Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Drops 111-4

 Reageer Reageer Pagina  <123>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14055
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 November 2015 om 19:37
Originally posted by Mutti Mutti wrote:

Het is beslist niet iets wat je even zomaar doet je bent zo de tel kwijt . Je hebt een rapport van 16steken Je zou ze haast aan elkaar plakken zoveel als je er voor je steken aantal nodig hebt en dan inderdaad beginnen met het stuk van de pijl vooraan plakken
Inderdaad, je moet heel goed opletten. Ook door de afwisseling van steken samen en afhalen/overhalen.
Als je eenmaal een stuk hebt, zie je het patroon, daar voor blijf je tellen. (en fouten maken!!!!)
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 November 2015 om 19:58
ja ik dacht dat heb ik zo in het systeem zitten maar dat viel tegen
Net als je denkt nu heb ik het klopt het toch niet

Wisseling samen breien en overhalen was niet zo'n probleem Het ene wijst naar links en het andere naar rechts ze vormen dus een poortje .

Back to Top
Aranince View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 11 Oktober 2014
Status: Offline
Points: 321
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Aranince Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 November 2015 om 20:57
Heel erg bedankt voor het meedenken en zelfs meebreien! Echt super lief!

Ik heb mijn breiwerk bij mijn moeder achtergelaten. Ik mis het nu al... Hoe moet ik nu mijn dagen/avonden doorkomen, zo zonder mijn breien. Ik ben echt een beetje verslaafd geraakt haha Tongue
Ik zie het denk ik pas op zijn vroegst volgende week woensdag terug. Misschien tussendoor maar eens aan een volgend project beginnen.

Maar mijn moeder zou het uithalen voor mij en een stukje breien. Ik denk toch dat ik na een paar steken fout ben gaan breien in een rij. Want het begin stuk (de eerste paar ruitjes) zitten wel goed. Daarna zitten er soms gaten op plekken waar ze niet moeten zitten en het eind lijkt weer goed te zitten. Dat verklaart misschien ook waarom het wel altijd uitkwam op het einde. Daarna weer een paar naalden goed gebreid en in dezelfde rij weer fout gedaan. 
Bij jullie lukt het wel, dus ik denk dat het helemaal aan mij ligt en dat ik halverwege iets fout ben gaan doen.

Maar ik kan jullie waarschijnlijk pas volgende week vertellen of het nu wel gaat lukken. Nogmaals super bedankt iedereen voor het meedenken en breien! Ik laat weer van me horen of het ditmaal wel lukt (of niet) 

@Lidwina: Bedankt voor de goede uitleg! Dat waardeer ik echt heel erg zo met die foto's. Thumbs Up
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 November 2015 om 12:47
Ja en weet je wat het gekke is dat je vaak zo volhardend bent in steeds dezelfde fout . Tenminste dat heb ik altijd

Back to Top
Aranince View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 11 Oktober 2014
Status: Offline
Points: 321
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Aranince Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 November 2015 om 15:28
Even een update: Ik heb mijn breiwerk inmiddels weer terug van mijn moeder, die een heel stuk heeft uitgehaald. 
Gisteren opnieuw begonnen met het patroon, en ja hoor... meteen weer een fout gemaakt... In de eerste rij al. De vorige keer ging het pas in de vijfde rij mis Tongue

Maar ik had een tip gelezen op internet over de 'lifeline'. (Geen idee hoe dit in het Nederlands heet) Maar ik heb nu een draad getrokken door de steken. Dus nu zou ik het gemakkelijk uit kunnen trekken en de draad vangt alles op. Hopelijk gaat dat zo goed als beschreven op internet haha. 

Binnenkort ga ik nogmaals opnieuw beginnen. We hebben deze week lootjes getrokken voor Kerst, en nu heb ik mijn schoonzusje. En ineens schoten mij allerlei leuke kleine gebreide cadeautjes te binnen, dus die ga ik nog snel proberen te maken. 
Mijn jurkje ga ik dus even opzij leggen. Eerst de cadeautjes breien en dan hoop ik dat ik het weer aandurf om aan het kantpatroon van het jurkje te beginnen. 
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 November 2015 om 15:42
neem er maar even afstand van .

