Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Op de naald...

 Reageer Reageer Pagina  <12345 85>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
JMB View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 21 Oktober 2016
Status: Offline
Points: 1462
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer JMB Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Februari 2017 om 10:02
Originally posted by Kamilla Kamilla wrote:

Originally posted by JMB JMB wrote:

.... Zal mij benieuwen of ik hem ooit zal dragen.

Shocked Zoiets is in mij nog niet opgekomen. Hoe kan je het dan opbrengen om iets te maken? Of heb je al een "afdrager" op het oog? 


Hij valt me eigenlijk tegen, vind hem toch niet zo mooi. Maar, vind het wel een uitdaging om hem dan toch af te maken. Heb in het verleden al te veel dingen onaf weg gedaan. Nee, deze maak ik af, en als hij af is dan zie ik nog wel of ik er een liefhebber voor kan vinden, of dat ik hem toch zelf ga houden.
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Februari 2017 om 10:08
Ik heb ook wel eens gehad dat iets me tegen viel als ik er een poosje mee bezig was.
In dat geval haal ik het uit en maak wat anders.
Als ik tijdens het bezig zijn het niet mooi meer vind of zo kan ik het niet afmaken, lukt me niet.
Ik vind het dus wel getuigen van doorzettingsvermogen als jij het wél kan.  Thumbs Up

Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Februari 2017 om 10:44
Ik heb vaak halverwege een project dat ik het niet meer leuk vind...
Het stomme is dan wel dat als het eenmaal af is ik er toch verliefd op kan worden...
Back to Top
thian View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 18 Augustus 2016
Status: Offline
Points: 830
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer thian Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Februari 2017 om 18:44
ik zou het uit halen en iets leuks maken
maar dat ben ik..

ik heb nu 3 vogeltjes op de "naald"
waarvan een gestreepte en dat bevalt goed
lekker even veel lijfjes maken,
daarna zonder patroon nog lekker even afwerken

en eeen ballerina panda beertje mee begonnen
ik had een beetje faalangst maar het valt reuse mee..
don't let the little stupid things break your happiness
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Februari 2017 om 19:09
Ik ben aan het denken wat ik wil, een muts maken uit het hattitude boek of toch sokken . . .
Back to Top
thian View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 18 Augustus 2016
Status: Offline
Points: 830
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer thian Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Februari 2017 om 19:12
euuuuh waar wil je het voor gebruiken???
don't let the little stupid things break your happiness
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Februari 2017 om 09:36
Originally posted by thian thian wrote:

euuuuh waar wil je het voor gebruiken???
Voor mijn hoofd of voor mijn voeten Wink
Back to Top
JMB View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 21 Oktober 2016
Status: Offline
Points: 1462
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer JMB Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Februari 2017 om 11:45
Originally posted by lw1463 lw1463 wrote:

Originally posted by thian thian wrote:

euuuuh waar wil je het voor gebruiken???
Voor mijn hoofd of voor mijn voeten Wink

Dan lijkt het me wel zo handig om beide te maken. Handschoenen op je hoofd, tja weet niet of dat past.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Februari 2017 om 11:54
Een muts met handschoenen er aan vast, net of je je hoofd vasthoudt?
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
JMB View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 21 Oktober 2016
Status: Offline
Points: 1462
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer JMB Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Februari 2017 om 11:57
Originally posted by Magtelt Magtelt wrote:

Een muts met handschoenen er aan vast, net of je je hoofd vasthoudt?

Haha zie het al voor me.
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Februari 2017 om 13:06
Originally posted by JMB JMB wrote:


Originally posted by lw1463 lw1463 wrote:

Originally posted by thian thian wrote:

euuuuh waar wil je het voor gebruiken???
Voor mijn hoofd of voor mijn voeten Wink


Dan lijkt het me wel zo handig om beide te maken. Handschoenen op je hoofd, tja weet niet of dat past.


