Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Wist je dat...

 Reageer Reageer Pagina  <1 130131132133134 187>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 April 2017 om 13:20
heerlijk he? Kinderen.

Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 April 2017 om 13:44
ja en vooral een totale workout van de gezichtsspieren, tegen de rimpels.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 April 2017 om 13:50
Heel herkenbaar .

Ook dat boos worden .
Ik weet nog dat er een thuis kwam met het verhaal : Ik heb een homere geslagen .
Wie heb je geslagen ??? We slaan toch niemand . Stampvoetend ,en meneer vond het juist zo goed . Na veel doorvragen kwam ik er achter dat ze een home run had geslagen met honkbal . Nog jaren is het een homere gebleven

Zo zong ze ook eens een psalmversje "leer mij naar Uw vilte handen "
Na lang nadenken kwam ik op wil te handelen .
Back to Top
JMB View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 21 Oktober 2016
Status: Offline
Points: 1462
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer JMB Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 April 2017 om 16:31
Wist je dat je door een kat op de weg raar terecht kunt komen? Dinsdag rende er een kat voor mijn fiets, ik kon niet op tijd stoppen, reed over hem heen en viel. Een vrouw riep hard "blijven liggen" en ik dacht, ja ik wil ook helemaal niet opstaan, ik wil blijven liggen. Maar dan toch een keer met de kop omhoog, zat er een klein gat bij mijn slaap waar het bloed uit stroomde. er stonden toen al drie mensen om me heen.  Dus mijn kop kapot, knie flink geschaafd, bloed op de jas, fietsmand beschadigd, bril kaduuk (die bril had ik nog maar 2 weken) en het stuur krom. De dame die gelijk riep heeft me haar huis in geholpen, de kat was van haar buren en die heeft ze gehaald.

Gelukkig dat we weten van wie die kat was want nu kan ik tenminste de schade van de nieuwe bril op hen verhalen. Toch zonde een bril van maar twee weken oud.

Verder dacht ik dat alles wel ok was, alleen bij de slaap een klein scheurtje en een geschaafde knie. Maar de volgende dag kreeg ik ook nog flinke rugpijn en 's avonds nekpijn erbij. Weet je wat het gekke is, de meeste pijn zit rechts terwijl ik op links ben gevallen. Nu denk ik dat misschien mijn stuur of zadel in mijn rechter zij is beland.

Met de kat is alles goed. Die rende gewoon weg.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 April 2017 om 17:25
Zo te horen is de humor nog intact, maarreh moet jij niet even naar de huisarts met al die kleine wonden ? En ja ik wist dát.
Mijn schoonopa heeft dat ook eens gehad, maar dat vertelde hij pas een week later (zo was hij).
Back to Top
Haarlemmertje View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 19 Maart 2017
Status: Offline
Points: 321
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Haarlemmertje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 April 2017 om 17:48
Een ongeluk zit in een klein hoekje, JMB

Ik hoop dat het baasje van de kat niet moeilijk gaat doen en dat je je schade vergoed krijgt.
Beterschap met alle ongemakken!

De komende paar dagen maar fijn rust houden...beentjes op de bank en handwerkje in de hand!
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 April 2017 om 17:56
Sterkte ,maar houd je het wel een beetje in de gaten allemaal ?

Ik denk dat je huisarts het sneetje wel even met een zwaluwstaartje had geplakt ,dan heelt het mooier ,en je een wekadvies had gegeven om een eventuele hersenschudding uit te sluiten .

En ja een kat heeft 7 levens .

Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 April 2017 om 19:40
Heel veel beterschap! Door een val, verkramp je al je spieren. Geen wonder dat ze een dag later flink zeer doen. Jammer van je bril, inderdaad. Maar je had evengoed zelf iets kunnen breken en dat was erger geweest. Fijn dat je weet waar het overstekende wild vandaan kwam.   
Back to Top
nldutchy View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 Juni 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3778
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer nldutchy Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 April 2017 om 20:38
Oh JMB, beterschap joh...en Bep. Kheb me naar gelachen om dat meiske met haar dagenliedje ;-) en volgens mij is het Paws Patrol ofzo, weet ik ook pas sinds een paar weken ;-)
Wat kinderpraat betreft schiet me na het lezen van deze verhalen opeens iets te binnen:
Een vriendje van mn broer kwam vaak bij ons thuis vroeger en hij stond een keer nogal bar en boze taal uit te slaan en toen zei mn moeder tegen hem: manneke, manneke, pas toch op want dun duvel staot achter oe .. Nie waor, zei da menneke, : t wasmesjien.. En hij had nog gelijk ook .. 'T zijn gevleugelde woorden geworden in onze fam.
Leef vandaag want niemand heeft je morgen beloofd (KWF)
http://krealene.wordpress.com

Marlene aka nldutchy
Back to Top
C4th View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Maart 2014
Status: Offline
Points: 1788
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer C4th Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 April 2017 om 21:59
Sterkte JMB en wel even langs de dokter.

