Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Nieuwe aankopen...

 Reageer Reageer Pagina  <1 2526272829 56>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Juli 2018 om 08:06
Ik vond de doosjes met garen en andere benodigdheden wel boeiend. Ik heb een Bernina van meer dan 30 jaar, dus ik kijk voorbij naaimachines in folders.

In de folder van Kruidvat stond een spray, die kleren reuk- en kreukvrij zou maken, ik heb er drie gekocht. Ik ben benieuwd, op het moment gaat de hele outfit 's avonds de wasmand in.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Juli 2018 om 12:51
Als je op de site gaat kijken van lidl zie je dat ze volgende week ook een lockmachine tas hebben...

Lockmachine tas...

Wie weet dat er nog mensen gebruik van willen maken...
Ook zag ik haakpakketjes wie weet voor de liefhebbers...
Back to Top
pareltje2011 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 Maart 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5190
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pareltje2011 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Juli 2018 om 15:32
Ik heb een nieuwe cal gezien op facebook lijkt me wel leuk om hier nog eens eentje te organizeren
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.
Back to Top
Cocos View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 07 April 2018
Locatie: Flevopolder
Status: Offline
Points: 611
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cocos Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Juli 2018 om 16:03
Die daglichtlamp is online al uitverkocht en een naaimachine van €80- zie ik bij Lidl niet. Wel bij Lidl (webshop) een Singer naaimachine voor €99,99 plus een Singer voor €149,- en een Toyota voor €149,-. Kortgeleden hadden ze ook een Singer lockmachine voor €150-.

Recensies van de machines zijn positief, maar online te lezen gebruikerservaringen leren me dat de machines vaak niet goed zijn afgesteld. Kun je dat zelf verhelpen, dan zijn dat mooie aanbiedingen. Tassen kun je er apart bij kopen. Naaimachinetas €24,99 en de lockmachinetas is afgeprijsd van €24,99 voor €19,99.

Die laatste heb ik gekocht voor mijn Bernina lockmachine. Het is een degelijke tas, maar alleen een harde, niet flexibele koffer of doos beschermt echt goed.

Naaigaren van Lidl is ook weer in de aanbieding: grote klossen 2500 meter voor €4,99. Eerder was de kwaliteit van die grote Lidl klossen goed. Maar liever koop ik op de markt van die klossen die ateliers overhouden. Op die manier kun je helaas niet altijd alles vinden wat je nodig hebt.



Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Juli 2018 om 16:25
jawel hoor, in de folder vanaf maandag 30/7, eerste artikel

https://www.lidl.nl/nl/Acties.htm?id=345&week=2
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Juli 2018 om 17:12
Ik ben benieuwd. Ik heb al tegen de huisband gezegd, dat we maandagmorgen vroeg naar de Lidl moeten. IK zet de wekker wel.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Cocos View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 07 April 2018
Locatie: Flevopolder
Status: Offline
Points: 611
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cocos Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Juli 2018 om 17:25
Inderdaad. Die naaimachine is niet in de webshop, alleen in de winkel.

Lidl spullen koop ik liever on-line omdat je dan betere garantie krijgt.
De daglichtlamp is trouwens nu weer wel te koop in de webshop.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Juli 2018 om 17:46
Kijk even goed of vanaf begint met Maandag of Dinsdag .

Ik kan me nog iets herinneren van een boze klant ,die precies op openings tijd in de winkel stond en dat wat ze zocht al weg was .

Bij het kruidvat begint de nieuwe week ook op Dinsdag .
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Juli 2018 om 17:47
Betere garantie? 2 jaar is toch 2 jaar of ge het in de winkel of online koopt, blijft toch hetzelfde?
Back to Top
Cocos View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 07 April 2018
Locatie: Flevopolder
Status: Offline
Points: 611
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cocos Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Juli 2018 om 18:02
Jawel, maar een miskoop kun je in de winkel binnen maximaal 14 dagen terugbrengen en dan nog is het altijd gezeur. Wat je in de webshop bestelt, kost je wel iets extra voor bezorgkosten, maar je mag het tot 3 maanden proberen. In die tijd kun je het, natuurlijk wel nog schoon en netjes, kosteloos terugsturen. Met een apparaat heb je niet altijd snel door dat het een maandagochtend exemplaar is. Een naaimachine van Lidl zou ik alleen via de webshop willen kopen. Het kost even tijd voordat je weet of het niet goed is afgesteld, of dat jij er beter mee moet leren omgaan.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Juli 2018 om 18:16
Ik heb het niet zo met dergelijke zaken bij een supermarkt kopen

Ik heb het ooit met een snelkookpan gehad .van AH Na enige tijd had ik een nieuwe ring nodig .

