Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

DROPS 167-36 nr. fa-336

 Reageer Reageer Pagina  12>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Schrikkel View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 29 Februari 2016
Locatie: Zwolle
Status: Offline
Points: 9
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Schrikkel Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: DROPS 167-36 nr. fa-336
    Posted: 29 Februari 2016 om 11:51
Mijn probleem: Ik zie / lees dat eerst een 'pas' gebreid wordt. Dat is maar een klein stukje dat heen en weer gebreid wordt; het resultaat ziet eruit als een driehoekig flapje. Daarna komen de nieuwe steken erbij op (voor maat L = 81 losse steken)  voor mouwen en voorpand aan het eind van de naald. Vanaf dan wordt in de rondte gebreid. Ik heb dan 122 steken op de naald. Klopt precies! Vervolgens zie de laatste zin van de paragraaf: 'het begin van de naald is na 3 steken vanaf nu. Voor de volgende toer heb ik nodig:
4x 18 steken (voor- en achterpanden) + 2x 22 steken (mouwen)+ 6 steken waarin een markeerder komt = 72+44+6=122 steken MAAR dan zou ik de rest van de naald = nog 3 steken volgens de omschrijving over houden. DAT LUKT NIET!
Als ik het telpatroon precies volg voor het plaatsen van de 6 steekmarkeringen komt bij mij de 1e markeerder op het midden van het achterpand en de pas (de middensteek in het 'flapje') terecht. De 2e markeerder precies op het eind van de pas en het begin van de mouw.  Vanwege de 3 steken die ik tekort kom zit de 6e markeerder nu precies in de 3e steek van de pas (= precies boven de gaatjesrij).
Mijn vraag: welke markeerder de 2e of de 6e zit nu bij mij op de verkeerde plek? Zowel op de foto als de tekening zie ik nergens de pas afgebeeld. Ik weet niet hoe die uiteindelijk in het patroon verwerkt wordt. Bovendien vraag ik me af waar de 8 knopen terecht komen. (zie benodigde materialen voor dit model)
NB: Ik heb nu wel in totaal 122 + de meerderingen (4x4 + 2x2) + de omslagen (8)  =  150 steken op de naald. Dat zou moeten kloppen voor de start van het dominovierkant. Maar dan moeten de markeerders wel op de juiste plek zitten. Ik hoop dat iemand mij weer op weg kan helpen.

Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Februari 2016 om 12:17
Eerst even het patroon linken, zo, dan kan iedereen zien waar we het over hebben
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Februari 2016 om 13:06
Als ik de steken na het zinnetje :

Voeg de delen samen en brei de volgende 3 st in ribbelst, het begin van de nld is vanaf nu hier.


tel, kom ik op 153 steken. Misschien dat je er drie bij moest opzetten en wordt het de flap voor knoopsgaten aan de achterkant of zijkant

18    4   1   m   1    18    4   (eerste helft achterpand)    47 steken
1   m   22    2    m    1   18   4   (2de helft)               50 steken


1    m    1    18    4 (helft voorpand)                    25 steken
1    m    22    2   m   1     3   (helft voorpand)          31   steken
Back to Top
Schrikkel View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 29 Februari 2016
Locatie: Zwolle
Status: Offline
Points: 9
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Schrikkel Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Februari 2016 om 14:02
Dit is de link naar het patroon
http://www.garnstudio.com/pattern.php?id=7389&cid=7


Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Februari 2016 om 14:39
die had lw1463 er al gezet, als je op het woordje zo in het blauw/paars klikt;
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Februari 2016 om 15:57
ik zou nog efkes wachten met dit te breien of uw vraag aan drops zelf stellen want het is nog een nieuw patroon. Als je bij de opmerkingen ziet zijn er nog mensen die problemen hebben en 1 ervan is die 7de markeerder.

Er zijn al vragen gesteld ginder maar nog geen antwoord op gegeven.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Februari 2016 om 16:05
Het lijkt me een redelijk vers patroon, er zijn wel al 2 vragen maar nog geen antwoorden.
Ik had zelf even zitten kijken en ik had gezien dat 2 markeerders eventueel in de eerste steek van brei xx steken komt, maar dan
nog kom je niet uit. Ik zou even bij drops je vraag stellen, des te eerder komen zij in beweging.
Dit lijkt me een patroon met kinderziekten, want ik kan ook nergens die knopen ontdekken.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Februari 2016 om 18:45
Ik heb het even vluchtig doorgelezen .

Er staat voeg de delen samen en VERVOLGENS 3 steken ribbel . Deze zijn dan je midden .

Als je het zo doet klopt het dan . ??
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Februari 2016 om 19:06
van die knopen moet ge u al nikske aantrekken en ze zeker niet kopen want alleen het nederlandse patroon maakt gewag van knopen.

Misschien eerder het engelse of duitse patroon volgen

Je moet dus de delen samenvoegen en dan drie steken ribbelsteek breien
om het te sluiten en in het rond te kunnen breien


En dan de eerstvolgende steek is altijd uw beginsteek van de toer.

Je verschuift het begin naar de vierde steek van vorige toer.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Februari 2016 om 20:13
@Mutti Nee volgens mij niet, ik denk dat je moet uitvogelen hoe en waarom die omslagen en markeerders erin zitten en dat je er dan een keer
uitkomt. Want inclusief meerderingen kom je inderdaad op 150 steken uit, maar hoe je er dan nog 3 kunt breien is mij echt een raadsel
oftewel het is weer echt een drops patroon.
 
