Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Iedere dag een gek plaatje of gekke foto.

 Reageer Reageer Pagina  <1 2425262728 38>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Jondala View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 28 Mei 2015
Locatie: Best
Status: Offline
Points: 1516
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jondala Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Februari 2017 om 13:48
Wacht niet op een goede dag, maar maak er één.
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Februari 2017 om 14:37
Helemaal mee eens Jondala! Ik ben nu bezig aan een trui met zachte pasteltinten in verlopende regenboogkleuren. Ik geniet van elke steek. 
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Februari 2017 om 15:54
goh, al 1/12de van het jaar is om en het is nog maar juistekes begonnen.
Back to Top
pareltje2011 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 Maart 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5190
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pareltje2011 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Februari 2017 om 18:48
Ja als de zoñ niet wil schijnen dan breien we ze wel he
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.
Back to Top
thian View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 18 Augustus 2016
Status: Offline
Points: 830
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer thian Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Februari 2017 om 18:50
gaat dat hard he'
1 februari ik dacht dat het net januari was...
don't let the little stupid things break your happiness
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Februari 2017 om 10:36
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Februari 2017 om 20:54
O yeah LOL
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Februari 2017 om 21:21
Ha-ha-ha... er gaat niks boven een warme kruik. Kunnen we weer leuke kruikenzakken breien. 
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Februari 2017 om 13:08
Originally posted by Kamilla Kamilla wrote:

Ha-ha-ha... er gaat niks boven een warme kruik. Kunnen we weer leuke kruikenzakken breien. 
Dat moet dan een hele grote kruikenzak worden LOL
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Februari 2017 om 14:30
Zo had ik het nog niet bezien... LOL

Maar een "kruik" van 37 graden IN een gebreide zak is lang zo warm niet dan op het plaatje hierboven. 

Als je vroeger een kruik mee naar bed nam werd dat een "vrijer" genoemd. 
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Februari 2017 om 14:51
En een goeling, een langwerpig kussen, werd een Dutch wife genoemd, omdat je je been er om kon slaan.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
nldutchy View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 Juni 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3778
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer nldutchy Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Februari 2017 om 16:43
jaaaa Magtelt, dat klopttttt, die uitdrukking hoorde ik ook een paar jaar geleden via de ''indo'' schoonvader van m'n dochter .. kheb er, dankzij de pasars, inmiddels zelf een stuk of 4, nee .. ze worden niet als dutch wives gebruikt maar voor m'n hoofd, als ik lig te lezen op m'n e-readerke .. voor de extra warmte heb ik m'n elektrieke onderdeken, heeeeeeerlijk !
Leef vandaag want niemand heeft je morgen beloofd (KWF)
http://krealene.wordpress.com

Marlene aka nldutchy
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Februari 2017 om 20:43
Originally posted by Magtelt Magtelt wrote:

En een goeling, een langwerpig kussen, werd een Dutch wife genoemd, omdat je je been er om kon slaan.



Dat riekt naar protest. Zijn het alleen de dutche wiven waar je je been kunt rondslagen? Volgens mij kan dat ook bij de chineze wife, zwarte wife, norske wife, dikke wife, dunne wife, kleine en grote wife. 'k zou een petitie laten rondgaan om van die naam af te komen. Zwarte piet niet maar ook geen dutch wife niet meer.
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Februari 2017 om 21:23
Ik vind het niet echt een benaming om trots op te zijn.
Volgens mij duidt het op een dame die je wel tussen de benen neemt, maar verder zit er niets bij.
"Dutch' is zelden een positieve toevoeging.Stern Smile
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Februari 2017 om 09:21
Als je het goeling noemt is het een kussen dat een betere slaaphouding bevordert. Ik zou het aanbevelen voor mensen die na een heupoperatie op hun slaaphouding moeten letten. Voor lezen in bed zou een voedingskussen handig kunnen zijn.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Jondala View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 28 Mei 2015
Locatie: Best
Status: Offline
Points: 1516
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jondala Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Februari 2017 om 13:17
Wacht niet op een goede dag, maar maak er één.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Februari 2017 om 13:34
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Februari 2017 om 20:18
Dat is echt iets voor mij, misschien kan ik wel 7 blokjes lopen Wink
Back to Top
C4th View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Maart 2014
Status: Offline
Points: 1788
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer C4th Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Februari 2017 om 21:31
wauw... die is leuk. Ik ga hem opnemen in mijn trainingsschema voor de komende (1/8e) triathlon!
Back to Top
nldutchy View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 Juni 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3778
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer nldutchy Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Februari 2017 om 22:41
Originally posted by Lao-tse Lao-tse wrote:

Ik vind het niet echt een benaming om trots op te zijn.
Volgens mij duidt het op een dame die je wel tussen de benen neemt, maar verder zit er niets bij.
"Dutch' is zelden een positieve toevoeging.Stern Smile



Dat dutch komt inderdaad vanwege de Belanda.s..de hollanders die in Indië gestationeerd waren...zie hier een soorgelijke uitleg dus het heeft niets met de negatieve toevoeging "dutch" te maken vlgsn mij ;-)

"Maar waarom heten ze nou Dutch Wifes?
De belanda's in Indonesie waren vaak zonder echtgenote daar. Deze lange kussen 'vervingen' hun Dutch Wifes. Of de Dutch Wifes waren zo stil en onbeweeglijk... zo koel..."

de laatste regel werd wél zo ervaren, merkte ik a.d. lacherige verhalen destijds .. Beetje late reactie maar ik lees het nu pas...
Leef vandaag want niemand heeft je morgen beloofd (KWF)
http://krealene.wordpress.com

Marlene aka nldutchy
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <1 2425262728 38>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.609 seconden.
Lang Yarns