Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

grappige kinderlogica of -uitspraken

 Reageer Reageer Pagina  123 7>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: grappige kinderlogica of -uitspraken
    Posted: 22 Januari 2016 om 22:14
verwijderd
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Januari 2016 om 22:55

Mijn dochter zei vroeger: sippesappesappe (sinaasappelsap)

Tegen een plantje dat bij een open raam stond en op en neer bewoog: Deze praat met mij
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
engeline View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 21 November 2007
Locatie: winssen
Status: Offline
Points: 3257
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer engeline Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Januari 2016 om 23:05
mijn kleinzoon ( toen 3),had een dode salamander gevonden in de tuin,rende er mee naar opa en riep opa! opa! kijk een mallesander!

En afgelopen zomer ging hij in de vierdaagse week met opa naar het vuurwerk in de stad.Kwam opa een nicht tegen die een cafe in de stad heeft,vraagt zij of hij(loopt de vierdaagse mee) even wilt stoppen bij een bepaalde straat waar hun met een stand staan van hun cafe om een biertje te pakken.Ja,leuk zegt opa en gaat met kleinzoon weer verder,Opa,vraagt kleinzoon heb je nou een date!!!!!
Back to Top
bloem View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 16 December 2012
Locatie: Friesland
Status: Offline
Points: 8324
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bloem Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Januari 2016 om 08:53
we zaten buiten de zon scheen maar er kwam een wolkje voor de zon.
komt onze kleinzoon toen 3 met een 2 treed trapje aanslepen,
ik vroeg wat ga jij nu doen. hij klom op het trapje en zei.... dat wolkje weg schuiven   
oant Sjen
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Januari 2016 om 10:25
Mijn jongste dochter die net als ik een gruwelijke hekel heeft aan herrie . Mamma doe je oren maar voor je oren net als ik . Ze hield d'r oorlelletjes tegen d'r oren .


Ik keek jaren geleden eens verlekkerd naar een leuke afgeprijsde jurk met de verzuchting dat die veel te groot was . Koop hem maar je groeit er vanzelf in gaf ze als raad . Hij zou nu nog te groot zijn

Mijn kleinzoon had bij mij komkommersalade op z'n brood gegeten Toen z.n moeder vroeg wat hij bij oma gegeten had was het antwoord "komsalatie"


Olifant was "onnepad " neushoorn "neusitoe"
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Januari 2016 om 11:33
Mijn kleine broertje was met tante naar een fakeetje geweest en ze hadden op een matrasje gezeten.

Mijn dochter: Doet het iets of is het voor de versierderigheid?

Zoon: Als ik later groot ben, waar gaan jullie dan wonen?

Alle groentes heetten toen ze klein waren Banasie.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Januari 2016 om 11:58
Mijn kleindochter bleek slechte ogen te hebben, -9, en kreeg een brilletje toen ze 3 was.
Met brilletje op in de tuin. Kijk oma, dat steentje gaat lopen. Ze had nog nooit een miertje gezien.

Haar moeder, toen ze 6 was...er was iemand overleden, uitleg: die is nu in de hemel.
Haar reactie: Wordt het dan niet een keer vol daarboven?


Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
Juul View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 20 November 2015
Locatie: tricht
Status: Offline
Points: 713
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Juul Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Januari 2016 om 13:58
Mijn oudste dochter had vroeger een Botjeswarmer en een yohurtpak. ( ipv bodywarmer en joggingpak)
Ik was een keer heel boos op haar toen ze een jaar of 2,5 was. Ze was even stil en toen zei ze "ja en nu kun je wel een ander kind gaan kopen, maar denk maar niet dat die wel luistert"
Allebei mijn dochters hadden voor borsten het woord bokken. Niet zo erg, maar ze riepen eens een keer door de hunkermuller ( waar ik achterin stond en zij vooraan) "he mam hier hebben ze bokkentuig voor je.(Een bh)Confused
http://zeeuwseknutseltante.blogspot.nl/
gr lisette
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Januari 2016 om 16:12
plezant allemaal zeg. En een paar echt logisch.

vroeger zeiden mijn kinderen tegen strasbourg (een soort heel fijn vleesbrood) vlezeke met zwart randeke. En dat wordt dus nu nog altijd gezegd hier.

en zowel de kleinzoon als de kleindochter vragen : bep kom jij mij eppele? (helpen) ofwel komen zij mij wel eppele. Maar geëppeld zal er worden.
Back to Top
Hulten1 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 24 November 2012
Locatie: Kruiningen
Status: Offline
Points: 2347
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Hulten1 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Januari 2016 om 16:37
Mijn dochter (4 destijds) was wat verkouden, dus ik vroeg haar: Femke zit je neus verstopt? Waarop ze verbaasd Confused , wijzend naar haar neus antwoorde: nee, die zit hier!

