Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Wist je dat...

 Reageer Reageer Pagina  <1 133134135136137 187>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 April 2017 om 13:24
Originally posted by pareltje2011 pareltje2011 wrote:

Wist je dat ik bij een fietsgroepje ben en dat ontzettend leuk vind ,om 13uur vetrekken we voor een 20-30 kilometer,het doet wel pijn de dag erna maar blijf het toch volhouden🚲😎


Ik ben zelf a-sportief en heb dus veel bewondering voor mensen die dit soort dingen willen en nog doen ook!
Ze heeft er nu al een paar kilometer opzitten dus.
Thumbs Up
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 April 2017 om 14:25
De logee heeft geholpen met het maken van de strengen (ze heeft natuurlijk wel de eenvoudigste bollen uitgekozen) maar toch.
Je staat daar toch aan die haspel te draaien enzo, zij vond het fijn als afwisseling van haar haakaanval LOL.
Mijn man zei een keer als je straks naar bed gaat doe je het licht dan uit ? Hoe laat is het dan ? Kwart voor 10. O veerde ze op, dan heb
ik nog een kwartier. Een kwartier om te haken dus LOL, maar ja haar vakantie is weer voorbij en zo zal de tijdelijke verslaving wel op
een lager pitje komen, het huiswerk zal wel eerst komen (of moeten komen).
Als het hier weer een beetje op orde is zal ik eens wat foto's hier posten.
Back to Top
Lelie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 Juni 2013
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 1547
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lelie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 April 2017 om 22:17
Wist je dat ik iets gemist heb volgen mij?


Back to Top
pareltje2011 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 Maart 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5190
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pareltje2011 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 April 2017 om 08:04
Wist je dat wij gisteren halverwege de fietstocht ons regenkleding aan moesten en toen regen hagel ,het stopte niet zelfs mijn handschoenen moeten aandoen,een uurtje later thuisgekomen en heerlijk warme douce en warm soepje en ooooo wat voelde ik mij heerlijk🌦😋
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 April 2017 om 08:44
Originally posted by pareltje2011 pareltje2011 wrote:

Wist je dat wij gisteren halverwege de fietstocht ons regenkleding aan moesten en toen regen hagel ,het stopte niet zelfs mijn handschoenen moeten aandoen,een uurtje later thuisgekomen en heerlijk warme douce en warm soepje en ooooo wat voelde ik mij heerlijk🌦😋
Fijn dat je er een goed gevoel aan hebt overgehouden.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
nldutchy View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 Juni 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3778
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer nldutchy Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 April 2017 om 09:04
Grote klasse Pareltje..opgeven is geen optie voor jou !!!
Leef vandaag want niemand heeft je morgen beloofd (KWF)
http://krealene.wordpress.com

Marlene aka nldutchy
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 April 2017 om 09:05
Heel stoer, Pareltje! Clap
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 April 2017 om 09:42
Originally posted by pareltje2011 pareltje2011 wrote:

ooooo wat voelde ik mij heerlijk🌦😋


Die endorfines....alleen al daarom zou ik willen sporten
.
(maar net niet graag genoeg)Embarrassed

Applaus voor jou Pareltje
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 April 2017 om 10:26
Originally posted by Lelie Lelie wrote:

Wist je dat ik iets gemist heb volgen mij?
Je bent de enige niet en ik ben blij toe dat ik het gemist heb - ik kom hier voor de leut, niet om te kissebissen.
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 April 2017 om 00:01
Vanmiddag had ik zin om te beginnen aan een nieuwe bloes. Stof was al voorgewassen, patroon op stof gelegd, geknipt, gelust... Naaimachine kreeg kuren. Dan is zij (ja, dat woord is vrouwelijk) hoognodig toe aan een onderhoudsbeurt. Naaiwerk toen maar opgeruimd, breinaalden voor de dag gehaald. 

Mijn eerste trui die ik brei op pen 10. Bij de Hema had ik een tijdje terug 2 enorme groene bollen gekocht van 450 gram pers stuk. Jammer dat de breipennen die ik daar gekocht heb, zo kort zijn. Of ik toe kom, weet ik niet. Maar een kleurige variatie uit nood misstaat meestal niet. Wink    
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 April 2017 om 11:49
Misschien met een rondbreinaald? Ik heb lange pennen nr. 10, 4 en 4,5, ze zijn vreselijk onhandig. Het lijkt of je zit te roeien en iemand die naast je zit heeft een harnas nodig.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 April 2017 om 13:54
Ik heb nog nooit te korte pennen gehad. Al mijn pennen zijn 40 CM en heb nog nooit een probleem gehad. Deze dikkertjes zijn 32 CM en halen net mijn oksel-arm-romp niet waardoor ze tijdens het breien onstuurbaar een eigen leven leiden. Ik leg nu het werk gewoon op schoot.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 April 2017 om 15:21
wist je Kamilla dat ik er ook zo'n heb. Vreselijk ambetant omdat je ze toch onder de arm wilt steken en met moeite het topke van de naald de oksel raakt. De meeste priemen die ik heb zijn ook 40 cm. Ik heb ook 2 paar die 60 cm zijn en die zijn zoals Magtelt al schreef, roeispanen. Even onhandig als die te korte want deze steken er op uw rug een stuk uit, en blijven komen als je ze wilt verwisselen.
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 April 2017 om 16:02
Precies Bep. Eigenlijk is het de reflex van het onder de armen willen klemmen die het lastig maken. Als je je voorneemt dat niet te doen en laag op de knie te laten liggen, gaat het goed. De steken zijn zo enorm dik dat je zelfs van bijziendheid geen last hebt op die afstand. LOL 
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 April 2017 om 17:02
en die reflex blijf ik hebben bij die 32cm naalden. Bij die van 20cm heb ik helemaal niet de drang om die te knellen .
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 April 2017 om 23:16
Misschien moet je bij de 32 CM-naalden fel gekleurde elastiekjes opschuiven zodat het lijkt dat DAAR de eindknopjes zitten. Gezichtsbedrog dus. Dan gebruik je de laatste 12 CM niet. Hmmm, dan wordt het pennetje wel erg kort, he?!  

Back to Top
pareltje2011 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 Maart 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5190
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pareltje2011 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 April 2017 om 09:19
Wist je dat ik boos ben op mijn eigen zichzelf ,😠heb zoveel haak en breiwerk en die (stomme) computer .....verslaving noemen ze dat😚
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 April 2017 om 09:41
Wel Pareltje....ze kunnen niet zeggen dat je niets doet he? Wink
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 April 2017 om 13:50
Ik heb bij mijn moeder 2 lades uit een meubel meegenomen naar huis. Ik heb al veel gesorteerd, nu blijf ik over met de dingen die ik
nog niet weg wil/durf te doen en een assortiment mij totaal onbekende knutsel gereedschappen.
Net op de doos gekeken en de viltnaalden geïdentificeerd Embarrassed
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 April 2017 om 14:10
Nog veel nieuwe knutseldingen te leren dus.
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <1 133134135136137 187>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.891 seconden.
Lang Yarns