Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Tip's tegen haak/brei pijn

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
By MG View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 Januari 2014
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 3011
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer By MG Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Tip's tegen haak/brei pijn
    Posted: 18 September 2015 om 18:22
http://madebymg.
blogspot.nl/


https://www.mijnwebwinkel.nl/winkel/bymg/
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 September 2015 om 20:24
Even deze link plakken, want pint doet altijd lelijk tegen mij.
Back to Top
Auk View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 26 Maart 2013
Locatie: Zuid Holland
Status: Offline
Points: 262
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Auk Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 September 2015 om 12:40
Ik heb de laatste weken ook erg veel last van mijn linkerpols. Niet tijdens het haken maar wanneer ik iets optil of vasthoud. Ik ga de oefeningen proberen.....en een beetje minder vaak haken.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 September 2015 om 20:06
Advilcrème met 3 % ibuprofen helpt wel. En het is een gel, niet een schrijnend zalfje dat gloeiend heet wordt.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Auk View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 26 Maart 2013
Locatie: Zuid Holland
Status: Offline
Points: 262
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Auk Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 September 2015 om 18:13
Magtelt, ik ga de gel proberen. Ik heb er echt last van nu.
Misschien moet ik ook even een andere hobby zoeken want ik wil niet dat het straks erger wordt en ik er maandenlang last van houd.
Ik heb ook gelezen dat een brace kan helpen.
Back to Top
Paxdracona View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 10 Juni 2015
Status: Offline
Points: 36
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Paxdracona Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Oktober 2015 om 16:54
Ik heb nu zo'n powerball, werkt ideaal! Het is even wennen qua hoe hij werkt, maar mijn flink overbelaste handen (goudsmid en ex-kamermeisje naast mijn brei- en haakavonturen) worden met sprongen sterker en minder pijnlijk!
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Oktober 2015 om 13:41
ik heb die powerball gegoegeld en is het dan de bedoeling dat je er efkes mee schudt en dat die dan zelf verder schudt en uw spieren bewerkt?

Of zie ik het helemaal verkeerd?

Ik moest wel lachen met onderstaand filmpje met de powerball
http://www.ultragadgets.be/contents/nl/d147_powerball_filmpjes.html

Ik zou denken dat de spieren nog een lange tijd blijven natrillen dan.
Back to Top
Paxdracona View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 10 Juni 2015
Status: Offline
Points: 36
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Paxdracona Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Oktober 2015 om 15:52
Nou, hij heeft 2 gyroscopen, en als je die eenmaal goed hard hebt draaien genereren deze samen een kracht op je spieren. Je blijft wel zelf draaien/schudden, zo gauw je daar mee stopt, stopt het draaien ook :) Het traint de spieren in je armen en handen, waardoor pezen etc op den duur minder belast worden en minder pijn doen. Ook het verkrampen van mijn handen is minder geworden, al weet ik niet of dat daadwerkelijk door powerball-gebruik komt ;)

Dus geen na-trillen, want je ontvangt geen trilling, maar gewoon een workout voor je armen en handen :)
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Maart 2017 om 15:27
Het helpt ook om tussendoor luchtpiano te spelen en te proberen met je duimen alle vingers van dezelfde hand aan te raken.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Dilianne View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Oktober 2012
Locatie: Brabant
Status: Offline
Points: 3039
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Dilianne Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 April 2017 om 11:04
Rondbreinaalden willen ook helpen!
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 November 2017 om 10:20
Ergonomische haaknaalden. Of een paingone pen. Ik heb die bij Etos gekocht en hij helpt bij mij tegen slijtage klachten. Luchtpianospelen, met je duim alle vingertoppen aanraken, buigen en strekken.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.422 seconden.
Lang Yarns