Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

tunisch haken

 Reageer Reageer Pagina  123>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Eugenie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 December 2005
Locatie: nog net veluwe
Status: Offline
Points: 4201
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Eugenie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: tunisch haken
    Posted: 09 Januari 2008 om 13:29

mijn moeder kwam laatst met een tunische haaknaald aan ,hoe gebruik je die en wat maak je daar mee. heb wat zitten google-en(alleen nederlandse site`s) maar kwam niet erg ver.

wie wil wat vertelen of wil wat laten zien?


~De overwinning is niet altijd voor de snelsten of de sterksten maar voor hen die volhouden~



Back to Top
Petra T. View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 21 November 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 736
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Petra T. Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Januari 2008 om 13:55
Een tunische haaknaald is langer dan een gewone haaknaald, omdat je er meer lussen op laat staan.
Je steekt steeds in de voorgaande toer in, haalt een lus op en laat deze op de naald staan tot het einde van de toer. Dus als je 20 steken hebt opgezet, heb je in de 2e toer 20 lussen (plus beginlus) op je naald staan. Dan pas haal je een nieuwe lus steeds door 2 lussen tot je weer 1 lus overhoudt op je naald. Voor de volgende toer begin je met een losse en herhaalt bovenstaande, enz. Op de site van Jessica Tromp staat het heel duidelijk met plaatjes uitgelegd.

Succes ermee, Petra
Back to Top
Eugenie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 December 2005
Locatie: nog net veluwe
Status: Offline
Points: 4201
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Eugenie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Januari 2008 om 14:12
dank je wel, zal gelijk eens kijken.

~De overwinning is niet altijd voor de snelsten of de sterksten maar voor hen die volhouden~



Back to Top
amandel View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 25 September 2005
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 5940
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer amandel Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Januari 2008 om 16:30

http://www.jessica-tromp.nl/knittingpatterns_breipatronen/tu nische%20haaksteek%20afghan%20crochet%20stitch.htm

Hallo eugenie,

bovenstaande link, van Jessica tromp, staat een uitleg,

groetjes irene

Creatieve mensen hebben geen rommel, creatieve mensen hebben overal ideeen liggen.
Back to Top
Eugenie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 December 2005
Locatie: nog net veluwe
Status: Offline
Points: 4201
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Eugenie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Januari 2008 om 18:44
ziet er leuk uit,maar wanneer gebruik je het dan>

~De overwinning is niet altijd voor de snelsten of de sterksten maar voor hen die volhouden~



Back to Top
Carlaa View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 08 November 2007
Status: Offline
Points: 707
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Carlaa Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Januari 2008 om 19:17
Ow nou weet ik ook waar die grote haaknaald voor dient, die ik van mijn moeder geerfd heb  Hey is wel leuk. Kan ik ook wel wat moois mee doen dan. Ik dacht al waar is zo'n ding nou voor?
Back to Top
klamadi View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 27 September 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 709
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer klamadi Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Januari 2008 om 19:21

ik heb er ook 2 al wel 25 jaar geleden gekocht wist niet meer wat ik er toen mee gedaan had maar nu weet ik het weer

 

bedankt

groetjes
        KLAZIEN
Back to Top
Breimuis View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 18 Januari 2007
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 2277
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Breimuis Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Januari 2008 om 23:56

Ik ben een tas ermee aan het maken

maar omdat het allemaal kleine blokjes zijn kun je met een gewone haaknaald maken. Voor lange rijen heb je echt wel een speciale nodig

 

Het is één maal per jaar moederdag MAAR ELKE DAG IS EEN FRUMMELBEESTENDAG
mijnBLOG
Back to Top
klamadi View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 27 September 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 709
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer klamadi Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Januari 2008 om 00:23
wat mooiiiiiiiiiiiiiiii
groetjes
        KLAZIEN
Back to Top
Meia View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2005
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4244
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Meia Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Januari 2008 om 01:35

Het haakwerk is mooi dicht dus je hoeft zo'n tas niet beslist te voeren, ook wel makkelijk. Ik vond het vroeger leuk om tunisch te haken. Is ook wel leuk voor een kussenhoesje of een poppendekentje.

     All you need is love.

