Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Wist je dat...

 Reageer Reageer Pagina  <1 6465666768 187>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 December 2015 om 11:46
Soms bewijzen röntgenfoto's, dat er op Rembrandt's schilderijen eerst iets anders stond. Of er zijn kleren over een bloterik heen geschilderd. Dus het kan, overschilderen. Maar ik kan me voorstellen, dat je naar het maagdelijke doek kijkt en niet weet waar je de eerste streek wilt zetten.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 December 2015 om 12:58
Wist je dat ik in feite heel verwonderd ben dat wij allemaal handen hebben maar dat die handen dus niet allemaal hetzelfde kunnen.
               zeker geen geduld zou hebben om zo lang te schuren en te kappen (heel voorzichtig is niet aan mij besteed) en te polijsten.
              


               dat ik heel benieuwd ben hoe een paard 85 kg kan gaan aankomen. Voor mij is dat geen probleem, chocolade, cola, marsen, twixen en ze vliegen er zo aan. Maar een paard?
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 December 2015 om 13:01
Engeline: Felies!

Wist je dat het maar goed is dat we niet allemaal het zelfde kunnen, willen en doen?
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
engeline View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 21 November 2007
Locatie: winssen
Status: Offline
Points: 3257
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer engeline Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 December 2015 om 13:27
Originally posted by bep bep wrote:

Wist je dat ik in feite heel verwonderd ben dat wij allemaal handen hebben maar dat die handen dus niet allemaal hetzelfde kunnen.
               zeker geen geduld zou hebben om zo lang te schuren en te kappen (heel voorzichtig is niet aan mij besteed) en te polijsten.
              


               dat ik heel benieuwd ben hoe een paard 85 kg kan gaan aankomen. Voor mij is dat geen probleem, chocolade, cola, marsen, twixen en ze vliegen er zo aan. Maar een paard?


haha ik heb daar ook geen moeite mee! (helaas) maar ik begin gewoon elke maandag opnieuw met minder te eten...
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 December 2015 om 14:43
Wij als dozen moeten dan gewoon minder snoepen en een glaasje water extra drinken, heb het momenteel moeilijk omdat er vandaag en
een kerstbrood en een kerststol uit de oven kwamen. Bah wat kun je daar gemeen trek van krijgen. De stol moet heel blijven tot vrijdag, maar dat brood . . . hmm
 
@Engeline, wordt ze van trainen ook niet zwaarder. Heb geen verstand van paarden, ze zal het toch zelf moeten doen (het eten).
Je kunt dus alleen ander voer geven of bijmengen - bij de voertoko zullen ze daar vast ook wel trucjes voor kennen.
Back to Top
engeline View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 21 November 2007
Locatie: winssen
Status: Offline
Points: 3257
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer engeline Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 December 2015 om 15:26
ja,ze gaat ook een andere samenstelling van voer krijgen en dat moet samen met extra veel hooi,zonnebloemolie en conditie opbouwen voor extra massa en spieren gaan zorgen.

en ja die krentenstollen met spijs,ik zag mijn dochter er eerst roomboter opdoen ,dan het spijs eruit pulleken en dat smeerde ze over het krentenbrood heen.geprobeerd!!! LEkkker,nu overal spijs!
Back to Top
kvdl View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 26 Augustus 2013
Locatie: België
Status: Offline
Points: 1382
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer kvdl Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 December 2015 om 17:16
Hoera Engeline, blij voor je! We hebben meegeleefd hoor.
Back to Top
Hulten1 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 24 November 2012
Locatie: Kruiningen
Status: Offline
Points: 2348
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Hulten1 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 December 2015 om 20:52
Wist je dat 

ik eindelijk doorheb hoe dat werkt: met een magic loop rondbreien. In dit lange kerstweekend had ik gelegenheid om de filmpjes uitgebreid te bekijken en nog eens te bekijken en toe viel dan toch eindelijk het beroemde kwartje.

Wat zal mijn kleindochter blij zijn met de been- en polswarmers die haar kant op gaan komen Big smile
Waar regels zijn stopt het denken (bron Omdenken)
Back to Top
Retsiemlorac View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 19 April 2014
Status: Offline
Points: 11
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Retsiemlorac Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 December 2015 om 21:48
Wist je dat...

- ik elke keer weer blij verrast ben als ik dit forum gebruik. Iedereen reageert altijd aardig en enthousiast en al mijn vragen worden beantwoord. Voor een beginnend en jonge breister een geweldige ervaring!
- ik ben ga breien nadat ik heftig pfeiffer heb gehad.
- ik wil heel graag leren haken, maar op de een of andere manier vind ik het een stuk lastiger dan breien.
- dat breien echt een heerlijk ontspannen activiteit is in mijn heftige studentenleven.
- mijn goede voornemen voor 2016 is actiever zijn op het forum.

