Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Nieuwe aankopen...

 Reageer Reageer Pagina  <1 7891011 56>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Lelie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 Juni 2013
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 1547
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lelie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Maart 2017 om 12:20
Haha! Pakketje is er bijna ;) 
Back to Top
nldutchy View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 Juni 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3778
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer nldutchy Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Maart 2017 om 12:49
Heb je t kunnen trekken en trésen .? ;-)
Leef vandaag want niemand heeft je morgen beloofd (KWF)
http://krealene.wordpress.com

Marlene aka nldutchy
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Maart 2017 om 10:43
Ik heb genoeg wol enzo, maar ik heb besloten me helegaar niet te schamen en de hele zomer breiend/hakend door te brengen.
Ik heb net op MP gevraagd of (even tellen) 3 + 3 + 10 + 20, die 36 bollen waar ik mijn oog op had laten vallen er nog zijn. Maar ik
weet nu al dat van die 20 ik er zeker 10 weg ga geven, dus die zijn goed besteed - ik zit vanaf nu in spanning te wachten op een reactie
en tot aan de postbode idem LOL. Hè lekker en pas ook voor het eerst in een half jaar boeken besteld, het mooie weer fleurt me op denk ik.
Back to Top
Haarlemmertje View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 19 Maart 2017
Status: Offline
Points: 321
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Haarlemmertje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Maart 2017 om 16:16
Lw 1463,

Je hebt ...lentekriebels...Heerlijk!!

Ik wil deze zomer ook "productief" zijn! Het is me de afgelopen week al opgevallen dat ik veel meer doe als de tv uitblijft. Dat is echt een tijdopslokker.

Zojuist even naar de Kringloop geweest om een schemerlamp te halen. Ik heb een lamp boven mijn stoel hangen maar dat is een rotanlamp waar het licht doorheen schittert. Geen fijn licht om bij te handwerken want het glimt op mijn werk!

En aangezien niets mijn breikriebels en mijn handwerktalent in de weg mag staan ben ik maar even wezen snuffelen in de Kringloop. En jawel, hoor...een lampje met zelfs nog zo'n kettinkje eraan om aan/uit te doen....voor 3 euro!

Ook nog een lampenkap meegenomen voor 1,50. Maar thuis bleek het een kap voor een staande lamp te zijn terwijl ik hem wil voor een hanglamp. Nou....hij hangt wel maar loopt een beetje taps toe...geen gezicht maar voor 1,50 zal ik er wel snel aan wennen!

Hoop dat je snel antwoord krijgt van MP voor de wol...ik zal duimen

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Maart 2017 om 17:42
Hoe zit het met jouw kringloop, Haarlemmertje? Wel eens handwerkspul gevonden? In mijn woonplaats is dat alleen in de kringloop aanwezig, als ik het er gebracht heb. Maar op de kofferbakverkopen langs het Kanaal sla ik 's zomers mijn slag. Eens was een medesosijs (sooslid), die een beetje laat was opgestaan, daar. Zij vroeg aan de dame met handwerkspullen of die tunische haaknaalden had. Nee, die waren in één koop door een andere vrouw gekocht. Nou toen wist de sosijs wel wie dat was.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Haarlemmertje View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 19 Maart 2017
Status: Offline
Points: 321
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Haarlemmertje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Maart 2017 om 18:53
Nee...hier is het ook niet veel met aangeboden handwerkspul in de Kringloop, Magtelt. En ik vind ze schrikbarend duur met de bolletjes wol ( als er al wat bijzonder is) Vaak denk ik...dat ligt goedkoper bij de Wibra of Zeeman.

Wel heb ik er laatst op mijn knieën gelegen om breinaalden te zoeken uit een grote koker. Alles door de war....dus ik moest die hele koker op zijn kop zetten en dan twee breinaalden van gelijke dikte zoeken.

Nou....even later stapte ik de Action binnen en liggen daar alle breinaalden voor 0,89 cent. Maar dat zijn van die plastic pennen en ik vind de ouderwetse stalen pennen fijner breien.

In mijn vorige woonplaats in Overijssel was een prachtige Kringloopwinkel. Daar is buitengebied met veel boerderijen en daar wordt, denk ik, van oudsher gewoon veel meer gehandwerkt dan in de stad. In die kringloop kon je echt van alles vinden. Maar de Kringloopwinkels weten het tegenwoordig ook wel wat de prijzen betreft. Ze hebben heel goed doorgehad dat het op een bepaald moment een "hype" werd! Toen ik pas in mijn vorige woonplaats woonde liep ik altijd praktisch alleen door de Kringloop en kostte een haaknaald 0,10 cent en kocht ik een blouse voor 1.75 cent. Het jaar daarop moest ik over de koppen lopen...kostte een haaknaald opeens 1,00 en een bloese...3,50
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Maart 2017 om 19:22
Eergisteren hier in de kringwinkel gescoord : 9 bollekes ZWART garen voor anderhalve euro.

