Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Bianca wol gezocht.

 Reageer Reageer Pagina  12>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Meegosh View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 06 Augustus 2015
Locatie: Afferden
Status: Offline
Points: 34
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Meegosh Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Bianca wol gezocht.
    Posted: 06 Augustus 2015 om 16:46
Beste Forumleden,

Ik ben druk opzoek naar meer wol van zomer vorig jaar (bianca wol van de wibra).
Het gaat om kleurnummer: 70412 
Onderstaand plaatje geeft ze weer, de onderste vier bolletjes.
Voornamelijk wit met overloop naar roze, groen, oranje en geel.
Ben er een deken van aan het maken en hij wordt super mooi alleen heb ik dus bollen tekort.
Kwam dit forum tegen en denk probeer het hier, misschien heeft iemand nog wat liggen?

Met vriendelijke groeten, Meegosh



Back to Top
By MG View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 Januari 2014
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 3011
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer By MG Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Augustus 2015 om 19:53
Helaas kan ik je niet helpen, maar die overloop garen....Heart
http://madebymg.
blogspot.nl/


https://www.mijnwebwinkel.nl/winkel/bymg/
Back to Top
C4th View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Maart 2014
Status: Offline
Points: 1788
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer C4th Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Augustus 2015 om 20:08
Ik zou zo het bericht van MG kunnen citeren...
dat garen.... Heart

Hoop dat iemand je hier kan helpen.

Back to Top
Meegosh View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 06 Augustus 2015
Locatie: Afferden
Status: Offline
Points: 34
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Meegosh Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Augustus 2015 om 20:41
Ja de wol blijft geweldig, ik zal morgen een foto van mijn deken hier neer zetten. 
Die is voor mij erg dierbaar en zou hem graag willen afhaken.

Zat al naar een vervangende wol te zoeken maar er komt weinig in de buurt. De kleuren die ze nu hebben zijn zo donker...
Dus vandaar mijn oproep om te kijken of ik deze wol nog kan vinden. Via marktplaats is hij erg lastig te vinden (of mensen reageren niet terug). 
Back to Top
Meegosh View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 06 Augustus 2015
Locatie: Afferden
Status: Offline
Points: 34
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Meegosh Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Augustus 2015 om 22:55

Eerste foto's van de deken hier is de kleurovergang goed te zien van de Bianca wol.

De hele deken tot nu toe :)


De wol

Back to Top
By MG View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 Januari 2014
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 3011
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer By MG Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Augustus 2015 om 23:47
GAAF!!!
http://madebymg.
blogspot.nl/


https://www.mijnwebwinkel.nl/winkel/bymg/
Back to Top
Hulten1 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 24 November 2012
Locatie: Kruiningen
Status: Offline
Points: 2347
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Hulten1 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Augustus 2015 om 08:35
wauw wat een mooie deken wordt dat. Hopelijk vind je snel je wol om het af te kunnen maken. 
Waar regels zijn stopt het denken (bron Omdenken)
Back to Top
Meegosh View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 06 Augustus 2015
Locatie: Afferden
Status: Offline
Points: 34
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Meegosh Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Augustus 2015 om 09:35
Dank jullie wel.
Ik hoop ook dat ik de wol nog kan/mag vinden, we zullen zien Smile
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Augustus 2015 om 08:58
wij hebben de wol echt tot het laatste draadje opgebreid maar wibra komt deze en komende maand met de wintervoorraad dus wellicht zittie er dan weer bij?

bij zeeman hebben ze ook van die lichte overloopgaren, als je iets anders zou moeten kopen, zou dat misschien een optie zijn; succes!
Back to Top
Marileen View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 13 November 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4191
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Marileen Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Augustus 2015 om 09:19
Zooooo....wat een mooie deken wordt het.
Echt zonde dat je niet genoeg wol hebt.
Ik moet straks naar het centrum en dan ga ik eens vragen hier bij Wibra.
Smile
Ik haak nooit af!

Back to Top
breienmaar View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 07 Juli 2012
Locatie: noordwijk
Status: Offline
Points: 5582
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer breienmaar Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Augustus 2015 om 10:58
dat is een hele mooie!
als je de wol niet meer ''te pakken'' krijgt zou je met een effen kleur een brede rand kunnen omhaken, want tis echt zonde om t niet af te maken!
Back to Top
Marileen View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 13 November 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4191
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Marileen Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Augustus 2015 om 17:07
Originally posted by Meegosh Meegosh wrote:

Dank jullie wel.
Ik hoop ook dat ik de wol nog kan/mag vinden, we zullen zien Smile

Meegosh ik ben bij Wibra geweest en ze hadden wel Bianca....maar de kleuren zijn niet hetzelfde.
1 Bol heb ik meegebracht en de andere 6 die ze nog hebben, heb ik wel even appart laten leggen, 
want misschien kun je er toch wat mee voor je deken.
Er zit wel oranje en roze in e.d.

001
Ik haak nooit af!

Back to Top
Meegosh View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 06 Augustus 2015
Locatie: Afferden
Status: Offline
Points: 34
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Meegosh Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Augustus 2015 om 19:31
Ik heb je PB terug gestuurd, heel erg bedankt Marileen!

Heb verteld dat ik bang ben dat het te weinig bollen wol gaat zijn Embarrassed
Er zitten namelijk nu al 8bollen wol in de deken (en dan moeten er eigenlijk nog een paar regels paarse hartjes bij) en dan was het de planning om "alles nog eens te gaan haken" om zo een twee persoons deken te krijgen (en een rand ook al waren we daar nog niet uit hoe we die wouden maken). 

