Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Wist je dat...

 Reageer Reageer Pagina  <1 155156157158159 187>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
niania View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 27 Oktober 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3604
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer niania Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Februari 2018 om 07:54
ik baal omdat mijn i-pad op zwart beeld blijft staan
Cry Angry Confused
ik denk dat het van de ouderdom is maar vind het echt niet leuk



Back to Top
pareltje2011 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 Maart 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5190
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pareltje2011 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Februari 2018 om 09:03
Leuk tante lelie ,geniet van het kleine mensje ๐Ÿ™Œ
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Februari 2018 om 13:23
proficiat en tante lelie klinkt goed. Vanaf het begin tegen de kleine zeggen : zeg eens tante lelie. Is hij/zij de enig(st)e die een tante lelie heeft.

Hier hebben we een tante parel die ook zo genoemd wordt omdat Greet nogal moeilijk uit te spreken was voor de kleinzoon. En ze is nog altijd tante parel en zal altijd tante parel blijven.
Back to Top
Lelie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 Juni 2013
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 1547
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lelie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Februari 2018 om 13:00
Big smile dank jullie wel! Ik vind het nu al leuk om tante te zijn!
Back to Top
C4th View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Maart 2014
Status: Offline
Points: 1788
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer C4th Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Februari 2018 om 20:59
Gefeliciteerd Lelie,

Ik draag die titel sinds 2011 en ik draag hem met trots. Ik heb twee kleine nichtjes en die wurmpjes zijn toch echt wel heel erg leuk, nooit geweten dat het zo leuk was om tante te zijn!
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Februari 2018 om 21:27
Als tante heb je veel vaker de lusten dan de lasten. Je bent er om ze te verwennen en je geeft geen moppers. Geweldig voor een kind als er een tante op bezoek komt. Voor mij is het onmogelijk om op natuurlijke manier tante te worden (geen broers of zussen, ook niet aan mijn man's kant). Maar sinds een aantal jaren ben ik "tante" van de kat van mijn leraar.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Februari 2018 om 08:08
Mijn ouders waren allebei enig kind, maar wij noemden hun vrienden en kennissen oom en tante, en zo gedroegen ze zich ook. Prachtige cadeau's op verjaardagen, uitjes met de auto of naar de speeltuin. Logeerpartijtjes. Ik vond kinderen met "gewone" ooms en tantes maar zielig. Het zal meegespeeld hebben, dat niet alle ooms en tantes kinderen hadden. Oom+oom en tante+tante hadden in die tijd geen kinderen.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Februari 2018 om 08:59
Ik denk dat je dan net zoveel tantes gehad hebt als ik .Machtelt .

Om onderscheid te maken ,noemde ik als kind, de ene de echte en de andere de valse .

Ik heb ooit nog eens een vakantiereis naar Denemarken met een van dat "tante stel "gemaakt voor het behalen van mijn diploma,samen met een nichtje van de "valse "
Wat me nu nog wel eens verbaasd ,is dat ik daar nooit voor op mijn kop heb gehad .Het was gewoon zo .
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Februari 2018 om 09:53
Waarschijnlijk omdat wel duidelijk was dat je het niet vervelend bedoelde als je valse tante zei, Mutti
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Februari 2018 om 09:56
Mijn vader had wel een echte tante, de jongste zus van zijn moeder. Bij wie hij een jaar in huis is geweest toen zijn moeder in zijn zesde maand tbc kreeg. De band is altijd blijven bestaan. Tante Pie was pas getrouwd en kreeg ineens een kant-en-klare baby. Als we op Moederdag bij oma op bezoek waren en naar haar idee vroeg weg gingen, zei ze altijd jaloers: "Jullie gaan naar tante Pie." Dus mijn gedachte was dat mensen jaloers zijn op hun zussen en broers, de echte ooms en tantes. Tante Pie had zelf een zoon, maar ze had het moederschap geleerd op mijn vader.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Lelie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 Juni 2013
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 1547
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lelie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Maart 2018 om 11:23
Haha, een valse tante LOL

Wist je dat ik op natuurijs geschaatst heb! 
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Maart 2018 om 14:47
Nee ,dat wist ik niet ,het doet me denken aan toen de kinderen nog klein waren .
We schaatsten op de vijver van het PZ terrein (psychiatrische ziekenhuis ). Auto,s met de koplampen naar de vijver ,ouders met chocolademelk en de patienten deden naar hartenlust mee .

