Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

test voor url neerzetten

 Reageer Reageer Pagina  123>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
niania View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 27 Oktober 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3617
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer niania Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: test voor url neerzetten
    Posted: 05 Augustus 2016 om 11:31
haaaaaaaaaaaaaahahaaaahahaha



reken daar maar niet op
mijn korte termijn geheugen werkt niet meer zo goed
misschien vraag ik dit alles morgen weer


Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Augustus 2016 om 11:28
Je bent nu dus onze "expert" Thumbs Up
Back to Top
niania View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 27 Oktober 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3617
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer niania Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Augustus 2016 om 21:26
Nu lukt alles
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Augustus 2016 om 21:21
Toen ik liet zien wat er onder de linkjes stond, was dat gewone platte tekst en daarom was het niet blauw. Het is alleen maar blauw
of paars als het een link is (of als de computer te veel gedronken heeft)
 
Welke lukt nou nog niet ?
Back to Top
niania View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 27 Oktober 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3617
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer niania Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Augustus 2016 om 17:38
hier

met dank aan bep het is geschiet het staat hier echt
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12069
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Augustus 2016 om 17:21
ge moet die link dan vlak achter het = teken zetten en nog eens plakken tussen die 2 vierkante haakskes ofwel kies je een woord voor tussen die haakjes


gewoon plakken op die plaatsen en verder nergens aankomen.




Nog een mogelijkheid is gewoon tussen die vierkante haken plakken en dan het = teken en de spatie voor die vierkante haak wegdoen
Back to Top
niania View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 27 Oktober 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3617
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer niania Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Augustus 2016 om 17:20
ja dat krijg ik

en als ik de link ertussen zet dan word de link wel blauw maar dat geeft een eror
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12069
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Augustus 2016 om 17:16
dat is toch in het kaderke bericht helemaal onderaan dat ge bedoelt met die quick reply hé?

Als ik daar op dat wereldbolleke klik krijg is dus

[URL= ][/URL]     

dit. Krijg jij iets anders dan?
Back to Top
niania View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 27 Oktober 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3617
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer niania Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Augustus 2016 om 17:12
ja bep gelukt
deze heb ik onthouden

maar die andere (via die quick replay)ik snap niet waarom het daar niet lukt

Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12069
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Augustus 2016 om 17:08
Back to Top
niania View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 27 Oktober 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3617
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer niania Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Augustus 2016 om 17:04
http://www.clarescopefarrell.co.uk/fromragstostitches.html

deze heb ik neergezet via reageer links onder aan de pagina
deze lukt me inmiddels dus wel

maar als ik het via de quick replay wil doen dan kan het niet en
ik doe dan precies het zelfde maar daar werkt het dus blijkbaar toch anders


Back to Top
Aranince View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 11 Oktober 2014
Status: Offline
Points: 321
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Aranince Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Augustus 2016 om 16:16
Het is helemaal goed dat je geen sterretje ziet bij jouw link om weg te halen. Dat sterretje had ik er namelijk zelf neergezet, zodat de computer mijn voorbeeld niet zou veranderen in een blauwe link. Dus maar goed dat je geen sterretje ziet bij jezelf Wink

@Bep: het is inderdaad poepsimpel (zoals jij het zo mooi omschrijft) als je het eenmaal doorhebt. 

Niania, ik ga het je stap voor stap uitleggen. Hopelijk wordt het duidelijk. Zo niet, vraag maar weer gewoon.

--------------

De volgorde is heel belangrijk. Zet je iets net verkeerdom neer, dan snapt de computer het niet meer en doet hij niet wat je wilt. De volgorde moet dus altijd hetzelfde zijn.

Ik zal het proberen stap voor stap uit te leggen.

