Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Wist je dat...

 Reageer Reageer Pagina  <1 156157158159160 187>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Maart 2018 om 08:57
Prachtig Creaans. En dan bedoel ik nog meer je geëngageerd zijn dan de hele produktie. Niet alleen goed voor het ziekenhuis, maar oom heerlijk voor de dames die een doel hebben waar ze voor breien.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Maart 2018 om 09:16
Een prachtige verzameling geworden waar een hart met toewijding de drijfveer van is.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Maart 2018 om 16:22
wist je dat dat wel héééééél véééééééél mutsen zijn en ik altijd (sorry hoor creaans) hoop dat er gaan overschieten? Maar ik vrees het tegenovergestelde.
Back to Top
handwerkjuffie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 25 Augustus 2016
Locatie: Gld.
Status: Offline
Points: 623
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer handwerkjuffie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Maart 2018 om 16:28
Wat geweldig, creaans! Volgens mij zitten er heel mooie tussen, en prachtig om voor zo'n goed doel mutsen te maken.  
Back to Top
Stramien View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 31 December 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1731
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Stramien Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Maart 2018 om 11:14
Mijn oranje (jaren 70 mode) Brabantia strijkplank heb ik al 45 jaar!
Gekregen op onze trouwdag van Ooms en Tantes.
Lekker degelijk cadeau en nog steeds prima! Wink 
december2011

Back to Top
creaans View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 05 Februari 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 11348
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer creaans Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Maart 2018 om 16:17
Lidwina, dat is ook zo, het is een nieuwe uitdaging voor ze.
En ze zijn heel tros op wat ze maken. Ik bekijk het dan ook uitgebreid en geef ze een compliment voor het gemaakte. Ik ben er ook trots en groots op dat ze me mee helpen.

Ja Bep, dat is de andere kant van het verhaal, in begin deed het zeer om ze te maken, maar nu denk je fijn ik kan op die manier je helpen. We krijgen af en toe op de site, een bedank berichtje te lezen. 
En daar doe je het voor en dat geeft een goed gevoel.
Back to Top
creaans View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 05 Februari 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 11348
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer creaans Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Maart 2018 om 16:38

Wol inzameling bij Zeeman.

Voor Care bags is Zeeman Beneden-Leeuwen in mei begonnen met spontaan wol te geven aan die mevrouw, dat is door wat andere Zeeman winkels is opgepakt en in de regiovergaderingen van ze besproken en op het hoofdkantoor, nu doen er 40 winkels mee.

Er komen er weekelijks meer bij.

 

Er staan in de winkels van Zeeman een kliko waar je wol, resten wol en lint in kan doneren voor Care Bags, ook Care Bags die gemaakt zijn kunnen erin, in een plastic zakje. Met naam en mailadres. Een contactpersoon als verzamel en verdeelpunt haalt de wol op en deelt de wol met andere haaksters die in de buurt wonen.

 

Verzamelpunt wol voor Zeeman Heerhugowaard en Den Helder.

Ik ben samen met mijn man inzamel/verdeelpunt worden van Zeeman Middenwaard in Heerhugowaard.

We gaan het samen doen want ik kan door ME niet zoveel, maar hij wil de wol wel ophalen bij ze. Ik weet niet of het me lukt om mee te gaan, ik ben tot weinig meer in staat en kom weinig meer de deur uit.

Ik heb even afgewacht of er iemand anders is die het doen wil, maar zou het zonde vinden als ze afhaken doordat niemand de wol op haalt.

 

Nu kreeg ik een bericht van de beheerder van Care Bags, dat de kliko in Den Helder vol zat, ook daar is nog niemand, of hij dat wilde doen. Is 40 minuten rijden. Mijn man wilde de wol wel ophalen.

Het ophalen van de wol bij Zeeman Den Helder 28-2 is goed gegaan.

Het is een grote zak vol 12 kilo en de kliko zat alweer halfvol, maar ze hadden geen grote plastic zak

en mijn man ook net. Het zijn bijna allemaal hele bollen en een paar bolletjes resten wol.

Ze hebben leuk staan praten en vroegen waar mijn man vandaan kwam en toen zei

De filiaal manager, we kunnen ook de volle zak met wol, meegeven met de vrachtrijder naar Heerhugowaard. Want hij komt hier eerst en dan later daar naar toe. Dus dat is mooi geregeld zo.

Maar als er iemand anders daar in de buurt is die het wil gaan doen, is het prima hoor.

 

Er zaten ook 2 zakken met 26 Care Bags in van, een mevrouw uit Den Burg Texel.

 

Wol opgehaald in Middenwaard

Maandag 12-3 heeft mijn man wol bij Zeeman Heerhugowaard opgehaald, de kliko was vol.

Ze reageerden heel erg enthousiast dat mijn man kwam.

Hij mocht de wol ophalen via de bevoorraadingsdeur, dan kan hij de auto daar vlak voor parkeren en zo naar binnen, omdat de winkel midden in het winkelcentrum ligt. En dat is voor hem een heel eind lopen met zijn benauwdheid.

 

Het is een grote zak vol 10.5 kilo en het zijn bijna allemaal hele bollen en een paar bolletjes resten wol. Er zat ook dikke wol bij, kijk wel wat ik daarvan kan maken, als Care bag.

Maar er is vergeten een foto te maken in de winkel, van het overhandigen van de wol.

