Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

trui met vleermuismouwen

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Hulten1 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 24 November 2012
Locatie: Kruiningen
Status: Offline
Points: 2348
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Hulten1 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: trui met vleermuismouwen
    Posted: 04 Augustus 2015 om 20:48
Ik zoek eigenlijk al lang naar een breipatroon voor een trui met vleermuismouwen. Je weet wel, die truien die je eind jaren 70 begin jaren 80 volop zag in de bladen.

Nu staat er op Etsy een patroon te koop dat precies is wat ik zoek. Maar eigenlijk vind ik het waanzin om ruim 4 euro te betalen voor dit kopietje van een patroon uit een oud blad.



Wanneer die 4 euro nou nog terecht kwam bij degene die het patroon bedacht heeft zou ik het absoluut geen punt vinden.

Je voelt hem vast wel aankomen: Is er iemand die mij aan een vergelijkbaar patroon kan helpen? Embarrassed

Waar regels zijn stopt het denken (bron Omdenken)
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Augustus 2015 om 21:08



is wel lachen vertaald maar onderaan staat een tekening met afmetingen.
Kan je je daarop al baseren.
Maar ik zoek voort.
http://vyzanielider.ru/netherlandish/articles.php?id=1021
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Augustus 2015 om 21:15
Back to Top
koffiebuikje View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 29 Mei 2014
Locatie: nederland
Status: Offline
Points: 559
Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Citeer koffiebuikje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Augustus 2015 om 21:25
kijk hier maar eens
http://www.garnstudio.com/lang/nl/visoppskrift.php?d_nr=17&d_id=12

en nog een

http://www.garnstudio.com/lang/nl/visoppskrift.php?d_nr=150&d_id=13&lang=nl

helemaal voor niets
Back to Top
Hulten1 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 24 November 2012
Locatie: Kruiningen
Status: Offline
Points: 2348
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Hulten1 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Augustus 2015 om 21:35
Dank je Koffiebuikje, maar die van Drops had ik eerder al gezien, is helaas te kort naar mijn zin en verlengen lijkt me met een dergelijk model erg lastig.
Zie nu die 2e pas trouwens, dat is het ook niet, maar heel erg bedankt voor het meezoeken.

Bep, Ik lig in een deuk om die vertaling, LOL
Patroon van je  2e link is echter beter naar mijn zin. Welliswaar een vest, maar dat is geen probleem voor me om dat te vertalen naar een trui.

Wat fijn toch weer dat hier altijd mensen zijn om je op weg te helpen. 
Waar regels zijn stopt het denken (bron Omdenken)
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Augustus 2015 om 21:48
ja en vooral het stukske van de linkermouw. Ge wilt niet weten hoe ik me dat voorstel
Back to Top
Hulten1 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 24 November 2012
Locatie: Kruiningen
Status: Offline
Points: 2348
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Hulten1 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Augustus 2015 om 22:08
Ik moet het even delen hier Beb, het is té leuk

Linker mouw: Met personen. de hand op de rondbreinld draad A, te beginnen vanaf de onderkant linker lade, maar hogere loopbaan kousenband, langs de laterale rand van de linker hoedenplank 128 128, 133, 133 st personen. en langs de laterale rand van de rugleuning van de achterbank 128 128, 133, 133 st personen., eindigen vóór de band kousenband de onderkant van de rugleuning = 256 256, 266, 266 n

beginnen met de 2e rij, brei 57 rijen van opengewerkte patroon, brei 26 rijen van draad B, 26 rijen nityuyu C, 10 10, 14, 14 draad serie D, met brei 2 nld recht, dan zijn zowel aftrekken 67 zijden 67, 68, 68 in een keer aan door het uitvoeren tekening december, 17 17, 18, 18 een keer [1 keer op een rij, een keer elke 2e tr] = 54 54, 58, 58 en de huls lengte n ongeveer 38 38, 39.5, 39.5 van een centimeter van de hijslussen.

rode draad D brei 11 rijen personen. paragraaf

Close lus als individuen. aan de verkeerde kant. kant. 

