Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Fennagaren

 Reageer Reageer Pagina  <1 56789 10>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
engeline View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 21 November 2007
Locatie: winssen
Status: Offline
Points: 3257
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer engeline Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Juli 2014 om 16:48
Wat knap!!!!! van je om dat allemaal te kunnen laten liggen.Heb kratten vol met wol ,waar ik geen bestemming voor heb,maar kan het maar moeilijk laten liggen.Heb net weer 8 bollen magic light binnen gekregen.
Maar ik ben wel elke dag bezig met wol en maak best aardige dingen.Sommige geven ook kapitalen uit aan sportschoolabbonnementen en gaan nooit.Ik doe aan handgym!
Back to Top
Ien View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 10 December 2013
Status: Offline
Points: 820
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Ien Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Juli 2014 om 17:07
Vraagje wat betreft nu dan het fennagaren, maar ook een beetje algemeen. Ik heb nu 6 bollen gekocht. Vind het moeilijk om hoeveelheid in te schatten. Want het ligt er natuurlijk aan wat je gaat maken. Nu zegt mijn man, dat is volgend mij veels te weinig voor bv vest of trui.
Van hoeveel gram kun je ongeveer uitgaan?
Het is ook zonde als je iets opstart en uiteindelijk heb je te kort en is het niet meer te koop.

Tips welkom
Back to Top
engeline View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 21 November 2007
Locatie: winssen
Status: Offline
Points: 3257
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer engeline Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Juli 2014 om 17:21
Ik ben een big mama.Boven 46 en onder maat 44.Ik neem voor een trui of vest meestal toch 7 of 8 bollen van 100 gram.Houd dan meestal wel wat over,maar dat gaat dan in die krat.
Back to Top
San-nie View Drop Down
Groupie
Groupie
Avatar

Lid sinds: 10 Mei 2013
Locatie: Schiedam
Status: Offline
Points: 59
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer San-nie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Juli 2014 om 17:41
Op de bollen zelf staat ook een indicatie. Voor een trui met lange mouwen maat 38: 450 gram, maat 50: 700 gram, maat 128:300gram
Maar het ligt natuurlijk ook aan hoe strak je haakt en of je een dicht of een open patroon gebruikt. Mijn moeder heeft vorige keer toen er Fenna was een wintertrui gehaakt maat 42/44 en was ongeveer 6 bollen kwijt. Ik heb zelf mutsen gehaakt ong. 1,5 bol voor een damesmaat beanie in bobbelsteek.Nu ben ik aan een deken begonnen in de regenboogkleur. Ik hoop deze week nog wat extra bollen te kunnen kopen anders wordt mijn deken iets kleiner dan ik eigenlijk zou willen :)
Back to Top
Creananske View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 09 Juli 2014
Status: Offline
Points: 287
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Creananske Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Juli 2014 om 18:54
Originally posted by engeline engeline wrote:

Wat knap!!!!! van je om dat allemaal te kunnen laten liggen.Heb kratten vol met wol ,waar ik geen bestemming voor heb,maar kan het maar moeilijk laten liggen.Heb net weer 8 bollen magic light binnen gekregen.
Maar ik ben wel elke dag bezig met wol en maak best aardige dingen.Sommige geven ook kapitalen uit aan sportschoolabbonnementen en gaan nooit.Ik doe aan handgym!


Handgym...da's een goeie...
Die had ik nog nergens gehoord en vind die wel es vernieuwend en geniaal Wink

Groetjes Creananske

Back to Top
breienmaar View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 07 Juli 2012
Locatie: noordwijk
Status: Offline
Points: 5582
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer breienmaar Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Juli 2014 om 19:30
ja hoor, ging finaal voor de bijlBig smile!
10 bollen fenna en meen 6 bollen saskia fel blauw, moet een omslagdoek uit te halen zijn!
Back to Top
Ien View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 10 December 2013
Status: Offline
Points: 820
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Ien Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Juli 2014 om 19:35
Dank meiden voor de tips :)
Ik heb maatje 38, dus ben een beetje uitgegaan van 400 á 450 gram voor een algemeen project. En dus ook het idee dat ik aan 6 bollen á 100 gram Ps wel genoeg zou hebben.Maar ligt natuurlijk ook aan wat voor looplengte het bolletje heeft.
Op de bol staat idd ook genoteerd qua gram ed.
Moet ik toch meer op gaan letten.

Ach... Aldoende leert men
Back to Top
Creananske View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 09 Juli 2014
Status: Offline
Points: 287
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Creananske Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Juli 2014 om 19:48
Met je 6 bollen ,dus 600 gr moet je zeker voldoende hebben.
Moet rekenen dat je voor een 38, 450 gr nodig hebt ( volgens wikkel) en dat er 240 meters op een plot zit.
Dus je hebt 1440 meters wol...
Gisteren heb ik een proeflapje gemaakt en merkte dat ik minstens dat ik met een 4.5 moet breien...
Mooie pendikte...
Dus je zit zeker en vast safe.
Hangt natuurlijk af of je colletjes ofzo breit...
Neem nu 1.5( =3 bollen van 50 gr) voorste...2 (=4 bollen)  voor de rug...heb je nog 2.5 over voor de mouwen...( zou nog 5 bollen van 50 gr zijn)

Of klinkt dit wat verwarrend...