Heerlijk verhaal Bep. Moet meteen aan mijn kleine nichtjes denken die dan heel verontwaardigd "Nee-heee" roepen als ik het weer eens niet goed begrepen heb.

Wat betreft de knie... Tja, ik had een afspraak met de neuroloog in het ziekenhuis en je raadt het al, binnen een week nadat de afspraak gemaakt is (en een week voordat ik de afspraak had) begon (om met jouw woorden te spreken) de knie weer wat te horen.
Op aandringen van de ouders maar wel gewoon naar de neuroloog gegaan.
Helaas weet ik eigenlijk niet precies wat ze gezegd heeft, heb alleen onthouden dat de knie normaal reageerde en dat ze geen noodzaak zag voor een MRI.

Waarom ik zo weinig meegekregen heb... Mijn moeder (beter bekend als Sjef Smoel) wilde mee. In het ziekenhuis aangekomen meldde ze me opeens dat ze duizelig was en op het punt stond te gaan vallen.... Nadat ze even gezeten had en een glaasje water genomen liep ze (mij vasthoudend) mee naar de wachtkamer en is ook mee naar binnen geweest bij de neuroloog. Daar reageerde ze voor een buitenstaander nog wel redelijk, maar ik had het idee dat er iets goed mis was.
Ik heb de neuroloog erop gewezen en die zag blijkbaar ook iets en heeft ervoor gezorgd dat er wat artsen opgetrommeld werden die mijn moeder naar de SEH gebracht hebben.
Daar leek het even steeds slechter te gaan, ze wist nog alles van de dag ervoor, maar van diezelfde morgen was ze alles kwijt, ze wist niet eens meer wat we in het ziekenhuis kwamen doen, ze wist niet hoe we in het ziekenhuis gekomen waren etc...
nadat ze me op een gegeven moment voor de 8e x iets vroeg over die ochtend en ik op het punt stond redelijk in paniek te raken heeft de broeder die bij ons was me een document laten lezen dat hij op de computer opgezocht had, een document over TGA (Transient Global Amnesia). Toen ik dat las werd ik wel iets rustiger, want ik had al beelden en angsten van een TIA of een hersenbloeding.

Ze is uitgebreid onderzocht, hartfilmpjes, hersenscan etc. En gedurende het wachten (mijn afspraak was om 9.20... ik was om 9.30 klaar... we hebben het ziekenhuis pas om 13.45 verlaten, duszz) werd mijn moeder steeds helderder. Ze is alleen een dik kwartier van haar leven kwijt. Ze kan zich helemaal niets herinneren van mijn afspraak met de neuroloog. Ze heeft erbij gezeten, mee gelachten bij een grapje etc, maar ze kan zich daar dus echt helemaal absoluut niets van herinneren.
Verder is ze zo gezond als een vis, ze mag gewoon doorgaan met alles wat ze altijd al gedaan heeft.

Best een angstige ochtend, voor mij om mijn moeder en voor mijn moeder nu omdat ze een stukje kwijt is.

Blijkbaar kan TGA voorkomen bij voornamelijk vrouwen boven de 60. Oorzaken kunnen spanningen zijn, maar ook een plotselinge fysieke inspanning... Tja en we waren maar amper op tijd, dus we hebben flink doorgesjouwd (Maar doorgaans doet mijn moeder elke maandag aan nordic walking, waarbij ze ook best snel loopt)(terugkijkend maar goed dat dit in het ziekenhuis gebeurt is en niet 's middags in haar wandelgroepje).

Inmiddels maken we het allemaal weer goed, er is helemaal niets met haar aan de hand, alleen dus dat gaatje in haar geheugen...

Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 April 2017 om 10:45
JMB sjaans dat er getuigen waren. En ik zou toch ook efkes langs de dokter gaan/gegaan zijn. Maar heel waarschijnlijk zijn het pijnen van uw spieren omdat die het zagen aankomen en zich in hele rare bochten hebben gewrongen om zich tegen de bots te wapenen.

