Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

middel dat echt helpt tegen

 Reageer Reageer Pagina  <123>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12086
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Februari 2015 om 17:37
er zit een deksel op, dus een toe vat boven de grond
en het water dat eruit komt ziet zo wa gelig en riekt rottig.
Ik verschiet ervan dat de planten er niet van doodgaan.
en zware industrie das toch wel een heeeeeel eindje van hier
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Februari 2015 om 17:24
Originally posted by bep bep wrote:

Aha iemand die met regenwater wast, daar heb ik dus een vraagje over.

Wordt dat regenwater eerst nog gezuiverd voordat het in de machine verdwijnt?
Wij hebben hier ook een ton staan die het regenwater opvangt, maar daar durft mijn man zelfs de vogels geen drinken van geven.
.
 
Nee, we hebben wat ik een onderzeeër noem en tussen het water en de pomp zit alleen een filter zodat er alleen water
en geen brokstukken opgepompt wordt. De man die het installeerde heeft gezegd dat je hem juist niet schoon moet gaan boenen.
Op de bodem zit een zwarte laag van dit en van dat en dat schijnt het water schoon te houden. Maar deze regenton is dus wel altijd koel
en donker omdat hij in de grond ligt/zit.
Het water in België kennende zou ik eerder uit de sloot dan uit de kraan drinken, een beetje overdrijven is altijd leuk LOL
Bij ons krijgen de kippen altijd regenwater, meestal uit de gewone buitenregenton, deze is wel dicht van boven maar het water wordt wel koud/warm enz
Als jullie een regenton hebben waar geen deksel op zit zou ik de vogels er geen water van geven, als hij wel dicht is is je man een beetje een zeurpiet
of . . . enorm gehecht aan jullie vogels of jullie hebben hele kostbare vogels ?
 
Of woon je dicht bij zware industrie ?
Back to Top
Judy View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 Juni 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1614
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Judy Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Februari 2015 om 16:36
helpt mogelijk niet de geur zelf te voorkomen, maar wel dat deze in de kleding terecht komt. Is misschien ook een dure grap, maar er zijn hier speciale okselpads te koop, die je in de trui kunt leggen/plakken? deze kun je verwisselen zonder dat er iets aan de kleding komt. 

Mogelijk eet/drinkt je schoonzoon bepaalde voedingsmiddelen die de oksel/zweet geur versterken en het transpireren stimuleren. Is dit niet het geval dan kan hij ook naar de huisarts. Er zijn botox injecties tegen overmatig transpireren mogelijk. Schijnt pijnlijk te zijn en een half jaar werkzaam. 
groetjes,



geniet en leef in het hier en nu.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12086
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Februari 2015 om 13:42
Aha iemand die met regenwater wast, daar heb ik dus een vraagje over.

Wordt dat regenwater eerst nog gezuiverd voordat het in de machine verdwijnt?
Wij hebben hier ook een ton staan die het regenwater opvangt, maar daar durft mijn man zelfs de vogels geen drinken van geven.

En efkes inpassant een update :
kookwas gedaan en al nieuwe truien besteld vooraleer de andere kunnen 'beproefd' worden.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Februari 2015 om 11:57
Ik was het beddengoed op 60 graden en moet als ik de verhalen hier lees blij zijn met mijn machine, die de 60 graden was gewoon
binnen anderhalf uur klaar heeft. Met een gevoelige kerel in huis (voor stofjes enzo) heeft wassen op een lagere temperatuur alleen
maar nadelen. Als ik de T-doeken, handdoeken, poetsdoeken was doe ik de soda en azijn truc. Een echte kookwas draai ik nooit
omdat ik nooit echt goed geleerd heb hoe dat moet Confused en er dus ook een beetje bang voor ben Unhappy. De wasautomaat wast met
regenwater en dat is toch ook erg apart en wennen.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12086
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Februari 2015 om 19:19
juist al feedback gekregen en de azijn heeft ze al geprobeerd gehad, zelfs een hele nacht erin.

Vlekken zijn er niet.
Soda en Biotex gaat ze volgende week halen en dat van die isobetadinezeep wist ze ook niet (ikke ook niet trouwens).

