Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Wist je dat...

 Reageer Reageer Pagina  <1 3738394041 187>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
engeline View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 21 November 2007
Locatie: winssen
Status: Offline
Points: 3257
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer engeline Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 April 2015 om 09:46
ik de spaanse trui al 3x uitgehaald heb.....
de eerste veel te klein was(zelfs voor dochter)
ik de onderste ringenrand maar niet goed kreeg...
dat hij bleef draaien....
ik aan marion gevraagd heb,hoe zij dat heeft gedaan....
ik vanmiddag weer een nieuwe poging ga wagen...
hij anders voorgoed van mijn lijstje verdwijnt
en ik dat heel erg zonde vind want ik vind m zo mooi!!!!!!!!!!
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 April 2015 om 11:22
Oei als ik dat zo lees, dan weet ik niet of ik ooit aan een Spaanse trui begin.
Ik ben zelf ook een beetje bang voor de maatvoering, ik heb nog Bianca liggen van een mislukt ander project, zou dat wat zijn - haken op 4 ?
Back to Top
engeline View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 21 November 2007
Locatie: winssen
Status: Offline
Points: 3257
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer engeline Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 April 2015 om 11:44
ik heb m van garen gemaakt voor naald 3/4 en m op 4 gemaakt.Ik heb ook deel 4 uitgeprint van het patroon en m aan de hand daarvan ook iets groter gemaakt,De eerste keer had ik het voorpand af en het achterpand bijna,toen zag ik iets wat ik bij het voorpand ook al had moeten doen.grrrr.dus mijn advies,alle 4 de patronen eerst helemaal doorlezen dat voorkomt een hoop uithalen en frustratie..
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 April 2015 om 09:18
Koolmeesjes hier de tennisballen ,die op het tuintafeltje liggen,gebruiken voor nestmateriaal .Het boomklevertje een nest aan het bouwen is in de klimhortensia . Ik die klimhortensia met dank aan de rechtsbijstandsverzekering gered heb . De gemeente vond nl dat hij weg moest terwijl er ieder jaar mensen zijn die afstappen om foto's te maken .
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12079
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 April 2015 om 13:56
tennisballen zijn toch een veelzijdig iets en die voor allerlei doeleinden kunnen gebruikt worden. Zelfs de vogels hebben het al door.
De overheden vinden overal nogal rap dat er natuur weg moet, behalve het onkruid (netels en distels langs de kant van de weg) dat laten ze staan. Groot gelijk dat ge als activiste voor die plant opkomt.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23643
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 April 2015 om 17:30
Ik heb allemaal paardenbloemen in de tuin staan. Die maken dan wel een ondergronde andijviekrop in het gazon, maar de bijen en vlinders doen zich te goed aan de nectar, dus ze blijven gewoon staan tot ze gaan pluizen. Ik heb wel de vogelvoederpaal verplaatst, want er groeide een maisveld onder, het kan ook gierst geweest zijn, maar dat werd te gek.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Geotje View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 08 Februari 2013
Status: Offline
Points: 751
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Geotje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 April 2015 om 11:20
Ik gisteravond een vreselijk baalmoment had. Was net klaar met de laatste mouw in te zetten van de badjas kom ik tot de ontdekking dat ik hem er binnenstebuiten heb ingezet
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 April 2015 om 11:37
Kan me voorstellen dat je daar vreselijk de P in had .

