Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

grappige kinderlogica of -uitspraken

 Reageer Reageer Pagina  <1 23456 7>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
niania View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 27 Oktober 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3604
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer niania Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Oktober 2016 om 09:29

wha wha wha wha

het duurde even maar deze is wel grappig
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Oktober 2016 om 09:56
Ik zat handschoenen te breien op 4 pennen .


Wat worden dat oma ???
Handschoenen knul . Er wordt even diep nagedacht . Waarom heten die geen handsokken ??
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Oktober 2016 om 10:10
en wat heeft oma geantwoord? Daar ben ik benieuwd naar want waarom zijn het geen handsokken? Een zool zoals bij schoenen hangt er niet aan.
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Oktober 2016 om 10:41
Als je er even over nadenkt is het een heel logische vraag.

( ik ben trouwens ooit 'achter' geweest)
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Oktober 2016 om 11:54
Bep ,oma heeft maar ruiterlijk toegegeven dat ze dat ook niet wist .

Dat iemand dat ooit zo genoemd had en dat het sindsdien de naam ervoor was .
Hij mopperde nog iets van dat ze dan niet goed nagedacht hadden ,maar hij ging er verder gelukkig niet op door .
Als hij dat wel doet komen mijn hand"schoenen" zeker weten nooit af .

Als variatie op de "gek "is het ook ,een kind kan meer vragen dan 10 volwassenen kunnen antwoorden
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Oktober 2016 om 12:13
De enige verklaring die ik kan geven is:
Heel vroeger werden schoenen van  leer en zonder zool gemaakt.
Voor de handen was er de variant in dunner leer en ook zonder zool, dus leek het erg op elkaar, een 'schoen' voor de handen dus.

Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
francis3 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 20 Januari 2012
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 559
Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Citeer francis3 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Oktober 2016 om 22:56
Ik heb in het google vak gewoon de vraag gesteld,
Waar komt het woord handschoen vandaan?
Toen kreeg ik een hoop linken, en ik heb de bovenste gebruikt, en daar staat nog meer dan het stukje wat ik hier gezet heb.
Met dank aan....google zal ik maar zeggen.

Schoenen komt van het woord ‘schoeien’, dat bedekken betekent.”

Met handschoenen ‘schoei’ je dus je handen: je dekt ze af tegen de elementen. Het Woordenboek der Nederlandsche Taal omschrijft de handschoen dan ook als volgt:

Een kleedingstuk dat de hand bedekt en (in onderscheiding van eene want) niet alleen den duim, maar ook de overige vingers afzonderlijk omgeeft.

Back to Top
niania View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 27 Oktober 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3604
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer niania Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Oktober 2016 om 09:48
bedankt voor deze wijze les
ik zal het nooit meer vergeten

Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Oktober 2016 om 11:56
verwijderd
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Oktober 2016 om 13:04
Ze blijven je verbazen

Vorige week was het herfstvakantie . De school vond het nodig de Maandag er aan vast te knopen als studiedag voor de juffen .
Als hij een hele dag vrij is komt hij hiernaar toe .

Hij mag best een filmpje kijken of een spelletje op de tablet doen maar niet de hele dag .
Ik stelde voor een potje "jeugd scabbel "te doen Een eenvoudige uitgave van het "gewone scrabbel ".
. Na een paar woorden gelegd te hebben vroeg hij "Oma hoe lang moet je KRABBELEN bij dit spel ?? Toen ik opkeek zat hij met z,n ene handje op z,n hoofd te krabbelen terwijl hij met z,n andere hand de woordjes aan het leggen was .

Hij had overigens ook een oplossing gevonden voor "handschoen " Waarschijnlijk omdat we vroeger op 4 benen liepen
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Oktober 2016 om 13:06
die handschoen is de logiste verklaring die ik al gehoord heb.
Back to Top
thian View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 18 Augustus 2016
Status: Offline
Points: 830
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer thian Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Oktober 2016 om 22:27
dat deed je omspres he hem laten krabbelen zodat het spannender was
don't let the little stupid things break your happiness
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 November 2016 om 12:20
Mijn vriendin belde met haar kleindochter van 5 over Sinterklaas. Ze vroeg of het meisje haar schoen zou zetten en vertelde dat ze dan zelf ook haar schoen zou zetten. Waarom het slimmerikje zei: "Oma, grote mensen mogen geen schoen zetten, maar je kunt wel een klein schoentje zetten."
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 November 2016 om 12:29
een bijdehandje want waar haal je een klein schoentje?
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 November 2016 om 12:33
Oma heeft kleine pantoffeltjes staan voor logeerpartijen. En anders leent ze er maar één van de buren, die drie meisjes hebben.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 November 2016 om 12:42
ik dacht dat de vijfjarige doelde op een schoentje van haar.
Back to Top
thian View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 18 Augustus 2016
Status: Offline
Points: 830
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer thian Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 November 2016 om 15:02
bj de alberthein kun je schoentjes vouwen en neerzetten ook nog kleuren want ze zijn van papier, zo hoeven kinderen geen schoen meer te missen ik enk dat er teveel verwarring was met ophalen :)
don't let the little stupid things break your happiness
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 November 2016 om 17:50
De pantoffeltjes zijn van de kleinkinderen. Die hebben ze thuis niet, maar bij oma wel.

Ik bewaarde meestal zomerschoentjes om te zetten bij AH of Plus. Die waren volgend jaar toch te klein.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 December 2016 om 17:06
verwijderd
Back to Top
thian View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 18 Augustus 2016
Status: Offline
Points: 830
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer thian Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 December 2016 om 17:19
ach wat een schatje
don't let the little stupid things break your happiness
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <1 23456 7>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.406 seconden.
Lang Yarns