Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Wist je dat...

 Reageer Reageer Pagina  <1 132133134135136 187>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Hulten1 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 24 November 2012
Locatie: Kruiningen
Status: Offline
Points: 2348
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Hulten1 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 April 2017 om 12:26
Wist je dat ik blij ben om weer even terug te zijn en dat ik jullie gemist heb.
Dat het leuk is om te zien wat er allemaal gemaakt is en te lezen hoeveel mensen er weer op weg zijn geholpen met hun werkstuk dankzij de hulp van de goeroes hier.






Waar regels zijn stopt het denken (bron Omdenken)
Back to Top
nldutchy View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 Juni 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3778
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer nldutchy Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 April 2017 om 12:48
EVEN ??? WEL blijven hoor Hulten, we zijn blij dat je dr weer bent !
Leef vandaag want niemand heeft je morgen beloofd (KWF)
http://krealene.wordpress.com

Marlene aka nldutchy
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14055
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 April 2017 om 18:04
Originally posted by nldutchy nldutchy wrote:

EVEN ??? WEL blijven hoor Hulten, we zijn blij dat je dr weer bent !
Absoluut!
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Hulten1 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 24 November 2012
Locatie: Kruiningen
Status: Offline
Points: 2348
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Hulten1 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 April 2017 om 18:26
Lief, dank jullie wel. Hug
Waar regels zijn stopt het denken (bron Omdenken)
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 April 2017 om 22:33
wist je dat ik daar ook bevestigend op antwoord
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 April 2017 om 10:04
Ik heb de bollen katoen ontwart en het zijn nu allemaal strengen, ik ben panisch dat die in de was weer in de knoop raken.
Maar zeker de witte moeten echt in een sopje - de bollen waren aan de buitenkant smoezelig en binnenin wit (of schoner voor de andere kleuren).
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 April 2017 om 10:36
Goed dicht bij elkaar omwikkelen .

Ooit hebben wij van onze gemeente ,na een uit de hand gelopen verbouwing van het gemeentehuis ,een boek gekregen als zoethoudertje .
Ik meende me te herinneren dat daar ook iets over blekerijen instond .
Ik heb het boek opgezocht en inderdaad . In de 16e eeuw gebruikten ze al industrieel het water uit de duinrellen om te wassen en KARNEMELK om te bleken .
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 April 2017 om 10:42
wist je lw dat je die strengen misschien kunt 'spannen' rond iets en zo in een sopje stillekes laten liggen? Dat spanding moet dan waarschijnlijk nog wel geknutseld worden en zo klein mogelijk gehouden worden om al de draden hun badje te geven. vb. 2 stukjes elektrabuis (heb ik moeten opzoeken want wij zeggen pechelbuis) en die op een bepaalde afstand van elkaar vastzetten zodat uw streng errond past zonder dat die zich kan verplaatsen.

En dat hebt gij vlug gedaan, die katoen ontward.
Back to Top
Lelie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 Juni 2013
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 1547
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lelie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 April 2017 om 11:49
Wist je dat ik namelijk voor de 2e keer begonnen ben om het bovenstuk te breien?

Het zat zo: Ik ben begonnen met garen uit mijn voorraad. Toen dacht ik nog: ik kijk wel wat het wordt. 
Hierdoor ben ik het taille gedeelte te kort gaan maken zodat ik nog genoeg had voor het ajour patroon om te kijken wat het zou worden. Maar halverwege werd het toch wel leuk, alleen had ik te weinig garen. 

Alleen toen kwam geweldige Magtelt met nog meer bolletjes wol, waardoor ik hem gewoon kon afmaken! Dus heb ik aan de opzetkant steken opgenomen om de taille af te maken. 

Maar je ziet dus héél erg waar de steken zijn opgenomen (er zit een soort strakke streep in) dus dat vond ik niet mooi.. Dus opnieuw begonnen maar nu zit ik in tijdnood.....

Maar ik heb wel wat afstudeer feestjes op het programma staan (zwagers en zus) dus als hij mooi wordt, heb ik in ieder geval wel een gelegenheid om hem aan te trekken!
 
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 April 2017 om 12:13
Originally posted by Mutti Mutti wrote:

.... en KARNEMELK om te bleken .

Dit doe ik ook en vooral met theevlekken. Ik durfde dat niet neer te zetten omdat ik er geen bewijs voor kon vinden. Embarrassed Zelfs de vlekken in mijn witte kunststof theeblad verdwijnen zonder schuren na een aantal uurtjes.  
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 April 2017 om 12:17
bikvlekken of strepen doe ik met gewone melk.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 April 2017 om 12:24
Gewone melk wordt vanzelf zuur, als je een bevlekt kledingstuk er lang in laat staan. Melk schijnt goed te helpen bij inkt- en fruitvlekken.

Lelie, als je steken moet opnemen en het wordt niet netjes, pak dan een haaknaald erbij en haal lussen losjes op, en zet ze vervolgens op de haaknaald. Bij mij werd het ook altijd strak en trekkerig of veel te los met gaatjes. Je bent langer bezig, maar het is dan ook de bedoeling dat je lang met je jurk doet.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
creaans View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 05 Februari 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 11348
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer creaans Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 April 2017 om 07:39
lw1463 Wat goed van je dat je de bollen ontwart heb, dat heb je vlug gedaan hoor.
Ik doe om de strengen 4 x een draad knopen, doe er anders 6x, maar niet te strak hoor, anders blijft het er onder nog vuil.
Als het droog is even goed uitschudden en dan om de bovenkant van 2 eethoekstoelen doen en het strak zetten. Zo ging het bij mij goed.
Veel succes er mee!

Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14055
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 April 2017 om 10:24
Weten jullie dat ik heel erg blij ben dat Hobbydoos een discussie gesloten heeft.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 April 2017 om 11:26
Originally posted by lidwina lidwina wrote:

Weten jullie dat ik heel erg blij ben dat Hobbydoos een discussie gesloten heeft.


Ik óók
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
nldutchy View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 Juni 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3778
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer nldutchy Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 April 2017 om 11:32
TOP moderator !!
Leef vandaag want niemand heeft je morgen beloofd (KWF)
http://krealene.wordpress.com

Marlene aka nldutchy
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 April 2017 om 11:36
Dit forum ken ik als een gezelschap dat SAMEN naar oplossingen zoekt. Wanneer een discussie oeverloos wordt door onbegrip (op welk gebied dan ook) mist die zijn ware doel. Dus ik ben ook blij.   
Back to Top
bloem View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 16 December 2012
Locatie: Friesland
Status: Offline
Points: 8324
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bloem Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 April 2017 om 11:43
ik ben ook blij dat het zo opgelost is
oant Sjen
Back to Top
pareltje2011 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 Maart 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5190
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pareltje2011 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 April 2017 om 12:14
Wist je dat ik bij een fietsgroepje ben en dat ontzettend leuk vind ,om 13uur vetrekken we voor een 20-30 kilometer,het doet wel pijn de dag erna maar blijf het toch volhouden🚲😎
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.
Back to Top
nldutchy View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 Juni 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3778
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer nldutchy Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 April 2017 om 12:38
Hoop voor je dat je wind mee hebt Pareltje en dat het droog blijft, veel fietsplezier !
Leef vandaag want niemand heeft je morgen beloofd (KWF)
http://krealene.wordpress.com

Marlene aka nldutchy
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <1 132133134135136 187>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.594 seconden.
Lang Yarns