Back to Top
Josl View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 12 April 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 7221
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Josl Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Januari 2008 om 10:46

Hallo Breimuis, wat ben jij een leuke tas aan het haken!! Ik ben momenteel met ouderwetse babyschoentjes in de tunische haaksteek (van Els) bezig. Heb jij het patroon van die tas of kan ik die ergens bestellen??

groetjes, Joke

Frutseltante, alles wat ik met mijn handen kan maken probeer ik graag uit.<a rel=nofollow href="http://imageshack.us">[IMG]http://img293.imageshack.us/img293/3491/nwscan73jo1.jpg"></a> Jong he?

Back to Top
Carlaa View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 08 November 2007
Status: Offline
Points: 707
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Carlaa Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Januari 2008 om 11:28
Echt wel mooi hoor Breimuis. 
Back to Top
Eugenie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 December 2005
Locatie: nog net veluwe
Status: Offline
Points: 4201
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Eugenie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Januari 2008 om 13:11

hoi breimuis,

het is echt een leuke tas. ben nu wat proeflapjes aan het maken.


~De overwinning is niet altijd voor de snelsten of de sterksten maar voor hen die volhouden~



Back to Top
Breimuis View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 18 Januari 2007
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 2277
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Breimuis Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Januari 2008 om 00:11
joke, De tas komt uit het boekje  "haken met moderne materialen" en hoort bij de workshops die ik aan het volgen ben en wordt uitgeven door de vereninging die de workshops organiseert. Ik weet niet of dit in nederland te kopen. Patroontje van de tassen zal ik scanen en doorsturen
Het is één maal per jaar moederdag MAAR ELKE DAG IS EEN FRUMMELBEESTENDAG
mijnBLOG
Back to Top
Eugenie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 December 2005
Locatie: nog net veluwe
Status: Offline
Points: 4201
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Eugenie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Januari 2008 om 10:52

http://www.hobbydoos.nl/winkel/producten/intermezzo-tunisch- haken.asp

dit boekje heb ik bij renske gekocht. mijn haqnden jeuken maar eerst het huishouden.


~De overwinning is niet altijd voor de snelsten of de sterksten maar voor hen die volhouden~



Back to Top
Josl View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 12 April 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 7221
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Josl Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Januari 2008 om 12:35
Line, ik heb je patroontjes ontvangen (EN opgeslagen natuurlijk). Hartelijk bedankt voor al je moeite, groetjes, Joke
Frutseltante, alles wat ik met mijn handen kan maken probeer ik graag uit.<a rel=nofollow href="http://imageshack.us">[IMG]http://img293.imageshack.us/img293/3491/nwscan73jo1.jpg"></a> Jong he?

Back to Top
Eugenie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 December 2005
Locatie: nog net veluwe
Status: Offline
Points: 4201
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Eugenie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Januari 2008 om 12:57

line

mag ik ook jouw patroontje van die tas?


~De overwinning is niet altijd voor de snelsten of de sterksten maar voor hen die volhouden~



Back to Top
miep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru



Lid sinds: 17 Mei 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3972
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer miep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Januari 2008 om 16:37
Ik vind de tas ook erg mooi worden. Zou ik het patroontje ook kunnen krijgen?
Back to Top
Dikky View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 28 November 2007
Status: Offline
Points: 2403
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Dikky Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Januari 2008 om 20:39

Als ik me niet vergis moet ik nog ergens patroontjes voor pannelappen hebben liggen in de tunische haaktsteek. Eén ervan is in de vorm van een huisje, dat weet ik zeker die heb ik in het verleden ooit gemaakt. Als het goed is heb ik ze nog ergens bewaard.

Als er animo voor is wil ik ze wel eens opsnorren en inscannen. Dan kunnen we ze delen.

Groetjes,

Dorine

Back to Top
Eugenie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 December 2005
Locatie: nog net veluwe
Status: Offline
Points: 4201
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Eugenie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Januari 2008 om 08:53

hoi Dikky,

dat zou ik wel leuk vinden , die pannenlappen. als je ze wil scannen graag.


~De overwinning is niet altijd voor de snelsten of de sterksten maar voor hen die volhouden~



Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  123>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.406 seconden.
Lang Yarns