Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Nieuwe aankopen...

 Reageer Reageer Pagina  <1 2324252627 56>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
petraco View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 13 November 2012
Locatie: Z.Limburg
Status: Offline
Points: 5757
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer petraco Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Juli 2018 om 21:22
vandaag twee volle vuilniszakken vol met breiwol gekocht voor maar 4 euro. Bijna alles nieuwe knotten. Kan we even vooruit
Back to Top
niania View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 27 Oktober 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3604
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer niania Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Juli 2018 om 21:34
goede vangst
doe er je voordeel mee
en dat doe je dan ook

goed bezig
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Juli 2018 om 08:18
Ik kon ook geen mezenbollen meer vinden, maar wel zakken strooivoer met en zonder insecten. Er zijn allerlei voercontainertjes voor in diverse prijsklassen. Pinda's waren er ook nog. Bij Welkoop.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Juli 2018 om 09:33
Ik heb een hekel aan die mezenbollen, ik koop ze zelf nooit maar vind wel altijd die plastic netjes in de tuin Confused 
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Juli 2018 om 12:55
Ik had netjesloze bollen, die in een ronde houder geplaatst moesten worden met deksel. En mijn huisband had bollen met netje, die in een huisje op stok hangen. Veel te hoog voor mij. Maar als ik die met netje in de houder doe, dan rijg ik er een touwtje door, zodat ik het lege netje in het plastic afval kan gooien.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Cocos View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 07 April 2018
Locatie: Flevopolder
Status: Offline
Points: 611
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cocos Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Juli 2018 om 15:20
Originally posted by lw1463 lw1463 wrote:

Ben heel benieuwd hoe jouw liefdevolle ijs wordt . . . ik hou van zelf ijs maken, maar snap nooit waarom het bij mij zo hard wordt
en dat het ijs uit de winkel altijd zo zacht is Confused


Het ijs was lekker, maar heel erg koud. Kouder dan ijs uit de winkel. En toch ontdooide het snel.
Hoe het komt dat ijs uit de winkel zoveel zachter is? Dat weet ik wel.

Het ijsmengsel wordt in de fabriek gemengd met vloeibare stokstof terwijl het even doorgeroerd wordt. Zo bevriest het heel snel en wordt het luchtig. Eigenlijk stikstoffig. Want de vloeibare stikstof wordt direct omgezet in gas, zodra het uit de druk container komt. Die omzetting veroorzaakt de kou die nodig is voor het snelle bevriezen, en het gas zorgt meteen voor belletjes in de ijs vloeistof. Dat maakt het geheel zachter.

Zelfgemaakt ijs is compacter. Wij kunnen geen vloeibare stikstof kopen om ijs te maken. Ik weet eigenlijk niet waarom dat voor huishoudelijk gebruik niet in de handel is.

Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Juli 2018 om 17:26
Waarschijnlijk verklaren jullie me voor gek ,maar ik houd niet van ijs .
Ooit kreeg ik van een Italiaan met veel zwier een ijsje ,maar ik gaf het gelijk door aan mijn man .
Je had die Italiaan moeten zien kijken .

Jaren geleden heb ik mijn dochter eens een electrische ijsmachine gegeven , ik weet wel dat er in de gebruiksaanwijzing stond dat je de massa verschillende keren door moest slingeren . Of dat iets met hard of zacht te maken had geen idee.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Juli 2018 om 18:45
Ik vind bio ijs ook zachter en ik verwacht dat die niet met stikstof werken . . .
Ik blijf het altijd doorroeren terwijl het hard wordt maar het mag niet baten - ik ben niet hard genoeg voor het ijs denk ik.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Juli 2018 om 18:50
@mutti - raar . . . waarom. Er zijn ook "zoete" dingen die ik niet lust - echt waar LOL van die schuimpjes met suiker eromheen
die op fruit in het klein lijken, bros repen, witte chocolade, van die schuim sinaasappelmootjes met chocolade eromheen, snoep dat heel
chemisch smaakt, bijna alle vla uit de winkel zeker zodra ze gaan roepen dat het naar aardbei of framboos smaakt.
Heb ik al iets genoemd dat jij wel lust ?
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Juli 2018 om 19:51
Nee tot nu toe niet .
Er zijn zelfs dingen bij die ik niet eens ken .

Wat zoet betreft is het eigenlijk echt hele pure chocolade en de chocolade die mijn schoonzoon uit Parijs meebrengt .

Maar als ik daar op de soos op trakteer ,roept iedereen " waar kan je die kopen ? "

Ik ben meer van de kaas van de echte kaasboer , of de worst van een slager die zelf worst maakt .
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Juli 2018 om 20:46
Dat lust mij ook, zucht hahaha
Ik bedoel gesuikerd fruit, dat is alleen geen fruit het moet er op lijken. Ik ben dat denk ik vies gaan vinden toen ik van T met suiker
naar T zonder ging.
 
