Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

wanneer met de hiel beginnen?

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Geotje View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 08 Februari 2013
Status: Offline
Points: 751
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Geotje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: wanneer met de hiel beginnen?
    Posted: 26 November 2014 om 22:24
Ik ben sokken aan het breien volgens de toe up methode, dus de tenen eerst. Maar wanneer moet ik eigenlijk met de hiel beginnen? Voor het breien volg ik de filmpjes van Tii casa kniting op Youtube, maar ja die zegt niks over maten en gaan alleen over de methode van breien.

Ik ben bezig met sokken maat 41, met naalden 2,5.

Wie heeft het antwoord?
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 November 2014 om 11:06
Hangt af van het type hiel dat je breit, mijn boekje zegt dit
jojo hiel vanaf teen tot hiel - 21 centimeter
hiel met spie en Hollandse hiel vanaf teen tot spie 13 centimeter
Back to Top
Geotje View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 08 Februari 2013
Status: Offline
Points: 751
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Geotje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 November 2014 om 14:54
Oh help, dit roept weer nieuwe vragen op... Weet helemaal nirt wat voor een soort hiel ik brei. Even meneer Google raadplegen
Back to Top
Geotje View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 08 Februari 2013
Status: Offline
Points: 751
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Geotje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 November 2014 om 15:10
Geloof dat ik de jojo hiel brei. Nog even een stukje door dus voordat ik met de hiel kan beginnen.

Bedankt voor het antwoord lwl
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 November 2014 om 17:08
Jojo is zoals de meeste fabriekssokken zijn, bij de hiel heb je dan zo'n diagonale streep.
Voor mensen met dikke voeten of een hoge wreef kun je beter een hiel met een spie breien, daar zit meer ruimte in.
Back to Top
Geotje View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 08 Februari 2013
Status: Offline
Points: 751
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Geotje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 November 2014 om 19:30
Check, dan is het inderdaad de jojo hiel. Super bedankt!
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.922 seconden.
Lang Yarns