Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

DROPS 167-36 nr. fa-336

 Reageer Reageer Pagina  <12
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Maart 2016 om 20:00
Ik zit met het zelfde probleem en de zelfde kriebels .

Ik heb het ook in de andere talen gelezen en kom tot de zelfde conclusie . De oorspronkelijke taal ben ik niet zo machtig ,maar ik kom toch bij het zelfde uit .

Daarom ben ik zo nieuwsgierig naar het antwoord .
Ik zit zelf ook te stoeien met een drops patroon waar m,n dochter niet uitkomt dus ik heb even iets anders te doen .
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Maart 2016 om 20:59
@Mutti, dat mag je ook best met ons delen - tis toch niet zo dat de drops categorie vragen voor newbees gereserveerd is Wink
Back to Top
Schrikkel View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 29 Februari 2016
Locatie: Zwolle
Status: Offline
Points: 9
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Schrikkel Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Maart 2016 om 11:52
Back to Top
Schrikkel View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 29 Februari 2016
Locatie: Zwolle
Status: Offline
Points: 9
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Schrikkel Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Maart 2016 om 12:06
Hallo lieve 'hobbyguru's' omdat ik nog steeds geen goed gevoel erover heb en al tig keer opnieuw ben begonnen heb ik op jullie advies en uitleg 'hoe ik Drops rechtstreeks kan benaderen' mijn opmerking kunnen plaatsen. Ondertussen ook ontdekt dat er een model 167-35 nr. fa-335 bestaat. Dit is een soortgelijk model, bijna zelfde foto en tekening maar dan van een vest!!! Ik vermoed nu dat de instructies van beide patronen door elkaar gehaald zijn. Beide teksten vertonen opvallend veel gelijkenissen. Nu maar hopen dat men reageert bij Drops.  
Back to Top
Dilianne View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Oktober 2012
Locatie: Brabant
Status: Offline
Points: 3039
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Dilianne Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Maart 2016 om 12:19
Wij houden het in de gaten, zeker omdat er meerderen onder ons zijn die deze trui willen maken c.q. al aan het maken zijn
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Maart 2016 om 12:56
De dame uit Frankrijk heeft vandaag antwoord gekregen op haar vragen .

Nu jij nog en onze Duitse dame .

Even geduld dus nog
Back to Top
Dilianne View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Oktober 2012
Locatie: Brabant
Status: Offline
Points: 3039
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Dilianne Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Maart 2016 om 13:23
Heb je de laatste reacties op dit patroon ook al gezien?
Back to Top
Schrikkel View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 29 Februari 2016
Locatie: Zwolle
Status: Offline
Points: 9
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Schrikkel Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Maart 2016 om 14:41
Ja, ik heb de reacties gezien. De aanbevolen knopen zijn sinds gisteren uit de tekst 'benodigdheden' verwijderd. Maar in de tekst inz. het samenvoegen van de pas en de nieuwe steken voor de mouwen en de panden waarna in de rondte gebreid moet worden, heeft men niets gewijzigd. Een Engelse brei(s)ter klaagt inmiddels ook al over die 3 steken waardoor ze niet uitkomt met het plaatsen van de stekenmarkeringen. En ook ten aanzien van de 7e markering zie ik geen opheldering.
Ik zelf was het wachten op een duidelijk antwoord een beetje beu. En ben sinds gisteren met de 'vest-uitvoering' van dit model gestart. Nr. DROPS 167-35 model nr. fa-335. En deze beschrijving is tot nu toe heel duidelijk. Een AANRADER!!! M.a.w. ik heb weer plezier in breien gekregen.
groetjes, Schrikkel  
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Maart 2016 om 15:19
wijs besluit geweest. Want voordat ze het patroon effectief gaan herbekijken moet de teller bij de opmerkingen nog een pak omhoog. En dan gaan er nog onduidelijkheden over het hoofd gezien worden.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Maart 2016 om 15:31
Ik heb de antwoorden ook in de gate gehouden en gelezen .

De antwoorden op jouw vraag waren voor mij een raadsel .
De antwoorden op de vragen van de eng breister waren nu ook niet bepaald om over naar huis te schrijven .

