Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Gestopt

 Reageer Reageer Pagina  <1 34567>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
niania View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 27 Oktober 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3604
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer niania Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Februari 2017 om 08:19

je vertelt hier heel eerlijk dat je weer bent gaan roken
dat vind ik zooooooooooooooooo goed van jou
je hebt heel erg je best gedaan

ik wens je toe dat het je op een keer gaat lukken
heel veel sterkte en niet bij de pakken neer gaan zitten

Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Februari 2017 om 20:53
Ach wat jammer, want je wilde stoppen - nou ja schaamrood is niet nodig, bij de volgende poging gaan we gewoon weer staan juichen
en je aanmoedigen
Back to Top
Jondala View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 28 Mei 2015
Locatie: Best
Status: Offline
Points: 1516
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jondala Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Mei 2017 om 11:12
Even een up-date. Het is me nog steeds niet gelukt om opnieuw te gaan stoppen met roken. Maar nu MOET ik gaan stoppen.
Ben vanmorgen bij de huisarts geweest voor de uitslag van een bloedtest en het blijkt dat ik een te hoog cholesterol heb.
Ik eet gezond, beweeg veel en heb geen overgewicht. De oorzaak ligt voornamelijk bij het roken.
Ik zit hier gewoon te huilen bij het idee dat ik die sigaret weg moet doen. Is dat nog normaal?
Ik weet niet hoe ik het ga aanpakken maar ik wil toch echt weer stoppen. Het liefst nog voor manlief en ik op vakantie gaan in september.
Wacht niet op een goede dag, maar maak er één.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Mei 2017 om 11:31
Er zijn ook pillen tegen te hoog cholesterol. Bij mij zit het in de familie en ik slik ze al jaren. Dus als het echt niet lukt om te stoppen, dan zou ik daar om vragen, als ik jou was.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Jondala View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 28 Mei 2015
Locatie: Best
Status: Offline
Points: 1516
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jondala Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Mei 2017 om 11:45
Sorry, ik had er bij moeten zetten licht verhoogd. Het is net niet hoog genoeg om medicatie voor te schrijven.
Wacht niet op een goede dag, maar maak er één.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Mei 2017 om 11:48
http://newsmonkey.be/article/62190

Ik zie hier heel veel mensen met zo'n walkietalkieachtig iets rondlopen en maar lurken en lurken. Ik vind het een komisch zicht maaaar naar het schijnt helpt het echt om van de echte sigaret af te komen. https://www.vaposhop.nl/vaporizers/portable_vaporizers/



En een te hoog cholestorol, wie heeft dat niet meer nadat ze de waardebepalingscijfers naar beneden hebben gebracht?
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Mei 2017 om 11:50
Ik heb ook een te hoog cholesterol wat in de familie zit .
Ik rook niet ik drink niet overmatig ,heb geen overgewicht en beweeg volgens mij meer dan genoeg . Dus dat het alleen door dat roken komt

Er zijn pillen tegen cholesterol zoals Machtelt schrijft ,maar ik ben nu aan de 4e soort want ik wordt er beroerd van .Kon alleen nog maar zittend de trap af ,maar ja ze beginnen bij de goedkoopste .
Er zijn ook middelen die helpen je te helpen van het roken af te komen ,ik dacht zelfs dat die ook nog vergoed werden ,vraag daar eens naar .
Mijn man is jaren geleden van de ene dag op de andere gestopt . Hij weet zelf nog exact wanneer dus zo moeilijk is het . Hij heeft in het begin nicotinekauwgom gebruikt en dat langzaam afgebouwd .
Hij heeft nooit meer gerookt .

Heel veel sterkte
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Mei 2017 om 12:11
Er bestaat ook een puur natuurlijke statine.
Rode rijst.
Jammer dat de zorgverzekeraar het niet vergoed.
Ik vertik het om kunstmatige statines te slikken vanwege de bijwerkingen.
Van de rode rijst heb ik geen bijwerkingen en mijn cholesterol is onder de 'norm' wat dat dan ook moge zijn.
Vanwege diabetes is die norm behoorlijk laag.
Jondala, probeer eens met Zyban te stoppen.
Mij vloog het ook aan hoor, het idee te moeten stoppen.
Gek is dat..je wéét dat je beter kan stoppen en als je zelf het besluit neemt schijnt het stoppen lichter over te komen dan als er een 'moeten'  in het geding komt.
Dat moeten maakt het een stuk zwaarder.


Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Mei 2017 om 18:18
Heel veel sterkte Jondala! Zijn er geen lotgenotengroepen in jouw omgeving? Of andere hulp die je een zetje kunnen geven als je dat nodig hebt? Ik hoop echt dat het je een keer lukt. Hug 
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Mei 2017 om 19:29
Jondala, ik ga u proberen te helpen. Eerst efkes wat vraagskes (moet toch echt ECHT lijken)

Rookt er nog iemand bij u thuis of op 't werk?
Wanneer is die vierdaagse die ge wilt lopen?
Wanneer gaat de groentenboer met verlof en is zijn winkel gesloten?
Waar rookt ge nu? In huis of buiten?
Hebt ge een heel goed regenfrakske?

Na de antwoorden zal ik een plan opstellen (ben ik trouwens heel goed in, in plannen, uitvoeren is iets anders)
Back to Top
Hulten1 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 24 November 2012
Locatie: Kruiningen
Status: Offline
Points: 2347
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Hulten1 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Mei 2017 om 19:35
Schaam je alsjeblieft niet Jondala, roken is een van de moeilijkste verslavingen om vanaf te komen.

Mijn dierbare echtgenoot heeft 50 jaar lang een pakje zware shag per dag gerookt. Zwaar verslaafd dus. Omdat ik er de laatste jaren echt veel last van begon te krijgen en buiten roken zou betekenen dat we elkaar nooit meer zouden zien, is hij overgestapt op dampen. De eerste weken waren wat lastig voor hem, maar al vrij snel was hij eraan gewend. 
Ik zou dat proberen Jondala, wanneer stoppen met roken vooralsnog geen optie is.  http://vanrokennaardampen.nl/roken-vs-dampen/
Waar regels zijn stopt het denken (bron Omdenken)
Back to Top
Jondala View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 28 Mei 2015
Locatie: Best
Status: Offline
Points: 1516
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jondala Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Mei 2017 om 19:37
1. Ik ben de enige in huis die rookt
2. De 4 daagse kan ik niet gaan lopen. Vanwege de reuma lukt het mij niet om meer dan 15 km te lopen.
3. De groenteboer is het hele jaar geopend
4. Ik rook altijd buiten
5. Wat is een regenfrakske? 😀

Lief dat je me wil helpen 😘
Wacht niet op een goede dag, maar maak er één.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Mei 2017 om 20:05
Een regenfrakske is zo'n jasje dat in de zak van het jasje is gepropt. Een kaweeke, K-Way heb ik juist opgezocht.

We beginnen vandaag al : Uw laatste sigaret die ge anders laat ons zeggen om 23.00 rookt, die rookt ge niet. (Als ge laat ons zeggen een 15 sigaretten per dag rookt, dan hebt ge binnen 14 dagen al een dag uitgespaard).Ge krijgt tijd tot 15 mei. En dan doen we er weer een sigaret of twee af. Ge moet denken stoppen moet niet maar minderen wel.
Back to Top
Jondala View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 28 Mei 2015
Locatie: Best
Status: Offline
Points: 1516
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jondala Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Mei 2017 om 22:45
Dat is een strak plan Bep. Ik ben zelf ook al begonnen met het rekken van de tijd tussen elke sigaret. Rookte ik eerst om drie kwartier of een uur heb ik dat al gerekt naar anderhalf uur.
Wacht niet op een goede dag, maar maak er één.
Back to Top
niania View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 27 Oktober 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3604
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer niania Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Mei 2017 om 07:11
Originally posted by Jondala Jondala wrote:

Dat is een strak plan Bep. Ik ben zelf ook al begonnen met het rekken van de tijd tussen elke sigaret. Rookte ik eerst om drie kwartier of een uur heb ik dat al gerekt naar anderhalf uur.

dat vind ik echt heel knap
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Mei 2017 om 09:43
dat was mijn volgende stap, na het schrappen van die laatste, de tijd ertussen verlengen. Vermits dat ge dat al doet krijgt ge een nieuwe datum : 31 mei.
Back to Top
Jondala View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 28 Mei 2015
Locatie: Best
Status: Offline
Points: 1516
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jondala Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Mei 2017 om 10:15
Wacht niet op een goede dag, maar maak er één.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Mei 2017 om 10:36
Waar ik eigenlijk een beetje van schrok was dat je huilen moest bij het opgeven van de sigaretten. Maar ik geloof dat je het zelf ook
niet helemaal normaal vond. En nee ik denk niet dat dat normaal is - ik denk dat je te zwaar onder het juk van de nicotine zit.
Maar ik ga wel staan JUICHEN omdat je het TOCH weer gaat proberen, dat is enorm KNAP. Al minder je maar, al rook je er nog maar 2 per dag.
Het zou een enorme prestatie zijn. Hup Jondala HUP.
Back to Top
pareltje2011 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 Maart 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5190
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pareltje2011 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Mei 2017 om 12:39
He suxes ,de aanhouder wint,en hulp krijg je hier genoeg dus ..ga ervoor👍
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Mei 2017 om 00:43
En lukt het een beetje het minderen?
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <1 34567>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.391 seconden.
Lang Yarns