Ik zou geen andere naam weten dan een "lifeline " wel pak ik voor ik ga trekken een naald zonder knop of een rondbreipen om de steken op te zetten dan kan er toch nog niet net een steek zakken
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14055
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 November 2015 om 19:03
Zou het helpen als je ieder keer bij een herhaling van patroon een steekmarkeerder, ik gebruik simpele ringetjes, zou hangen? Het patroon heeft een aantal steken en die moeten dan steeds kloppen. Het patroon gaat in wezen over 8 steken. Als je dat veel te veel ringetjes vindt hang je het na 16 steken, is ook nog te overzien. Klopt het niet heb je de fout snel ontdekt.

Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 November 2015 om 11:10
Reddingsboei
Back to Top
Aranince View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 11 Oktober 2014
Status: Offline
Points: 321
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Aranince Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 November 2015 om 15:28
@Lidwina: Dat zou wel een idee kunnen zijn. Ik denk dat ik dat eens ga proberen binnenkort. 
Ik heb namelijk geen idee hoe ik een fout heb kunnen maken in die eerste rij. Met een markeerder had ik dit gemakkelijker kunnen zien.
Ik had wel heel veel afleiding van onze bovenbuurman die weer eens zijn muziek keihard had aanstaan. Daar was ik mij vreselijk over aan het ergeren, dus ik denk dat ik daardoor een fout heb gemaakt zonder het in de gaten gehad te hebben. Dat stuk breien moet toch echt zonder afleiding. 

Inmiddels is mijn jurkje weer een stukje uitgehaald en ben ik voor de derde keer aan het begin van het kantpatroon haha. Erg verleidelijk om weer opnieuw te beginnen, maar ik ga toch eerst de cadeautjes voor mijn schoonzusje maken. Dat gaat vrij snel, dus ik denk dat ik het volgende week of over 2 weken nog eens ga proberen. Het is toch een zomerjurkje, dus ik kan het nog lang niet aan helaas. Dus even opzij leggen en over een tijdje verder gaan moet niet zo'n probleem zijn. Alhoewel ik er zo graag weer aan verder ga Smile Maar ik zal jullie op de hoogte houden Smile
Back to Top
Aranince View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 11 Oktober 2014
Status: Offline
Points: 321
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Aranince Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 December 2015 om 16:13
Zo, ik ben weer begonnen met het patroon. De eerste 4 rijen gedaan en tot nu toe lijkt het allemaal goed te zitten. Gelukkig Big smile

Maar nu rij 5. Ik wilde er zojuist aan beginnen, maar ik word er nog een beetje zenuwachtig van haha. Dat is toch de rij waar het steeds mis ging volgens mij. Ik heb jullie aanwijzingen nog 5x doorgelezen en denk nu dat ik weet hoe het zit. 
Maar deze onzekere muts wil heel graag nog even horen of ik nu goed ga doen. Klopt het dat rij 5 als volgt gaat?:

Afhalen, omslag, 5 recht 

*Omslag, 1 afhalen, 2 recht samen, 
overhalen, omslag
5 recht*  (herhalen)

Tot laatste 2 steken; 1 afhalen, 2 samen (laatste en eerste steek), overhalen 

Ik durf niet meer verder totdat iemand mij verteld dat dit klopt... Geek


Dit was het telpatroon nogmaals: (maat M)

Telpatroon

=r aan de goede kant, av aan de verkeerde kant
=av aan de goede kant, r aan de verkeerde kant
=2 st r samenbreien, 1 omsl
=1 omsl, 1 st r afh, 1 st r, afgeh st overh
=1 omsl, 1 st r afh, 2 st r samenbreien, afgeh st overh, 1 omsl


Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14055
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 December 2015 om 16:52
Volgens mij klopt wat je schrijft. Ik moest wel heel goed nadenken hoe het ook alweer zat.
Als ik jou was zou ik een paar patroonherhalingen doen en dan de steken terug op de naald zetten, met een andere draad even de steken recht breien alsof je de hele toer al klaar hebt. Dan kun je zien of het goed is wat je gedaan hebt, moet je alleen die paar steken terugsteken. Anders is het een hele toer die je opnieuw zou moeten doen. Je kunt natuurlijk ook gewoon even averecht terug breien. Het gaat er immers alleen om dat je even zeker weet dat alles netje boven elkaar komt te zitten.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 December 2015 om 17:25
Uhm ik ga me ergens schamen geloof ik, ja zeker dat tussen de sterren ziet er ok uit
 
Aan het begin van de ronde is het even kijken, die ene omslag staat daar ergens anders een mindering tegenover ? Anders ga je schuiven
in dit soort patronen staat tegen iedere meerdering een mindering.
 