Hopelijk gaat het vest zonder al te veel problemen lukken .
Anders kun je het altijd hier neerpennen

Succes
Back to Top
Dilianne View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Oktober 2012
Locatie: Brabant
Status: Offline
Points: 3039
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Dilianne Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Maart 2016 om 19:10
Kun je het vestpatroon dan niet gebruiken voor de trui? Met andere woorden je laat de pas en de knopen weg? Zou natuurlijk veel handiger zijn dan te wachten op antwoorden waar wij niets aan hebben. Het is mij ook nog steeds niet duidelijk!
Back to Top
Schrikkel View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 29 Februari 2016
Locatie: Zwolle
Status: Offline
Points: 9
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Schrikkel Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Maart 2016 om 13:55
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Maart 2016 om 13:59
Ben je al klaar met je vest ???


Post is blanco
Back to Top
Schrikkel View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 29 Februari 2016
Locatie: Zwolle
Status: Offline
Points: 9
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Schrikkel Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Maart 2016 om 14:21
Hallo allemaal,
Zoals eerder gemeld ben ik puur uit frustratie nadat ik tig keren met model fa-336 opnieuw van start was gegaan, enthousiast aan de vest-uitvoering model fa-335 in MAAT 'L' begonnen. Nu je houdt het niet voor mogelijk maar ook in deze beschrijving loop ik tegen een probleem aan. Ik ben een eind gevorderd met het Dominovierkant (waarvan ik aanvankelijk maar niet doorhad hoe dat vierkant eruit zou komen te zien. Gisteravond werd het me ineens duidelijk... Als je volgens de omschrijving de meerderingen doet blijkt dat alleen in de voor-en achterpanden gemeerderd wordt en niet bij de steken van de mouwen= tussen de 2e en de 3e en tussen de 5e en de 6e markeerder. Zo zal dus nooit een vierkant ontstaan. Frustratie alom; ik ben nu helemaal klaar met Drops-patronen. Ik haal alles uit en ga op zoek naar een nieuw patroon voor breinaald 3.5 maar NIET meer een van Drops. Ik wil breien voor ontspanning maar onderhand is het alleen maar mens erger je niet. NB: heeft iemand een idee hoe je de 'slingers' in uitgehaald breigaren het beste glad kunt strijken? Ik vind het zonde om dit garen zomaar weg te doen. Groetjes van Schrikkel
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Maart 2016 om 14:38
jammer ,maar je hebt je best gedaan .

Die "slingers "uit je garen haal je het beste met damp uit je garen .

Vroeger deed ik dat door een melkkoker met water op het gas te zetten de draad door een van de gaten te halen en door het middengat weer omhoog te halen . Ik denk niet dat zulke deksels nog ergens te koop zijn .Een vergiet met niet al te kleine gaten op een pan Stoompan ??
Misschien gaat het ook met een stoomstrijkijzer ?? Daaromheen winden en de stoom erop loslaten . maar ik heb het idee dat je daar een job's geduld voor moet hebben Je kunt ook strengen maken . Die bij elkaar binden op div plaatsen en door lauw water halen en laten drogen .

Misschien hebben anderen betere tips
succes

Su
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Maart 2016 om 18:55
Als ik het garen alleen een keer gebreid heb, niet gewassen, gestoomd of wat dan ook, gebruik ik het gewoon zoals het is. Wordt eigenlijk altijd goed. Heb ik iets dat al gedragenen is uitgehaald, wind ik het om een stoelleuning in strengen. Strengen op een paar plaatsen samen binden, in water stoppen en laten drogen. Wat jij deed Mutti deed ik ook. Maar ik maakte dan ook strengen deed die om mijn polsen en ging heen en weer boven een pan kokend water. Natuurlijk werd dat af en toe erg warm!!!! 
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Dilianne View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Oktober 2012
Locatie: Brabant
Status: Offline
Points: 3039
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Dilianne Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Maart 2016 om 19:00
Hoi Schrikkel, ook ik ben het onderhand zat dat er geen normaal c.q. fatsoenlijk antwoord gegeven kan worden. Ik heb zelfs de opmerking bij Drops geplaatst dat er van het hele, maar dan ook het hele patroon helemaal niets klopt. Ben benieuwd of ik daar een keer een antwoord op ga krijgen. Net zoals jij ben ik ook op zoek naar een nieuw patroon!
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <12

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.426 seconden.
Lang Yarns