Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

vraag over AH tas

 Reageer Reageer Pagina  12>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
willie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 19 Mei 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 491
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer willie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: vraag over AH tas
    Posted: 05 Mei 2014 om 21:00
Hallo,ik wil ook een Ah tas gaan oppimpen/haken.

Maar ik heb geen idee hoe die erop gemaakt moet worden. Naaien jullie die erop of kan je die vasthaken??

Ik ben benieuwd:)

gr Willie
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Mei 2014 om 08:55
Op google kun je kijken bij "AH tas haken" en "AH tas pimpen". Misschien staat het daarbij.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Mei 2014 om 09:36
En bij "mijn creaties" is er pas een geshowd.
Back to Top
willie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 19 Mei 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 491
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer willie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Mei 2014 om 09:39
Dankjewel voor de antwoorden!had ik nog niet aan gedacht...ik vind die tassen zo mooi opgepimpt dusss die wil ik graag gaan maken.


groetjes, Willie
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Mei 2014 om 12:13
Lidl had ze ook, maar ze staan in het moederdagfoldertje van Appie Heyn. Wat wij dus niet mogen zien,. man en kinderen wel.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
lidy* View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 03 Mei 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 619
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidy* Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Mei 2014 om 12:14
Zelfs op Pinterest is er wat te vinden! Wink 

Back to Top
zakdoek View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 17 Augustus 2011
Status: Offline
Points: 774
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer zakdoek Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Mei 2014 om 15:58
Ik heb gegoogled op AH tas haken en kom heel veel leuke tassen tegen. Maar wat ik nog niet gezien heb is een beschrijving. Het is vast heel simpel, maar ik weet niet hoe en waar ik beginnen moet, hoe je de boel in elkaar zet, kortom, wat je nu precies moet dóen. Confused
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Mei 2014 om 19:02
Ik heb ook geen patroon, maar als ik iets wil versieren met haakwerk, meet ik alle vlakken na. En dan maak ik lappen van die grootte en die naai ik zo onzichtbaar mogelijk aan elkaar. Het lijkt me dat je geen voering nodig hebt, want de tas is stevig genoeg. Het is jute, dus je kunt er doorheen steken met een dikke lange naald, om de bovenkant vast te zetten en misschien meer punten.

Er kan toch niet veel misgaan? W@ordt het niet mooi, dan haal je de boel er weer af en versiert hem met een paar gehaakte bloemen.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Mei 2014 om 20:07
Op de doos is iemand, die er 1 in mijn creaties geplaatst heeft . . . je zou kunnen vragen hoe zij het gedaan heeft.
Back to Top
pippie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juni 2010
Status: Offline
Points: 7262
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pippie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Mei 2014 om 08:43
Op de fb.groep.      Haken en haakpatronen staat
de uitleg, hier wordt het de sas-shop-tas genoemd.
Wel eerst aanmelden.
Back to Top
zakdoek View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 17 Augustus 2011
Status: Offline
Points: 774
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer zakdoek Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Mei 2014 om 09:25
Dank voor de tips!
Back to Top
zakdoek View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 17 Augustus 2011
Status: Offline
Points: 774
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer zakdoek Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Mei 2014 om 15:46
Ik weet niet of ik nu een eigen topic moet openen of hier mijn vraag kan stellen?
Ik probeer het gewoon.
Ik heb de uitleg op Faceboek gelezen. Ze legt daar de werkwijze uit aan de hand van een steek/patroon die zij gebruikt heeft.
Nu is het zo dat ik nog granny's had liggen (begin van een deken maar was het beu geworden) dus ik dacht: ik heb gelijk een leuke bestemming voor die granny's!
In de beschrijving zegt ze dat ze tot ongeveer 1 cm van de bovenrand van de tas haakt, zodat hij mooi strak er omheen trekt. 
Nu passen mijn granny's in de hoogte precies (eigenlijk is het een beetje ruim, maar dat gaat om milimeters) en ik moet ze nog aan elkaar haken. Zou mijn gehaakte tas dan gaan lubberen om de AH-tas heen? Heeft iemand daar kijk op?
Is het een idee dat ik de bodem eventueel een beetje krap haak zodat het naar onderen wat strakker trekt of wordt dat niet mooi?
Wie heeft hier kijk op?

