Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Wist je dat...

 Reageer Reageer Pagina  <1 129130131132133 187>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Maart 2017 om 11:12
Hèhè, daar --> gevonden. Wat Mutti trouwens schreef ging erover dat je b.v. de rechte steken losser/vaster dan de av steken breit
Als je dus echt die figuren wilt krijgen is het misschien dus nodig om met verschillende naalddikte's te breien.
Die figuren zie je vooral bij die sjaals uit dat stuk en die 2e deken. Welk garen heb je eigenlijk besteld JMB ?
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Maart 2017 om 14:41
Ik zag nu pas, dat Lelie ongeduldig stond te wachten en dat de post het pakje naar de buren had gebracht. Wij hebben nu een dubbele bel, de ene heeft binnen een soort blauw zwaailicht en speelt Für Elise, de andere is een gewone deurbel. Maar als mensen die even aantippen, doet ie het niet. Dan moet ik de postbode achterna rennen.Vóór die slechthorendenbel hadden we een "tuinbel", want in de tuin hoorde je de gewone bel niet. Mensen die de leukste thuis zijn, drukken altijd op beide bellen.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Maart 2017 om 19:07
De averechte steken zijn losser omdat je net een iets langere bocht met de draad maakt bij de averechte steek.
Je kunt dit vermijden door een dikkere naald te gebruiken voor de rechte steken. Een halve pen dikte meer is echter vaak al te veel. Beter is oefenen en de averechte steek strak te breien of de rechte net iets losser. Allebei tegelijk doen is vaak ook al teveel. Ik heb alles al geprobeerd. Maar het is iedere keer weer even uitproberen.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
JMB View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 21 Oktober 2016
Status: Offline
Points: 1462
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer JMB Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Maart 2017 om 00:11
Originally posted by lw1463 lw1463 wrote:

Ik heb tot-nu-toe alleen deze gevonden. Ik baal een beetje, want ik kan blijkbaar niet het juiste woord vinden om te vinden wat ik zoek.


Ooh, die is ook wel heel erg mooi. Maar wat ik bedoel heet 'planned pooling'.  Je moet dan een ruitpatroon kunnen krijgen. Alleen heb ik al gehoord dat mijn garen er niet zo geschikt voor is. Dat is Papatya kleurnr 11 en die heeft dan weer een onregelmatig kleurverloop. Nu heb ik het door de fb groep aanbevolen Hema garen besteld, kijken of het daar wel mee lukt.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Maart 2017 om 08:26
Originally posted by JMB JMB wrote:

Originally posted by lw1463 lw1463 wrote:

Ik heb tot-nu-toe alleen deze gevonden. Ik baal een beetje, want ik kan blijkbaar niet het juiste woord vinden om te vinden wat ik zoek.


Ooh, die is ook wel heel erg mooi. Maar wat ik bedoel heet 'planned pooling'.  Je moet dan een ruitpatroon kunnen krijgen. Alleen heb ik al gehoord dat mijn garen er niet zo geschikt voor is. Dat is Papatya kleurnr 11 en die heeft dan weer een onregelmatig kleurverloop. Nu heb ik het door de fb groep aanbevolen Hema garen besteld, kijken of het daar wel mee lukt.
Ja nee, dan moet je even die andere link van mij aanklikken, daar zie je ruitpatronen. Ook patronen waar ik lichtelijk misselijk van
wordt maar ook ruiten. Het bericht bovenaan deze pagina.
Ik zie papatya joyful kleurnummer 11 blauw groen geel rood en daar zie ik dan schotse ruiten naast of heb je een ander type wol ?
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Maart 2017 om 08:27
Originally posted by Magtelt Magtelt wrote:

Mensen die de leukste thuis zijn, drukken altijd op beide bellen.
  Ah, mijn naam wordt genoemd LOLLOLLOL
Back to Top
creaans View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 05 Februari 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 11348
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer creaans Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Maart 2017 om 08:40
JMB ik heb gevonden wat jij bedoelt, kijk op dit blog er is ook een uitgebreide NED. uitleg bij.

Hier staat een sjaal om te maken, het is Engels, maar met uitleg en plaatjes.

Een filmpje van you-tube er staan aan de rechterkant nog meer filmpjes.


