoord op. Na een tijdje zit je pleister niet meer goed. Dit kan door beweging, vocht of door de kwaliteit van de pleister komen. Als de pleister niet meer goed zit kan er makkelijk vuil in de wond komen en dat willen we juist voorkomen. Dus heb je een wondje op een vervelende plek op je hand of wil je gewoon dat je pleister goed blijft zitten? Lees dan deze volgende truc op de volgende pagina.

http://www.gezondeideetjes.nl/kwaaltjes/met-deze-ideale-truc-uit-japan-blijft-je-pleister-altijd-goed-zitten/1488/

Back to Top
pareltje2011 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 Maart 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5190
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pareltje2011 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Januari 2018 om 09:29
Wist je dat het hier maar stil is op ons forum,denk dat iedereen handwerk aan het doen is ,ik heb gisteren de keuken helemaal leeggehaald en al het te veel weggedaan en goed gepoetst ,dat is vandaag zo leuk,morgen de badkamer en zo hoop ik rond te geraken deze week ,mijn kleinzoon word vandaag 10 ,nu ben ik een tiener zegt hij,ik ben er fier op ,zo jong en al goude medaieles halen met turnen trampoline en tumbling,nog een prettige dag iedereen
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Januari 2018 om 09:52
Gefeliciteerd met het kroonjaar van je kleinzoon, Pareltje.   

Wist je, Creaans, dat ik geen droger heb? Die pleistertruc pas ik al jaren toe. Juist als je veel handwerkt, moet je je vingergewrichtjes goed kunnen bewegen. Met ingeknipte pleisters kan je ze mooi beweegbaar houden. Het niet goed plakken van pleisters heeft ook vaak met vet op de huid te maken.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Januari 2018 om 17:12
Ik heb ook geen droger meer. En ik gebruik meestal vingerpleisters. Omdat mijn vingers het meeste risico lopen op wondjes.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8159
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Januari 2018 om 17:50
Ik heb nog wel een droger ,maar ik droog alleen de handdoeken en dan nog nadat ze al half aan de lijn gedroogd zijn .
Ik doe dat omdat ik ze dan zachter vind .

Een heel enkele keer gebruik ik hem voor noodgevallen ,zoals de lievelingswerkbroek van mijn man ,waar hij er maar 1 van heeft , als die nog net niet droog is .
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Januari 2018 om 09:07

Goh en ik maar denken dat ik de enige op deze wereld is zonder wasdroger LOL De schoonfamilie vind mij maar sneu zo zonder droger.

Back to Top
JMB View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 21 Oktober 2016
Status: Offline
Points: 1462
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer JMB Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Januari 2018 om 11:20
Ik heb wel een droger, gebruik hem hoofdzakelijk voor de handdoekenwas (ook omdat ze dan lekker zacht blijven) en soms ook als ik teveel was heb en dat niet kwijt kan aan mijn droogrekjes op zolder, of als er iets snel droog moet zijn. Nu heb ik ook een ontvochtiger op zolder staan, die zet ik dan vaak wel weer aan bij de was, op wasdroogstand. maar dat doe ik meer om te voorkomen dat het te vochtig wordt op zolder.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Januari 2018 om 14:34
Ik voel me een beetje een oude zeur worden, zou dat tijdelijk zijn dat ik me overal maar aan erger en loop te mopperkonten ?
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Januari 2018 om 14:40
Originally posted by lw1463 lw1463 wrote:

Ik voel me een beetje een oude zeur worden, zou dat tijdelijk zijn dat ik me overal maar aan erger en loop te mopperkonten ?


Zolang je het zelf in de gaten hebt zal dat oude zeur wel meevallen.
En bij jezelf denken: niet aan ergeren daar heb ik alleen mezelf mee.Laat gaan.

Wink
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Januari 2018 om 14:43
Hat kán de leeftijd zijn. Toen mijn huisband na zijn pensionering dagen liep te mopperen en zeuren, zei ik op een ochtend: "Nu zeg je iets leuks of helemaal niks." Het bleef een tijdje stil en toen zei hij dat hij niks wist. Maar het heeft wel geholpen, het mopperen en zeuren werd minder. En hij heeft soms een leuk nieuwtje.

Dus...voor je begint te mopperkonten, bedenk je iets leuks om te vertellen. Je hebt een kat, dus er is altijd wel iets over haar te zeggen.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <1 153154155156157 187>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.547 seconden.
Lang Yarns