Wil je een aanklikbare (blauwe) link maken ga je als volgt te werk:

 

Stap 1:

 

[URL]

 

 

Uitleg: Je begint altijd met de letters URL geschreven tussen haakjes. URL is computertaal voor link/website (hoe je het wilt noemen). De computer weet nu dat je een link wilt gaan plaatsen. Door het tussen haakjes te zetten weet de computer dat je het tegen hem hebt, en niet tegen een ander forumlid. Tussen haakjes is dus eigenlijk tegen de computer praten Smile

 

Stap 2:

 

http://www.clarescopefarrell.co.uk/fromragstostitches.html

 

Je hebt dan het volgende staan:

 

[*URL] http://www.clarescopefarrell.co.uk/fromragstostitches.html                               

 

(Het sterretje voor de URL is alléén hier in dit voorbeeld. Sterretje is puur alleen voor de uitleg. Negeer het sterretje Wink)

Uitleg: Na het typen van URL plaats je de link van de website. Deze kopieer je uit de adresbalk bovenin. Let hier op dat je géén spaties of iets dergelijks in de link plaats. Het moet precies hetzelfde zijn als de website waarvan je het zojuist gekopieerd hebt.

 

Stap 3:

 

[/URL]

 

Hele stap is dan:

 

[URL] http://www.clarescopefarrell.co.uk/fromragstostitches.html[/URL]

 

Uitleg: Je eindigt altijd met /URL. Je begint dus altijd met URL en eindigt met /URL. Door die / ervoor te plaatsen weet de computer dat je klaar bent met tegen hem te praten. Alles wat daarna komt is niet meer voor hem bedoelt.

 

----------------


Dit was de uitleg. Probeer het maar eens stap voor stap. Dus eerst URL typen, dan de website en dan /URL. Vergeet de [ ] niet bij de URL.

Mocht het nog altijd niet lukken, gewoon weer vragen. Dan gaan we er weer samen naar kijken. 


Of misschien kan Bep (of iemand anders) het anders uitleggen. Ik ben nooit zo goed in dingen uitleggen via een forum Confused 

Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12069
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Augustus 2016 om 15:32
http://www.clarescopefarrell.co.uk/fromragstostitches.html



jep en 'k hebt het eindelijk door waar ge alles moet zetten als ge met die URLblokskes werkt. Het is zoals ik al dacht.

Poepsimpel als ge den truk kent EN als ge het doorhebt.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12069
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Augustus 2016 om 15:26
ananas



[URL= ][/URL]

dus ge plakt de link na het = teken en tussen die 2 vierkante haken die met hun rug naar elkaar staan typt ge een woord (of ge plakt die link nog eens(denk ik)
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12069
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Augustus 2016 om 15:25
sterretjes staan er normaal gezien niet maar dat was erbij gezet om te kunnen kopiëren om te laten zien hoe het ingevuld moet worden

Ge zijt er bijna. Uwe link moet juistekes na dat = teken komen in dat eerste deel van URL met alle haakskes en tussen die 2 omhaakte URLlen zet ge het woordje link, of hier, of peer of banaan kan ook
Back to Top
niania View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 27 Oktober 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3617
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer niania Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Augustus 2016 om 15:24
[URL= http://www.clarescopefarrell.co.uk/fromragstostitches.html][/URL][URL= ][/Uhttp://www.clarescopefarrell.co.uk/fromragstostitches.htmlRL]
Back to Top
niania View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 27 Oktober 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3617
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer niania Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Augustus 2016 om 15:23
www.clarescopefarrell.co.uk/fromragstostitches.html

deze word wel blauw maar geeft een error
Back to Top
niania View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 27 Oktober 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3617
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer niania Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Augustus 2016 om 15:22
http://www.clarescopefarrell.co.uk/fromragstostitches.html[URL= ][/URL]

en waarom deze niet werkt weet ik ook niet
Back to Top
niania View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 27 Oktober 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3617
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer niania Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Augustus 2016 om 15:20
nee het lukt me nog steeds niet
ik weet niet wat het is
sterretjes di eik weg kan halen staan er ook niet

ik blijf wel proberen

nia
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12069
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Augustus 2016 om 13:53
Lidwina, voor mij is het dan een verrassing. Een blauw klein woordje en als je er op klikt weet je dat er iets verschijnt maar wat weet je niet. Vind ik geweldig.
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  123>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.406 seconden.
Lang Yarns