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14055
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 December 2015 om 17:55
Die eerste omslag hoort bij de mindering die dan weer op het einde komt. Je maakt dan een omslag, haalt 1 steek af, breit de laatste steek samen met de eerste, die je dus in het begin afgehaald hebt, haalt de afgehaalde over de 2 samengebreide en je hebt weer het goede aantal steken. Ik heb mijn proeflapje nog eens opgezocht en volgens mij klopt het zo.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Aranince View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 11 Oktober 2014
Status: Offline
Points: 321
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Aranince Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 December 2015 om 12:57
Ik ga het zo proberen zoals ik hierboven heb beschreven. Ik hoop dat het klopt, anders voor de derde keer uithalen Stern Smile Maar ik vertrouw Lidwina hier op Wink
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14055
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 December 2015 om 13:50
Woon je ver van Zuid-Limburg vandaan?
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Aranince View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 11 Oktober 2014
Status: Offline
Points: 321
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Aranince Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 December 2015 om 10:55
Ik heb gisteren nog een paar rijen gebreid en volgens mij zit het nu goed! Alleen over de laatste rij die ik gebreid heb, twijfel ik nog een beetje. Maar het ziet er al een stuk beter uit dan eerst Big smile

@Lidwina: Ik woon niet heel ver van Zuid-Limburg toevallig Smile Ik kwam tot 2 jaar geleden vrijwel iedere week in Maastricht omdat mijn vriend daar woonde. Maar sinds hij bij mij is ingetrokken kom ik er veel te weinig. Toch echt het mooiste stukje Nederland; Zuid-Limburg Wink Maar ik woon in Roermond, niet erg ver verwijderd dus. Maar wel leuk, nog meer Limburgers hier Smile
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14055
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 December 2015 om 11:14
Nu, dan is de optie dat je gewoon een keertje voorbij komt als het echt niet zou lukken. Jou auto weet de weg al naar het Zuiden!!! Ik woon ongeveer 35 minuten van Roermond naar het zuiden toe. Mijn moeder zei vroeger dat het 60 km was tot Roermond, ze had het ooit met de fiets gedaan. Met een gewone fiets voor de oorlog!!!
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Aranince View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 11 Oktober 2014
Status: Offline
Points: 321
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Aranince Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 December 2015 om 19:17
Dat is echt heel erg lief aangeboden! Ik heb alleen geen auto, dus hopelijk woon je niet te ver van een station Wink Maar mocht ik je hulp echt nodig hebben, dan stuur ik je wel een PM. 
Fietsen ga ik niet aan beginnen hoor haha. Dan kom ik nooit aan. Smile Mn vriend is wel een keer met de (gewone) fiets vanuit Maastricht naar mij in Roermond gekomen op een zeer hete dag... Dat is ook maar bij 1x gebleven haha. Echt knap van je moeder om zo ver te fietsen! Ik doe het niet na Smile
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14055
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 December 2015 om 19:58
Komt goed. Hoe gaat het nu met de jurk?
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Aranince View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 11 Oktober 2014
Status: Offline
Points: 321
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Aranince Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Januari 2016 om 16:04
Ik heb het idee dat het nog goed zit, maar ben nog niet heel veel verder. Vandaag niks meer gedaan, vriendje is thuis. Dan kan ik me niet goed concentreren als hij steeds rondloopt haha. Ik ben nu ook hardop steeds de steek aan het zeggen die ik moet doen. Zal wel komisch aanhoren denk ik. Dus daar ga ik ook maar niet aan beginnen zolang hij rondloopt. Wordt tijd dat hij weer gaat werken haha Tongue
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <123>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.390 seconden.
Lang Yarns