 
Back to Top
handwerkjuffie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 25 Augustus 2016
Locatie: Gld.
Status: Offline
Points: 623
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer handwerkjuffie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Juli 2018 om 10:50
Ik lust bijna alles, maar tegenwoordig zie ik van die ijssmaken waarvan ik denk: Is dat nou lekker? Dan heb ik het bijv. over komkommerijs... (ja, ik houd van komkommer en van ijs, maar toch trek ik even mijn neus op voor komkommerijs), en onlangs zag ik nog een paar van die 'gezonde' smaken, weet niet meer precies wat het was, iets van tomatenijs en basilicumijs of zo... Ja, ook twee dingen die ik heerlijk vind, maar als ijssmaak geloof ik niet dat ik daarop zit te wachten. Hebben jullie wel is dat soort ijs op? Dan ben ik benieuwd hoe het beviel. Ik durf het nog steeds niet te proeven :).
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Juli 2018 om 15:49
Ik eet 's zomers nog wel eens bloedsinaasappelijs of groene-appelijs. Ik ben vergeten of dat in Loenen of Hoenderloo is. Maar dat weet mijn huisband gelukkig wel. Dropijs zou ik niet graag eten, dropjes wel. Komkommer ook maar komkommerijs? Hmm. Tomaat en basilicum gaat bij mij over de pasta en dan niet koud.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
creaans View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 05 Februari 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 11348
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer creaans Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Juli 2018 om 07:19
Heel fijn voor je Petraco die wol die je gekocht heb en dan voor zo'n prijsje. Veel plezier met dingen maken er van.
Back to Top
petraco View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 13 November 2012
Locatie: Z.Limburg
Status: Offline
Points: 5757
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer petraco Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Juli 2018 om 21:10
Originally posted by creaans creaans wrote:

Heel fijn voor je Petraco die wol die je gekocht heb en dan voor zo'n prijsje. Veel plezier met dingen maken er van.
Dank je wel gaat zeker lukken. Er zit echt goede wol bij. 5 witte fluffy en 5 zwarte fluffy en nog heel veel enkele kleuren en dikke konotten waar ik zeker wat mee kan. Het geld dubbel en dik eruit. We kunnen dus weer even verder
Back to Top
handwerkjuffie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 25 Augustus 2016
Locatie: Gld.
Status: Offline
Points: 623
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer handwerkjuffie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Juli 2018 om 10:08
Dan heb je echt een goede deal gesloten, Petraco! Heel veel handwerkplezier ermee!
Back to Top
Cocos View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 07 April 2018
Locatie: Flevopolder
Status: Offline
Points: 611
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cocos Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Juli 2018 om 11:07
Ik hou niet van sprenkeltjes op de bolletjes ijs. Je proeft er eigenlijk niks van, het gaat alleen maar in mijn kiezen zitten. En wat ik er dan nog van proef vind ik ook niet lekker. Harde balletjes suiker, soms met nep chocolade erin.

Nep chocola vind ik ook vies. Vroeger zat dat vaak als een schil om de ijs-op-een-stokje.
Als ik die vettigheid in mijn mond had dacht ik altijd hoe kom ik daar netjes van af?
Maar een Magnum, met echte chocola, ja die lust ik echt wel.

Wat ik ook niet lust: pistache ijs.
Maar pistachenootjes vind ik juist weer erg lekker.









Back to Top
petraco View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 13 November 2012
Locatie: Z.Limburg
Status: Offline
Points: 5757
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer petraco Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Juli 2018 om 21:19
Originally posted by handwerkjuffie handwerkjuffie wrote:

Dan heb je echt een goede deal gesloten, Petraco! Heel veel handwerkplezier ermee!
dank je wel. nu bedenken wat ik allemaal wil maken vind zoveel mooi om te breien
Back to Top
Cocos View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 07 April 2018
Locatie: Flevopolder
Status: Offline
Points: 611
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cocos Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Juli 2018 om 13:32
Die Singer lockmachine tas bevalt me maar matig. Het is een stevige tas, dat wel. De lockmachine past er in zijn geheel in, met dat het stakenstelsel waar de klossen draad op gaan. Er zit een ritsvakjeaan de buitenkant om nog wat kleins in te doen. Maar alleen maar stevig is niet genoeg bescherming.

Voor de lockmachine zou ik een stevige koffer van hard plastic willen, zoals ook vaak bij naaimachines werd geleverd. Nu zie je ook voor naaimachines vaak alleen maar een hoes of een tas tegenwoordig. Maar voor lockmachines zie je die harde bescherming juist nooit. Terwijl die juist kwetsbaar zijn door die kloshouders en draadgeleiders aan de achterkant.

Het is beter dan niks, die tas.
Maar ik weet nog niet of die mag blijven.

Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Juli 2018 om 15:46

Tsja dan wordt het zelf iets knutselen en dat dan hier bij Creaties showen Wink

 

Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <1 2324252627 56>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.359 seconden.
Lang Yarns