Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Weerpraatje

 Reageer Reageer Pagina  <1 34567 21>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
bloem View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 16 December 2012
Locatie: Friesland
Status: Offline
Points: 8324
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bloem Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 November 2016 om 12:53
hier veel regen en storm

oant Sjen
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 November 2016 om 13:12
Hier ook rukwinden, 'k ben de stoelen al een aantal keer terug gaan rechtzetten en van plaats verwisselen, en morgen ga ik de bladeren die in de veranda zijn gevlogen (meer binnen dan dat er buiten liggen) wel opkuisen.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 November 2016 om 10:31
Hier is de tuintafel een vliegende schotel geworden en heeft zijn poten afgeworpen, daarna heeft hij een buiklanding gedaan.
Nou als het zo moet, dan kan hij ook wel gewassen en gepoetst de zolder op.
Back to Top
JMB View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 21 Oktober 2016
Status: Offline
Points: 1462
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer JMB Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 November 2016 om 10:03
Hier waait het nu gelukkig niet zo erg meer. Er is behoorlijk veel blad in de vijver gewaaid. Zal ik dat eruit halen? ............................................... nee, geen zin in.
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 November 2016 om 10:32
Doe maar wel JMB.
Blad in de vijver is niet best voor het water.
Straks vind je het suf van jezelf dat je het niet hebt gedaan. Big smile
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 November 2016 om 14:45
Vandaag een begin gemaakt met het winter-klaar maken van de moestuin. Het is er prima weer voor. De laatste aardappels, wortels en bieten uit de grond gehaald. Er staan nog 2 preiplanten en 3 boerenkool. Als het de komende dagen zulk weer blijft, ben ik aan het eind van de week klaar met de tuin. 
Back to Top
JMB View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 21 Oktober 2016
Status: Offline
Points: 1462
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer JMB Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 November 2016 om 14:55
Je hebt gelijk, had het beter wel kunnen doen. Heb wel veel blad van de stoep achter en naast het huis weggehaald. De vijver is eigenlijk van onze zoon, die zou het moeten doen. Maar ja, die denkt vast "dat doet moeder wel" en eigenlijk wil ik het daarom niet doen. Ik wacht vanavond nog af en anders doe ik het morgen toch maar wel denk ik.
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 November 2016 om 16:24
Ohhhhhh.....vijver van zoon!
Dat veranderd de zaak.

"Zoon, hou je van de vijver? Hou je van de vissen? Zorg er dan voor.  Vijver en vissen gaan dood door teveel blad"

Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
bloem View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 16 December 2012
Locatie: Friesland
Status: Offline
Points: 8324
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bloem Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 November 2016 om 16:46
de lucht op dit moment

oant Sjen
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 November 2016 om 19:26
Moet wel iets bijzonders geweest zijn, want de krant hier maakt er ook een artikel over.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 November 2016 om 11:08
Ah mooi Bloem, ik zag het gisteren ook, maar ik kan vanaf huis niet goed die kant op foto's maken
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 November 2016 om 14:01
Mooi was dat he Bloem .

Als ik op mijn tablet kijk staat er een stralende zon aangegeven .
|Als ik naar buiten kijk is het zwaar bewolkt met af en toe wat regen .
Wat doe ik verkeerd
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 November 2016 om 20:46
Je moet op het vliegtuig Mutti . . . gaat het vannacht vriezen, net de container buiten gezet en het was heel helder, ik kon het steelpannetje zien
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 November 2016 om 21:26
Originally posted by lw1463 lw1463 wrote:

... ik kon het steelpannetje zien

Vanaf het steelpannetje (Grote Beer) kan je de Noordpoolster vinden. Leuk! Ik ga straks eens buiten kijken, maar eerst moet mijn haar droog zijn. 
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 November 2016 om 09:42
Originally posted by Kamilla Kamilla wrote:

Originally posted by lw1463 lw1463 wrote:

... ik kon het steelpannetje zien

Vanaf het steelpannetje (Grote Beer) kan je de Noordpoolster vinden. Leuk! Ik ga straks eens buiten kijken, maar eerst moet mijn haar droog zijn. 
Muts op, ik ben er niet goed in, ik kan eigenlijk altijd alleen maar de grote beer herkennen, waar staat de Noordpoolster ?
Dan kan ik de komende avonden in de herhaling, want kouder 's nachts - dus geen wolken (denk ik dan)
Ook nu al zon hèhè
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 November 2016 om 12:13
Originally posted by lw1463 lw1463 wrote:

Muts op, ik ben er niet goed in, ik kan eigenlijk altijd alleen maar de grote beer herkennen, waar staat de Noordpoolster ?

Op de volgende link staat een uitleg met een plaatje. Het is niet moeilijk te vinden. Bij helder weer kan ik 'm vanuit mijn woonkamer zien. Deze ster staat altijd in het noorden vandaar dat hij bij navigatie gebruikt werd. Succes. Wink  

https://www.spacepage.be/artikelen/waarnemen/algemeen/het-vinden-van-de-poolster-en-het-noorden
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 November 2016 om 12:39
Wie zijn "tranemontane" kwijt is, ziet geen Noordpoolster en weet dus niet welke kant hij op moet.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 November 2016 om 13:56
Ja dat moet ik dan weer opzoeken, maar ok ik pak er een glaasje bij LOL
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 November 2016 om 14:40
Een oorlam, als je het over schepelingen hebt. Volgens mij heeft die ster de schuilnaam Tramontana.

Overigens is het in Apeldoorn schitterend weer. Beetje koud, zonnetje in stralend blauwe lucht, weinig tot geen wind. Morgenochtend krijgen we bezoek, 's middags hop ik op de bus de stad in.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 November 2016 om 15:02
Originally posted by Magtelt Magtelt wrote:

Een oorlam, als je het over schepelingen hebt. Volgens mij heeft die ster de schuilnaam Tramontana.

Tranemontane is de Italiaanse benaming van deze ster. Als je die niet kan vinden in de lucht, ben je verdwaald. 
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <1 34567 21>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.328 seconden.
Lang Yarns