Het breit supermooi en gelijkmatig...
Echt een superdraadje...Thumbs Up
Groetjes Creananske

Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Juli 2014 om 18:30
je raadt nooit wat er bij ons in de winkel lag. met de nadruk op lag.
FENNAGAREN!!!
4 bollen aubergine/bruin
en 6 bollen purpertinten.
Is inderdaad keizacht.
Back to Top
Creananske View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 09 Juli 2014
Status: Offline
Points: 287
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Creananske Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Juli 2014 om 20:24
Ik hoor het je graag zeggen!LAG Big smile...

Ja, mooi draadje,he.
Morgen donderdag dan is er terug een levering...
Mogelijks terug een ladingske binnen...LOL

Groetjes Creananske

Back to Top
pimmetje View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 05 Januari 2011
Status: Offline
Points: 957
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pimmetje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Juli 2014 om 19:19
Jippie,eindelijk ook Fenna kunnen scoren. Hoeveel bollen heb ik eigenlijk nodig voor een beetje grote omlagdoek. Ik heb er 4, zou dat genoeg zijn?
www.naaldenwilma.blogspot.nl
www.handgebreid.webklik.nl

Back to Top
engeline View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 21 November 2007
Locatie: winssen
Status: Offline
Points: 3257
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer engeline Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Juli 2014 om 19:32
Lijkt mij een beetje weinig? waarschijnlijk 6? Ik zag de fennawol al op marktplaats te koop!
Back to Top
lidy* View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 03 Mei 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 619
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidy* Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Juli 2014 om 21:26
Pffff, staat het nu alweer op Marktplaats? Met weer van die belachelijke prijzen? 

Ik heb ook nog wat kunnen bijkopen na de nieuwe levering. Thumbs Up
Back to Top
engeline View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 21 November 2007
Locatie: winssen
Status: Offline
Points: 3257
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer engeline Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Juli 2014 om 21:30
Ik heb net 8 bollen magic light gekocht op Yarn Paradise,incl verzenden voor nog geen 18 euro.veel kleuren en nu 1 euro per 4 bollen in de aanbieding!
Back to Top
lidy* View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 03 Mei 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 619
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidy* Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Juli 2014 om 21:33
Dat is ook een prachtprijs! We kunnen allemaal weer aan de slag. Is 't al bijna herfst? Wink
Back to Top
engeline View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 21 November 2007
Locatie: winssen
Status: Offline
Points: 3257
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer engeline Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Juli 2014 om 21:52
Originally posted by engeline engeline wrote:

Ik heb net 8 bollen magic light gekocht op Yarn Paradise,incl verzenden voor nog geen 18 euro.veel kleuren en nu 1 euro per 4 bollen in de aanbieding!



Ik bedoell natuurlijk 1 euro korting per 4 bollen,niet 1 euro per 4 bollen haha dan was er waarschijnlijk nu een vliegtuig vanuit Istanboel voor mij prive onderweg !!!!!!!!!!!!!
Back to Top
Geotje View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 08 Februari 2013
Status: Offline
Points: 751
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Geotje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Juli 2014 om 21:53
Net mijn eerste projectje met fenna afgerond. Een sjaal van 1 bolletje. En echt wat haakt dat heerlijk!
Morgen toch eens kijken of ik nog van die leuke felle kleurtjes kan kopen...
Back to Top
Creananske View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 09 Juli 2014
Status: Offline
Points: 287
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Creananske Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Juli 2014 om 23:04
Hier ook eentje gelukkig.Smile
Manlief is met het wikkeltje van mijn wol van vorige week na z'n werk nog es langs geweest en ze hadden die terug binnen.
3 bolletjes bij van dat kleur...dus nu heb ik er 8.Thumbs Up

De zak viel me wel wat groot uit voor die 3 bolletjes...Ermm
Bleek dat hij van 3 andere kleuren er ook 8 bij had...
Zo heb ik nu 4 x 800 gr per kleur liggen...32 in totaal.
De oudroze - bruine tint...de grijs-blauwe... de bruin met paars groene tint en de geel-rood-blauw tint...echt een papagaaike...denk dat ik deze bijna het leukste vind.
Maar mag dan niet naar de andere kijken.
En zei manlief ...er lag nog een kleurtje...maar...

Ja, zeg...het is al welletjes,he...Approve
Dat zijn al 4 truien.
Vandaag 17 potten confituur gemaakt.
Van moerbeien en rabarber...
En hij is lekker!!!!Tongue

magic light...kende die niet...heb die opgezocht.
Ja, de ice is mooie wol,he.
Kende die van een Duitse verdeler...

Ben vreselijk content van m'n dagske...Tongue
Alhoewel moerbeien plukken op een ladder niet zo m'n ding is...
Sta nogal graag met m'n 2 pootjes op de grond.
Een beetje hoogtevrees...Big smile


Groetjes Creananske

Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Juli 2014 om 23:13
jij hebt een vooruitziende man creananske.
Back to Top
Ien View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 10 December 2013
Status: Offline
Points: 820
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Ien Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Juli 2014 om 08:12
Ik weet dat ik niet te kort kom.
Maar mijn hubbie zei van wel.
Dus.... Reden om nog even binnen te lopen vandaag Hihihihi
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <1 56789 10>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.406 seconden.
Lang Yarns