Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Moeilijke patronen

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Moeilijke patronen
    Posted: 27 Januari 2016 om 14:18
Als je in een blad of tijdschrift een moeilijk of bewerkelijk patroon hebt, dat je graag wilt maken, maak dan een kopie, waar op je naar hartelust kunt strepen en kladderen. Zo houd je je boek of tijdschrift fris en je patroon begrijpelijk. Je kunt bij sommige supermarkten nog steeds voor 5 cent per vel kopiëren.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
breienmaar View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 07 Juli 2012
Locatie: noordwijk
Status: Offline
Points: 5582
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer breienmaar Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Januari 2016 om 18:48
goed idee magtelt, ook ik ben zon ''kladder'' altijd bij een patroon een liniaal, om de juiste regel te lezen en een papiertje om t in ''mijn'' taal op te kunnen schrijven
Back to Top
Esther1963 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Augustus 2012
Locatie: Drenthe
Status: Offline
Points: 1121
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Esther1963 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Januari 2016 om 21:16
Ik type altijd het patroon in mijn maat uit in een Word bestand en daar kan ik ook altijd in kladden en dan hoef ik ook niet te zoeken naar de exacte maat. Typen gaat mij altijd goed en snel af. Ik vind het prettig om van mijn laptop af te werken. Ik zit altijd aan de grote tafel dus het werkt voor mij heel prettig zo.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Januari 2016 om 13:25
Ik schrijf patronen vaak uit in mijn Jipenjanneketaal, dan heb ik het al éénmaal gelezen en dan begrijp ik het al beter.

Het helpt ook om de bladzij met afkortingen en geheimtekens te kopièren en als bladwijzer in je haak-brei boek te leggen, dan heb je die altijd naast het patroon en hoef je niet te bladeren.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Januari 2016 om 14:07
Ik gebruik bijna altijd een kopie.
Vind ik wel zo handig.
Soms als er een getekend patroonschema bij zit, vergroot ik dat uit zodat het makkelijker leesbaar is.
Vooral prettig bij haakschema's

Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
hhoekstra View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 01 Maart 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 274
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer hhoekstra Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Januari 2016 om 18:00
Ook hier een kopie (of 8, 9, 10) en een vergroot schema. En als ik klaar ben bewaar ik ze allemaal bij de breiboeken want wie weet......je kan het nog eens nodig hebben!
Hanny
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Januari 2017 om 09:30
Ik hijs mijn tip weer eens op voor de nieuwelingen
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
MariekeM View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 19 Januari 2017
Locatie: Deurne
Status: Offline
Points: 37
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer MariekeM Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Januari 2017 om 09:53
Handige tips! Namens deze nieuweling: bedankt 😊
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Februari 2017 om 09:39
O ja, het is handig om de bladzij met afkortingen en stekenuitleg uit een blad of boek te kopieëren en als bladwijzer te gebruiken terwijl je een patroon breif of haakt. Zo heb je die afkortingen altijd bij de hand. Want er zitten rare, onbegrijpelijke bij.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
bloem View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 16 December 2012
Locatie: Friesland
Status: Offline
Points: 8324
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bloem Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Februari 2017 om 10:05
ik zet ze altijd in een Word bestand op het bureaublad. omdat mijn patronen allemaal op de laptop blijven staan
oant Sjen
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Februari 2017 om 12:39
Kijk altijd handig zo leren we weer bij...
Vraag me alleen altijd af waarom er in 1 taal zoveel verschillende manieren zijn van patronen schrijven...
Zou het niet veel gemakkelijker worden als iedereen hetzelfde zou hanteren ...
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Februari 2017 om 17:00
dat zou wreed gemakkelijk zijn, maar op een bepaald ogenblik is er toch iemand die niet goed snapt hoe het juist moet en dan begin iemand het uit te leggen en iemand anders legt het nog anders uit en nog iemand anders nog anders en ik al helemaal anders en we bedoelen allemaal hetzelfde.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Februari 2017 om 17:12
Als we op school zouden leren haken en breien, dan moest er wel één voertaal komen, Het Nederhaaks of Het Nederbreis. Nu mag iedere ontwerper zijn gang gaan.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
nldutchy View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 Juni 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3778
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer nldutchy Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Februari 2017 om 17:50
Ik las op Suzies blog een prachtige nieuwe term: naald en draadteren...heerlijk !!!
Leef vandaag want niemand heeft je morgen beloofd (KWF)
http://krealene.wordpress.com

Marlene aka nldutchy
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Maart 2017 om 15:21
Omhoog.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 November 2017 om 08:07
Naar boven.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 April 2020 om 12:15
Naar boven
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.531 seconden.
Lang Yarns