Netjes uithalen is nog een hele klus . Mijn moeder had er ook zo'n handje van ,daarom zette ze breiwerk altijd in elkaar met stikzijde .
Dat doe ik dus ook nog steeds
Back to Top
Geotje View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 08 Februari 2013
Status: Offline
Points: 751
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Geotje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 April 2015 om 17:08
Zeker lastig uithalen omdat het van die badstofachtige wol is... Maar goes hij is weer los, vanavond maar weer vast zetten.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12079
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 April 2015 om 21:09
wist je dat ik hoop dat je de juiste binnenstebuitenmouw hebt losgemaakt en dat die er nu goed instaat?
Back to Top
Geotje View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 08 Februari 2013
Status: Offline
Points: 751
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Geotje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 April 2015 om 13:54
Nee Bep, gelukkig de goede uitgehaald en inmiddels er weer in gezet. Zal vanavond een foto plaatsen bij mijn creaties.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12079
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 April 2015 om 14:03
ik wacht vol spanning af. Ook om te zien of de kap is goedgekomen.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12079
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Mei 2015 om 14:24
dat ik vandaag maar eens naar de oogarts ben geweest?
en dat het precies wel nodig was?
dat ik van een 2,5 naar een 3,75 ben geevolueerd voor dichtbij en voor ver was het ook verslechterd.
dat ik hoop dat ik vanaf volgende week de creaties beter kan zien dan en de haaksteken en de breisteken niet meer verwissel?
dat je geen schrik moet hebben als ik dan alles klaar en duidelijk zal zien
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Mei 2015 om 16:16
Ik hoop dat het je beter af gaat dan mij, heb net nieuwe lezen. Eerst een proefpaar - veraf leek op de hemel, maar dichtbij was niet geweldig.
Nu heb ik een nieuw paar en heb ik het id dat dichtbij nog net zo prut is als eerder Thumbs Down - maar donderdag op controle, dus dan steggelen
met de brillenboer.
 
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12079
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Mei 2015 om 19:37
wist je dat ik met 2 brillen werk, een voor dicht en een voor ver.
voor normaal zien heb ik geen bril nodig, dus hangt die voor dichtij altijd rond mijn nek aan een koordje en is het opzetten, afzetten, opzetten.
die voor ver is voor als ik met de fiets wegga of als passagier in de auto.
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Mei 2015 om 19:49
Weet je dat ik 2 brillen heb en soms tegelijkertijd op mijn neus. Ik heb een bril die ik altijd op heb, anders zie ik niets, nou ja niets, maar wel heel slecht. Die bril is multifocaal. Maar ondanks dat, ik zet hem af of kijk er onder door als ik iets met kleine lettertjes moet lezen of draad inrijgen, kleine priegelwerkjes maken. Dat is lastig. Een sterker leesstuk schijnt niet te kunnen. Dus ik heb een leesbrilletje van het kruidvat + 2 en dat zet ik voor mijn bril en het werkt prima.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12079
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Mei 2015 om 11:54
wist je dat ik mij gisteren nogal heb moeten verdedigen?

ik stond buiten in de tuin een sigaret te roken en ineens komt er iets roods naar mij gekropen met een lang lijf tov de rest en dat beest komt recht naar mij gekropen dus ik ga een paar stappen de andere richting uit en da beest verandert ook van richting, weer richting mij.

Ik klop de assen van mijn sigaret juistekes voor da beest af en da vliegt erop en begint erin te dabben. Toen kwam het terug op mij af en heb ik mijn voet er opgezet.
ik laat mij niet aanvallen zenne.

binnen heb ik opgezocht wat het was en het was dit :


http://nl.wikipedia.org/wiki/Roodwitte_celspin

en toen was ik heel blij dat ik het heb doodgetrapt.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23643
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Mei 2015 om 12:04
Hij leeft van pissebedden oftewel keldermotten. Was dat de reden dat ie op je afkwam?

Ik wist niet dat in de tuin roken zo gevaarlijk was. Dat staat niet op de pakjes.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12079
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Mei 2015 om 12:11
misschien dat die mijn tenen aanzag als een delicatesse. En vermits mijn grote teen de vorm van een aardappel heeft (patattenteen noem ik hem) zal die gedacht hebben dat is van mij.
(ik loop altijd op blote voeten, regen of sneeuw speelt geen rol)
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12079
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Mei 2015 om 14:32
Originally posted by Magtelt Magtelt wrote:


Ik wist niet dat in de tuin roken zo gevaarlijk was. Dat staat niet op de pakjes.



Roken op zich is niet gevaarlijk, maar de plaats waar dat je rookt wel.

in feite zou er op de pakjes moeten staan :

houdt uw doppen open bij het roken.

Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <1 3738394041 187>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.563 seconden.
Lang Yarns