Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Wist je dat...

 Reageer Reageer Pagina  <1 127128129130131 187>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Lelie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 Juni 2013
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 1547
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lelie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Maart 2017 om 13:34
Ik heb een jurkje nodig voor een bruiloft en dacht ik maak er zelf wel eentje. 
Dus, ik heb van een patroon het bovenstuk gehaald (taille tot naar boven zeg maar) en wil met stof dan de rok maken.

Maar, ik dacht slim te zijn en wol uit mijn voorraad te pakken en vond nog een mooie blauw. Alleen daar heb ik dus niet genoeg van (kom ik halverwege achter) en deze kleur wordt niet meer verkocht bij de Zman. :') 


Back to Top
JMB View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 21 Oktober 2016
Status: Offline
Points: 1462
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer JMB Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Maart 2017 om 14:07
Wist je dat wij onze eerste fietstocht van dit jaar alweer hebben gemaakt? Gewoon hier in de omgeving. We hebben ca 35 km gefietst, aan het eind, ca 1 km van ons huis af, een lekkere lunch genomen. Ik dacht gelijk maar vieren dat het fietsseizoen is begonnen. Heerlijk, ben blij dat we dit weer meer kunnen gaan doen.

Wist je dat ik gisteren de hele dag op zoek ben geweest naar iets om te breien. Die hond die ik zou maken gaat het niet worden, ik kan de steken niet zien bij het langharige zwarte garen. Heb mooie fair isle patronen gekregen maar dat gaat het ook niet worden, is toch te lastig tijdens het tv kijken vrees ik. Nee, ik wou een zomervest maken maar toen kwam ik dat planned pooling tegen en dat vond ik toch ook wel erg leuk lijken. Dus heb ik maar twee bollen garen besteld om dat te proberen.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Maart 2017 om 18:33
Originally posted by Lelie Lelie wrote:

Ik heb een jurkje nodig voor een bruiloft en dacht ik maak er zelf wel eentje. 
Dus, ik heb van een patroon het bovenstuk gehaald (taille tot naar boven zeg maar) en wil met stof dan de rok maken.

Maar, ik dacht slim te zijn en wol uit mijn voorraad te pakken en vond nog een mooie blauw. Alleen daar heb ik dus niet genoeg van (kom ik halverwege achter) en deze kleur wordt niet meer verkocht bij de Zman. :') 





nen heeele grote décolleté en open rug maken?
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Maart 2017 om 08:01
Welk kleurnummer en verfbad, lelie?
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Lelie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 Juni 2013
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 1547
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lelie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Maart 2017 om 10:34
Het is zeeman soft nr 60, maar ik kwam erachter dat alle blauw nummer 60 is. Het is de meest donkerblauwe kleur. 
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Maart 2017 om 10:45
Rommeldebommeldebom, alle dozen rennen naar boven om in hun voorraad te gaan kijken LOL
Deze doos heeft wel soft maar nummer 60 (kleurbad 4036) is lichtblauw laten we zeggen babyblauw en dat bedoel jij niet.
 
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Maart 2017 om 11:02
en 2818 is ook niet donker, maar wel al een tint donkerder dan die van lw
Back to Top
Lelie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 Juni 2013
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 1547
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lelie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Maart 2017 om 11:35
Ahh jullie zijn lief :) 

Ja ik heb 3 verschillende kleuren blauw liggen, soort babyblauw, iets donkerder en dan 'navy' blauw. 
Ik vrees dat het een andere wol wordt, misschien katoen maar ik ga er nog even over nadenken :) 

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Maart 2017 om 12:31
Volgens mij heb ik een aantal softe blauwe in mijn zogenaamde jeansdoos, dus de box, waar ik induik, als ik een poppenjeans wil breien. Hij staat wat verloren op zolder, omdat ik een aantal stonewashed bollen heb gekocht met dat doel.

