Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

wat heb je vorig weekend gedaan?

 Reageer Reageer Pagina  123 7>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: wat heb je vorig weekend gedaan?
    Posted: 18 Augustus 2016 om 14:55
verwijderd
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Augustus 2016 om 16:12
Enerverend weekendje geweest voor jou.Big smile Wat goed om met de kleintjes bessen te gaan plukken. Dan leren ze dat ze aan een struik groeien i.p.v. uit een potje komen. 

Wat ik vorige weekend gedaan heb? Mijn opruim- en schoonmaakjaar verder ingevuld. Ik heb al weer een kamertje en twee kleinere vertrekken af. 

Beterschap met je liesverrekking!  
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Augustus 2016 om 17:09
Ik heb opgeruimd op zolder en geluierd in de tuin. Wel met een haakwerkje in de handen. Hoe is dat gezegde ook al weer? Een vrouwentand en paardenhand staan nooit stil. Of omgekeerd.

Vandaag heeft een medesosijs zich ontfermd over een grote tas vol wol, plastic bekertjes en breiboekjes. Van de bekertjes gaat ze kerstklokjes maken, ze zijn van wasmiddel en hoestdrank. Ooit hoopte ik daar iets creatiefs mee te doen, nu gaat zij dat proberen.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Augustus 2016 om 17:10
Ik denk dat a.s. weekend alleen luieren in de tuin wordt. Er moeten nog heel veel kleine popjes aangekleed worden.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Augustus 2016 om 19:50
verwijderd
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Augustus 2016 om 20:09
Bep, voel je niet schuldig. Plezierige dingen doen is oh zo belangrijk! 

Mijn huishouden heeft nogal wat rommel en chaos opgelopen. In 2011 heb ik het hele jaar mijn vader geholpen in zijn huis en het mijne daardoor verwaarloosd. Vanaf 2012 heb ik een vrijwilligersklus op me genomen die te veel van me vergde. Eind december (2015) ben ik daar mee gestopt. Vanaf januari dit jaar ben ik met grote discipline het Hele Huis met Alle Hoeken en Gaten aan het opruimen en schoonmaken. Geweldig om te doen want het knapt er enorm van op. Eind november zou het project voltooid moeten zijn. Ik doe mijn best.   
Back to Top
nldutchy View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 Juni 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3778
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer nldutchy Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Augustus 2016 om 20:11
Kwenie meer wat ik afgelopen weekend deed.....maar komend weekend 2 dagen op de pasar in Tilburg, achter m.n KiKa tafeltje, kassaaaaaaaa (hoop ik)
Leef vandaag want niemand heeft je morgen beloofd (KWF)
http://krealene.wordpress.com

Marlene aka nldutchy
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Augustus 2016 om 08:56
Dat opruimen kwam door de vraag naar die deken. En ik maakte het lollig, door me in tweeën te splitsen. De ene Magtelt vroeg zich af of ze die dingen echt wel kon missen, de andere vroeg haar telkens "Ga je dit echt nog gebruiken of moet het nog vijf jaar liggen?" Een paar jaar geleden lag Ziggy op zijn kattensofaatje toe te kijken, als ik opruimde en dan praatte ik hem hem. Nu moest ik me behelpen met mezelf.

Overigens kan ik niet zeggen, dat er nu veel meer ruimte is. Veel verschil maakte het niet. Troost dat je, Bep? Eigenlijk is het zinloos, opruimen.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Augustus 2016 om 10:15
Originally posted by Magtelt Magtelt wrote:

De ene Magtelt vroeg zich af of ze die dingen echt wel kon missen, de andere vroeg haar telkens "Ga je dit echt nog gebruiken of moet het nog vijf jaar liggen?" (...)  Eigenlijk is het zinloos, opruimen.

Daarom heb ik mijn "beide Kamilla's" samengevoegd Ying Yang en me in gedachte voorgesteld hoe ik mijn huis & tuin echt zou willen hebben. Dat ideaal ben ik zonder pardon aan het verwezenlijken en het resultaat is dat het er al veel vriendelijker en overzichtelijker uitziet.  
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Augustus 2016 om 10:21
verwijderd
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Augustus 2016 om 10:26
verwijderd
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Augustus 2016 om 10:50
Ik begin langzamerhand ook te geloven dat opruimen zinloos is .

