Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Weerpraatje

 Reageer Reageer Pagina  <1 1516171819 21>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
niania View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 27 Oktober 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3604
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer niania Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Juni 2017 om 12:42
ontzettend warm zit binnen alles dicht heb mega hoofdpijn en ben misselijk ga zo eerst maar op bed liggen

Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Juni 2017 om 14:03
Beterschap Niania! Dat klinkt als migraine. 
Back to Top
bloem View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 16 December 2012
Locatie: Friesland
Status: Offline
Points: 8324
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bloem Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Juni 2017 om 22:27
dit was vanmorgen om 5 uur het zicht vanuit mijn bed. heerlijk
de temperatuur wasdaar de heledag in de schaduw heel aangenaam met een klein briesje.
oant Sjen
Back to Top
pareltje2011 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 Maart 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5190
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pareltje2011 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Juni 2017 om 07:56
Zo mooi en zalig als je het van zo dichtbij kan zien
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.
Back to Top
pareltje2011 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 Maart 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5190
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pareltje2011 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Juni 2017 om 08:07
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Juni 2017 om 19:53
hier was het dus weer heel de dag warm, net zoals gisteren en eergisteren. Vannacht de ramen laten openstaan en het was vanmorgend toch al afgekoeld tot 25°. Rond halfnegen alles terug dichtgedaan en donker gemaakt omdat de temperatuur binnen al terug naar boven ging. Daarjuist was het 28,6° binnen en omdat er wat wind stond, alles weer tegen elkaar opengezet. Gevolg nu is het 29,4° binnen.
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Juni 2017 om 19:56
Hier aan de kust (nou ja, een paar kilometer van...) 22 graden en in huis nu 25.
Alles tegen elkaar open.

Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Juni 2017 om 20:23
Hier in de kamer is het 26 graden. Vandaag bezig geweest met het invriezen van de andijvie. De kropjes lekker wassen met koud water en daarna snipperen. Rustig verkoelend werk. 
Back to Top
bloem View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 16 December 2012
Locatie: Friesland
Status: Offline
Points: 8324
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bloem Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Juni 2017 om 20:43
hier de hele dag een koude Noorde wind.
en rond de 17 graden.
ik heb lekker  alles even fris door laten  waaien.
oant Sjen
Back to Top
petraco View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 13 November 2012
Locatie: Z.Limburg
Status: Offline
Points: 5757
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer petraco Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Juni 2017 om 21:23
hier was het vandaag in de tuin dik 35 graden, binnen gelukkig nog maar 24 graden. We houden overdag wel alles lekker dicht. Scholen gaan voor een groot deel tropen rooster invoeren.
Back to Top
pareltje2011 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 Maart 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5190
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pareltje2011 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Juni 2017 om 08:09
Pff word weer een heel warme dag,doen jullie dan ook handwerk of zeg je ,te warm met de wol in mijn handen,🐑
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Juni 2017 om 08:23
Deze week heb ik niks op de pennen staan. Maar breien in de schaduw zou prima kunnen. Ik heb dan wel altijd een schoteltje bij me staan met een vochtig washandje. Elke 10 minuten maak ik mijn vingertoppen en naaldpunten even "schoon" zodat de steken weer glad over de naald kunnen schuiven. 

Nu gaat de meeste tijd zitten in het verzorgen van de tuin en het geschikt maken voor de diepvries.   
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Juni 2017 om 08:23
Gister de hele dag warm, maar nu is het buiten nog 15 en staat boven de boel open, beneden heb ik de luiken al dicht. Binnen is het 23 °C
en vandaag wordt het weer 30 maar veel erger, ik zie op tegen de plaknacht . . .
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Juni 2017 om 14:53
Met dit weer kijk ik totaal niet uit naar de tijd dat ik klaar ben met werken...
Zit de hele dag in een gekoeld pand waar het 20 graden is...
Grote nadeel is dat als je de deur uit loopt je begint met zweten en het niet stopt tot je de volgende dag weer binnen zit...
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Juni 2017 om 15:05
Buiten 29 graden .Binnen 22 graden .

Dit verschil is bij warm weer altijd zo . Als wij naar binnen gaan doen we een trui /vest aan Als we naar buiten gaan doen we die weer uit .
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Juni 2017 om 15:16
De buurtsupermarkt was een aantal jaren geleden zo erg gekoeld, dat ik tijdens een hittegolf een gebreid vest onder de snelbinder meenam om te winkelen. Het verschil was gewoon te ongezond.

Daarstraks heb ik witte bessen geplukt en een nieuw recept sap van gemaakt. Tongue 
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Juni 2017 om 15:29
Vanmiddag rond twaalf uur een aangename 21 - 22 graden.
Nu alweer 26 - 27
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
pareltje2011 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 Maart 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5190
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pareltje2011 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Juni 2017 om 18:59
He Kamilla wat zijn witte bessen??
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Juni 2017 om 19:17
Ik ken wel klapbessen , maar geen witte bessen
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Juni 2017 om 19:18
Originally posted by pareltje2011 pareltje2011 wrote:

He Kamilla wat zijn witte bessen??


Misschien dat je de rode aalbes wel kent. Die is wat populairder. Het voordeel van de witte (aal)bes is dat de vogels die kleur niet zien. Dus ze laten ze keurig met rust. De rode variant wordt al in een half-rose stadium opgegeten. Dat betekent dat je er een net overheen moet spannen waar jonge vogeltjes weer in verstrikt kunnen raken. Vandaar mijn keus voor de witte soort. HEERLIJK !!!

De zwarte bes (ribes nigrum) heb ik ook in de tuin staan. Daar kijken de vogels ook niet naar om.

Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <1 1516171819 21>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.328 seconden.
Lang Yarns