Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Nieuwe aankopen...

 Reageer Reageer Pagina  <1 2122232425 56>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
handwerkjuffie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 25 Augustus 2016
Locatie: Gld.
Status: Offline
Points: 623
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer handwerkjuffie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Mei 2018 om 16:49
Originally posted by suziesfreubels suziesfreubels wrote:

Gisteren 40 euro aan garen gehaald voor mijn vakantie projecten...
En ja natuurlijk is er weer een boekje ( zoomigurumi 7 ) aan de vingers blijven plakken ...
 

O, ik heb toevallig pas een heel leuk patroon gezien, ik denk op Pinterest of zo, en toen ik verder keek, zag ik dat die uit Zoomigurumi 7 kwam, dus volgens mij is dat een héél leuk boekje! Daar kun je vast wel veel uit maken!
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Mei 2018 om 11:28
Dat gaat zeker lukken handwerkjuffie...
Maar te bedenken dat ik nog zoveel boeken heb liggen waar ik nog niks uit gemaakt heb ...
Back to Top
niania View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 27 Oktober 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3604
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer niania Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Mei 2018 om 11:39
Originally posted by suziesfreubels suziesfreubels wrote:

Dat gaat zeker lukken handwerkjuffie...
Maar te bedenken dat ik nog zoveel boeken heb liggen waar ik nog niks uit gemaakt heb ...

ik moet me daar helaas bij aansluiten 
LOLLOLLOLLOLLOLLOLLOLLOLLOLLOLLOLLOLLOLLOL
Back to Top
handwerkjuffie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 25 Augustus 2016
Locatie: Gld.
Status: Offline
Points: 623
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer handwerkjuffie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Mei 2018 om 17:56
Haha, dat ken ik. Als ik al mijn projecten nog moet gaan maken die ik leuk vind en bijv. heb opgeslagen op mijn computer of uit de tijdschriften en handwerkboeken die ik heb liggen, mag ik volgens mij wel 200 jaar worden. O nee, tegen die tijd zie ik natuurlijk heel slecht en werken mijn handen/armen nauwelijks meer mee, dus maak er maar 300 jaar van :)
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Mei 2018 om 20:27
Als hier vraag is naar een patroon, en ik denk het in een blad of boek te hebben gezien, zoek ik mijn kasten door en zie ik de leukste patronen, die ik al vergeten was. Hopelijk kunnen ze over een paar jaar onze hersens en handen klonen, dan kan ik nog 100 jaar vooruit met wat ik heb.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Juni 2018 om 14:32
Geraniums en margrieten om het terras een feestelijke uitstraling te geven. Straks ga ik ze planten. Morgen komt mijn vader logeren. Dan is hij jarig en dat viert hij hier.
Back to Top
handwerkjuffie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 25 Augustus 2016
Locatie: Gld.
Status: Offline
Points: 623
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer handwerkjuffie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Juni 2018 om 18:25
Gezellig, Kamilla. Veel plezier morgen tussen de kleurrijke planten, en alvast gefeliciteerd met je vaders verjaardag!
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Juni 2018 om 18:58
Dankjewel! Het wordt vast gezellig.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Juni 2018 om 12:28
Waterloopleinmarkt in Ugchelen. Veel baby- en Barbiepoppen, die ik rustig heb laten liggen. Geen handwerkkraam. De brei- en haakboeken had ik al. Maar ik heb wel een pindacontainertje voor de mussen gekocht en 9 sleutelhangers met winkelwagenmuntjes. Ik raak ze altijd kwijt. Ze blijven in het wagentje steken, ik vergeet ze of een toerist vraagt wat voor munt er in moet. En de plastic muntjes, die bij AH op de servicetoonbank staan, vind ik een goedkope uitstraling hebben.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Juni 2018 om 13:31
Sterk geweest Machtelt .

Ik heb bij ons nog nooit plasticmuntjes bij de servicebalie zien liggen ,terwijl ik er toch vaak sta . Toch eens kijken ,want die van mij begint te roesten en dan sta ik een uur te klooien De kassa bij de AH heeft hier vaak problemen met de bonus aanbiedingen .
De kassa medewerker geeft de bon altijd mee met de boodschap even goed de bonus nalopen .
Mussen hebben we hier al jaren niet meer. De eksters vallen de pinda's aan ,en dan zijn de restjes voor de kleinere vogels ,dus houden we het maar bij mezenbollen en vogel zaad . De mezen eten nog steeds van de bollen ,geen idee of dat nu goed is of niet . Ze hebben zo hard moeten werken om de jongen te voeren dat ze best nog wat extra's mogen hebben .
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Juni 2018 om 17:15
In onze AH staat een schaaltje muntjes bij de service kassa.