C4th, dat is een geluk dat ze dat heeft gekregen toen ge al in de kliniek waart. Zeg tegen Sjef Smoeltjens dat ze niet moet wakker liggen van dat vergeten kwartiertje en met volle teugen genieten van al de volgende bewuste kwartieren.
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 April 2017 om 11:09
JMB
C4th

Wat een verhalen zeg!
Voor JMB de schrik van het vallen en de pijn erna
En voor C4th de schrik en de angst voor haar moeder.

Wel fijn dat het allemaal achteraf meeviel (behalve de spierpijn dan)



Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
pareltje2011 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 Maart 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5190
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pareltje2011 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 April 2017 om 11:17
Wat een dag en hoe alles toch goedkomt maar de schrik zit er toch in denk voor jullie beide,maak een dag vrij om eens lekker niets te doen,🌻
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.
Back to Top
JMB View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 21 Oktober 2016
Status: Offline
Points: 1462
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer JMB Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 April 2017 om 11:23
Tjonge C4th, dat was zeker schrikken dat snap ik. Toch zou ik me, als het mij overkwam, steeds niet prettig voelen nadien. Wat als het een keer opeens weer terugkomt? Wel een geluk bij een ongeluk dat het in het ziekenhuis gebeurde. Nu weet je dat ze goed is onderzocht.

Ik heb nu een rare oogschaduw op, mijn ooglid is helemaal blauwpaars. De wond bij de slaap ziet er netjes uit. En de pijnen, och het lijkt al wat minder te worden en ik slaap al weer lekker. En dan de bril, kreeg net een telefoontje van de opticiën, mijn model is voorlopig nog niet leverbaar, kan half mei worden. Ik blij dat ik toen toch voor een 2e bril heb gekozen. Nog een probleem, de eigenaar vd kas is waarschijnlijk niet verzekerd, hoop dat ik niet te veel moet pushen om mijn geld te krijgen, daar heb ik altijd zo'n hekel aan. Tja en dan het weer fietsen, ik durf niet zucht. Vrijdag kon ik de fiets naar de fietshandel brengen, moet een nieuw onderdeel op, maar ik durfde nog niet te fietsen. Dinsdag moet ik wel want dan moet ik toch ook naar de huisarts, ik verplicht me op dat met de fiets te doen, niet te gaan lopen. Tjonge er hadden veel ergere dingen kunnen gebeuren en dan maak ik me nu al zo bang. Schijtlijster ben ik.
Back to Top
JMB View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 21 Oktober 2016
Status: Offline
Points: 1462
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer JMB Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 April 2017 om 11:26
o ja "wist je dat" dit topic toch?
Nou:
Wist je dat ik hier af en toe een rare piep hoor en er maar niet achter kom war het vandaan komt? Nee  geen muis, het is een piep van óf de telefoon óf dat ding van de vloerverwarming of van de gewone verwarming, of van de thermometer voor binnen en buiten. Steeds bekijk ik al die dingen wel maar kan niet ontdekken welke die piep maakt. Doet ie een paar keer per dag.

Wist je dat ik een boerencake aan het bakken ben, en dat het zo heerlijk ruikt hmmm.

Back to Top
bloem View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 16 December 2012
Locatie: Friesland
Status: Offline
Points: 8324
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bloem Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 April 2017 om 11:36
Tjonge C4th  wat een dag wat een spanning. maar rustig aan doen.

En JMB   wel doorzetten hoor . rustig  op de fiets stappen en niet aan vallen denken.
dan gaat het meestal  automaties. 
Ik begon steeds meer na te denken aan het op en afstappen.en wat gebeurd, je word er heel onzeker van.

oant Sjen
Back to Top
creaans View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 05 Februari 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 11348
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer creaans Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 April 2017 om 11:42
Zo jullie hebben alle twee een nare ervaring gehad, wat dan toch weer redelijk goed is gekomen.

Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 April 2017 om 12:05
@JMB, heb je rookmelders in huis, die gaan ook piepen als de batterij bijna leeg is.
@C4th, fijn dat je knie weer luistert, fijn dat jullie in het ziekenhuis waren, fijn dat de broeder je gerust kon stellen. Doe rustig aan en doe vooral
ook de groeten aan chef smoelen
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 April 2017 om 12:34
inderdaad, piep van een rookmelder.
Ik heb er drie in huis...dan is altijd zoeken welke er piept.
Dus nu standaard: eentje die piept, alle drie verse batterijen.

Geek
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
pareltje2011 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 Maart 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5190
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pareltje2011 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 April 2017 om 15:41
Hier word alles opgelost wat een leuke doosjes ,en iedereen kan er van leren,van piepen tot vallen,van haken tot breien enz.,..dat verdient een 🌺🍹
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <1 130131132133134 187>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.594 seconden.
Lang Yarns