Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Wist je dat...

 Reageer Reageer Pagina  <1 134135136137138 187>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 April 2017 om 15:33
@ Bep, alsjeblieft - echt ? Ik vind haken al uitdaging genoeg. En ik zou de guts en glory willen hebben om te naaien. Daarom heb ik pas ook
mijn schoonmoeder lief aangekeken. Ze gaat voor 1 van haar kleinkinderen (1 van de nichtjes) een jurkje naaien en daar wil ik met mijn
neus op staan.
Ik heb al 1 ding geleerd, ik had glittergaren gevonden en zei dus ik weet niet of je daar mee stikken kunt. Ja zei ze, als je het op het spoeltje doet.
AHA.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 April 2017 om 17:28
Maar misschien ligt het kleren naaien u wel. Haken kunt ge al : bewijs is die eekhoorn die ge helemaal in halve vasten hebt gehaakt. Als ge dat kunt gaat de rest vanzelf, want dat is gemakkelijker in te steken.

En dat wist ik ook niet van dat glittergaren. Alleen op het spoeltje of ook de bovendraad zo? (wist in feite zelfs niet dat er glitternaaigaren bestond). Want als ik een andere draad op het spoel heb, gegarandeerd dat mijn draad breekt, of andere toeren uithaalt.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 April 2017 om 10:07
Ik heb het wel in huis gehad, maar ik gebruikte het als meebreiglitter.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 April 2017 om 10:17
Mijn schoonmoeder zei dat als je het in de naald hebt, het dan steeds gaat stropen - dus een gewone draad in de naald en glitter op de spoel.
En dan alleen nog nadenken bij het naaien, dat je de goede kant naar beneden hebt.
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 April 2017 om 13:29
Als ik een andere draad onder heb breekt geheid de bovendraad. Confused
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 April 2017 om 10:41
Originally posted by Lao-tse Lao-tse wrote:

Als ik een andere draad onder heb breekt geheid de bovendraad. Confused
Mijn schoonmoeder zei dat ze met dat glimdraad ooit een engelenjurk gemaakt had, dus het moet kunnen. Toch ?
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 April 2017 om 10:54
Originally posted by lw1463 lw1463 wrote:

Originally posted by Lao-tse Lao-tse wrote:

Als ik een andere draad onder heb breekt geheid de bovendraad. Confused
Mijn schoonmoeder zei dat ze met dat glimdraad ooit een engelenjurk gemaakt had, dus het moet kunnen. Toch ?


Ik twijfel ook niet aan wat je schoonmoeder zegt hoor.
Maar ik denk dat het aan mijn machine ligt.
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
Lelie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 Juni 2013
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 1547
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lelie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 April 2017 om 18:48
Wist je dat: ik heel blij ben dat ik ooit hier op dit forum terecht ben gekomen en jullie als mijn handwerkvrienden beschouw, ook al heb ik jullie nog nooit in het echt gezien :) 
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 April 2017 om 18:52



Voor jou, Lelie.
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 April 2017 om 19:32
Ik ben even boven wezen kijken .
Ik heb nog metallic no 40 glitter garen liggen .
Prijsje weggehaald in 1995 kostte het 6,25 en daaronder staat het symbool van een naaimachine ,dus het moet kunnen
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 April 2017 om 19:37
Originally posted by Lelie Lelie wrote:

Wist je dat: ik heel blij ben dat ik ooit hier op dit forum terecht ben gekomen en jullie als mijn handwerkvrienden beschouw, ook al heb ik jullie nog nooit in het echt gezien :) 
Zo denk ik er ook over - alhoewel ik 1 iemand al kende en een paar andere iemanden een keer gezien heb.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 April 2017 om 19:38
Originally posted by Mutti Mutti wrote:

Ik ben even boven wezen kijken .
Ik heb nog metallic no 40 glitter garen liggen .
Prijsje weggehaald in 1995 kostte het 6,25 en daaronder staat het symbool van een naaimachine ,dus het moet kunnen
Ik denk dat mijn schoonmoeder het ook gaat proberen, de jongste van het nichtenstel is nogal voor blingbling LOL
Back to Top
nldutchy View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 Juni 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3778
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer nldutchy Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 April 2017 om 21:18
ik kreeg van m'n inmiddels 101jarige ''pleeg"moeder een klosje glittergaren DMC art 283 .. onee, er staat metallic thread/light silver op/made in Belgium nota bene !! en ik heb dat onlangs gebruikt in een kort omslagdoekske, van soort mohairgaren uit de Terre des Hommeswinkel; was een beetje saai en toen heb ik er 2 toeren glittter bijgedaan, samen met het groen, geeft een b'tje meer uitstraling haha en ja, mn pleegske is nog heel erg bij de tijd maar omdat haar enige dochter (van bijna 65jr) 2 jaar geleden overleed geeft ze nu eea aan mij... kreeg ook wat hele oude haakpatronen van handschoenen oa .. achos .. oh, kheb ff een sterkere bril opgezet en zie nu dat op het etiketje de naaimachine staat doorgekruist dus handwerk draad ..
Leef vandaag want niemand heeft je morgen beloofd (KWF)
http://krealene.wordpress.com

Marlene aka nldutchy
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 April 2017 om 22:02
Het garen wat ik heb zijn klosjes van madeira in diverse kleuren en zilver en goud .
Back to Top
bloem View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 16 December 2012
Locatie: Friesland
Status: Offline
Points: 8324
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bloem Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Mei 2017 om 09:04
Nederland Prachtig is.schitterende bollenvelden.  
en dan nog al die prachtige gele bermen.
de bomen die gaan bloeien .schitterend. Ik hou van het voorjaar .
Zaterdag gaan we weer een tour door Nederland maken.dan is de Veluwe aan de beurt.
ik hoop daar ook mooie foto's te kunnen maken.
oant Sjen
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Mei 2017 om 09:43
Mooi.
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Mei 2017 om 10:15
uitgestrekte kleurenvelden, heel mooi. Maaaaar over dat geel veld komt er wel een vliegtuig heel laag gevlogen zeg. Ik zou mij al bukken en plankgas geven als ik in die auto zat.
Back to Top
pareltje2011 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 Maart 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5190
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pareltje2011 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Mei 2017 om 11:17
Zo mooi en nu het wat kouder is zullen ze langer blijven staan(denk ik ) als dat vliegtuig er niet op land ✈
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.
Back to Top
creaans View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 05 Februari 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 11348
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer creaans Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Mei 2017 om 18:41
Leuke foto's Bloem. Ja ook Nederland is mooi als je het maar wilt zien hé.
Een fijn dag zaterdag en geniet er van, ik kijk uit naar je foto's.
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Mei 2017 om 23:20
Mooie bollenvelden. Die kleuren zijn zo mooi als je er langs rijdt. Weet je dat ik dat vliegtuig eigenlijk niet herkend had? Ik dacht dat het een reflectie was van de zon vanwege de autoruit. 
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <1 134135136137138 187>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.828 seconden.
Lang Yarns