Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Wist je dat...

 Reageer Reageer Pagina  <1 158159160161162 187>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
pareltje2011 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 Maart 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5190
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pareltje2011 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 April 2018 om 08:57
Wat een leuk verhaal Bep ,met de kids kan je toch wat meemaken 😁
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 April 2018 om 09:08
Inderdaad een spannend verhaal, Bep! Improvisatie met af en toe een panieksprong. Het terugkomen van klokken is gebaseerd op het feit dat de klokken de tijd voor Pasen niet geluid hebben. Dat klokken eieren brachten had ik nog niet eerder gehoord. Blijkbaar een mix van diverse overleveringen.
Back to Top
handwerkjuffie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 25 Augustus 2016
Locatie: Gld.
Status: Offline
Points: 623
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer handwerkjuffie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 April 2018 om 09:56
lw1463, C4th en bep: wat een leuke paasverhalen! Schitterend hoe kinderen reageren! Jij hebt je daar goed uit gered, bep, door het verhaaltje van het rauwe ei zó te vertellen, haha.

Rabottineke: ik ben jaloers op je! Ik moet nog (zoals het er nu naar uitziet) 14 jaar en één maand, dus 169 maanden voor de boeg ... Ik bedoel maar. Zullen we ruilen? :) 
Maar ik kan me best voorstellen dat je naar het eind van de maand uitkijkt hoor. Op een gegeven moment is het gewoon genoeg, zelfs al doe je je werk met veel plezier. Ik hoop eerlijk gezegd dan ook dat de klok toch weer een keer wordt teruggedraaid zodat we allemaal met maximaal 65 jaar met pensioen kunnen en niet tot ruim 69 jaar hoeven door te gaan als we het niet meer willen of kunnen. Nog even volhouden je, je kunt de werkdagen al aftellen. Sterkte ermee!
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 April 2018 om 10:06
LOL
Wat een leuk verhaal bep!
Je bent wel een hele leuke bep he?
Veel kinderen mochten willen dat ze er zo eentje hadden.

Inderdaad heb ik voor ogen dat we een woning echt naar onze zin moeten hebben, je bent niet zomaar wéér verhuist.
Liever wat langer wachten.


Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
Stramien View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 31 December 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1731
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Stramien Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 April 2018 om 11:59
Wat een prachtig verhaal Bep over de klokken! :-)
Ik kende het gebruik niet. 
december2011

Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 April 2018 om 23:55
die eieren zou naar het schijnt ook van vroegervroeger komen. Door de vasten was er een overschot aan eieren en met pasen werden die uitgedeeld. Dus de klokken van rome brengen de eieren (hebben ze mij vroeger altijd wijsgemaakt en dat geef ik door).

wist je dat ik vorige week een heel plezant zoekertje heb gelezen. Het ging zo : Gezocht, een ezeltje dat geld schijt en het mag diarree hebben.


Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 April 2018 om 10:04
LOL

En dan wil ik wel het nazaat van dat ezeltje.
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 April 2018 om 10:10
Hahaha wat een leuk verhaal van de klokken...
Nog nooit van gehoord maar wel te begrijpen met de uitleg erbij...
Zoals geschreven kan ik het me al helemaal voor de geest halen...
Met een kapot ei op het hoofd fantastisch...
En zo'n ezel kan iedereen denk ik wel gebruiken...
Back to Top
Lelie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 Juni 2013
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 1547
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lelie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 April 2018 om 01:53
Wist je dat ik net terug ben van vakantie en een heleboel berichtjes op deze site te lezen heb LOL
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 April 2018 om 08:43
Welkom thuis. Hopelijk is de vakantie mooi geweest. Succes met het leeswerk, want wij zitten hier niet stil.
Back to Top
handwerkjuffie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 25 Augustus 2016
Locatie: Gld.
Status: Offline
Points: 623
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer handwerkjuffie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 April 2018 om 11:44
Hopelijk heb je een leuke vakantie gehad, Lelie!

Geweldig bep, ik wist de achtergrond van het verhaal over de klokken niet, leuk om dat te lezen. En ja, ik heb ook nog wel plaats over voor het ezeltje, haha. Hoe verzint iemand het? Prachtig! 
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 April 2018 om 00:18
wist je dat ik mijn eerste naaistuk bijna af heb? 3 dagen erover gedaan. 1ste dag : patroon printen, uitknippen en plakken. dag 2 : de maat die ik nodig had overtekenen op patroonpapier, uitknippen, op de stof leggen en knippen. dag 3 : het in elkaar zetten. Nu moet ik alleen nog de zoom doen. Een heel kleed van mij gebruikt om een rokske over te houden van 24 cm breed en 26 cm lang. Er zit wel een shortje in verwerkt.
Back to Top
Stramien View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 31 December 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1731
Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Citeer Stramien Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 April 2018 om 08:53
Leuk! Die shorts met een rokje zijn zo handig!
De stof vind ik ook mooi! 
december2011

Back to Top
handwerkjuffie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 25 Augustus 2016
Locatie: Gld.
Status: Offline
Points: 623
Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Citeer handwerkjuffie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 April 2018 om 10:12
Nou, had ik een lang bericht getypt, valt mijn internetverbinding weer eens weg, dat gebeurt diverse keren per dag, héél irritant!

Maar goed, ik had in ieder geval een reactie geplaatst op jouw werkstuk, Bep. Wat leuk dat je stof dan op zo'n manier kunt gaan hergebruiken. Als het dan verkeerd zou zijn gegaan, was er nog niets aan de hand. Ziet er leuk uit! Daar zul je vast veel plezier van hebben, dus laat het warme weer maar komen! 
Back to Top
pareltje2011 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 Maart 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5190
Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Citeer pareltje2011 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 April 2018 om 11:36
Jij bent wel een duizendpoot ,prachtig
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 April 2018 om 11:45
Waarom heb je jouw eerste kunstproduct niet bij creaties gepresenteerd, Bep? Ik vind het geweldig om iets moois te maken uit een ander kledingstuk dat niet meer bruikbaar is. Heel goed gelukt!

Back to Top
Lelie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 Juni 2013
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 1547
Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Citeer Lelie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 April 2018 om 13:17
Geweldig bep! Heel mooi geworden
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 April 2018 om 15:41
Wauw wat een kunsten voor achter het naaimachien...
Zou me echt niet lukken...
Mooi stofje ook Bep!
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 April 2018 om 19:21
omdat het nog niet af was Kamilla en ook uit curieuziteit naar iets anders. Ik had dit dus vannacht hier gepost en vanmiddag te lezen op facebook in zo'n naaigroepke : of er iemand een patroon heeft van een rokje waar een short inzit. Toeval?????????
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 April 2018 om 22:38
wist je dat de kleindochter heel blij was met haar shortrokje en het niet meer wou uitdoen? En dat de kleinste riep dat ze er ook zo wou hebben en dat de dochter in haar kast is gedoken en dat ik hier nu 6 afgedankte kleedjes heb liggen van haar? Kan ik ze in serie maken. Oefening baart kunst zeggen ze. Het laatste gaat dus een boetiekshortrokje worden met kaarsrechte stiksels.
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <1 158159160161162 187>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.609 seconden.
Lang Yarns