 

Er zat ook een zakje met een mooi gemaakte Care bag in, van een vrouw hier uit Heerhugowaard, ze woont net ver bij ons vandaan. Ik heb haar al gemaild dat ze ze ook bij mij kan inleveren en dan Accryl kan krijgen, om er nog meer te maken.

 

Ik heb al 22 bollen wol meegenomen naar het brei/haak café waar ik heen ga.

Voor een vrouw had ik 3 grote bollen grijs voor mutsen meegnomen, dan is ze een poosje zoet dacht ik, maar vorige week had ze er al 5 mutsen van gemaakt, in verschillende maten. Nu heb ik niets meer te doen zei ze, ik had geen wol mee genomen. Dus van de week maar nog meer mee nemen, dan kan ze weer verder maken.

Het is genieten zoals ze lekker bezig zijn, met mutsen maken of Care Bags.

Maar ook dingen voor hun zelf waar ze mee bezig zijn, niets moet alles mag.

 

Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Maart 2018 om 18:56
Goh een sneeuwbaleffect - leuk en goed Thumbs Up
Back to Top
petraco View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 13 November 2012
Locatie: Z.Limburg
Status: Offline
Points: 5757
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer petraco Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Maart 2018 om 21:28
super creaans dat de zeeman dit voor jullie doet. toppie.
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Maart 2018 om 09:16
Wauw dat is nog eens een hoop garen/wol en mooi dat er steeds meer mensen aan gaan meewerken...
Ben nu al benieuwd naar alle mooie resultaten die eruit gaan komen...
Ik zou zeggen Keep up the good work...
Daar mag je trots op zijn...
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Maart 2018 om 09:34
Geweldig initiatief!

Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Maart 2018 om 15:18
creaans : wel de taakverdeling goed gescheiden houden hoor.
Manlief doet de ophaling en het wegbrengen (transport laat ons zeggen)
en gij doet de verdeling en de confectie.
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Maart 2018 om 09:43
wist je dat...
.... ik straks ga kijken naar een flat?
Wij hebben er reuze zin in, ziet er goed uit.
Nu nog van binnen zien.

Maar........
we zijn nummer 11, dus groot is de kans niet dat we het ook krijgen toegewezen.....

Fingers crossed!
Doen jullie mee?


Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Maart 2018 om 09:48
Hoe het ook loopt, er zit tenminste schot in! Als we de andere 10 ieder om een vinger winden, blijven jullie als enige over...   
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Maart 2018 om 10:15
We duimen mee voor je Lao...
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Maart 2018 om 10:15
Als je eenmaal in het flat-kijken-circus zit en het lukt de eerste keer niet, dan volgen ze elkaar meestal in vlot tempo op.
Dus niet gelukt bij de eerste keer, dan ga je redelijk snel door naar de volgende en zo vallen die 10 voor jou af.
Ik hoop dat je het vol kunt houden - als het je te veel is kun je misschien ook best een half uur eerder of later dan de bups de flat bezichtigen
gewoon even vragen. Want het mannetje/vrouwtje van de woningbouw is er meestal ruim op tijd.
Back to Top
handwerkjuffie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 25 Augustus 2016
Locatie: Gld.
Status: Offline
Points: 623
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer handwerkjuffie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Maart 2018 om 11:21
Lao-tse, succes! Altijd spannend natuurlijk. Kun je niet een paar 'mannetjes' inschakelen om die andere tien uit te schakelen? :) :) :) Ik duim voor je!  
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Maart 2018 om 12:07
Ohhhh, ik wil daar wel wonen hoor.
Ruime flat, heel groot balkon. Rustige buurt.
Maar ja...alle andere kijkers waren net zo enthousiast.
Dus afwachten maar.

Inderdaad lw, als  het gaat lopen...
Donderdag naar een andere woning.
Daar hebben we (gezien de buitenkant) nogal wat minpuntjes bij, maar niet afwijzing voor je iets gezien hebt.
Misschien is het binnen wel helemaal geweldig.
Daar staan we trouwens nr 1 omdat het een rolstoel geschikte woning is.
Toch ga ik niet ergens wonen als we er geen goed gevoel bij hebben, dan liever nog wat wachten.

Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
handwerkjuffie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 25 Augustus 2016
Locatie: Gld.
Status: Offline
Points: 623
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer handwerkjuffie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Maart 2018 om 12:38
Ja, Lao-tse, verstandig om iets langer te wachten, want als je er meteen al niet een goed gevoel bij hebt, en je zet tóch door, zul je het meestal toch niet echt goed naar je zin krijgen. Op zich wel heel prettig natuurlijk omdat die voor de rolstoel geschikt is. En inderdaad altijd de moeite waard om te gaan kijken, want dan zit je er toch niet gelijk aan vast. Misschien is het van binnen inderdaad wel geweldig.
Spannende tijden dus hoor. Je hoopt toch altijd iets leuks te kunnen vinden dat ook nog eens geschikt is en waar je voor langere tijd naar toe kunt, want een verhuizing is ook altijd een hele klus.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Maart 2018 om 15:46
Wist je dat 'met een balkon' niet gelijkvloers klinkt zoals je gevraagd had. En hoewel het helemaal aan jullie smaak voldeed en het toch voor een ander zou zijn : dan maar denken dat het heel ambetante buren waren die er al woonden.
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <1 156157158159160 187>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.703 seconden.
Lang Yarns