Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Wist je dat...

 Reageer Reageer Pagina  <1 114115116117118 187>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 December 2016 om 15:23
De oliebollen zijn klaar en de huisband staat nu appelflappen te bakken. Mijn bijdrage is minimaal ik heb gisteren de drank bij de
vruchtjes gedaan en vandaag de maïzena gezocht LOL
Bij ons thuis bakte mijn vader altijd . . . dat was de enige dag dat hij zich actief met het eten bemoeide en die ruimte ook kreeg van mijn moeder
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 December 2016 om 16:14
Ik vond het altijd wel leuk werk.
Moest ermee stoppen van mijn lief nadat de kinderen het huis uit waren.
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
C4th View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Maart 2014
Status: Offline
Points: 1788
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer C4th Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 December 2016 om 16:58
De zelfgebakken bollen liggen hier ook al te wachten op overige liefhebbers (heb er letterlijk de buik al vol van... na vijf stuks binnen twee uur vind ik het wel even best)
Back to Top
Lelie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 Juni 2013
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 1547
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lelie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 December 2016 om 19:54
Dank jullie allemaal. Het is erg gek zo zonder opa en oma's. 
Ik ben aan het verhuizen en heb nu de tafel gekregen die altijd bij opa en oma stond. Wel heel raar, maar wel een mooie herinnering zo. 

Wist je dat mijn krukje nog steeds niet klaar is... 
Back to Top
JMB View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 21 Oktober 2016
Status: Offline
Points: 1462
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer JMB Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 December 2016 om 20:25
Hier is het ook al een tijdje klaar. Appelflappen en Ananasflappen zien er niet zo aantrekkelijk uit maar zijn wel erg lekker. De buren hebben ook een portie gehaald. Was de bedoeling dat ze oliebollen kregen maar hebben zich ook tegoed gedaan aan appelflappen.  Och, heb er toch genoeg.

Och Lelie, dat krukje zal vast nog wel klaar komen hoor.
Back to Top
thian View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 18 Augustus 2016
Status: Offline
Points: 830
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer thian Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 December 2016 om 20:40
ik heb wat oliebollen gekocht ook lekker
maar appel en ananas flappen lijken me ook lekker

ach ik doe maar wat, ik had toastjes gehad id ezij toch pittig gekruid
er is geen salade voor nodig :)

en ik heb mijn haak werk uit gehaald en ben met een heel ander patroon bezig, dat minder garen vraagt en minder stevig wordt want anders heb ik zoveel garen nodig en das 3,50 per bol voor mij is dat duur
nu kom ik veel verder en het is leuk ook..
don't let the little stupid things break your happiness
Back to Top
Lelie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 Juni 2013
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 1547
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lelie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Januari 2017 om 20:21
Wist je dat ik aan het verhuizen ben en ik al 3 verhuisdozen vol heb met wol ...
Back to Top
thian View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 18 Augustus 2016
Status: Offline
Points: 830
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer thian Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Januari 2017 om 20:30
dat weegt een stuk minder als dozen met boeken :)
pak ze en veel success
heb je een mooi ander huis?
don't let the little stupid things break your happiness
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Januari 2017 om 21:48
Originally posted by Lelie Lelie wrote:

Wist je dat ik aan het verhuizen ben en ik al 3 verhuisdozen vol heb met wol ...

Sterkte met zoveel veranderingen de laatste tijd. 

Tijdens het inpakken bij verhuizingen gebruikte ik bollen wol om kwetsbare dingen te beschermen en ook om te zware boekendozen met licht spul af te vullen. Het nadeel is dan wel dat je bijna in elke doos bolletjes tegenkomt die je in je nieuwe huis eerst bij elkaar moet zien te krijgen voor je ze op plaats van bestemming hebt.    
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Januari 2017 om 21:52
wist je lelie dat dat het voornaamste is dat ingepakt is?
En spannend een nieuwe thuis en nog spannender je eerste bezoek nadat je echt verhuist bent aan je oude thuis.
Back to Top
Lelie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 Juni 2013
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 1547
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lelie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Januari 2017 om 23:18
@Thian , ik ga bij mijn ouders weg en op mezelf wonen. Je houdt niet voor mogelijk wat er allemaal uit zo'n kamertje komt 25 jaar verzamelde troep haha!
Back to Top
thian View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 18 Augustus 2016
Status: Offline
Points: 830
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer thian Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Januari 2017 om 23:29
heb je een mooie plek voor jezelf gevonden?
fijn hoor, het zal wel even wennen zijn
nu kan je nog meer gaan verzamelen

