Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Wist je dat...

 Reageer Reageer Pagina  <1 6263646566 187>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
BreiMuts View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 23 Februari 2015
Locatie: Dordrecht
Status: Offline
Points: 329
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer BreiMuts Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 December 2015 om 14:21
Originally posted by Kamilla Kamilla wrote:

Originally posted by Magtelt Magtelt wrote:

IK zou mijn buikje wel weg willen gummen.... .

Dat gummen werkt alleen als het buikje er met potlood aangetekend is. In alle andere gevallen is een buikspier-brei-trainer de oplossing: achterover, weer opkomen, 1 steek breien, weer achterover enz. 


LOL LOL dat word leuk breien goeie oplossing voor na de vreetdagen
Groetjes Maria
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12079
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 December 2015 om 09:34
wist je dat ik mij afvraag of nu echt iedereen gisteren in Nederland om 12 uur een berichtje of in ieder geval een seintje heeft gekregen van de Nederlandse overheid om het alarm te testen.
Back to Top
breienmaar View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 07 Juli 2012
Locatie: noordwijk
Status: Offline
Points: 5582
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer breienmaar Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 December 2015 om 10:25
nee bep, maar of dat kan met mn ouwe mobieltje?
denk t niet, maar de sirenes loeien ook nog gewoon ''ouderwets'', dus heb ze wel gehoord!
maar als ze gaan; vluchten kan niet meer, alleen schuilen heel dicht bij elkaar!
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 December 2015 om 10:36
Echt Nederland, we gaan de sirenes afschaffen - o nee, toch maar niet. Ik heb m gister gehoord en dan denk ik - o ja.
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 December 2015 om 11:10
Ik kreeg dat NL-alert wel op mijn mobiel.

Gek he? Ik kan dr zoooo boos om worden.
Luister:
Ik kocht een mobieltje, prima....goedkoopste abo.
Na een paar maanden plotseling in berichtje op mijn mobiel:
Uw toestel in nu ingesteld op het NL-alert .
Ja halloooooooooo WIE heeft dat op MIJN mobiel ingesteld?
Heb ik daarom gevraagd?
En als ik dat wil kan ik dat dan niet zelf doen?
En het is dr niet af te krijgen ook he?

Noem het kinderachtig van me, maar kan er hels om worden als men ongevraagd dingen doet met mijn persoonlijke eigendom.Evil Smile
Krijg ik een heel erg Big-Brother-is-watching-you gevoel van.
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12079
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 December 2015 om 12:14
Wist je dat ik dat niet wist dat ze de sirenes ook nog gingen laten loeien. Waarschijnlijk voor de 'pot- en pot'doven dan.

Wist je dat ik mij ook afvraag wat er dan in dat alert staat,
        zou er test instaan?
        en zou je dan moeten antwoorden met ikel?
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 December 2015 om 12:20
Sturing en betutteling door anderen bepaald die het beste met jou voorhebben, heeft bij mij ook allerminst waardering. Wat er in zo'n berichtje zou moeten staan, weet ik niet. Ik heb de allergoedkoopste mobiel van Samsung voor 15 euro en daar heb ik gisteren helemaal niets op ontvangen.  
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12079
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 December 2015 om 12:35
wist je dat ik denk dat het allemaal niets te maken heeft met hoe duur het abonnement of het toestel is?
        dat vorige week om de haverklap op het is eender welke nederlandse zender de melding kwam om het nl-alert te activeren en dat ze dus gisteren een test gingen doen.
        dat ik nu denk dat ze een job gecreĆ«erd hebben : afpunter (om te zien wie ze wel en niet hebben ge-alert).
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 December 2015 om 13:00
Volgens de site van de rijksoverheid staat dit tegenwoordig op de meeste nieuwe toestellen .

Ik kon zo gauw niet vinden hoe je er weer vanaf kunt komen .
Net zo ergerlijk vind ik zenders weghalen van de TV . Je krijgt dan een macht voetbal zgn gratis . dat hoef ik niet . Geef mij de Belgische zenders of de BBC
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 December 2015 om 13:36
Weet je wel dat ik: en geen sirene gehoord heb en geen bericht op mijn mobiel gekregen heb.
Ik heb wel maar een Aldi telefoon!!!!
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
BreiMuts View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 23 Februari 2015
Locatie: Dordrecht
Status: Offline
Points: 329
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer BreiMuts Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 December 2015 om 14:02
Originally posted by lidwina lidwina wrote:

Weet je wel dat ik: en geen sirene gehoord heb en geen bericht op mijn mobiel gekregen heb.
Ik heb wel maar een Aldi telefoon!!!!