In het kort: jullie zijn allemaal geweldig!! Ik hoop dat jullie allemaal een fijne kerst hebben gehad en alvast een gelukkig nieuwjaar! Big smile

Back to Top
C4th View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Maart 2014
Status: Offline
Points: 1788
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer C4th Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 December 2015 om 22:03
.. ik Retsiemlorac ook het beste toewens (en de rest van het forum ook uiteraard)
.. ik me afvraag of Retsiemlorac met kerst veel last heeft van haar echte voornaam?  (er vanuitgaande dat ik je nicknaam goed geïnterpreteerd heb?)
.. ik raar genoeg haken vele malen makkelijker vind dan breien, ook om het even weg te leggen als de telefoon gaat... minder kans dat er steken van een naald afglijden
Back to Top
Retsiemlorac View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 19 April 2014
Status: Offline
Points: 11
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Retsiemlorac Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 December 2015 om 23:43
De nicknaam is zeker goed geïnterpreteerd! Moet eigenlijk een nieuwe verzinnen, maar heb het al zo lang dat ik er een beetje aan gehecht ben geraakt. En tijdens de kerst hoor ik zeker mijn naam vaak voorbijkomen. Jammer genoeg hebben mensen over het algemeen wel veel moeite met het uitspreken van mijn naam, ook tijdens de kerst Tongue.

Btw breistoppers zijn echt een uitkomst voor het afglijden van de naald! Zeker een aanrader om te kopen Big smile
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 December 2015 om 09:49
wist je dat ik het heel knap maar ook wel heel vreemd vind dat een kersverse newbee een vraag stelt, terwijl ze anoniem ingelogd is.
wist je dat ik daar bijna een jaar over gedaan heb om te weten te komen dat je ook anoniem in kunt loggen.
en wist je hoe ik dat weet? IK WAS ONLINE op dat moment en de newbee waar plotsklaps een vraag van tevoorschijn kwam niet met haar lidnaam.
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 December 2015 om 10:13
Wist je dat ik het heel onbeleefd vind om anoniem in te loggen en dan vragen te stellen?

Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
Janne Marie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 December 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3141
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Janne Marie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 December 2015 om 10:25
Wist je dat ik helemaal niet weet dat dit kan? 

Wist je dat ik net begonnen ben met de kerstboom leeg te halen, maar weer afgeleid ben door dit forum. Ik wou toch even hier gluren, maar zit er al weer langer dan gepland, hihi.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 December 2015 om 10:32
wist je dat ik de kerstboom zaterdag al heb leeggehaald, de takken er allemaal in kleine stukjes heb afgeknipt en alles in 2 groene zakken heb gestoken (gft) en dat ze die daarjuist al zijn komen ophalen? Ligt er alleen nog een stam van 2 meter.

Anders was het wachten tot 11 januari wanneer ze hem zouden ophalen. En waar legt ge zoiets groot?
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 December 2015 om 11:00
Wist je dat ik twee miniboompjes heb zonder verlichting en ballen? Ze zijn al versiering genoeg met hun gebreide jasjes met houten knopen. Als ze nog even blijven leven, mogen ze de tuin in om een minitaiga te creëren.

Wist je dat ik haken makkelijker vind dan breien? Dat je dan maar één steek hebt, die kan vallen?
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
breienmaar View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 07 Juli 2012
Locatie: noordwijk
Status: Offline
Points: 5582
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer breienmaar Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 December 2015 om 11:44
wist je dat ik last heb van keuze stressLOL
2 kilo merino wol en te veel mogenlijkheden om er mee te doen!
verf in verschillende kleuren en de fair isle sjaal van wieke van keulen,?
verloop garen maken, baluw tinten of paars/roze?
vest van breien?
dat word dus nog even dubben/denken en afwegen!
o ja eerst verven of eerst spinnen vergeet ik ook nog!
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14056
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 December 2015 om 12:01
Van dat anoniem inloggen heb ik mij ook vaak afgevraagd. 
Van die moeilijke nickname begrijp ik net zo goed niet.
En breienmaar, ik zou eerst bedenken wat ik van dat mooie garen dat je gaat spinnen en verven wil maken voor dat ik aan het spinnen en verven begon. Hoewel ik heel goed weet dat het geen garantie is dat je ook gaat maken wat je gepland had!!!!! 
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Janne Marie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 December 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3141
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Janne Marie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 December 2015 om 13:17
Die fair isle sjaal van Wieke vd Keulen vind ik prachtig, maar wat was die duur zeg, met het garen dat erbij zou horen.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 December 2015 om 15:56
Ik heb al een paar jaar geen boom en daarom snap ik ook niet waarom iedereen het ding al aftuigt terwijl hij nog tot 3-koningen
mag staan ???
Ik snap eigenlijk niet waarom ik geen boom had, behalve in de tuin dan, een hele grote LOL (den Den noemen we die)
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <1 6465666768 187>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.578 seconden.
Lang Yarns