Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

wel of geen kerstkaarten

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
omajan View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 21 Februari 2013
Locatie: Drenthe
Status: Offline
Points: 1294
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer omajan Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: wel of geen kerstkaarten
    Posted: 11 December 2015 om 18:58
Ik zit een beetje inspiratieloos voor de laptop. Ik heb tot nog toe jaren zelf mijn kerstkaarten gemaakt maar heb nu geen inspiratie. Ik stuurde er altijd zo'n 70.
Hoe doen jullie het dit jaar, wel of geen kaarten of via mail of zo iets?
Ik denk dat ik mijn adreslijst es even kritisch ga bekijken . Denk de lijst dan wat te gaan inkrimpen.
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 December 2015 om 19:20
Ik schrijf ongeveer 50 kaarten. De laatste jaren meestal een foto van iets dat ik zelf gemaakt had. Kerstgroep, kerstkrans bv. Dit jaar stuur ik goedkope gekochte kaarten en haak ik kerststerren en engeltjes om bij ieder kaart er eentje bij te doen. Heb er nu 26 klaar. Volgende week zondag moeten ze klaar zijn, want dan wil ik de kaarten gaan versturen.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 December 2015 om 19:41
ik ben zo'n vergeetkop wat kaarten betreft. Ik schrijf ze altijd maar vergeet ze op de bus te doen, of ik heb geen postzegels genoeg.

Ik heb eens een keer de kerstkaarten waar ik nog geen postzegel voor had afgegeven met de volle 47 cent (toen was het nog maar zo weinig) er bij ingestoken.

En als ik hier in de kast ga kijken, staan er nog altijd kerstkaarten van 5 en 6 jaar terug klaar om verzonden te worden. Maar ondertussen weet iedereen wel dat ik dat dus vergeet.

En het mooiste van al : ik heb hier nog hopen kerstkaarten liggen en ider jaar koop ik er wel bij.
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 December 2015 om 19:59
Dit jaar voor het eerst dat mijn lief zelf probeert digi-kaarten te maken.
Wij stuurden altijd via snailmail, maar de laatste jaren kregen we steeds minder en minder.

Het gaat niet zozeer om: stuur ik dan moet jij ook sturen.
Het gaat meer om het gevoel dat het minder gewaardeerd wordt.

Tuurlijk zijn er wel die gewoon een echte kaart krijgen.

Paar jaar geleden was het mode zelfgemaakte kaarten te sturen.
Die heb ik allemaal bewaard in een groot foto boek.
Gelukkig krijg ik elk jaar nog wel 1 of 2 eigenmaaksels. Die gaan ook in dat boek.
Tijdens de kerstdagen ligt dat in de buurt van de kerstboom.
Gasten vinden het heel leuk om daar in te kijken.
Ik ook hoor.
Zitten ook werkjes bij van mensen die inmiddels overleden zijn.
Het word zo een dierbaar boek.


Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 December 2015 om 20:16
Mijn kerstkaartenlijst wordt elk jaar korter. Maar ik neem wel 25 á 30 kaarten mee voor het feest van de soos. Daar hoeven geen zegels op.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
bloem View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 16 December 2012
Locatie: Friesland
Status: Offline
Points: 8324
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bloem Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 December 2015 om 20:31
Ik heb besloten, dit jaar wegens bezuinigingen geen kaarten te versturen.
ook geen uitzonderingen.
soms heb ik zo'n bui
oant Sjen
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 December 2015 om 23:40
Zo langzamerhand heb ik de hoeveelheid terug gebracht tot 20 kaarten per post. Daarnaast zijn er die ik ter plekke afgeef en sommige mensen stuur ik een e-mail of doe een telefoontje. Kaarten schrijven vind ik geen echte leuke klus.  

Mooi idee om handgemaakte kaarten in een album te bewaren! 
Back to Top
Geotje View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 08 Februari 2013
Status: Offline
Points: 751
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Geotje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 December 2015 om 13:10
Ik stuur al jaren geen kerstkaarten meer. Wel stuur ik naar de meest dierbare mensen (tussen de 15 en 20 personen) om me heen een nieuwjaarsgroet. Altijd in de eerste week van januari een fotokaart met een fotocollage van foto's van het afgelopen jaar. Wordt altijd heel erg leuk op gereageerd.
Back to Top
omajan View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 21 Februari 2013
Locatie: Drenthe
Status: Offline
Points: 1294
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer omajan Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 December 2015 om 13:40
Dat vind ik een goed idee Geotje, ga ik over nadenken en misschien navolgen.
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 December 2015 om 14:39
Originally posted by Geotje Geotje wrote:

.... geen kerstkaarten meer. Wel .... een nieuwjaarsgroet.

Daar heb je zeker een punt mee te pakken. Niet iedereen viert kerst. Het nieuwe jaar gaat wel voor iedereen in die met "onze" jaartelling leeft. 
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 December 2015 om 16:01
Ik heb niet meer dan 20 zegels nodig en heb met veel gefoeter vandaag bij de Hema kaarten besteld - eigen foto met een sausje van ijskristallen
der over. Wel vraag ik me ieder jaar weer af waarom ik ze niet al lang in huis heb . . .
Ook kon ik geen hulst met bessen op de foto zetten - ik kwam erachter dat de vogels de boom al helemaal kaalgeplukt hebben . . .
Back to Top
BreiMuts View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 23 Februari 2015
Locatie: Dordrecht
Status: Offline
Points: 329
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer BreiMuts Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 December 2015 om 13:47
maakte altijd mijn kerstkaarten zelf dit jaar maar goeiekope bij kruitvat gekocht,het word een beetje te duur om ze zelf te maken.Confused
Groetjes Maria
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 December 2015 om 15:16
Mijn kaartenmaaktalent gaat niet verder dan wiebeloogjes plakken op een dier of mens.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
kvdl View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 26 Augustus 2013
Locatie: België
Status: Offline
Points: 1382
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer kvdl Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 December 2015 om 21:08
Ik bestel altijd van die fotokerstkaarten. Dit jaar afgelopen woensdag al bericht dat ze klaar waren, binnen 2 à 3 dagen in de winkel. Mooi dat ze er gisteren nog niet waren en morgen heb ik geen tijd om ze te halen dus voor woensdag gaan ze niet op de post. De Belgische post kennende gaat dus niemand op tijd de kaarten krijgen... :-(
Back to Top
Janne Marie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 December 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3141
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Janne Marie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 December 2015 om 08:34
Als het aan mij ligt doen we geen kerstkaarten, maar mijn man zal op het laatste moment wel zeggen dat we ze wel moeten versturen. Ik wacht wel af.
Back to Top
E Strea Chikitu View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 18 Oktober 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 428
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer E Strea Chikitu Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 December 2015 om 12:10
Met de kinderen zocht ik leuke kerstkaarten uit bij de kringloop!
Hier plakken we wat glitterstickers op; klaar!

(nog duurzaam ook :-)

E Strea   Chikitu   *   ; http://estreachikitu.blogspot.com/

Made with love, for love
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.344 seconden.
Lang Yarns