Een bedankt van haar ook.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23644
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Februari 2015 om 18:31
In de Dikke Bode staat de tip van aluin of odeklonje als deo.

Deo vlekken wassen met zout water, kan dus ook soda zijn.

Tegen zweetgeur adviseren ze soda, tegen zweetplekken schijnt geen goed middel te zijn. Ze hebben het over ammonia, waterstofperoxide en bleekwater, allemaal niet geschikt voor gekleurd goed.

Er bestaat wel een vlektovenaar tegen transpiratievlekken, o.a. van HG.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12086
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Februari 2015 om 18:16
ik heb alle tips juist doorgestuurd en ik denk wel dat ze er verschillende van gaat proberen.

Bedankt allemaal.
Back to Top
Oepske View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 31 Maart 2008
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 1291
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Oepske Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Februari 2015 om 17:59
Als de okselgeur in de beharing blijft hangen, helpt het om je te wassen met Iso Betadine zeep (verkrijgbaar bij de apotheek). En dan deo aanbrengen op een goed gedroogde huid. Of gewoon de beharing wegscheren. In de winter merkt niemand het.

De was kan je weken in Biotex groen, in een warm sopje. En dan meewassen in de wasmachine.

Succes met het uitzoeken!
Grx
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Februari 2015 om 17:20
Om gele vlekken uit t-shirts te krijgen heb ik gehoord dat je een tablet moet gebruiken die men gebruikt om kunstgebitten te reinigen.
Die zuinige wasmachines met weinig watergebruik vind ik ondingen. De mijne is natuurlijk ook zo. Ik gebruik altijd minder waspoeder dan de aanbevolen hoeveelheid en toch heb ik regelmatig dat mijn was naar zeeppoeder ruikt alsof het er niet goed uitgespoeld is. Bah. Was moet fris ruiken, niet naar zeep.
Als je ziet wat je allemaal moet doen om de machine in goede staat te houden dan vraag ik mij af wat de winst is. Bij mijn oude wasmachine hoefde niets van dat alles. Gewoon wassen en klaar was je was. Hoge of lage temeperaturen, maakte niets uit. De wasmachine deed zijn werk. Deze doet ruim 3 uur over een 60 graden was. Je kunt het programma verkorten. In de gebruiksaanwijzing staat er dan in dreigende taal bij dat ze je niet kunnen garanderen dat de was schoon is. Maar 3 uur wassen, of dat zo energiezuinig is. Was die op den duur grauw en grijs wordt omdat het zeeppoeder er niet goed is uitgespoeld, de temperatuur te laag enz. Of dat zo zuinig is?
Nog een tip. Sinds ik die vetluis gehad heb gehad doe ik een schep soda bij de was. Niet altijd, maar wel bijna altijd. Je kunt minder waspoeder gebruiken, je was wordt schoner en  het is goed voor het oplossen van alle kalkzeepresten in de machine. Liever niet gebruiken bij donkere was ivm vaal worden van de kleding.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Auk View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 26 Maart 2013
Locatie: Zuid Holland
Status: Offline
Points: 262
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Auk Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Februari 2015 om 17:05
Voorkomen is beter dan bestrijden, zeg ik altijd. Je schoonzoon heeft al een speciale deo van de apotheek lees ik, maar blijkbaar helpt dat niet. Probeer wat anders. Maximum Protection van Rexona werkt goed. Wel direct na het douchen aanbrengen!

Om de kleding schoon te krijgen:
Laat het kledingstuk een uurtje in een emmer water met een scheut azijn staan. Daarna gewoon in de wasmachine.
Er is ook een middel van HG tegen nare geuren van sportkleding. Heb je dat al geprobeerd?
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Februari 2015 om 16:34
Ik ben zo milieu bewust mogelijk .