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Februari 2016 om 20:25
Ik heb het uitgetekend, zoals het er dan uit zou zien je breit rug1 omslagen en markering rug2 omslag & markering, mouw enz enz
En aan het einde ben je volgens mij gewoon klaar - het lijkt mij dat die 3 steken onterecht in het patroon staan.
Je smokkelt er aan het begin 3 om op een ander beginpunt uit te komen en daarna zijn de aantallen eigenlijk volmaakt evenredig aan
alle kanten, je eindigt na de 2e mouw en het lijkt mij raar om er dan nog 3 steken achteraan te breien.
En als je die 3 steken zou vergeten @schrikkel, klopt het dan qua telling ?
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Februari 2016 om 20:36
Die duitse dame zit met het zelfde probleem .

Even wachten wat zij als antwoord krijgt dus maar
Back to Top
Schrikkel View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 29 Februari 2016
Locatie: Zwolle
Status: Offline
Points: 9
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Schrikkel Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Maart 2016 om 12:08
Aangezien dit voor mij de 1e keer is dat ik met een 'Drops' patroon bezig ben, zou ik graag willen weten hoe en waar ik moet zoeken om te vragen of men dit patroon wil checken op eventuele onregelmatigheden. Dit n.a.v. de melding aan het eind van mijn patroon onder de kolom 'Heeft u hulp nodig voor dit patroon'...
... 'Als wij een bericht ontvangen over een fout, dan zullen wij het patroon z.s.m. bekijken....
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Maart 2016 om 12:48
Er zijn 2 manieren

1. je kopieert je link en plakt die in een nieuw venster
2. je klikt op de zo tussen de komma's van lw1463

als je dan met je cursor over de tekst gaat zie je dat er onder sommige woorden een lijn verschijnt daar kan je op klikken

Als je onder materialen op de knop opmerkingen klikt en je scrolt naar beneden dan krijg je een veld dat je kan invullen met uw vraag en komt die mee bij de opmerkingen en bekijkt garnstudio de fout/vraag.

Dus mutti en/of lw hebben geen verduidelijking kunnen brengen?
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Maart 2016 om 13:27
Je hebt je patroons beschrijving voor je . Dan zie je 3 kadertjes . Het laatste kadertje staat opmerkingen ( 13 ) .

Daar klik je op en dan zie je al gelijk een opmerking van een mevrouw uit Duitsland die een vraag heeft die op die van jou lijkt

Je scrolt naar beneden en daar kan je je vraag stellen of een andere opmerking plaatsen nadat je gegevens hebt achtergelaten Zo als ,als je denkt dat je een fout in het patroon ontdekt hebt Die fout wordt dan in het digitale patroon herstelt en dat wordt ook aangegeven . Je krijgt altijd antwoord in je eigen taal .
Ik zie nu dat Bep ook al zoiets heeft geschreven sorry Bep
Back to Top
Dilianne View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Oktober 2012
Locatie: Brabant
Status: Offline
Points: 3039
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Dilianne Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Maart 2016 om 14:23
Bij Drops zelf, bij het patroon, kun je zelf een opmerking plaatsen (zie het tabje opmerkingen) of een vraag stellen. Meestal heb je dan binnen 1/2 dagen een antwoord.
Succes!
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Maart 2016 om 14:26
Klopt ,maar we zitten nu te wachten op het antwoord aan de Duitse dame en die heeft toch al een paar dagen geleden haar vraag gesteld .

Misschien moeten ze zelf even uitvogelen of er een fout in het patroon zit
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Maart 2016 om 15:09
Ik heb deze hele discussie gelezen. Gisteren uitgetekend en uitgerekend.  Kon eigenlijk niet geloven dat het kon kloppen, dus maar even afgewacht. 
Lw komt tot dezelfde conclusie als ik. Ik denk dat je je van die 3 steken niets moet aantrekken. Het zijn 4 keer 18 steken en 2 keer 22 steken. In de meerderingen en omslagen zit ook een duidelijke lijn. Na markeerder 6 komt een omslag, als ik dan naar het begin van het patroon kijk zijn daar de 18 steken. Het is dan precies hetzelfde als na markeerder 3. Gewoon doorbreien, hoewel ik dat eigenlijk niet bestudeerd heb.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Maart 2016 om 15:46
Heb je ook de vraag gelezen van die Duitse dame ??
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Maart 2016 om 18:14
Ja, dat heb ik gelezen. Inderdaad kan het zijn dat je nog een naald rechts terug moet breien, maar als ik dat zou willen controleren dan zou ik dat begin moeten gaan breien en daar heb ik eerlijk gezegd niet veel puf voor. Hoewel het heel erg kriebelt!!!
Ik ben het patroon nog eens in het Duits en in het Engels gaan lezen. Overal staat het zelfde wat die 3 steken betreft. Als je de steken optelt zonder meerderingen kom je op 122 steken. 4 keer 28 en 2 keer 22 plus de 6 steken waar de markeerders in komen. Ik denk dus dat die 3 steken horen bij de laatste van de naald waarin dat verhaal met markeerders, omslagen en meerderingen is.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.438 seconden.
Lang Yarns