Er liggen hier zoveel klusspijkerbroeken ( ze zitten zo lekker )dat mijn man wel zo oud mag worden als Methusalem . Als er dan een weg mag ,denk ik weer die goede stukken kan ik nog wel gebruiken om een lap op een spijkerbroek te zetten . Dan zit ik weer de goede stukken te verzamelen . Wat ik dan weg wil doen wordt weer gepakt om in een of ander stinkend goedje te dompelen en die worden dan weer in molshopen gestopt in de hoop dat ze wegblijven van het sportveld zodat dat bespeelbaar blijft .
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Augustus 2016 om 11:09
Originally posted by bep bep wrote:

Kamilla dat zou ik dus ook willen, maar ik woon hier niet alleen en mijn ideaal is niet zijn ideaal. vb. In de garage had ik 2 grote houten schabben aan elkaar vastgemaakt en daar stond de kindertijd en de jeugdjaren van de kinderen op. Mijn man wou die schabben weg. Er moesten kasten komen. Gevolg hetgeen niet in de kasten kan vanwege te grote doos staat dus in de garage op de grond.

Ach help... de mijne zit een beetje anders in elkaar. Manlief heeft nergens binding aan en heeft wel eens gezegd dat hij het niet erg zou vinden als hij alle bezittingen kwijt was. Dus... gezelligheid creëren doe ik allereerst voor mezelf en komt daarmee ook volledig voor mijn rekening. Natuurlijk mag hij van harte meegenieten van het resultaat. Daarbij heeft hij snel last van stof-allergie. Dus orde en netheid, die aan hem niet besteed zijn en eigenlijk bovenaan zijn lijstje horen te staan, heeft hij bij mij uitbesteed. 
     
Back to Top
breienmaar View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 07 Juli 2012
Locatie: noordwijk
Status: Offline
Points: 5582
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer breienmaar Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Augustus 2016 om 11:23
ai kamilla wat een heerlijkheid zon man!
heb zelf een manlijke hamster, alles word bewaard en komt ooit nog van pas!
wanneer is ooit?
heb zelf ook nogal hamsterneigingen en ouwe meuk is leuk, kringloopen zijn daarom heel gevaarlijk!
en dan word er eens iets weggebracht, heb je t nodig!
zo begaf mn oven het, een fornuis met gasstel erboven, zo een bakbeest! letterlijk!
heeft een zwager die zn loods aan t uitruimen is er vorige week een naar de stort gebracht, grrrrrrrrrrrrr. dus t is nooit goed bewaren niet en wegdoen niet.
wat ik vorige week gedaan heb? zou t nieeens meer weten! wol spinnen in ieder geval
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Augustus 2016 om 11:37
verwijderd
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Augustus 2016 om 12:34
Dat zijn inderdaad flinke dilemma's, Bep! In een flits dacht ik terug aan een bericht vorige week over Marie Kondo?? de opruimgoeroe. Het voorwerp bedanken voor het plezier dat je er aan hebt gehad voor je het wegdoet. Daar kan je om lachen, maar in feite los je hiermee de emotionele binding op die het voorwerp heeft tussen jou en je zoon. Terwijl de relatie tussen jullie tweeën onverbrekelijk is en blijft. Alle materialen zijn vergankelijk, maar soms doet die vergankelijkheid ons pijn. 

Originally posted by breienmaar breienmaar wrote:

ai kamilla wat een heerlijkheid zon man!

Ja, en ik heb 'm zelf nog uitgezocht ook! 
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Augustus 2016 om 17:47
Ik denk dat je alle voortbrengsels van je kinderen ook kunt fotograferen, de foto's in een speciaal album plakken, en dan de echte creaties weggooien. De herinneringen heb je dan nog en ze nemen veel minder plaats in.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
thian View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 18 Augustus 2016
Status: Offline
Points: 830
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer thian Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Augustus 2016 om 21:50
ben het er helemaal mee eens; ik vind dat in mijn geval haken een goede manier is om garen op te Bergen
wat rustig met alleen maar (2) katten
ik hoop tegen beter weten in op zon en lekker in de zon zitten
met de katten op schoot
moet bij komen van de kinder boerderij, te veel gedaan

maar verder met haken gaat best
en even boodschappen doen hier in dit dorpje

bep heel veel beterschap met je lies
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Augustus 2016 om 14:04
verwijderd
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Augustus 2016 om 16:55
Na een hele tijd weer een breiwerkje opgepakt .

Een Lindbergkapje . Ik heb er al meerdere gebreid en in elkaar gezet .
Dat laatste kreeg ik toch niet meer voorelkaar . Nog op de PC gekeken of ik het toch verkeerd gebreid had ,want je denkt dat je het wel zonder patroon kunt . Alles was goed heb het vervolgens in de tas gekieperd ,een Libelle met veel moeite naar buiten gekregen ,geen idee hoe die door de hordeur naar binnen is gekomen ,en ben gaan lezen .

Net heel voorzichtig de tas gepakt en het mutsje zat in een mum van tijd in elkaar . Wat voor blinde vlek heb je dan toch ??
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  123 7>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.391 seconden.
Lang Yarns