Ik heb met mijn vorige wasmachine 23 jaar gedaan . Die sprong -voor die tijd- al zuinig om met water .
Je kunt volgens mij beter regelmatig een kookwas draaien en daardoor langer met je machine doen
Back to Top
Hulten1 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 24 November 2012
Locatie: Kruiningen
Status: Offline
Points: 2348
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Hulten1 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Februari 2015 om 16:16
Wat leer ik toch een hoop op dit forum. Wilde mijn wasmachine al de deur uitdoen en een nieuwe gaan kopen omdat de was er vaak vuiler uitkomt dan die erin gaat.....
Ik ben millieubewust; ik heb een wasmachine gekozen die het minste water gebruikt, het beste energielabel had op dat moment. Ik was op zo laag mogelijke temperaturen, koud, of 30 maar nooit meer dan 40 graden, gebruik nooit meer wasmiddel dan geadviseerd wordt. Soms wasverzachter ivm statisch worden van kleding. 
Het doet me geen plezier te lezen dat ik nu een keer per maand (of meer) een trommel op 90 graden moet laten draaien, maar ja, een schone was is toch wel waar je dat ding voor laat draaien...

Waar regels zijn stopt het denken (bron Omdenken)
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Februari 2015 om 15:25
Had er nog een staan .

Is van Groenland .Heet wasmachine en vaatwas reiniger .

Biologisch afbreekbaar . Ontvet en ontkalkt .Verlengt delevensduur van uw machine
Voor een fris ruikende en schone machine

www.wasmachinereiniger.nl
Dat is wat er op het etiket staat

Ik weet niet of ze altijd 1 euro kosten .
Ik neem ze mee als ze in het 1 euro vak staan .
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12086
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Februari 2015 om 15:09
en heeft die fles spul ook een naam? Misschien dat ik die kan onthouden maar meer zal het wel iets in de aard zijn van : een fles spul van 1 euro voor de vaatwasser alstublieft, bij een volgend bezoek aan een blokker in Nederland.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Februari 2015 om 14:48
Ik koop bij Blokker voor 1 euro een fles spul dat ook geschikt is voor het reinigen van de vaatwasser ( regelmatig in de aanbieding ) . Draai de wasmachine op 95 graden met vaatdoekjes /stofdoeken . Reinig daarna de rubbers achter het deurtje met een vaatdoekje uit de wasmachine .
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12086
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Februari 2015 om 14:13
ik denk omdat ze er dan soda of chloor bijdoet en er al geen nieuwe 'vuiligheid' kan bijkomen, of loskomen en op het wasgoed terecht komt.
Juist geraden?

En die tip voor die gele vlekken ga ik zeker ook eens uitproberen.
De witte tshirten van mijn man hebben zulke vlekken (van de deodorant die hij overvloedig spuit)
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Februari 2015 om 13:45
Jips waarom laat je een lege machine op 95 lopen? Kunt er toch net zo goed was bij doen? Slips, (onderbroeken) slopen, vaatdoekjes, washandjes, witte badhanddoeken, tafellakens en servetten. Bij mij gaat alles dat wit is en katoen in de kookwas. Vaatdoeken,  badhanddoeken en washandje spaar ik op. Ondergoed gaat tussendoor een keer met de gekleurde was op 60 mee.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Februari 2015 om 13:41
Ja was opgelost. Maar googel voor de zekerheid even. de eerste keer had de fabrikant mij de procedure uitgelegd. Later heb ik het nog eens gehad, die zwarte spikkels alsof het weer in je was zit. Toen heb ik dus gegoogeld en de methode gevonden. Daarna nooit meer last gehad. Maar iedere 2 weken een kookwas!!!
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Jips View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 September 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4374
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jips Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Februari 2015 om 13:40
Nee Bep, je moet echt eens in de 2 a 3 weken de machine leeg op 95 graden draaien. Ik doe er soda of chloor in en dan gaat het wel.
Maar het is wel problematisch. Ook gebruiken mensen veel te veel wasmiddel. Voor een volle trommel heb je echt maximaal 50ml vloeibaar wasmiddel nodig. Ik probeer mijn cliënten van de thuiszorg ook altijd te "heropvoeden" hierin. Die zijn nog gewend dat de middelen niet zo sterk waren en de was heel vuil, denk ik LOL
 
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <123>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.375 seconden.
Lang Yarns