Er lagen terug strengen van hetzelfde merk en ik dacht dat ziet er ook zwart uit. Ik neem dat ook mee en hetgeen in de knoop geraakt gooi ik gewoon weg. En dan ga ik toch genoeg hebben om die zwarte trui te breien. Onder een lamp gaan staan en het bleek gelukkig genoeg donkerbruin te zijn.

En toen kwam ik dus die 9 bollekes laines P.J.Paris, cable n°5 tegen en die waren zwart. Kan ik hetgeen dat in de knoop geraakt is laten liggen voor als er iemand moet ontstressen.
Back to Top
Haarlemmertje View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 19 Maart 2017
Status: Offline
Points: 321
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Haarlemmertje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Maart 2017 om 22:48
Da's geen geld, Bep....daar kun je nooit een miskoop aan hebben!

Al zou je maar genoeg overhebben voor een kindertruitje is het al een koopie geweest.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Maart 2017 om 09:22
In de Vrekkenkrant stond ooit de tip: koop in een tweedehandswinkel of kringloop een bloes en haal de knopen eraf, veel voordeliger dan de fourniturenzaak. Mooi niet, hoor. Bij Zeeman zijn de kleren goedkoper. Ik sloop mijn kleren wel als ze spontaan in rafels van me afvallen.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Haarlemmertje View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 19 Maart 2017
Status: Offline
Points: 321
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Haarlemmertje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Maart 2017 om 11:09
Knopen zijn over het algemeen erg duur....Daarom denk ik dat ze deze tip gaven. Stel...je koopt in de Kringloop een afgeprijsde blouse voor 1,75 en er zitten zes mooie knopen op.

Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Maart 2017 om 11:38
Dat heb ik vroeger wel gedaan . Tegenwoordig is de kleding bij de kringloop een stuk duurder . Het speelgoed ook trouwens Ik denk dat dat komt omdat ze van een organisatie zijn en er veel " zittend" personeel aanwezig is .

In Hillegom zit nog een echt goedkoop winkeltje
Back to Top
Haarlemmertje View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 19 Maart 2017
Status: Offline
Points: 321
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Haarlemmertje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Maart 2017 om 11:49
Originally posted by Mutti Mutti wrote:

Dat heb ik vroeger wel gedaan . Tegenwoordig is de kleding bij de kringloop een stuk duurder . Het speelgoed ook trouwens Ik denk dat dat komt omdat ze van een organisatie zijn en er veel " zittend" personeel aanwezig is .

In Hillegom zit nog een echt goedkoop winkeltje


Door de toegenomen populariteit is het de Kringloopwinkels een beetje "naar het hoofd gestegen".

Het gaat nu ook gewoon om het zoveel mogelijk winst te maken en ze zijn vergeten waarvoor ze zijn opgericht....om mensen met kleine beurs aan spulletjes te kunnen helpen.

Aan de andere kant....kijk eens wat voor auto's er geparkeerd staan voor de Kringloop...Mercedes...Audi enz.

Het middel is het doel aan het voorbij schieten ...jammer, hoor!
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Maart 2017 om 14:32
Ja als het te duur wordt raakt het spul niet meer gekringloopt . . . gisteren 2 weckpotten samen voor 1 euro, dat is hun standaard prijs.
Duurder moeten ze niet worden want dan koop ik wel nieuwe. Ik heb mezelf beloofd geen nieuwe potten te kopen, ze breken niet snel
en ik heb een kelder vol, ik vul de potten aan met kringloopexemplaren. Zijn ze er niet, nou dan zijn ze er niet - zijn ze er wel, dan waren ze er LOL.
De 36 bollen komen mijn kant op . . . en dan binnenkort ook nog stoeien met de emmers met sneue wol (pfoei).
Back to Top
Haarlemmertje View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 19 Maart 2017
Status: Offline
Points: 321
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Haarlemmertje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Maart 2017 om 14:40
Originally posted by lw1463 lw1463 wrote:

Ja als het te duur wordt raakt het spul niet meer gekringloopt . . . gisteren 2 weckpotten samen voor 1 euro, dat is hun standaard prijs.
Duurder moeten ze niet worden want dan koop ik wel nieuwe. Ik heb mezelf beloofd geen nieuwe potten te kopen, ze breken niet snel

en ik heb een kelder vol, ik vul de potten aan met kringloopexemplaren. Zijn ze er niet, nou dan zijn ze er niet - zijn ze er wel, dan waren ze er LOL.