Back to Top
breienmaar View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 07 Juli 2012
Locatie: noordwijk
Status: Offline
Points: 5582
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer breienmaar Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Mei 2014 om 16:42
als t om mm gaat moet t kunnen toch!
je kan de bovenkant eventueel met wat steekjes vastzetten,
heb ook al gezien dat sommigen de ah tas ook nog voeren, dus haken, ah tas en voering,
maar nodig is t niet
zou de bodem niet krapper haken, want dan gaat ie misschien trekken,
je kan ook alle grannys met een paar steekjes aan ah vastmaken, tegen t luberen
Back to Top
zakdoek View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 17 Augustus 2011
Status: Offline
Points: 774
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer zakdoek Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Mei 2014 om 16:54
O ja, dat is ook een idee. De binnenkant wordt dan alleen niet zo netjes. 
Voeren gaat niet lukken. Ik kan niet naaien. Echt helemaal niet. Stofjes zien er leuk uit, maar ik heb geen idee wat ik ermee moet. Het zal dus geen verrassing zijn als ik zeg dat ik geen naaimachine heb. LOL
Back to Top
zakdoek View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 17 Augustus 2011
Status: Offline
Points: 774
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer zakdoek Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Mei 2014 om 11:41
Ik ben begonnen! 
3 x opnieuw de bodem gehaakt omdat ik niet wist of het wel zou passen. 
Nu ben ik begonnen met omhoog te haken. Wat ik lastig vind: over het algemeen, als je omhoog gaat haken, dan wordt het toch steeds smaller? Tenminste, dat idee heb ik bij amigurumi's altijd. Als de cirkel 24 steken is en je haakt nog een paar toeren van 24 steken, dan wordt het toch smaller?
Ik heb het bij de hoeken zo gedaan: de laatste steek van de lange kant: 2 stokjes in 1 steek en de eerste steek van de smalle kant ook 2 stokjes in 1 steek. Op alle 4 de hoeken meerder ik dus 2 steken. Zou dat voldoende zijn?

(met de granny squares kwam ik niet uit, ik heb van alles geprobeerd te haken en weer uitgehaald. GRRR!!!! Nu ga ik randen met de tulpensteek doen. Ook leuk.
Back to Top
breienmaar View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 07 Juli 2012
Locatie: noordwijk
Status: Offline
Points: 5582
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer breienmaar Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Mei 2014 om 11:54
24 steken blijft 24 steken, dus zou even breed moeten zijn/blijven.
denk je aan de keerlosse?
op t eind een losse haken en dan weer terug haken, tis wel opletten dat je zo geen steken bij maakt, dan wodt ie brederLOL en das ook niet de bedoeling.
ben benieuwd, maak je foto s?
heb nl ook zo n tas liggen om te omhaken
Back to Top
zakdoek View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 17 Augustus 2011
Status: Offline
Points: 774
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer zakdoek Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Mei 2014 om 12:18
O, even een domme vraag: ik haak de hoogte in met stokjes. De eerste toer heb ik met een halve vaste gesloten en daar bovenop heb ik 3 lossen als eerste stokje gehaakt. Is dat de keerlosse waar jij het over hebt?
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Mei 2014 om 12:51
Ja dat is hetzelfde.

Voeren kun je ook met effen of gestreepte gehaakte lappen. Goed de binnenkant nameten, die is natuurlijk iets kleiner dan de buitenkant.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
nixen View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 13 Juli 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 731
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer nixen Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Mei 2014 om 14:18
Je kunt gewoon in de rondte haken als je de bodem hebt gemaakt. Zorg dat je in de hoeken een vaste haakt zo gaat hij goed recht omhoog anders heb je kans dat hij steeds breeder wordt.


Back to Top
Cully View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 Augustus 2012
Status: Offline
Points: 3834
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cully Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Mei 2014 om 14:54
Ik had het met mijn telefoonhoesje ook, dat hoe hoger ik kwam, des te strakker het werd (in spiraal gehaakt).
Half verwege ben ik toen opnieuw begonnen en de onderkant 1-2 st groter gemaakt en daarna paste het wel.
Misschien dat het minder trekt door niet in spiraal te haken, maar de toer starten met een losse en sluiten met een halve vaste.

@zakdoek
Ik doe 1 losse voor een toer vaste en idd 3 lossen bij een toer stokjes.

Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.781 seconden.
Lang Yarns