Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Wist je dat...

 Reageer Reageer Pagina  <1 139140141142143 187>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Juni 2017 om 15:03
Ik hoop dat het gaat lukken LW !!
In water ( en zwemmen) kan heel leuk zijn.
Mijn man heeft ook watervrees gehad en durft nog steeds niet te zwemmen als hij geen bodem voelt, maar kan nu wel genieten van zwemmen in ondiep water.

Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Juni 2017 om 18:48
Heel veel sterkte met je vakantie. Cool LOL Ik hoop ook dat je vrij en blij kan leren rondzwemmen in het water. Denk maar zo, als je horizontaal bezig bent vooruit te komen, doet die bodem er helemaal niet toe. Succes! 
Back to Top
Lelie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 Juni 2013
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 1547
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lelie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Juni 2017 om 19:41
Veel plezier met zwemmen! Ik hou van het water en hoop dat jij dat ook kan waarderen straks! 
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Juni 2017 om 11:00
En ook nog grom grom vroeg opstaan, maar om 7u19 te water gegaan. Zodra ik te veel denk aan de diepte gaat het helemaal niet goed.
Ik heb ook de bodem al bekeken, hap adem nemen, de neus dichtknijpen en de ogen bewust openhouden. Geek
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Juni 2017 om 13:22
Zoveel inzet...dat moet wel goed komen! Thumbs Up
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Juni 2017 om 14:32
ik weet natuurlijk niet of het een klein zwembad is, een groot of een supergroot, maar als ge van het ladderke in het diepe stuk gaat en zo naar het ondiepe zwemt? dan zijt ge zeker dat ge na 6 slagen (geldt niet voor het supergrote) bodem onder uw voeten gaat voelen.
Back to Top
pareltje2011 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 Maart 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5190
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pareltje2011 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Juni 2017 om 09:44
Wist je dat ik moe ben van de vier poezen te verzorgen ,elke dag borstelen ,elke dag stozuigen elke dag de k.. bakken kuizen enz ,maar het zijn zo een schatjes ,morgen komt mijn zoon terug en ga ik ze toch weer missen
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Juni 2017 om 10:32
Het eind is in zicht, straks wel de lusten maar geen lasten meer.
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Juni 2017 om 14:35
wist je dat ik denk dat C4th niet meer uit haar bed durft en dat lw naar ierland aan het zwemmen is?
Back to Top
bloem View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 16 December 2012
Locatie: Friesland
Status: Offline
Points: 8324
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bloem Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Juni 2017 om 17:41
Zwemmen is geweldig.  Mijn man heeft eindelijk ook leren zwemmen.
5 jaar terug zijn we in de vakantie,s begonnen het drijven te leren.
zijn benen zakten steeds naar beneden.  mijn motto is als je kunt drijven kun je ook zwemmen.
En het is gelukt.
Mijn Moeder heb ik op haar 65e ook op die manier het zwemmen geleerd.
ze heeft er nog bijna 20 veel plezier van gehad.
oant Sjen
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Juni 2017 om 19:17
Wist je dat ik grote bewondering heb voor volwassenen die alsnog leren zwemmen en omgaan met water?
Echt petje af.

(mag wel een groot petje zijn ook)


Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
JMB View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 21 Oktober 2016
Status: Offline
Points: 1462
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer JMB Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Juni 2017 om 15:21
Originally posted by lw1463 lw1463 wrote:

En ook nog grom grom vroeg opstaan, maar om 7u19 te water gegaan. Zodra ik te veel denk aan de diepte gaat het helemaal niet goed.
Ik heb ook de bodem al bekeken, hap adem nemen, de neus dichtknijpen en de ogen bewust openhouden. Geek


Leef met je mee, ik ken dat die watervrees. Heb mijn diploma en nog ben ik bang in het zwembad. Ik moest altijd de bodem kunnen voelen. Maar sinds kort ben ik wat minder bang en durf weer een paar slagen te zwemmen, maar dan wel in water waar ik kan staan. Ga echt niet in het diepe zwemmen.

Hoe is het nu bij jou, ook al wat over je angst heen?
Back to Top
Lelie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 Juni 2013
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 1547
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lelie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Juni 2017 om 23:43
Wist je dat; ik vandaag de oude naaimachine heb weggebracht en ik hopelijk over een week weer met mijn jurk verder kan! 
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Juli 2017 om 10:50
Ik heb nu 5 dagen gezwommen en de spierpijn neemt af, de enorme angst voor het diepe ook. Maar nu ben ik op zoek naar moed om
op de rug te zwemmen (schoolslag) dat kon ik vroeger heel goed, maar ik durf nu niet meer en als je dan tussen 2 slagen stopt zink ik.
Als ik lachen moet zink ik trouwens ook. De huisband vroeg al of dat niet saai was altijd maar die schoolslag, ja dûh. En hij ging mijn techniek
verbeteren, maar natuurlijk wel toen we net aan de kant van het diepe waren.
 
In vergelijking met het zwembad waar ik ooit (niet) heb leren zwemmen, is dit maar een ienieminibad - ze hebben een pierebad met ernaast
een kleine glijbaan, die landt in een bubbelend badje (daar ga ik na het zwemmen even tegenaan leunen - tegen die bubbels)
En het grote bad is 5 banen breed, aan de ene kant 1m40 en aan de andere kant 2m10. Geen duikplank of iets dergelijks, alleen
van die startblokken en langs het hele bad een richel waar je op kunt staan.
 