Onze eksters krijgen restjes kattenvoer. Soms is het bakje in de keuken leeg, dan vragen wij: Geen ekstervoer gemaakt vandaag? En dan pakt Ton stiekem wat whiskas voor zijn vogels.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Juni 2018 om 11:27
Hebben de chinezen ontdekt in Spanje hebben van ogen tot meters lint, bedeltjes en tassluitingen...
Er is weer veel te veel mee terug gekomen...
Ook hebben we brocant markten gezien en hier leuke emaille spulletjes gekocht voor de aankleding van ons huis...
Back to Top
handwerkjuffie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 25 Augustus 2016
Locatie: Gld.
Status: Offline
Points: 623
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer handwerkjuffie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Juni 2018 om 12:56
Haha Magtelt, ik raak die dingen ook altijd kwijt. Legt mijn man er een voorraadje van in de auto, ga ik boodschappen doen en wéér een minder... Moet hij er een keer een hebben, grijpt hij prompt mis, hihi. En waar ik ze laat? Geen idee. Ik neem ze wel weer mee uit het karretje, maar ja, dan duurt het soms een tijd voordat ik er (soms op de raarste plekken) weer een of meer terugvind :).

Vogels mag je volgens mij gewoon het hele jaar rond blijven voeren tegenwoordig, Mutti. Hier wel mussen (en nog allerlei andere soorten), maar eksters zijn wel heel brutaal. Onze hond krijgt wel eens een groot gerookt bot. Heb ik liever buiten dan binnen op de bank (geeft soms vetvlekken), en dan laat hij het liggen, heeft hij zich nog nauwelijks omgedraaid en er zit al een ekster aan het bot te pikken!

Leuk, al die dingen die je in Spanje hebt ontdekt, Suzie! Je kunt dus weer volop aan de slag nu je weer thuis bent! Veel plezier met alles wat je heb gekocht!
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Juni 2018 om 17:33
Wij voeren de vogels al jaren het hele jaar rond. Vooral in de tijd van nestje bouwen, broeden en kleintjes voederen kunnen ze best een extraatje gebruiken. Het zal wel niet natuurlijk zijn, maar waar in Nederland is nog natuur? Overal zie je prikkeldraad en bierblikjes. Onze eksters zijn zo brutaal, dat ze langs het raam vliegen, als er niks te eten voor ze is.

Mijn man verzamelt 50 eurocentmuntjes voor het oppompen van auto- en motorbanden, daar durf ik niet aan te zitten, en hij pakt telkens een nieuw plastic muntje. Ik heb tegenwoordig minstens twee aan mijn tasje hangen.

Welkom terug in Nederland, met je Spaanse buit, Suzie.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Juni 2018 om 08:59
Dank je wel Juffie en Magtelt...
Ben bang dat ik over 10 jaar nog steeds kan roepen met het lint uit Spanje ...

Bij het vogeltjes voeren moet ik denken aan de nachtjes die we op de camping hadden...
In de morgen wakker worden met het geluid van de vogeltjes heerlijk gewoon...
En bijvoeren mag volgens mij inderdaad tegenwoordig het hele jaar lang...
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Juni 2018 om 10:07
Mijn bijdrage bestaat uit nestkasten
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Juni 2018 om 10:47
De composthoop en alles wat er aan insecten, wormen e.d. tussen de gewassen te vinden is, is mijn "passieve" wijze van bijvoederen.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Juni 2018 om 09:16
Ik heb een grijparm gekocht om de was op te hangen op zolder. De lijn boven de trap is stiekem een halve centimeter naar boven geklommen of ik ben aan het krimpen. Hij hangt aan een steunbalk en kan niet zomaar omlaag gehaald worden.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Juni 2018 om 10:56
Magtelt, ge kunt het beter - ik begin groter/ruimer te wonen - noemen.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Juni 2018 om 11:52
Ja, dat gaat dan vanzelf, kamers en bed worden groter, wat zeg ik, de hele wereld wordt groter. Ik vind de magneet wel handig, ik heb ergens een door mijn man gemaakte spelden- en naaldenoppakstok, met een klein magneetje eraan. Met kleine kinderen en katten in huis was dat heel makkelijk.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <1 2122232425 56>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.375 seconden.
Lang Yarns