Even naar zolder geweest, bloos bloos, wat een aso ben ik, een wasmand vol blauwe soft, zelfs een pak met nog 8 bollen kleur 60 bad 2822 plus nog 4 losse bollen. Zouden er 10 in het pak hebben gezeten? Ook bad 2137 is ruim vertegenwoordigd. De box stond onder 4 andere, een stiefbox. In totaal zijn er 14 boxen vol garens, dus ik kan wel wat missen. Je kunt zelfs een hele jurk breien/haken. Ik denk dat ik eens het idee had een jeanstrui te breien, maar verder dan een idee is het nooit gekomen. Heb je belangstelling, stuur maar een PM.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Lelie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 Juni 2013
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 1547
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lelie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Maart 2017 om 13:06
Hug HugHug
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Maart 2017 om 13:49
Originally posted by Lelie Lelie wrote:

Hug HugHug
  O kijk zo is de doos weer leuk.
Back to Top
JMB View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 21 Oktober 2016
Status: Offline
Points: 1462
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer JMB Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Maart 2017 om 14:46
Thumbs Up
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Maart 2017 om 12:12
De poppenhuisbeurs me erg is tegengevallen...
Erg druk en ik heb toch ook niks met de locatie...
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Maart 2017 om 23:43
wist je dat ik niet snap wat een tegenvallende beurs met niks hebben met een locatie te maken heeft?

wist je dat ik op facebook heb gelezen dat die mutsjes, ge weet wel die op die smoothies, dat die meer dan 26.000 euro hebben opgeleverd? Dat wil zeggen dat alle overschotjes garen waar ge nog geen streepke van in een trui kunt breien dat die samen meer dan 1 miljoen belgische frank of meer dan 50.000 gulden waard zijn? En dat allemaal dank zij de vrijwillige breiers/hakers die hun allerlaatste restjes opgebruiken?
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Maart 2017 om 08:21
Snap ik Bep maar als je een rolstoeler bij je hebt en alle paden zijn erg krap is dat niet handig...
De beurs van afgelopen jaar in Ulft was veel ruimer daar hadden zelfs 2 rolstoelen naast elkaar gepast...
Ook de beurs in Den Bosch was ruimer...
Miste nu ook een hele hoop stands die er in Ulft en Den Bosch wel waren...
Kon er niet vinden waar ik naar opzoek was...
Dus dat maakt voor mij dat het me erg tegenviel...

Van de mutsjes had ik nooit verwacht dat die zoveel zouden opleveren...
Vind het een goed initiatief en dan worden al die losse eindjes voor iets goeds ingezet...
Back to Top
nldutchy View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 Juni 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3778
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer nldutchy Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Maart 2017 om 09:35
Originally posted by bep bep wrote:

wist je dat ik niet snap wat een tegenvallende beurs met niks hebben met een locatie te maken heeft?

wist je dat ik op facebook heb gelezen dat die mutsjes, ge weet wel die op die smoothies, dat die meer dan 26.000 euro hebben opgeleverd? Dat wil zeggen dat alle overschotjes garen waar ge nog geen streepke van in een trui kunt breien dat die samen meer dan 1 miljoen belgische frank of meer dan 50.000 gulden waard zijn? En dat allemaal dank zij de vrijwillige breiers/hakers die hun allerlaatste restjes opgebruiken?



Sjeeeeeeezzzzz Creaans, kijk eens waar JIJ aan mee gewerkt hebt, g e w e l d i g !!!
Leef vandaag want niemand heeft je morgen beloofd (KWF)
http://krealene.wordpress.com

Marlene aka nldutchy
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Maart 2017 om 10:13
aha met locatie bedoel jij dus de 'hal of het gebouw' waar de beurs plaatsvond en niet het 'stadje of de plaats' waar die hal gelegen is.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Maart 2017 om 10:33
Ik hou ook erg van ruimte, dus ik snap het.
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Maart 2017 om 10:49
Originally posted by bep bep wrote:

aha met locatie bedoel jij dus de 'hal of het gebouw' waar de beurs plaatsvond en niet het 'stadje of de plaats' waar die hal gelegen is.


Inderdaad ...
Had er ook niet bij nagedacht dat je het als de plaats zou kunnen opvatten ...
Back to Top
Lelie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 Juni 2013
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 1547
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lelie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Maart 2017 om 14:08
Wist je dat: 
Het pakketje van Magtelt met de bolletjes wol zijn gebracht! 
Het pakje tussen 11.00 en 13.00 zou komen
Het pakje er om 13.00 nog niet was
Ik natuurlijk heel ongeduldig was
Ik om 13.30 de postnl bus zag rijden
Ik de postnl bus 5 minuten later weer weg zag rijden
Mijn pakje bij de buren is bezorgd  (?????!!)
Ik het pakje maar bij de buren heb opgehaald
Ik nu heel blij ben en nu weer verder kan breien
Ik Magtelt heel erg bedank!! Embarrassed
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <1 127128129130131 187>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.672 seconden.
Lang Yarns