ja ik weet wat dat is
verzamel al 47 jaar
don't let the little stupid things break your happiness
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Januari 2017 om 13:24
wist je dat ik nog nooit zo een uitbundige blijdschap heb gezien zoals gisteren toen de kleindochter van haar meter haar pakjes kreeg? Het was roepen : dat is zoals de bep. Haar 2 knuistjes samengenepen tot stevige vuistjes en een overwinningszege maken en de yeskreet erbij. Wat had ze gekregen? 6 bollekes mooie kleurtjes wol.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Januari 2017 om 14:08
Mijn vriendin heeft de kleinkinderen een week en vroeg of ik wat knutselspullen wilde brengen, bijvoorbeeld iets om te punniken. Ik heb twee punnikklosjes, een paspopje, lapjes, spelden, pimpspulletjes en veel kleine bolletjes garen van Wibra en Action gebracht plus een klein popje met kleertjes, slaapzak en matrasje. De kleindochter heeft uren met de paspop gespeeld en de opa heeft al 12 cm gepunnikt.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Januari 2017 om 14:10
Originally posted by Kamilla Kamilla wrote:


Originally posted by Lelie Lelie wrote:

Wist je dat ik aan het verhuizen ben en ik al 3 verhuisdozen vol heb met wol ...


Sterkte met zoveel veranderingen de laatste tijd. 

Tijdens het inpakken bij verhuizingen gebruikte ik bollen wol om kwetsbare dingen te beschermen en ook om te zware boekendozen met licht spul af te vullen. Het nadeel is dan wel dat je bijna in elke doos bolletjes tegenkomt die je in je nieuwe huis eerst bij elkaar moet zien te krijgen voor je ze op plaats van bestemming hebt.    


Tip voor handwerkende verhuizers: zet in het nieuwe huis wat lege supermarktdozen klaar om de beschermbolletjes voorlopig in te doen. Later kunnen ze dan weer gesorteerd worden in grote plastic dozen met deksel.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Januari 2017 om 15:20
Originally posted by bep bep wrote:

wist je dat ik nog nooit zo een uitbundige blijdschap heb gezien zoals gisteren toen de kleindochter van haar meter haar pakjes kreeg? Het was roepen : dat is zoals de bep. Haar 2 knuistjes samengenepen tot stevige vuistjes en een overwinningszege maken en de yeskreet erbij. Wat had ze gekregen? 6 bollekes mooie kleurtjes wol.


Ohhhh, ik zie dat kleine meiske zó voor me.
da's genieten, voor alle partijen.
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
thian View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 18 Augustus 2016
Status: Offline
Points: 830
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer thian Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Januari 2017 om 16:56
en de punniken de opa uit een ander bericht... leuk!
don't let the little stupid things break your happiness
Back to Top
nldutchy View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 Juni 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3778
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer nldutchy Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Januari 2017 om 17:26
Ooooh, NU snap ik de punikkende opa uit je fb.brigje haha...wat geweldig dat je als een kind zo blij kunt zijn met een blij kind hè....en die kleindochter met haar uitroep: net als de Bep, geweeeeeeldig !
Leef vandaag want niemand heeft je morgen beloofd (KWF)
http://krealene.wordpress.com

Marlene aka nldutchy
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Januari 2017 om 17:48
Punnikeende opa...
Ik denk aan iets:
Als je een ring van 4 vasten moet maken is dat een enorm  gepriegel.
Dan zou je dus die eerste drie toeren op de punnikklos kunnen maken?


Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
thian View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 18 Augustus 2016
Status: Offline
Points: 830
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer thian Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Januari 2017 om 17:58
geen idee
ik maak snaveltjes met 4 steken maar dat ziet er toch anders uit en wordt gevuld, en dat is in totaal soms maar 4 toeren
mischien zou het wel kunnen
eens kijken of de action een klosje heeft..
don't let the little stupid things break your happiness
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <1 114115116117118 187>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.469 seconden.
Lang Yarns