Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Wist je dat...

 Reageer Reageer Pagina  <1 146147148149150 187>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Lelie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 Juni 2013
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 1547
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lelie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Oktober 2017 om 11:53
Wist je dat ik nog steeds mijn jurk moet afmaken? Maar dat ik bang ben om hem onder de naaimachine te leggen, misschien gaat het wel fout... 

Misschien moet ik het toch maar eens gaan proberen. Ik heb eind november een week vrij, lijkt mij een goede tijd
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Online
Points: 14055
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Oktober 2017 om 12:07
Originally posted by Lelie Lelie wrote:

Wist je dat ik nog steeds mijn jurk moet afmaken? Maar dat ik bang ben om hem onder de naaimachine te leggen, misschien gaat het wel fout... 

Misschien moet ik het toch maar eens gaan proberen. Ik heb eind november een week vrij, lijkt mij een goede tijd
Waarom ben je bang dat het fout gaat? Zolang je nergens in geknipt hebt kun je alles weer uithalen. Eerst passen en dan pas strijken voor het geval iets toch niet helemaal goed zit. En steeds stap voor stap verder gaan als je onzeker bent. komt allemaal goed, gewoon beginnen. 
En dan moet je horen wie deze adviezen geeft!! Gisteren weer de kraag van een jasje moeten afhalen. . Had de bovenkraag aan de onderkant zitten, dus ruimte te veel. Alle inknipjes waren natuurlijk al gedaan. loshalen is toch gelukt, heel voorzichtig. Maar bij een reverskraag is het niet anders mogelijk. Je moet steeds inknippen wil je verder kunnen.
Trouwens beter niet wachten tot eind november. Nu beginnen en alvast een beetje doen. Het is volgens jou spannend, dan kun je beter in etappes werken om de concentratie te kunnen houden.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Online
Points: 14055
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Oktober 2017 om 12:10
Wist je dat ik mij hier groen loop te ergeren omdat er gezeur is met mijn nieuwe strijkbout!!!!
Zo modern zijn die dingen, weten alles zelf. Maar als je in een wollen stof een naad open wil strijken stoomt hij niet!!! Wil je versteviging vast strijken moet je hem zo heet zetten dat je naderhand de zool van je strijkbout moet schoonmaken. Ben benieuwd wat dat gaat worden als ik een vouw in een broek wil persen. Moet ik waarschijnlijk weer met een natte lap beginnen. Grrrr.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
niania View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 27 Oktober 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3615
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer niania Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Oktober 2017 om 13:35
ConfusedCryErmm

sterkte lidwina
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Oktober 2017 om 15:35
Lelie, wij moeten een clubke starten : de wijwillenwelmaardurvennietstiksters.
Het kleedje met het zelfgebreide bovenstuk waar ge een rok onder vast gaat naaien? Ik zou dat dus al met de hand goed vastnaaien zodat uw breisel toch niet verschuift. Misschien nog een papierke erop leggen zodat ge zeker nergens blijft achterhaken. (zegt diegene die ook schrik heeft om zoiets te verprutsen)
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Oktober 2017 om 15:57
Ik voel best met jullie mee, want soms zit je echt klem. Het ene moet gedaan zijn voor je het volgende deel kan terwijl het eerste deel eigenlijk afgestemd moet zijn op wat er komen gaat. Met veel beleid moet je jezelf dan uit die spagaat zien te wurmen.   

Ik rijg bij erg kritische stiksels (bijvoorbeeld gerimpelde rouches met kant waar je tijdens het naaien geen zicht op hebt) twee keer met zo'n 2 MM tussenruimte waar jouw definitieve stiksel moet komen. Daarbuiten plaats ik nog wel een hulpspelden om te voorkomen dat het stof stiekem dubbel komt te zitten.

Succes met de jurk!
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Oktober 2017 om 21:14
Originally posted by bep bep wrote:

Lelie, wij moeten een clubke starten : de wijwillenwelmaardurvennietstiksters.
Het kleedje met het zelfgebreide bovenstuk waar ge een rok onder vast gaat naaien? Ik zou dat dus al met de hand goed vastnaaien zodat uw breisel toch niet verschuift. Misschien nog een papierke erop leggen zodat ge zeker nergens blijft achterhaken. (zegt diegene die ook schrik heeft om zoiets te verprutsen)
Bij die club sluit ik mij aan
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Oktober 2017 om 21:18
Ik heb net in de schuur dozen vol stof (ik denk van mijn oma) uit staan zoeken - ik moest hard zijn. 1 hele doos kringloop en een stuk of wat
tassen voor de kledingtainer.
Daarna een doos met kinderkleren van mij en mijn broer - had mijn moeder dat niet weg kunnen gooien ? Allemaal hempjes en luiers
en jurkjes en lakentjes waar zo'n randje met schattige bloempjes opgenaaid is - O te ERG, moet ik dat allemaal wegwerpen/verwerken ?
Ik heb een aantal dingen laten liggen, binnenkort met de camera bij daglicht foto's maken - zelfgebreide mutsjes, hempjes, jurkjes
een zelfgemaakte waszak in de vorm van een Gans - Argh wat verschrikkelijk moeilijk. Maar wat moet een mens ermee . . . ???
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Oktober 2017 om 22:34
Die generatie bewaarde alles. Bij het opruimen van het huis na het overlijden van mijn moeder, vond ik nog massa's speelgoed van mij, babykleertjes, alle melktandjes in een doosje, knutselwerkjes van de kleuterschool.... Jij wordt er nu onverwacht mee geconfronteerd. Als alles opgeruimd is, raak je dat heftige gevoel weer kwijt. Sterkte!
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 November 2017 om 08:56
Originally posted by lw1463 lw1463 wrote:

Ik heb net in de schuur dozen vol stof (ik denk van mijn oma) uit staan zoeken - ik moest hard zijn. 1 hele doos kringloop en een stuk of wat
tassen voor de kledingtainer.

