Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

schildpadden nachtmerrie!!!!

 Reageer Reageer Pagina  123>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
engeline View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 21 November 2007
Locatie: winssen
Status: Offline
Points: 3257
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer engeline Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: schildpadden nachtmerrie!!!!
    Posted: 01 Juni 2015 om 09:55
Zaterdag zijn er 3 schildpadjes opgegeten door ratten(?)

Mijn man telt elke dag de schildpadden en miste er 3.Na enig speurwerk vzag hij 2 lege schildjes tussen 2 hokken liggen,kompleet leeg gegeten!!!! toen pas zag hij dat een grotere(5 jaar) schildpad die wel erg stil lag en hij zag er modderig uit! Hij pakt hem op en schrikt zich een ongeluk! een enorm gat geknaagt aan de onderkant en alle ingewanden eruit.Gruwelijk!!! we zijn helemaal van slag en hebben meteen alles naar binnengehaald! Al 2 nachten klemmen gezet waar wel driftig van gegeten wordt maar geen rat!! er tussen grrr..In de 18 jaar dat wij de schildpadden nu hebben en altijd in het voorjaar en zomer buiten,weten we niet wat we meemaken.Onder het hele stuk waar ze lopen ligt gaas,daarover zand en er groeit gras.We zijn we overal aan het kijken en informeren wat we er verder aan kunnen doen om dit te voorkomen....Levend opgegeten,och arm wat zullen die een pijn hebben gehad en bang geweest zijn......
Back to Top
breienmaar View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 07 Juli 2012
Locatie: noordwijk
Status: Offline
Points: 5582
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer breienmaar Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Juni 2015 om 14:41
och arme schilpadjes!Cry
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Juni 2015 om 15:12
wat afschuwelijk engeline!!
mijn ex-echtgenoot heeft eens een marter in zijn duivenhok gehad, die had alleen de koppen van de duiven opgegeten Confused
nu heb ik het even voor je opgezocht en ja hoor, ze eten soms ook schildpad!

http://www.hanbrinkcatesteenmarter.nl/praktijkvoorbeelden-mainmenu-50/prooien-mainmenu-42
Back to Top
Liselore View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 29 Mei 2015
Status: Offline
Points: 5
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Liselore Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Juni 2015 om 15:44
Wat verschrikkelijk! Heel veel sterkte!!
Back to Top
bloem View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 16 December 2012
Locatie: Friesland
Status: Offline
Points: 8324
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bloem Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Juni 2015 om 16:50
wat een drama veel sterkte
oant Sjen
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Juni 2015 om 17:40
Verschrikkelijk, wat erg.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
C4th View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Maart 2014
Status: Offline
Points: 1788
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer C4th Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Juni 2015 om 20:45
Jeetje.. niet leuk
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Juni 2015 om 21:03
Niet leuk, maar ik denk niet aan ratten. Zeker niet nu . . . ik denk eerder aan echte rovers.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12086
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Juni 2015 om 22:59
toch niet die kleintjes van vorig jaar? Zijn er mensen die fretten hebben in de buurt en die ontsnapt zijn want die zouden het ook kunnen zijn dan.

Maar idd de marters zijn aan een optocht bezig en de dassen ook.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12086
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Juni 2015 om 23:23
opmars moet dat natuurlijk zijn en geen optocht.


Kan je nergens een camera lenen om te kijken welk dier het is dat de schildpadden vermoordt? Of zo een natuurpunt aanspreken daarover?
Back to Top
C4th View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Maart 2014
Status: Offline
Points: 1788
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer C4th Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Juni 2015 om 09:31
Grinnik, toen ik deze zin las Bep:
Originally posted by bep bep wrote:

Maar idd de marters zijn aan een optocht bezig en de dassen ook.


dacht ik in eerste instantie dat er stond: Maar idd de marters zijn aan een optocht bezig en dansen ook...
Vroeg me al of of jij net als die dronken egel die van de weg geplukt is in Arnhem ook te veel advocaat op had Tongue

Hoe dan ook: het plan van die wildcamera is leuk, alleen zou je er dan wel een schildpad naast moeten zetten als lokkertje. Uit ervaring met marters weet ik dat ze echt niet komen als er geen hapje is.
Ook zul je wel even geduld moeten hebben, marters zijn extreem opmerkzaam. Als er dingen opeens anders zijn, dan zullen ze ook niet direct komen.
Back to Top
Janne Marie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 December 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3141
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Janne Marie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Juni 2015 om 10:27
O wat erg zeg. Lijkt me ook verschrikkelijk om dat te zien.
Back to Top
Stramien View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 31 December 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1731
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Stramien Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Juni 2015 om 14:46
Wat een drama!
december2011

Back to Top
engeline View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 21 November 2007
Locatie: winssen
Status: Offline
Points: 3257
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer engeline Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Juni 2015 om 17:14
Ja, vreselijk.overdag zijn nu alleen de 6 grootste buiten en sávonds gaat alles naar binnen.Wel heeft gistermiddag een van de grote weer 5 eieren gelegd.Dochter werkt bij de dierenambulance en heeft even een kooi meegebracht met tralies van 1 cm,die we de komende dagen(wordt heet) mogen gebruiken zodat de kleintjes overdag ook naar buiten kunnen.
Back to Top
creaans View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 05 Februari 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 11348
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer creaans Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Juni 2015 om 17:39
oh wat een drama. Leuk dat er nog meer eieren zijn.
Back to Top
By MG View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 Januari 2014
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 3011
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer By MG Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Juni 2015 om 11:38
Nee joh, wat erg!
Sterkte ermee
http://madebymg.
blogspot.nl/


https://www.mijnwebwinkel.nl/winkel/bymg/
Back to Top
Marileen View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 13 November 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4191
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Marileen Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Juni 2015 om 11:44
Dat is echt erg!!
Ik haak nooit af!

Back to Top
Oepske View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 31 Maart 2008
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 1291
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Oepske Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Juni 2015 om 23:19
Wat kan de natuur toch wreed zijn. Gelukkig werken jullie samen voor het welzijn van de diertjes. Ik hoop dat het zich niet herhaalt.
Grx
Back to Top
Jipke frl View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 04 Juni 2015
Locatie: friesland
Status: Offline
Points: 3
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jipke frl Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Juni 2015 om 18:56
Denk eerder aan steenmarters dan aan ratten, hier ook steenmarter ellende gehad, beesten hebben een territorium van 45 km straal om nest heen en kunnen overal zitten.
Steenmarter met ei in schaal vangen in vangkooi.

Back to Top
kvdl View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 26 Augustus 2013
Locatie: België
Status: Offline
Points: 1382
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer kvdl Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Juni 2015 om 20:03
Hoi Engeline, ben een paar dagen achter, wat erg. Wij hebben ook veel dieren en als er zoiets gebeurt ben ik altijd weer een tijdje van mijjn melk, en de kinderen nog meer. Is er een schildpadden forum waar je kunt vragen wat voor een dier dit was en hoe je ze daartegen kunt beschermen?
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  123>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.375 seconden.
Lang Yarns