Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

recepten

 Reageer Reageer Pagina  <12345 9>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Juli 2016 om 15:08
nog ene.

  • 1 Halve eetlepel zwarte peper
  • 4 Eetlepels komijnzaad
  • 3 Eetlepels korianderzaad
  • 8 Hele kruidnagels
  • 5 Eetlepels paprikapoeder
  • 1 Halve eetlepel cayenpeper
  • 1 Halve eetlepel kaneel
  • 1 Theelepel nootmuskaat
  • Halve eetlepel zeezout


nou dan is die van mijn chef maar simpel. Ermm

Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Juli 2016 om 15:12
het was van de tandoori

maar bij het zien van het volgende recept, heb ik er nog eens de hoeveelheid zout en gember bijgedaan en nu is hij beter. Hetgeen ik miste zit er nu bij.


en ik blijf de smaak in mijn mond hebben, dus is het goed.
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Juli 2016 om 17:21
Ik heb het zelf nog niet gemaakt.
Ik hoop dat je lekker gaat eten morgen!


Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Juli 2016 om 18:26
juist terug van de ah hier. Geen cajunkruiden te vinden, niet bij de kruiden, niet bij sauzen, niet in een vierkant of een rond potje, blauw of wit scheeltje. Gelukkig wist ik ongeveer nog welke ik miste om de cajunkruidenmengeling zelf te maken. En ik heb de juiste bij. Dus seffens die mengeling maken en dan de saus.
Back to Top
Jondala View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 28 Mei 2015
Locatie: Best
Status: Offline
Points: 1516
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jondala Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Juli 2016 om 18:36
Wacht niet op een goede dag, maar maak er één.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Juli 2016 om 21:41


Gelijk een expert ineens gebotteld en buitenkant schoongelikt.


Ik mag ze.
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Juli 2016 om 22:10
@ bep.
Hoe laat worden we verwacht?

Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Juli 2016 om 23:16
sorry Lao-tse, 'k heb dit morgenavond pas gelezen.
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Juli 2016 om 23:38
LOLLOLLOLLOLLOLLOL
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Juli 2016 om 10:43
Uhm bep, wat heb je nou precies gemaakt ?
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Juli 2016 om 23:57
de cajunsaus die dus erg lekker was. Zelfs gewoon bij groenten
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Juli 2016 om 15:32
Originally posted by bep bep wrote:

de cajunsaus die dus erg lekker was. Zelfs gewoon bij groenten
Maar je hebt t ook in een pot ingemaakt ? Ja toch ? en staat het recept nog hoger in dit
topic of komt het nog ?
Back to Top
Jondala View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 28 Mei 2015
Locatie: Best
Status: Offline
Points: 1516
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jondala Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Juli 2016 om 15:36
Het recept van de cajunsaus staat op de eerste pagina
Wacht niet op een goede dag, maar maak er één.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Juli 2016 om 16:56
nee zo'n expert ben ik niet. Ik heb ze gemaakt en in lege flesjes van tomatensap gegoten. Stopke erop en ijskast in.
Back to Top
Jondala View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 28 Mei 2015
Locatie: Best
Status: Offline
Points: 1516
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jondala Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Juli 2016 om 12:35
Gerookte forelsalade met witlof, zoete appel en krieltjes (4personen)

Ingrediënten:

750 gr. krieltjes
3 stronkjes witlof
1 zoete appel (bijv. golden delicious)
1 bosje radijs
Turkse yoghurt
200 tot 250 gr. gerookte forel
1½ eetl. Extra vierge olijfolie
1½ theel. mosterd
3 theel. witte wijn azijn
3 theel. honing
Peper & zout

Bereiding

Was de krieltjes en snijd ze in kwarten. Kook de krieltjes gaar in 10 tot 12 minuten. Giet daarna af en laat zonder deksel op de pan uitstomen.
Snijd ondertussen de witlof in de lengte in kwarten, verwijder de harde kern en snijd in blokjes. Snijd de appel in blokjes. Snijd of schaaf de radijs in dunne plakken en snijd de helft van het radijsblad klein.
Meng de witlof, appel, radijs en het grootste gedeelte van het fijngesneden blad in een saladekom.

Maak in een kom een yoghurtsaus van de Turkse yoghurt, olijfolie, mosterd, witte wijn azijn, honing, peper en zout.

Verdeel de gerookte forel met een vork in kleine stukken en voeg de forel, de krieltjes en de yoghurtsaus toe aan de groenten in de saladekom.

Verdeel de salade over de borden en garneer met het overige fijngesneden radijsblad.

Lekker met stokbrood
Wacht niet op een goede dag, maar maak er één.
Back to Top
Jondala View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 28 Mei 2015
Locatie: Best
Status: Offline
Points: 1516
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jondala Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Juli 2016 om 12:47
Magere mandarijnen kwarktaart

Ingrediënten:

1 blikje mandarijnen
125 ml. slagroom
250 gr. magere kwark
4 blaadjes gelatine
1 pak lange vingers

Bereiden:

Week de gelatine in koud water. Maak het sap van de mandarijnen warm en los hier de gelatine in op. Laat het vocht afkoelen.
Klop de slagroom zonder suiker stijf.
Meng de kwark, de slagroom en het sap met gelatine door elkaar.
Leg de lange vingers op de bodem van een springvorm van ongeveer 20 cm doorsnee.
Doe hier bovenop de kwark die gemengd is met de slagroom en sap met gelatine.
Laat het geheel goed afkoelen en opstijven in de koelkast.
Garneer de taart met de stukjes mandarijn.

Wat ik ook vaak doe is wat stukjes mandarijn klein snijden en door de kwark mengen.
Wacht niet op een goede dag, maar maak er één.
Back to Top
elke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 30 Oktober 2012
Locatie: België
Status: Offline
Points: 1764
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer elke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Augustus 2016 om 17:42
Even een vraag, in Italië hebben we eens een zéér lekkere pittige spaghetti bolognaise geproefd.
Ik heb al verschillende bolognaise sausen uitgeprobeerd , maar die smaak vind ik nog niet terug.
Wie zou er een recept hebben van zo'n pittige bolognaisesaus?
Back to Top
C4th View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Maart 2014
Status: Offline
Points: 1788
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer C4th Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Augustus 2016 om 18:41
Was het een echt een bolognesesaus of was het misschien een pasta Arrabbiata?
Laatstgenoemde heeft ook chilipepers in de saus.
Back to Top
elke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 30 Oktober 2012
Locatie: België
Status: Offline
Points: 1764
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer elke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Augustus 2016 om 18:43
Nee het was een bolognaise saus
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Augustus 2016 om 15:32
ik maak mijn spaghettisaus op de volgende manier

boter in een kookpot, gesneden ajuin erbij, wortel in stukjes erbij, een hele soepselder in stukjes, paprika ook in stukjes, 2 geperste lookteentjes erover en een chillipeperke. Tegen dat het gaat aanbakken doe ik er een heel klein beetje water bij en een kippebouillonblokje.
Nog efkes laten sudderen en dan doe ik het gehakt erbij en dan een bokaal spaghettisaus napolitana (witte produkten), een doos gepelde en in stukjes gehakte tomaten met basilicum en een kartonnetje gezeefde tomaten. En dan proef ik en kap ik er nog spaghettikruiden hot erbij, totdat de smaak voor ons goed is. En dan een beetje binden met maïzena.
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <12345 9>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.516 seconden.
Lang Yarns