Wees blij dat je niets gehoord hebt wat een **** herrie was dat hier zeg de alarm sirene en m'n tel gingen als een gek tekeerWacko
Groetjes Maria
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 December 2015 om 14:12
In het bericht staat:
Uw telefoon is ingesteld op NL-alert.
U hoeft niets te doen.

"Gewone" mobieltjes doet ie het niet op als je m niet zelf instelt.
De smartfoons doet het dus wel.

Sirenes werken niet voor de pot- en potdoven.
Mijn lief is doof, potdoof dus, Wink  vanaf zijn geboorte en hoort dus echt h-e-l-e-m-a-a-l niets.
Voor hem zijn die sirenes dus geheel nutteloos.
Ik vraag me dus weleens af wat er moet gebeuren als ik niet thuis ben en er is een ramp of weet ik wat... stel hij heeft wel NL-alert, (wat hij niet heeft)  heeft ie er nog niks aan want hij kan geen radio luisteren.
TV...kan hij zien, maar er is dan ook niet meteen ondertiteling.
Staat hij daar met zijn goeie gedrag vergiftigde lucht in te ademen of zo.

@Bep...zie de knipoog he? ik ben niet boos of zow. Je weet ook niet alles.


Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 December 2015 om 16:23
Ik heb begrepen dat het geen smsjes zijn en dat ze dus ook je nummer niet hoeven te hebben. Aangezien ik nog twijfelkont over
een smartfoon heb ik alleen de sirene gehoord. Big Brother is allang onder ons.
@Lao-tse, hebben ze nog niets voor hem verzonnen ? De doven onder ons zijn best aardig georganiseerd had ik altijd het idee.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12079
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 December 2015 om 17:56
maar zou hij dan de trillingen van de sirene niet 'horen'. Of is dat wat te optimistisch gezien? Mij is er altijd verteld dat dove mensen de trillingen voelen en vermits een sirene veel en hoog lawaai maakt dacht ik dat die vibraties ook wel voelbaar zouden zijn.
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 December 2015 om 18:43
Er zijn implantaten, da's waar
En die werken vaak heel goed.
Maar niet iedere dove kan er aan wennen, hoe jonger hoe beter het resultaat.
Mijn lief is nu 65 en hij wil het niet eens proberen.
Ik denk ook dat hij te oud is om nog te leren geluiden te onderscheiden, herkennen en dan ook nog leren om spraak te verstaan.

Hij leeft al zo lang in de stilte dat ik vrees dat het psychisch een te zware belasting zal zijn om altijd overal geluid te horen.
Denk alleen maar aan de eigen ademhaling en hartslag.
Waar nog bij komt dat het voor hem misschien ook geen haalbare kaart is omdat de hoofdgehoorzenuw aan beide kanten zijn beschadigd.

En wat trillingen aangaat:
Hoe zwaarder het geluid hoe beter de trillingen te voelen zijn.
Edward kan wel geluid voelen via vloer of muur.
Of hand tegen een geluidsboxje.
Of heel erg hard, knallen van vuurwerk b.v.
Verder niet.

Zijn er nog vragen, stel ze gerust.


Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12079
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 December 2015 om 21:20
niet alleen psychisch maar ook fysisch denk ik.
Met die boenke boenke muziek zal hij het dan niet alleen in zijn buik maar ook in zijn hoofd voelen dan. En daarbij die gaat misschien elke keer schrikken dan als jij iets zegt
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 December 2015 om 21:23
Whoehahahha, Bep, gek mens  LOL
Zeker en vast dat hij schrikken zal...en ik praat zoveel!
En daarbij zal ie ook geen rustige nacht meer hebben......ik snurk.


Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12079
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 December 2015 om 21:29
ja dan kan hij het beter zo laten want anders ga jij nog in de problemen komen als hij de politie opbelt voor nachtlawaai (omzagen van een heel bos).
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 December 2015 om 21:31
Ik zou ook niet weten wat mij overkomt als hij ineens horen kan.
We leven al 43 jaar zo, ik denk dat ik ook niet wennen kan hoor.

Kennen elkaar 50 jaar nu.

Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12079
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 December 2015 om 21:50
nee, dat denk ik ook.
Er zou niemand niet meer gerust leven bij jullie dan, altijd maar verschieten.
en wist je wat ik nu zo speciaal en liefdevol vind? Dat je na 50 jaar nog altijd spreekt over 'mijn lief'.
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <1 6263646566 187>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.859 seconden.
Lang Yarns