Ik vind deze wol wel een mooie aanvulling omdat hij als basis wit heeft ipv meer kleuren (zoals de wol van de zeeman die genoemd wordt, ja die had ik ook/al aangeschaft als aanvulling of anders voor iets anders weer LOL).
Maar zit dus nog een beetje te twijfelen omdat het "maar 7bollen"  zijn, anders heb ik dadelijk weer hetzelfde probleem dat ik te weinig wol heb om hem af te gaan haken.
En af gehaakt gaat hij zeker worden, hij heeft een diepe plek bij me ingenomen, heeft wel een tijd stil gelegen omdat ik op woljacht was. 
Dus kunnen ook nog wel op de "nieuwe winterkleuren"  wachten van de Wibra maar ben bang dat hij niet meer terug gaat komen omdat deze wol de zomerkleuren van vorig jaar waren. Nu is het wel vaker zo dat je een leuk kleurtje nooit meer terug vind bij zeeman/wibra Wink

Dank jullie wel voor de reacties en meedenken! erg gezellig hier
Back to Top
Marileen View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 13 November 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4191
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Marileen Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Augustus 2015 om 22:51
Dan moet je de wol niet nemen......ik snap het.
Je schiet er niks mee op als je weet dat 7 bollen niet genoeg zijn.
Ik ga morgen ff zeggen bij Wibra dat ze de wol
weer in de rekken kunnen leggen.
Maar ik zal ook blijven zoeken voor je naar de goede wol.
Ik haak nooit af!

Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Augustus 2015 om 23:14
de wol die jij hebt gebruikt Meegosh, lag bij ons vorig jaar augustus voor het eerst in de winkel dus het kan best ook dit jaar nog komen

de wol die Marileen liet zien (foto) lag vorig jaar al met precies dezelfde kleuren bij Zeeman, nu ligt het er in meerdere kleuren, allemaal met wit als basis!
zelf heb ik ze pas gekocht met hardroze, blauw, lila en oranje

afgelopen seizoen heb ik zeker 400 bollen wol gekocht bij zeeman en wibra dus ik weet wat er lag/ligt en wanneer
Back to Top
Meegosh View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 06 Augustus 2015
Locatie: Afferden
Status: Offline
Points: 34
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Meegosh Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Augustus 2015 om 00:37
Big smile dan blijf ik hoop houden dat de kleuren nog terug komen en ga ze ook zeker in de gaten houden.
Dank je wel voor je(/jullie) post(s).
Door omstandigheden vorig jaar had ik maar de acht bollen gehaald en niet de mogelijkheid toen terug te gaan naar de winkel, toen die mogelijkheid er wel was waren ze er jammergenoeg niet meer. Maar daardoor weet ik ook niet precies wanneer ze in de winkel lagen dus helemaal top "de aanvulling". 
Had wel met de Wibra overlegd en die gaven aan dat het de zomer kleuren waren, we houden hoop/ze in de gaten.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Augustus 2015 om 00:39
goh, ik heb er nooit bij stilgestaan dat ze bij wibra en zeeman dezelfde wol verkopen. Is wel handig om weten voor als je wat tekort komt.

Zeg Carolina, als jij 400 bollen wol per seizoen koopt, dat zijn er dus ongeveer 1600 per jaar, zou je dan bij een groothandel van wol niet goedkopere prijzen kunnen krijgen van de einde reeksen?


trouwens die hartjesdeken is mooi en als ze een speciaal aandenken is zou ik ook efkes wachten op de juiste bollen of meer lijkende kleuren.
desnoods het 'tussenstuk' met een andere kleur doen en het laatste stuk terug met dan die oorspronkelijke die je wellicht gaat vinden. Alleen is de vraag wanneer. En zo blijft ze dan toch symmetrisch.
Back to Top
Meegosh View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 06 Augustus 2015
Locatie: Afferden
Status: Offline
Points: 34
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Meegosh Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Februari 2016 om 19:25
Ruim anderhalf jaar geduld hebben en zoeken naar de juiste wol heb ik mega geluk gehad met markt-plaats Wink
Ik heb mijn bolletjes bij elkaar kunnen sprokkelen en kan eindelijk met mijn deken verder. 
natuurlijk laat ik hier het resultaat zien Smile

Zit alleen nog een beetje te twijfelen of ik dezelfde rand ga aanhouden of toch voor een andere steek/patroon voor de rand ga gebruiken, jullie nog ideeën of tips? 
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Februari 2016 om 19:37
Wow, wat een geduld met dat zoeken!

Maar ook: wow wat een mooie deken gaat dat worden.

Ikzelf zou er eigenlijk niet anders langs willen, hooguit een eenvoudig picootje.
De deken is fraai genoeg van zichzelf.

Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Februari 2016 om 19:40
Geduld loont dus echt.



Misschien eens op pinterest zien voor verschillende haakrandjes. Dan kan je zien welk je aanspreekt en welk niet. Misschien dat er randmotiefjes zijn die de deken nog dierbaarder maken.
https://nl.pinterest.com/search/pins/?q=randjes%20haken&rs=typed&0=randjes%7Ctyped&1=haken%7Ctyped
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.484 seconden.
Lang Yarns