Zou best eens kunnen passen...
Met een elastiekje onder de kin denk ik zelfs dat het blijft zitten...
Alleen de vraag of je dan ook warme oren hebt die zou ik niet kunnen beantwoorden...
Back to Top
thian View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 18 Augustus 2016
Status: Offline
Points: 830
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer thian Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Februari 2017 om 13:47
nu ogg de vraag wat je het eerst gaat maken dus ben je geen stap verder.. :)
don't let the little stupid things break your happiness
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Februari 2017 om 20:53
Geeft niet, heb gewoon voorpret met de bollen wol.
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Maart 2017 om 10:43
Vraag me af hebben jullie dat ook...
Ben je halverwege een project en dan heb je er geen lol meer in...
Voor je gevoel wordt het geen dat je aan het maken bent helemaal niks meer...
En voor je het weet eindigt je haak/brei-werk op de grote hoop die niet afgemaakte projecten heet...
Ik zelf heb hier veel last van...
Begin vaak aan van alles maar afmaken vind ik soms nog wel het meest lastige wat er is...
Uiteindelijk als ik dan de energie vind om het toch af te maken...
Ben ik uiteindelijk heel tevreden met het eindresultaat...
Zou het komen doordat je halverwege het eindproduct niet goed kunt inschatten...
Of hoe zijn jullie ervaringen hiermee???
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Maart 2017 om 11:19
Ik maak meestal poppenkleren en dan wacht ik wel met kleine details als knoopjes en drukkers aanzetten tot er een aantal klaar zijn voor dat gefriemel. Maar met kleine projecten zet ik gewoon door. Tegelijk heb ik wel een vijfjarenplan liggen, een tochtrol voor het slaapkamerraam, die niet erg opschiet. En een plan om een jeanskleurige trui te breien, dat alleen in mijn hersens zit, ik heb nog niet eens een patroon uitgezocht.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
creaans View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 05 Februari 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 11348
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer creaans Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Maart 2017 om 12:16
Ben knuffels aan het haken, olifantje, popje en een vestje aan het haken
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Maart 2017 om 14:30
Originally posted by suziesfreubels suziesfreubels wrote:

Vraag me af hebben jullie dat ook... Ben je halverwege een project en dan heb je er geen lol meer in... 

Het gebrek aan lol gebeurt mij eigenlijk zelden. Ik heb een ander "probleem" waardoor werkjes blijven liggen: allerlei andere zaken die plots voorrang eisen. Zoals nu het werk in de moestuin. Ik ben dol-enthousiast aan het spitten en mesten. Geweldig, heerlijk weer, zonneschijn, je blaast de winter er helemaal uit. Maar... mijn vrolijke trui met regenboogkleurtjes die ik met Pasen aan wil, blijft hierdoor liggen. Om te zwijgen over de rok die genaaid moet worden bij die trui. 

Dus mijn plezier in diverse handwerkjes kan ik goed inschatten, maar wat tijdsplanning betreft ben ik een rampenplan voor mezelf. Tuinwerk is seizoenswerk en die eerste voorjaarsdagen in maart MOET ik benutten. 

Op mijn naald staat nog steeds een vrolijke regenboogkleurtjes-trui. Al wel bezig aan het laatste pand dus er is nog hoop... Big smile     
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Maart 2017 om 17:27
Ik heb hetzelfde probleem als Kamilla, handwerken komt op de laatste plaats achter huishoud(en), moeder, tuin. Maar ik heb de kat van Stip
en haak op de naald - lijf is af en nu ligt hij in een impasse - ik wil er namelijk een grasveld aan vast haken.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Maart 2017 om 20:01
ik ben aan dat konijn begonnen, van die link van MaaikeA.
Wel zonder dat geraamte.
Back to Top
nldutchy View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 Juni 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3778
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer nldutchy Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Maart 2017 om 20:28
Heb gisteren de laatste 10 portemonneetjes afgeleverd van een bestelling van 30 ...Kassa4KiKa .... Vandaag weer de haaknaald opgepakt om nieuwe te mhaken, blijft leuk om te doen en te verpatsen...morgen, vrijdag naar de Knit-en Knotbeurs in Tilburg .. de brabantse brei-en haakdagen .. en als geboren braobaander kijk ik daor errug nor oit .. Houdoe !
Leef vandaag want niemand heeft je morgen beloofd (KWF)
http://krealene.wordpress.com

Marlene aka nldutchy
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <12345 85>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.453 seconden.
Lang Yarns