Sinaasappelsap: sisapsap
Spagetti: pasketti

Die 2 woorden zijn voor meer kinderen lastig zie ik hier LOL
Waar regels zijn stopt het denken (bron Omdenken)
Back to Top
bloem View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 16 December 2012
Locatie: Friesland
Status: Offline
Points: 8324
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bloem Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Januari 2016 om 19:23
Mijn Dochter luste geen Sipels (fries voor uien)
ze kwam uit school en zei met een zucht nee he eten we Sipels.
ik zei nee kind je hebt geluk, we eten uien. gelukkig zei ze dan is het goed
we lachen daar nu nog geregeld om.
oant Sjen
Back to Top
Geotje View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 08 Februari 2013
Status: Offline
Points: 751
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Geotje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Januari 2016 om 20:14
Mijn zoon (2 jaar) had het vandaag over een toetjesbrood. We hadden een puddingbroodje bij de lunch!
Back to Top
Geotje View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 08 Februari 2013
Status: Offline
Points: 751
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Geotje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Januari 2016 om 20:15
Het leukste vond ik mijn dochter toen ik zwanger was en mijn navel naar buiten geplopt was. Kijk mama, daar zit zijn neusje!
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Januari 2016 om 23:21
Geotje, groots!

Moest er hardop om lachen.
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
breienmaar View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 07 Juli 2012
Locatie: noordwijk
Status: Offline
Points: 5582
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer breienmaar Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Januari 2016 om 11:37
hilarisch om te lezen!LOL
Back to Top
Geotje View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 08 Februari 2013
Status: Offline
Points: 751
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Geotje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Januari 2016 om 13:35
Vandaag zei mijn zoon tegen me: 'mama breien nee.'
En begon vervolgens aan mijn haaknaald te trekken. De boodschap was duidelijk
Back to Top
C4th View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Maart 2014
Status: Offline
Points: 1788
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer C4th Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Januari 2016 om 22:19
Mijn kleine nichtje was vorige week ook in actie. Weliswaar geen leuke woordspeling, maar best een wijze actie:
Ze vroeg me of ze mocht kleien, ik zei haar dat ze dat aan haar moeder moest vragen.
Haar schattige antwoord: "Nee, want die zegt nee"
Back to Top
Marileen View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 13 November 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4191
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Marileen Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Januari 2016 om 17:09
Mijn zoon Anthony (nu 28) zei toen ie klein was tegen de 
vuilniswagen die de vuilzakken wekelijks op kwam halen.......Jabat.
We weten nog steeds niet hoe hij er op gekomen was om
de vuilniswagen, Jabat te noemen. Het lijkt er echt niet op.
Tegen een veulentje zei hij....vleugeltje.
Hij had er ook een  handje van om woorden om te draaien.
Zo noemde hij een kip....een pik.
En een visje was een sifje.
Ik haak nooit af!

Back to Top
Janne Marie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 December 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3141
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Janne Marie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Januari 2016 om 09:29
Mijn moeder was de kamer flink onder handen aan het nemen, net op een dag dat ik vrij had. Daarom ging ik maar naar mijn zus, haar dochtertje (denk dat ze toen een jaar of 3 was) was er ook. Ik mopper "Heb ik vrij, zet mama het hele huis op de kop". Mijn nichtje schrikt en zegt met grote ogen "Wat, zo op de kop?" en houdt haar handjes op haar hoofd. Dat kind zag het letterlijk voor zich.
Back to Top
By MG View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 Januari 2014
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 3011
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer By MG Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Januari 2016 om 10:38
Verleden week maakte we met de kleine man een wandeling door het natuur gebied bij ons, daar staan van die elektriciteit masten. Hij was erg onder de indruk van de grote......"Mam kijk, een erectieciteit paal!"
http://madebymg.
blogspot.nl/


https://www.mijnwebwinkel.nl/winkel/bymg/
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  123 7>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.359 seconden.
Lang Yarns