Niemand wist waar je die bestellen moest . De ringen van de gangbare merken pasten niet.
Daar zit je dan met je pan .Het was nog voor het internet tijdperk
Back to Top
Cocos View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 07 April 2018
Locatie: Flevopolder
Status: Offline
Points: 611
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cocos Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Juli 2018 om 18:16
Over deze machine, heb ik serieus nagedacht:

SINGER® Naaimachine Singer Brilliance 6180

Met 80 voorgeprogrameerde steekpatronen

Maar ik las erg veel klachten over dat model. Later las ik dat iemand had ontdekt dat de problemen werden veroorzaakt door verkeerde afstelling van de machine. Het ontwerp zou wel goed zijn, maar bij de goedkope productie zou geen kwaliteitscontrole horen. De persoon in kwestie kon de afstelling verbeteren en had er daarna een goede machine aan.

Het is een model van alweer wat jaren geleden, maar deze machines zijn wel nieuw. Ook Lidl gaat ze voor een nog lagere aktie prijs aanbieden. Misschien wil ik dan toch 1 laten komen om te proberen. Je kunt pech of geluk hebben en bevalt het niet, dan kan het zonder gezeur terug.

Maar wat betekent bij Lidl precies "dagdeal" ?
Kun je dan alleen op die dag bestellen?


Back to Top
Cocos View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 07 April 2018
Locatie: Flevopolder
Status: Offline
Points: 611
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cocos Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Juli 2018 om 18:29
Originally posted by Mutti Mutti wrote:

Ik heb het niet zo met dergelijke zaken bij een supermarkt kopen
Ik heb het ooit met een snelkookpan gehad .van AH Na enige tijd had ik een nieuwe ring nodig .
Niemand wist waar je die bestellen moest . De ringen van de gangbare merken pasten niet.
Daar zit je dan met je pan .Het was nog voor het internet tijdperk

Klopt. De eigen merk producten kent later niemand en je kunt er geen onderdelen voor kopen. Maar de Singer machines lijken me geen probleem. Singer is bekend en min of meer een standaard voor vele andere merken.

Mijn oude Vendomatic machine is prima. Beter dan wat ik van de bekende merken voor dat geld kon kopen indertijd. Maar de spoeltjes en voetjes kopen was altijd een probleem. De naaimachine winkels konden er zogenaamd niets passends voor leveren. Maar het meeste is gewoon de Singer standaard merk ik nu en via internet kan ik alles voor weinig geld in China bestellen.

Alleen als ik reparatieonderdelen nodig zou hebben is dat na 45 jaar niet meer te vinden. Daarom heb ik kortgeleden voor 2 tientjes een precies gelijk tweedehands exemplaar gekocht. Want een nieuwe machine erbij is leuk, maar die oude wil ik niet missen.


Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Juli 2018 om 19:15
Of dagdeal ook voor bestellen via internet geldt weet ik niet ,maar in de winkel wel .

Dan komt een bepaald product pas op een bepaalde dag bij ze in de winkel ,meestal halverwege de week ..

Ook moet je altijd goed uitkijken bij de Liddl of het wel in jouw filiaal verkrijgbaar is . .



Back to Top
Cocos View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 07 April 2018
Locatie: Flevopolder
Status: Offline
Points: 611
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cocos Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Juli 2018 om 20:03
Ik zal de klantenservice ernaar vragen.
Hoewel de machine inmiddels eigenlijk een beetje overbodige aanschaf is geworden.

De 30 jaar oude Privileg 990W naaimachine die ik helaas kocht van een naaimachine handelaar, heb ik kortgeleden eindelijk in orde gekregen. Ik mis alleen nog de gebruiksaanwijzing, om de goede instelling en voet bij elke steek op te kunnen zoeken. En de naaldinrijger moet ik opnieuw afstellen.

De 2e hands machine zou helemaal nagekeken en in orde zijn, volgens verkoper Naaimachines Dieren.
Maar de machine zat vol met stof en draden, terwijl de handelaar me niet eens kon vertellen hoe ik de behuizing open kreeg om zelf aan de schoonmaak te kunnen gaan. Het is me toch gelukt.

De plastic buitenkant eraf, draadknoedels uit de aandrijving en de bovendraadgeleiding gepeuterd, dan alles schoon geborsteld en gezogen. Verbogen en afgebroken draadgeleidingsveertje in een mooie krul gebogen, zodat die weer werkt. Beschadigd steekplaatje gepolijst. Naaldboom op de goede hoogte afgesteld zodat er geen steken worden overgeslagen. Het niet passende spoelhuis vervangen. De niet passende spoeltjes vervangen. De bevestiging van het steekplaatje weer in oorspronkelijke staat gebracht, zodat het goed vastgezet kan boven het passende spoelhuis. De steeklengte regelaar vastgezet, want die lag los in de behuizing. Vastgekoekte oude vetresten weggepoetst. Een paar druppels nieuwe olie op de bewegende metalen delen gedaan. Het ondertransport schakelaartje weer in beweging gekregen. De vervormde achterkant van de behuizing weer in model gebracht en op de goede manier vastgezet. De hele behuizing goed in elkaar gezet en de buitenkant een sopje gegeven. De beschadigde en versleten naaivoeten vervangen.