Toen moesten de patienten naar Amsterdam ,natuur was niet goed voor ze , en staan er huizen van meer dan een miljoen โ‚ฌ op plaatsen waar vroeger beuken stonden .
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Maart 2018 om 15:08
Originally posted by Mutti Mutti wrote:

   ....... en staan er huizen van meer dan een miljoen โ‚ฌ op plaatsen waar vroeger beuken stonden .


Natuur was zeker ook niet goed voor de bewoners van die dure huizen.

Geek
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
pareltje2011 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 Maart 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5190
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pareltje2011 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Maart 2018 om 08:15
Wist je dat ik zaterdag naar een optreden geweest ben van Jan Smit ,het was gewoon prachtig wat een toffe zanger ,๐Ÿ‘๐Ÿ˜๐Ÿ’Ÿ๐Ÿ’Ÿ๐Ÿ’Ÿ๐Ÿ’Ÿ๐Ÿ’Ÿ
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Maart 2018 om 00:54
Wist je dat ik denk dat het hier in het sportpaleis was? Mijn tante is ook geweest en den ambiance zat er goed in aan de beelden te zien.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Maart 2018 om 09:36
Dat ik mijn huidige piepkraak strijkplank ga inruilen voor zo'n antiek lomp geval van Brabantia - ik ga hem straks optuigen (hij is nu nog bloot)
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Maart 2018 om 10:47
Dat die antieke loodzware "Brabantia "hier al bijna 50 jaar dienst doet .
Af en toe opnieuw aankleden . Maar ja hij staat ook altijd uitgeklapt met 2 strijkijzers erop .Een stoomijzer en een antieke "gewone " Klaar voor gebruik zullen we maar zeggen . Van de zwaarte heb ik dus geen last .
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Maart 2018 om 16:32
Bij mij staat de strijkplank ook bijna altijd uit - er ligt niet altijd was op Embarrassed
Het opnieuw bekleden was even een uitdaging, op mijn andere had ik vilt en daarover drie (!) overtrekken. Ik ben maar in de hal
gaan staan (gladde vloer) want het schuim van het onderste overtrek was vergaan. Het vilt was eigenlijk net iets aan de korte kant
en als ik de 1e hoes er op deed, schoof het steeds de verkeerde kant op (grumbel grumbel). Het nieuwe overtrek was ook anders dan ik gewend was
heel spits en de spitse smalle kant kreeg ik eerst niet goed toen heb ik met biaisband (wie iets bewaart heeft iets) een soort vetersluiting
aan de onderkant gemaakt. Nou helemaal toppie. Hij staat klaar . . .
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Maart 2018 om 12:18
Wist je dat ik hier ook zo een strijkplank heb staan? 1 van 1979, een jonkie dus tov die van Mutti. Maar wel een stevige die tegen een stoot kan.
Back to Top
creaans View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 05 Februari 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 11348
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer creaans Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Maart 2018 om 23:38
Begin maart zijn er 2 bananen dozen vol met mutsen, 126 stuks, 65 gemaakt door de dames van het breicafรฉ, waar ik heen ga en 61 van mij, weggebracht naar de contactdame van Fighting Cancer.
Ze zijn voor het ziekenhuis Alkmaar en Den Helder.
Ik had voor de contactdame een kaartje en een uiltje gemaakt, als aardigheidje.
De dames van het breicafรฉ helpen nog steeds met mutsen en Care bags te maken, dat vinden ze leuk om te doen.

Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <1 155156157158159 187>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.453 seconden.
Lang Yarns