Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Wist je dat...

 Reageer Reageer Pagina  <1 3940414243 187>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Geotje View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 08 Februari 2013
Status: Offline
Points: 751
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Geotje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Mei 2015 om 17:40
Voor een volgende is dat inderdaad wel een idee, maar nu had mevrouw haar wensen duidelijk: de trui moet roze worden.
Back to Top
francis3 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 20 Januari 2012
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 559
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer francis3 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Mei 2015 om 09:13
Ja Bep, dat wist ik. Mede doordat ik zelf ook brei. Maar ik dacht dat bij de kleur roze ook meerdere nuances waren.
Laat 'mevrouw' maar eens kiezen de volgende keer. Zelf heb ik geen kinderen, maar heb het vroeger wel meer gezien. Niet moeders wil is wet, maar dochterliefswens is wet.
Back to Top
kvdl View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 26 Augustus 2013
Locatie: België
Status: Offline
Points: 1382
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer kvdl Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Mei 2015 om 13:11
En dan maar hopen dar tegen de tijd dat het af is dochterlief niet van smaak is veranderd... Ik heb hier twee vestjes en een poncho liggen voor dochterlief die ze dus niet meer aandoet. Ben nu een rare floddertrui aan het breiden met mottig garen , ben aan de mouwen dus misschien komt het nog eens af (ik hoop snel). En dan zal Hare Majesteit het ook wel niet meer zien zitten.
Jouw dochter is vast veel standvastiger.
Back to Top
breienmaar View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 07 Juli 2012
Locatie: noordwijk
Status: Offline
Points: 5582
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer breienmaar Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Mei 2015 om 19:34
moeders en dochters, soms een ''moeilijke'combi
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Mei 2015 om 09:09
Ik heb wel eens aan een vriendin voorgesteld om kinderen te ruilen. Bij een ander "mag er véél meer en is alles leuker".
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
breienmaar View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 07 Juli 2012
Locatie: noordwijk
Status: Offline
Points: 5582
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer breienmaar Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Mei 2015 om 11:30
haha magtelt, zo herkenbaar!
bij een ander gedragen ze zich ook voorbeeldig!
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Mei 2015 om 17:43
Originally posted by breienmaar breienmaar wrote:

moeders en dochters, soms een ''moeilijke'combi
Helemaal mee eens, ik ben ook zo'n dochter uit zo'n combinatie
Back to Top
Geotje View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 08 Februari 2013
Status: Offline
Points: 751
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Geotje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Mei 2015 om 20:00
Dochterlief is nog maar vier en trekt nog aan wat mama klaar legt, dus dat scheelt. Ik weet dat ze het ook zal dragen
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Juni 2015 om 11:34
wist je dat ik dus met die etenswaren bezig ben (groenten en fruit)
- dat brood als dikmaker wordt aanzien
- dat ze dat in een haakprogramma vertaald hebben?
- dat je dus 3 dezelfde lapkes moet haken, die opeen leggen en dan de korsten moet aaneen haken?
- dat het bij een broodje hotdog (meer cal. en ongezonder) het zelfs vier dezelfde lapkes zijn en die twee per twee aaneen moeten genaaid worden
- dat als je de frietjes maakt, je weet dat ze vettig zijn?
een cirkel van 4 steken, 10 cm omhoog haken? Dat kan je niet goed vasthouden en schiet regelmatig uit je handen.
- het fruit en de groenten daarentegen haken voor de vuist weg.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Juni 2015 om 09:54
Maar je kunt toch ook op die 4 steken omhaag haken en de cocon/toren/frietstengel later onzichtbaar dichtnaaien met naaigaren in die kleur? Wat niet weet, wat niet deert. Er komt heus geen vermanend vingertje oprijzen uit je patroon.

Je kunt 'm ook in de lengte haken en de eerste en laatste toer aan elkaar haken.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Juni 2015 om 11:29
den dog heb ik zo gemaakt 20 steken en 6 toeren en dan dicht die handel nadat ik zoals de echte alle overschotten er heb ingestoken.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Juni 2015 om 13:42
... dat ik na de taarten gemaakt te hebben, de hond de keuken heeft schoon gemaakt (is een vereiste om in huis te hebben dan, als je zelf taarten maakt)
... mij ben gaan douchen en dat ik nu dus al natter ben van het haasten en zweten dan tijdens het douchen?
Back to Top
Marileen View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 13 November 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4191
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Marileen Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Juni 2015 om 14:26
ik straks met Anthony (m'n zoon) een ijsje ga eten en naar het park ga....
Ik haak nooit af!

Back to Top
breienmaar View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 07 Juli 2012
Locatie: noordwijk
Status: Offline
Points: 5582
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer breienmaar Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Juni 2015 om 19:31
de hele dag op mn vrijwilligers gedoetje geweest!
met kinderen op schoot zitten spinnen en dus hadden ze zo t idee dat ze zelf een draadje maakte.
natuurlijk brak mn snaartje en de schoenveter die al minstens 30 jaar iets bij elkaar hield!
wat een zonnetje!
Back to Top
Marileen View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 13 November 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4191
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Marileen Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Juni 2015 om 10:40
ik het zo leuk en gezellig vind, om weer hier op het forum te zijn!!
en dat ik hier heel blij om ben!! 

Ik haak nooit af!

Back to Top
JannieV View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 27 Augustus 2011
Locatie: Alblasserwaard
Status: Offline
Points: 336
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer JannieV Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Juni 2015 om 17:24
Er weer Fenna garen bij de Wibra ligt? Felle kleuren, Zwart-wit-grijze, en weer wat herfstkleuren zag ik.
Omdat ik nog best veel heb liggen heb ik niets meegenomen.
Groetjes, Jannie
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Juni 2015 om 18:19
Bij ons lagen er een paar bollen, waarschijnlijk teruggebrachte.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Marileen View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 13 November 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4191
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Marileen Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Juni 2015 om 17:24
....ik vandaag nog bij Wibra ben geweest, en hier hebben
ze het garen ook. Mooi hoor! 
Ik haak nooit af!

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Juni 2015 om 18:05
Als je met Fenna breit, word je aldoor blij verrast door een nieuwe kleur, die uit de bol tevoorschijn komt. Het lijkt wel toveren.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Janne Marie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 December 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3141
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Janne Marie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Juni 2015 om 11:00
Wist je dat mijn tweede vest mislukt is. grr. Het armgat is te wijd, de mouwen zijn daarom ook te wijd, het is zo lelijk. Ik haal het uit, ooit een keer, ben het garen nu zo zat.
Eens kijken wat ik nu zal gaan maken. Een van de sjaals waar ik pas garen voor heb gekocht? Ik denk het maar. Al heb ik alweer andere mooie patronen gezien die me ook proberen te verleiden.
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <1 3940414243 187>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.640 seconden.
Lang Yarns