Veel succes met het uit proberen

Back to Top
JMB View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 21 Oktober 2016
Status: Offline
Points: 1462
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer JMB Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Maart 2017 om 12:44
Ja Creaans, dat bedoel ik. Dit sites ken ik al. Het blijkt toch niet zo gemakkelijk te zijn (of dat ligt aan mij, snap ik het niet). Och ik wacht op het Hema garen en ga het dan weer proberen. Dit garen laat ik wel liggen tot ik wat ervaring heb opgedaan met dat Hema garen, wat gemakkelijker zou gaan omdat die minder kleuren heeft en langere stukken per kleur. 
Back to Top
Lelie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 Juni 2013
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 1547
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lelie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Maart 2017 om 11:29
Wist je dat ik heerlijk in de open deur van mijn franse balkon on de zon zit te breien. Ik de ochtendzon heb tot een uur of twee en dat perfect is omdat ik vanaf 1 uur werk!
Back to Top
nldutchy View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 Juni 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3778
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer nldutchy Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Maart 2017 om 12:37
Originally posted by lw1463 lw1463 wrote:

Originally posted by Magtelt Magtelt wrote:

Mensen die de leukste thuis zijn, drukken altijd op beide bellen.
  Ah, mijn naam wordt genoemd LOLLOLLOL


Maar de allerleukste thuis is de deurknop want die geeft iedereen een hand (flauw mopke hè)
Leef vandaag want niemand heeft je morgen beloofd (KWF)
http://krealene.wordpress.com

Marlene aka nldutchy
Back to Top
creaans View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 05 Februari 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 11348
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer creaans Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Maart 2017 om 10:39
Ja, het is weer lekker weer hé, om even buiten te zijn
Back to Top
C4th View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Maart 2014
Status: Offline
Points: 1788
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer C4th Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Maart 2017 om 18:38
vanmorgen naar de huisarts gegaan omdat ik al een week of vier een compleet dove knie heb (voelt aan alsof er heel lang een blok ijs op gelegen heeft ofzo, verdoofd... kan het amper uitleggen..) en dat ik daar ook iets minder kracht in heb...
Resultaat: verwijzing naar de neuroloog, zou misschien een hernia kunnen zijn... ben ik klaar mee...
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Maart 2017 om 19:04
Heel veel sterkte daarmee! Hopelijk valt de behandeling mee. 
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Maart 2017 om 00:05
sterkte C4th, en aan de behandeling zal je nog plezier beleven.
Back to Top
JMB View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 21 Oktober 2016
Status: Offline
Points: 1462
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer JMB Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Maart 2017 om 15:04
Oei, dat klinkt minder. Hopen dat het meevalt. Beterschap.
Back to Top
C4th View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Maart 2014
Status: Offline
Points: 1788
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer C4th Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Maart 2017 om 20:50
Dank. Moet nog even een week of twee wachten. Neuroloog heeft pas op 3 april plaats. MRI is ook al ingepland... Ik wacht het maar af
Back to Top
niania View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 27 Oktober 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3604
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer niania Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Maart 2017 om 08:52
wat een naar bericht
heel veel sterkte
en ja dat wachten is zooooooooooooooooo vervelend
ronduit irritant
Back to Top
pareltje2011 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 Maart 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5190
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pareltje2011 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Maart 2017 om 12:31
Oei c4th ,hopen op goed verloop
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.
Back to Top
C4th View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Maart 2014
Status: Offline
Points: 1788
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer C4th Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Maart 2017 om 20:33
Tja.. zoals eerder vermeld, ik heb helemaal geen last van mijn rug, alleen een dove knie met wat minder kracht... Ach, ik wacht het maar af en ga voorlopig gewoon door met leven zoals altijd... 
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 April 2017 om 12:27
... ik hoop dat C4th haar knie al een klein beetje terug kan horen?

... dat ik hier in een vreemde talenkamp ben terecht gekomen? Kleinzoon was gisteren hier en vroeg of ik ook phoo petrool op de tv had, en dora en chimmer en chaam. De eerste 2 kon ik verstaan omdat ik het kende, de derde leverde ergernissen bij hem op omdat ik het niet goed uitsprak volgens hem. Met veel geduld heeft hij letter voor letter voorgezegd, ik nagezegd maar het bleef verkeerd. 's Avonds maar aan de papa gevraagd wat dat was en bleek het shimmer en shine te zijn, waar ik dus het bestaan niet van afwist.
De kleindochter was hier 2 dagen ervoor en was het liedje dat ze in school hadden geleerd over de weekdagen aan het zingen. En toen zei ze dat ze het ook in het frans kon. Ze begint kreten en klanken te gaan zingen, die frans, duits, engels en chinees konden zijn. Op een gegeven moment dacht ik, aan de lengte van het liedje en de tonatie te horen, dat het gedaan was. Dus ik applaudiseer. Kreeg ik een vuile blik en het commentaar : ik ben nog maar aan donderdag é bep.
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <1 129130131132133 187>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.625 seconden.
Lang Yarns