Wat het ingewikkeld maakt is dat als het drukker is je om mensen heen moet laveren, er wordt nogal veel gebept en die mensen staan rustig
ergens middenin een baan - vergelijk het met mensen, die met de fiets midden op straat gaan staan om te beppen ipv aan de kant van de weg.
De mannen zijn nog ergen dan de dames . . .
Echt jaloersmakend, de dames die beppen en zwemmen tegelijk, ze hebben zelfs het haar nog droog . . .
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Juli 2017 om 10:56
Originally posted by JMB JMB wrote:


Leef met je mee, ik ken dat die watervrees. Heb mijn diploma en nog ben ik bang in het zwembad. Ik moest altijd de bodem kunnen voelen. Maar sinds kort ben ik wat minder bang en durf weer een paar slagen te zwemmen, maar dan wel in water waar ik kan staan. Ga echt niet in het diepe zwemmen.

Hoe is het nu bij jou, ook al wat over je angst heen?
Ik kan niet alleen in het ondiepe zwemmen, want dan zou ik dwars op de baan moeten zwemmen, vooral de 1e dag hing ik nogal eens
op apegapen aan de rand van het bad aan de diepe kant. Daar vertrok ik altijd pas als ik weer op adem was en een beetje vrij baan had.
Wat dat om mensen heen zwemmen en dan nog het besef dat je in het diepe bent en dat je al wat moe bent - nee geen goede combi.
Maar na 5 dagen merk je al dat je niet meer op apegapen aan de rand hangt.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Juli 2017 om 11:01
Originally posted by pareltje2011 pareltje2011 wrote:

Wist je dat ik moe ben van de vier poezen te verzorgen ,elke dag borstelen ,elke dag stozuigen elke dag de k.. bakken kuizen enz ,maar het zijn zo een schatjes ,morgen komt mijn zoon terug en ga ik ze toch weer missen
Onze nieuwe kat laat veel meer haren achter dan onze vorige - ik heb dus ook maar een borstel aangeschaft, je moet wat.
Denk maar zo, je hebt ze nu een paar weken en de rest van het jaar heb je er geen omkijken naar (hoop ik) dan weet je weer waarom je er
zelf geen hebt. Leuk bij een ander Wink
Back to Top
pareltje2011 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 Maart 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5190
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pareltje2011 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Juli 2017 om 11:23
Wist je dat ik mijn haar heel kort heb laten knippen,het is even wennen maar valt toch mee🤗😊
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Juli 2017 om 12:01
Originally posted by lw1463 lw1463 wrote:

Ik heb nu 5 dagen gezwommen en de spierpijn neemt af, de enorme angst voor het diepe ook. Maar nu ben ik op zoek naar moed om
op de rug te zwemmen (schoolslag) dat kon ik vroeger heel goed, maar ik durf nu niet meer en als je dan tussen 2 slagen stopt zink ik.
Als ik lachen moet zink ik trouwens ook. De huisband vroeg al of dat niet saai was altijd maar die schoolslag, ja dûh. En hij ging mijn techniek
verbeteren, maar natuurlijk wel toen we net aan de kant van het diepe waren.

Applaus, de aanhoudster wint! Ik ken ook alleen maar schoolslag. Rugzwemmen vond ik nooit zoveel aan omdat je dan niet rond kan kijken. Zeker in een druk bad waar je om de haverklap iemand "aanzwemt". 

Als je het nog eens beleeft dat je in zee gaat zwemmen, zal je merken dat je makkelijker blijft drijven omdat zout water een zwaarder soortelijk gewicht heeft. Als je daar volledig inademt, blijf je echt drijven. Tijdens de uitademing zak je weer iets. Bij zoet water (en een chloorbad) moet je meer moeite doen voor het drijven. Kan je ook watertrappelen?
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Juli 2017 om 12:17
Originally posted by lw1463 lw1463 wrote:

   Ik
Wat het ingewikkeld maakt is dat als het drukker is je om mensen heen moet laveren, er wordt nogal veel gebept en die mensen staan rustig
ergens middenin een baan - vergelijk het met mensen, die met de fiets midden op straat gaan staan om te beppen ipv aan de kant van de weg.
De mannen zijn nog ergen dan de dames . . .
Echt jaloersmakend, de dames die beppen en zwemmen tegelijk, ze hebben zelfs het haar nog droog . . .


LOL
Heel herkenbaar ook.
Dat is waarom ik graag ónder water zwem.
Dan heb je weinig tegenliggers.

Maar ja...ik ben dan ook, als kreeft, een ware waterrat.

Heb ook nooit begrepen hoe dames hun haar droog (willen)  houden.



Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
JMB View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 21 Oktober 2016
Status: Offline
Points: 1462
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer JMB Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Juli 2017 om 00:00
Hihi mijn haar blijft ook altijd aardig droog...................doordat ik zo bang ben in het water.
Vroeger was het zo erg, ik weet zelfs nog dat het in het zwembad in Enschede was, dat ik er met een nicht aan het zwemmen was, ik zwom in het diepe om over te steken, maar opeens was ik zo bang dat ik terug zwom. Bleek ik eigenlijk al ver over de helft te zijn geweest. Dus doorzwemmen was veel sneller gegaan.
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <1 139140141142143 187>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.563 seconden.
Lang Yarns