Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Een vraagje over veiligheidsoogjes

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Custard View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 01 April 2014
Locatie: Rotterdam
Status: Offline
Points: 4
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Custard Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Een vraagje over veiligheidsoogjes
    Posted: 01 April 2014 om 22:02
Hallo allemaal!

Ik ben vandaag heel enthousiast begonnen met m'n eerste amigurumi-project. Daarvoor moest ik wel eerst even veiligheidsoogjes halen en ben daarvoor snel de Pipoos ingedoken. Daar zag ik ze hangen en heb ze meteen gekocht!
Eenmaal thuis probeerde ik uit te zoeken hoe je die dingen dan moet bevestigen. Maar online vond ik heel andere soorten veiligheidsoogjes (met van die plastic rondjes die je aan de achterkant moet bevestigen). Nu snap ik dus helemaal niet hoe mijn veiligheidsoogjes bevestigd moeten worden en kan het ook nergens online vinden. Hopelijk kan iemand mij hier helpen!

Dit is de link naar de veiligheidsoogjes die ik heb aangeschaft:
https://www.pipooswebstore.com/detail.asp?cat=C1&subcat=C01&id=55789

Moet je deze misschien gewoon door je haakwerk heenduwen et voila? Of moet je ze dan aan de achterkant (op een of andere manier) nog vastmaken? Zijn deze helemaal niet handig en kan ik beter voor een andere soort gaan?

HELP! Alle adviezen zijn welkom!

Bij voorbaat dank :):)
Back to Top
Cully View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 Augustus 2012
Status: Offline
Points: 3834
Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Citeer Cully Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 April 2014 om 22:21
Het lijkt erop,dat je ze moet vastnaaien, als je ze op de juiste plaats door je haakwerk hebt gestoken.
Back to Top
kvdl View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 26 Augustus 2013
Locatie: België
Status: Offline
Points: 1382
Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Citeer kvdl Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 April 2014 om 22:30
zo te zien zit er een gat aan de achterkant dwars door het staafje, het zal de bedoeling zijn dat je daar een draad doorheen haalt en daarmee het oogje vastzet aan de achterkant. ik heb tot nu toe altijd oogjes gehad waar je aan de achterkant een rondje van platstic of metaal op het staafje duwt, daarmee komt het muurvast te zitten, vond dat altijd wel prettig werken. Deze liijken me minder handig.
Back to Top
Janne Marie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 December 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3141
Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Citeer Janne Marie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 April 2014 om 22:56
Ja, deze worden vastgenaaid. De oogjes met aan de binnenkant een ringetje zijn volgrns mij wlevwat veiliger. Of je moet deze wel heel goed vastnaaien.
Back to Top
Custard View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 01 April 2014
Locatie: Rotterdam
Status: Offline
Points: 4
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Custard Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 April 2014 om 23:20
Super, bedankt!! Ik denk dat ik deze dan ga terug brengen en op zoek ga naar veiligheidsogen met van die ringetjes.. lijkt me ook een stuk makkelijker!
Back to Top
Cully View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 Augustus 2012
Status: Offline
Points: 3834
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cully Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 April 2014 om 09:18
Ik heb er via de hobbydoos besteld, met een metalen ringetje, die kun je na bevestigen weer los halen, dus ook niet echt kind-proof. Maar voor mezelf, voor de sier, zijn ze goed te gebruiken.
Back to Top
JokeP View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 25 Juli 2012
Status: Offline
Points: 1570
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer JokeP Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 April 2014 om 09:51
Nog even een opmerking. Die met de ringetjes zijn wel makkelijker maar bij brei- en haakwerk toch niet zo veilig. Omdat wol toch meestal wel rekbaar is en kindertjes kampioen zijn in pulken kunnen de oogjes met ringetjes toch nog los gefriemeld worden.
Degene die je nu hebt kun je dusdanig bevestigen dat het via verschillende steken in je brei/haakwerk gaat zodat ze er niet uit te peuteren zijn.
 
Groetjes,
Joke

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, and today? Today is a gift, that's why we call it present.
Back to Top
Janne Marie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 December 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3141
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Janne Marie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 April 2014 om 09:59
Daar zit toch ook weer wat in JokeP. Eigenlijk zijn deze oogjes net als knopen. 
Maar, ik heb oogjes (en neusjes) met plastic én met ijzeren ringen en die druk ik er zo vast op dat je ze echt niet los krijgt, en ze kunnen ook niet door mijn breiwerk heen. 

Wil je helemaal voor veilig gaan dan kun je het er beter op borduren.
Back to Top
Custard View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 01 April 2014
Locatie: Rotterdam
Status: Offline
Points: 4
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Custard Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 April 2014 om 16:41
Ik heb net de ogen via hobbydoos.nl besteld! :) kan niet wachten!

Wel goed om te weten dat veiligheidsoogjes niet per se kids-proof zijn.. dan is borduren inderdaad een mooi alternatief.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.359 seconden.
Lang Yarns