Maar nu naait die machine eindelijk. En die heeft ook een aantal siersteekjes en een automatisch knoopsgat, waar het me eigenlijk allemaal om te doen was.

Ik moet nu alleen nog de naaldinrijger op de hoogte afstellen die past bij de huidige naaldhoogte. Omdat daarvoor de hele behuizing er weer vanaf moet, stel ik dat nog even uit.

Op de ouderwetse manier een draad in de naald doen is makkelijker dan die moderne plastic behuizingen openen. Want die zitten niet gewoon met schroeven, maar met van die klik verbindingen die zo makkelijk kapot breken. Dat is helaas de manier waarop "moderne" plastic machines in elkaar gezet zijn. Daardoor kun je ze niet zo makkelijk zelf onderhoud geven.

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Juli 2018 om 08:29
Ik vind de folder van de Lidl meestal duideljk, de dag en datum staan vermeld en soms "van....tot....

Even terug naar de titel van dit topic Nieuwe aankopen: ik heb die tuniek gekocht, toen het nog zo bloedheet was. Niet elegant of modieus, maar heerlijk koel en fris, de hele dag. Plakte niet aan de huis vast.

Misschien beter als er aan apart topic wordt aangemaakt over naaimachines, lockmachines en hun behuizingen.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Cocos View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 07 April 2018
Locatie: Flevopolder
Status: Offline
Points: 611
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cocos Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Juli 2018 om 08:58
Originally posted by Magtelt Magtelt wrote:

Ik vind de folder van de Lidl meestal duideljk, de dag en datum staan vermeld en soms "van....tot....

Even terug naar de titel van dit topic Nieuwe aankopen: ik heb die tuniek gekocht, toen het nog zo bloedheet was. Niet elegant of modieus, maar heerlijk koel en fris, de hele dag. Plakte niet aan de huis vast.

Misschien beter als er aan apart topic wordt aangemaakt over naaimachines, lockmachines en hun behuizingen.


Maak maar een nieuw onderwerp aan. Als je op zoek bent naar een nieuwe machine, kun je daar dan ook ervaringen uitwisselen met anderen die wel of niet tevreden zijn met hun machine.

Dan zou dit onderwerp veranderd moeten in: Alle nieuwe aankopen, behalve naaimachines ? Wink
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Juli 2018 om 20:34
Maar die machine van jou is allang geen nieuwe aankoop meer, toch?
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Juli 2018 om 11:23
De daglichtlamp was aanwezig, weliswaar nog op de trolley met dozen, die uitgepakt moesten worden om 8.30 uur. Hij is heel fel, heerlijk voor schemerige herfst- en winterdagen. Ik kon ook twee loeps met lichtje en een staande loep verwerven en een scharenset. Op de naaiaccessoires en haakpakketjes heb ik maar niet gewacht.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Cocos View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 07 April 2018
Locatie: Flevopolder
Status: Offline
Points: 611
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cocos Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Juli 2018 om 12:05
Originally posted by Magtelt Magtelt wrote:

Maar die machine van jou is allang geen nieuwe aankoop meer, toch?


In maart kwam Lidl al met die Singer naaimachine. Na het lezen van veel slechte ervaringen heb ik toen besloten niet een gemankeerde nieuwe te kopen, waarmee ik naar de naaimachinewinkel zou moeten om het ding in orde te krijgen.

Ik koos voor die tweedehandse, omdat die volgens de handelaar al een onderhoudsbeurt had gehad en helemaal in orde zou zijn. Die machine bleek vervuild, vastgelopen en helemaal niet in orde te zijn. Dat was dus een teleurstelling, zodat ik ben blijven twijfelen of die nieuwe Singer machine van Lidl toch een beter keuze zou zijn geweest.

Die Privileg machine is 30 jaar oud. Ik heb hem in maart gekocht. Het duurde even voordat ik ontdekte dat de machine met het verkeerde spoelhuis en verkeerde spoeltjes was geleverd. Ik heb nu pas het passende spoelhuis en passende spoeltjes erbij gevonden. Dat zijn echt nieuwe aankopen.
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <1 2526272829 56>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.609 seconden.
Lang Yarns