De 36 bollen komen mijn kant op . . . en dan binnenkort ook nog stoeien met de emmers met sneue wol (pfoei).


Leuk dat je nog aan het wecken bent...je bent ( bijna) een uitstervend ras   

Fijn...dat je wolletjes er nog waren op MP. Nu even ermee stoeien en er dan de mooiste dingen van maken. Veel plezier ermee...je kunt trouwens vandaag volop genieten van je lentekriebels...wat een mooi weer! Ik heb weer lekker de balkondeur open staan...heerlijk!
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Maart 2017 om 15:04
Onze kringloop begon als project om mensen die al lang een uitkering hadden, werkervaring te geven. Toen werd de subsidie afgeschaft en nu werken ze met vrijwilligers. Waarschijnlijk mensen die een uitkering krijgen en gedwongen worden vrijwillig te helpen.

Ik heb knopendozen gekregen uit erfenissen en gekocht op rommelmarkten. En ik sloop zelf mijn oude kleren, knopen, haken, applicaties, zelfs jeanszakken, je weet maar nooit of ze van pas komen.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Maart 2017 om 15:40
Ik bied mijn diensten aan bij het Repair Cafe .

Vorige keer kwam er een mevrouw langs ,ze was al eens eerder geweest met stopgaren,met 2 dozen spullen van haar overleden moeder . Band garen zelfs nog nieuwe jarretels ,drukkers ,elastiek om korsetten te repareren , te veel om op te noemen .
Er zat ook spul in om scheuren en winkelhaken en motgaatjes te repareren . Het was hard en ecru van kleur . Het zakje waar het inzat ,met de gebruiksaanwijzing erbij was volgens mij van voor de oorlog .

Mijn dochter kwam met een kapotte broek van mijn kleinzoon . Kan je hier nog iets mee ?? Als het niet lukt doe ik hem weg -die broek - .
Mee naar huis genomen , winkelhaak zo goed mogelijk tegen elkaar gelegd spul erop, op maat geknipt ,daarop een zakdoek ,moest satine zijn stond op het zakje ,heet ijzer erop . Moest alles 15 minuten laten liggen . Ben verwachtingsvol gaan kijken . Je moest goed kijken om te zien waar de winkelhaak gezeten had . Ik had wel eens met dat band wat plakt gewerkt om gordijnen om te zomen ,maar dit kende ik niet .
Maandag eens kijken of mijn dochter de winkelhaak ziet .
Op naar de volgende scheur ,ik heb nog wat over .
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Maart 2017 om 15:54
Mijn nieuwe aankopen van vandaag komen van een stenenbeurs waar ik met een vriendin heen geweest ben.

Een brokje zonnesteen, een malachiet halsketting voor bij mijn nieuwe trui die bijna af is, tijgeroogkraaltjes om een ketting die ik al heb, te herstellen.  
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Maart 2017 om 23:43
'k heb natuurlijk weer moeten goegelen want ik had nog nooit van zonnesteen en malachiet gehoord. Ze vallen me beter mee dan ik had gedacht. Dat brokske is dat echt een brokske of een schoon gepolierd iets?
Back to Top
creaans View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 05 Februari 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 11348
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer creaans Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Maart 2017 om 08:46
oh Bep woonde ik maar dichterbij je, maar helaas ik woon in Noord-Holland en jij in België.
Ik zou je zo graag willen helpen met het uit de war halen van je strengen wol.

IW1463 ik heb van de week nog groezelig en gelig geworden katoen mee gewassen op strengen en het is weer hartstikke mooi geworden.
Succes met jouw emmers wol.
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Maart 2017 om 09:06
Originally posted by bep bep wrote:

'k heb natuurlijk weer moeten goegelen want ik had nog nooit van zonnesteen en malachiet gehoord. Ze vallen me beter mee dan ik had gedacht. Dat brokske is dat echt een brokske of een schoon gepolierd iets?

De natuurlijke tekeningen in malachiet zijn heel bijzonder. Bij een ketting van kleinere stukjes is dat niet zo goed te zien. De ketting bestaan uit kleine getrommelde stukjes. "Trommelen" is een soort polijsten waarbij de brokjes hun oorspronkelijke vorm houden.  

De zonnesteen die ik gisteren kocht, is een onbewerkt ruw "brokske". Van veel stenen heb ik zowel  het ruwe gesteente als de getrommelde vorm.  
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <1 7891011 56>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.391 seconden.
Lang Yarns