Waar regels zijn stopt het denken (bron Omdenken)
Back to Top
breienmaar View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 07 Juli 2012
Locatie: noordwijk
Status: Offline
Points: 5582
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer breienmaar Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Augustus 2015 om 19:49
o guttegut, met je hand op de rondbreinld zit je in de linger lade, op zoek naar je kousenband voor een hogere loopbaan, die vind je bij de linger hoedenplank maar moet je delen met 133 stinkende personen , daar snel langs bigin maar met de 2 e rij enz enzje eindigt bij de hijslussen( niet in alpphen ad rijn) en met een rode draad 11 personen breien.
nou als iemand daar chocola lees trui van kan maken:petje af!!
Back to Top
By MG View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 Januari 2014
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 3011
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer By MG Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Augustus 2015 om 21:15
Ja leuk!
http://madebymg.
blogspot.nl/


https://www.mijnwebwinkel.nl/winkel/bymg/
Back to Top
By MG View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 Januari 2014
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 3011
Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Citeer By MG Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Augustus 2015 om 21:26
Misschien is dit iets om je op weg te helpen

http://madebymg.
blogspot.nl/


https://www.mijnwebwinkel.nl/winkel/bymg/
Back to Top
Hulten1 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 24 November 2012
Locatie: Kruiningen
Status: Offline
Points: 2348
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Hulten1 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Augustus 2015 om 19:04
Bedankt MG, fijn met die maataanduiding. Ik vind het nog een heel karwei om daar een breipatroon van te maken, maar het moet te doen zijn . Binnenkort heb ik 3 weken vakantie, ik zal mijn beginners angst opzij moeten zetten om eens proberen hoever ik kom met het zelf maken van een patroon.. 
Waar regels zijn stopt het denken (bron Omdenken)
Back to Top
By MG View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 Januari 2014
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 3011
Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Citeer By MG Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Augustus 2015 om 19:52
Originally posted by Hulten1 Hulten1 wrote:

Bedankt MG, fijn met die maataanduiding. Ik vind het nog een heel karwei om daar een breipatroon van te maken, maar het moet te doen zijn . Binnenkort heb ik 3 weken vakantie, ik zal mijn beginners angst opzij moeten zetten om eens proberen hoever ik kom met het zelf maken van een patroon.. 

Gewoon doen met niet te duren garen dan heb je er ook niet zo'n hart zeer van als t niet lukt. Maar van proberen kan je leren toch?!
Succes!!!
http://madebymg.
blogspot.nl/


https://www.mijnwebwinkel.nl/winkel/bymg/
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Augustus 2015 om 20:50
Je zou eens kunnen zoeken in het Engels met de term dolman erbij, zo noemen ze die patronen volgens mij. En anders moet ik een keer
naar zolder, want daar heb ik volgens mij een basis boek liggen (of ik moet me enorm vergissen)
Back to Top
Lelie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 Juni 2013
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 1547
Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Citeer Lelie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Augustus 2015 om 22:20
Sorry ik kan je niet helpen, maar lig wel in een deuk om die vertaling LOL
Back to Top
Marileen View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 13 November 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4191
Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Citeer Marileen Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Augustus 2015 om 22:42
Ik heb wel patronen van truien met vleermuismouwen, maar niet
op de pc. Wel in boeken.
Zal vragen of mijn zoon ze in can scannen.....dan kan ik ze naar je toe sturen.
Ik haak nooit af!

Back to Top
Hulten1 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 24 November 2012
Locatie: Kruiningen
Status: Offline
Points: 2348
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Hulten1 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Augustus 2015 om 13:01
Originally posted by lw1463 lw1463 wrote:

Je zou eens kunnen zoeken in het Engels met de term dolman erbij, zo noemen ze die patronen volgens mij. En anders moet ik een keer
naar zolder, want daar heb ik volgens mij een basis boek liggen (of ik moet me enorm vergissen)

Dank je goede tip! ik kende het woord niet en zie inderdaad weer andere patronen dan wanneer ik op batwing of iets in die richting zoek

Marileen, lief dat je wil zoeken voor me. Dank je wel
Waar regels zijn stopt het denken (bron Omdenken)
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.547 seconden.
Lang Yarns