Daarna een doos met kinderkleren van mij en mijn broer - had mijn moeder dat niet weg kunnen gooien ? Allemaal hempjes en luiers

en jurkjes en lakentjes waar zo'n randje met schattige bloempjes opgenaaid is - O te ERG, moet ik dat allemaal wegwerpen/verwerken ?

Ik heb een aantal dingen laten liggen, binnenkort met de camera bij daglicht foto's maken - zelfgebreide mutsjes, hempjes, jurkjes

een zelfgemaakte waszak in de vorm van een Gans - Argh wat verschrikkelijk moeilijk. Maar wat moet een mens ermee . . . ???


Textielmuseum? Laat de conservator dat maar uitzoeken.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 November 2017 om 09:02
Originally posted by Kamilla Kamilla wrote:

Die generatie bewaarde alles. Bij het opruimen van het huis na het overlijden van mijn moeder, vond ik nog massa's speelgoed van mij, babykleertjes, alle melktandjes in een doosje, knutselwerkjes van de kleuterschool.... Jij wordt er nu onverwacht mee geconfronteerd. Als alles opgeruimd is, raak je dat heftige gevoel weer kwijt. Sterkte!


Het beste met spullen met sentimentele waarde is om alles op de foto te zetten en een mooi album te maken, ook met de creaties van eigen kinderen. En dan de container in. Ik denk dat melktandjes iets magisch hadden, waardoor moeders ze niet weg wilden doen. Of ze moeten later mee het graf in, om compleet te blijven. Ik heb ze ook nog ergens op zolder met een blond haarlokje.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 November 2017 om 09:04
Overigens dacht ik dat ik de enige naaister was, die moest oppassen voor knoeiwerk. Ik heb lang geleden een Teleac cursus gevolgd en die docente had zulke handige vingertjes, die draaide een rolzoompje en naaide dat zonder te spelden of rijgen. Achteraf begrijp ik nu wel dat de missers niet getoond werden, hoewel dat juist heel leerzaam zou zijn geweest.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
JMB View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 21 Oktober 2016
Status: Offline
Points: 1462
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer JMB Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 November 2017 om 09:51
Leuk juist, al die kleding van vroeger weer te zien. Maar ik snap wel, als het heel veel is dan is de lol er snel vanaf. Ik zou dan weer dagen bezig zijn om alles te bewonderen en vergeten waarom ik het eigenlijk in handen had.


Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 November 2017 om 10:09
Ik krijg visioenen van collage's met schattige babykleertjes op een groot stuk board of zo.
Met een mooie passende achtergrond kleur en de mooiste stukken erop vastgemaakt als een mooi stilleven.


Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 November 2017 om 10:40
Originally posted by JMB JMB wrote:

Leuk juist, al die kleding van vroeger weer te zien. Maar ik snap wel, als het heel veel is dan is de lol er snel vanaf. Ik zou dan weer dagen bezig zijn om alles te bewonderen en vergeten waarom ik het eigenlijk in handen had.
De heel doodnormale hempjes die we vroeger aanhadden had ze zelfs bewaard, jurkjes waar ik een hekel aan had.
De jurk die ik het liefst droeg heb ik niet gezien, wel de trui die ik tijgertrui noemde is er. En luiers . . . en luierbroekjes, een enkele onderbroek.
Was het niet beter geweest als we er samen een keer doorheen waren gegaan en ze het losgelaten had . . .
Maar ok, ik neem het een keer mee naar mijn broer en ik fotografeer het een en ander en dan . . . loslaten.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 November 2017 om 10:41
Mijn huisband riep op een bepaald moment dat is wel een heel kort rokje - ja dûh ik was toen ook een heel stuk korter LOL
Back to Top
creaans View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 05 Februari 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 11348
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer creaans Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 November 2017 om 10:45
Ja het opruimen zal best heel moeilijk zijn, je hebt dan emotionele gedachten erbij.
Misschien een idee voor een goed doel. bv de lappendekensclub of het Leger des Heils, die kunnen het vast goed gebruiken.
In Roemenië is van de week 35 cm sneeuw gevallen, dus al vroeg in de winter.
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 November 2017 om 17:23
.....er planned pooling bestond?



Ik niet.
Je kan dan met gekleurd garen goed uitvogelen zodat je mooie patronen krijgt.
Heb mij er nog niet echt on verdiept.


Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
JMB View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 21 Oktober 2016
Status: Offline
Points: 1462
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer JMB Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 November 2017 om 08:49
Dat dat van die planned pooling weet ik, ben lid van een facebook groep daarover. Maar heb wel een paar keer even een poging gewaagd maar daar is het bij gebleven. Heb nu wel garen liggen (dacht iets van de Hema) waar het goed mee zou kunnen maar daar heb ik het nog niet mee geprobeerd.
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 November 2017 om 09:07
Heb me hier ook nog niet aan gewaagd maar vind het met die kleuren zo wel fantastisch uitzien...
Wie weet ooit...
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <1 146147148149150 187>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.625 seconden.
Lang Yarns